Hard working

Hej allihopa,
jag ville mest kika in lite snabbt (sitter via mobil just nu) och säga att ja, jag lever. Vi har inte fixat det med Internet än, men förhoppningsvis så kommer det snart. Däremot så känns det inte som att jag har vidare mycket tid att göra någonting annat än jobba, äta och sova. Det är väldigt mycket att göra på jobbet nu inför Jublieumsregatta och allt vad det är, samt att jag sitter och trixar med hemsidan, dock har A från kommunen hjälpt mig på traven nu, vilket känns skönt! Nu kan jag äntligen komma igång ordentligt och jag kan känna att det inte var konstigt, eller mitt fel att saker och ting först inte fungerade.
Nya lägenheten känns jättebra hittills, dock har vi inte kommit i ordning helt ännu. Men det kommer nog att fixa sig snart. Jag är ändå förvånad över att vi fått ihop så mycket på så kort tid, vi har fixat med microvågsugn och vattenkokare, sådant som vi egentligen nedprioriterade. Ikväll ska vi beställa soffa och sängram eftersom det inte blev något av med lastbilen till IKEA.
E’s mamma gav oss en glassmaskin häromdagen också, supergulligt verkligen! Hon vet ju att det är svårt för mig att hitta bra och god laktosfri glass, så gissa om jag blev glad! Vi har ännu inte hunnit testa den än dock.
I helgen kommer min mormor hit (hon är på besök från Italien) och även min mamma och min farmor. Det ska bli trevligt, känner dock att vi måste fixa till lite saker innan dess, men det ska vi nog hinna med.
Hur har ni det?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Inredning, Jobb, Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hard working

  1. Ohh va trevligt med fin besök från Italien, va roligt. Har ni några roliga planer på schemat??

    Kul med ny lägenhet ochså, det har jag missat totalt. Alltid lika spännande, så himla kul att packa upp, bestämma hur man vill ha det, göra det snyggt, köpa nya grejer som amn inser att man behöver osv. =) Glassmaskinen passar ju jätte bra in, även om ni kanske inte visste att ni behövde en sån.😉

    Ohh Aura tyckte jag var ett riktigt fint namn, Lemonia såg jag i en film, ”Kapten något mandolin” med Nikolas Cage. =)

    Kram kram

Kommentera

