Hundra Procent

Idag har det varit riktigt hetiskt, man märker att folk börjar att ta semester nu och ändå har säsongen knappt börjat. Dock har det mesta idag varit administrativt, missförstå mig inte, jag älskar att sitta och skriva och hålla på med datorer, men det kan bli mycket när man har turister och annat som kommer emellan. Men blev klar med det mest akuta och imorgon bitti är det bara att fortsätta där jag slutade, det kommer att vara mycket att göra med hemsidan!
Hur har er dag varit?
Nu tänkte jag bara luta mig tillbaka i soffan lite och se ett avsnitt av någon bra serie innan det blir sängdags innan en tidig dag imorgon!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hundra Procent

  1. FANTASY DINING skriver:

    Heej!
    Jag kom hem ifrån Bali nui veckan. Det var en spännande resa, att resa som ensam tjej till ett land väldigt långt bort. Även om jag rest mycket i Asien innan med min man. Nu är jag hemma och allt är som vanligt igen. Ska jobba större delen av sommaren. Ska du vara lite ledig nu?
    Kram

  2. Jenny skriver:

    Administrativt arbete kan vara galet kul men usch för när det blir stressigt. Hoppas du inte tar ut dig nu.

    sv: Jag håller med dig.! Jag saknar verkligen solen och värmen. Det är ju den blötaste juni vi haft på 100 år och kallaste på 20 år.:/ Man har liksom känslan av att sommaren redan har varit och att vi redan är inne på hösten. Igår hade vi hela 3 åskoväder med ordentliga skurar och idag är det jäkligt grått.

    Haha, coolt att ni får broschyrer från Värnamo.😀 Det enda som är värt något är väl High Chaparall. xD Tror jag läst igenom den ett antal gånger när jag suttit och väntat på bussen.😛

    Ja, jag tycker det är underbart att leta efter och hitta de där små godbitarna till sitt hem. Jonne bara går och längtar tills vi ska flytta in medan jag tycker den här tiden precis innan, när saker ska skaffas och det ska planeras, som är en stor del av det roliga. Men visst kan det vara galet svårt. Just soffa är ju en sån grej som man måste trivas med. Vi har valt att lägga mycket pengar på just soffan eftersom vi tycker den är så galet bekväm. Men då har vi dragit ner pengar på lite annat istället.🙂

    Den soffan ni valt är jäkligt snygg den med och det är otroligt praktiskt med en bäddsoffa. Jag tror vi provsatt den med först.🙂 Haha, ja det blir samma men så är det ju numera. Alla har ju gråa soffor.🙂 När jag berättat för min bror hu vi tänkt ha det så brukar det visa sig att vi tänker i exakt samma banor hela tiden och även han har en grå soffa. Killen som bodde i lägenheten vi ska ha hade möblerat den EXAKT så som vi har tänkt med. xD Kanske en av nackdelarna med Ikea. Alla har samma möbler.😉 Fast mig gör det inget, så länge man själv trivs.🙂

    Lantligt eller shabby chic är jättesnyggt, men jag själv gillar inte när det blir för mycket av det. Som du säger, några små detaljer här och var. När det bara är vitt, ljusgrått och shabby chic överallt så är det förvisso snyggt men inte min stil.🙂 Tror du kommer gilla trend4you. Jag har hittat flera saker jag vill beställa därifrån så småningom.🙂

    Headern blev jättebra. Använder du Photoshop eller något sånt? Jag önskar min dator pallade med ps eller åtminstone någon av de gratis onlineredigeringsprogrammen, men det gör den inte. xD Haha, vill också ha en snygg header! xD

    Du måste våga säga ifrån om det blir för mycket. Man ska inte bli utnyttjad bara för att man inte är fastanställd. Du blir ju inte mer effektiv om du ska stressa med allt. Hoppas att du får in ett flyt ändå så att det går bra med allt.

    Min dag har väl varit lite upp och ner om jag ska vara ärlig. Fick reda på att min farbror åkte in på sjukhus igår med blockerade artärer som ledde till att hjärtat stannade. De har försatt honom i koma och fått bort blockeringen, men läget var visst ganska kritiskt. De skulle ta beslut om hur de ska göra imorgon så vi får se. Så det är lite sådär med det just nu. Försöker vara positiv iallafall.🙂

    Hoppas det går bra på jobbet idag och att du får en bra dag!

    Pussar & Kramar

  3. Anna Terneborg skriver:

    Låter som att det är att göra! Härligt att du tar det så bra dock, det blir ju oftast inte bättre av att man stressar upp sig över sådant. Tvärtom nästan skulle jag vilja säga. När är det högsäsongen drar igång på riktigt? I juli kanske?

    Svar: Åh, men vad passande! Den visade verkligen ur så många olika synvinklar med, hur olika jobbigt (och inte jobbigt) det var för dessa kvinnor. Tycker absolut att du ska se den när den kommer ut på DVD, även om jag ändå kan rekommendera att se den på bio med. Den bjuder på många skratt!🙂

    Ja, men så kan jag också känna. Då tar jag hellre tid på mig att planera och verkligen fundera på vart och vad jag vill, istället för att bara åka iväg just för sakens skull. Sen kan det ju vara kul att vara spontan också, om det gäller solsemester. Är det längre bort och/eller något större resemål lägger jag nog hellre lite mer tid bakom det. Precis som du säger.

    Alltid lika kul med IKEA! Nu ska jag ta mig an din utmaning, har inte kommir så långt ännu😉

    Hoppas du haft en fin start på denna vecka! Kram

  4. jossaaan skriver:

    På tal om spindlar så var det en huuuuge en på väggen i mitt rum för några minuter sen. Trodde jag skulle dö, men jag var tvungen att ”man up” och döda den själv eftersom ingen annan var här att hjälpa mig..

    sv: Jag börjar väl nog studera nu till hösten, om jag slipper in nånstans vill säga. Jag och en vän har planer att ansöka som säsongsarbetare nästa år så jag är nog illa tvungen att börja direkt.

    Kram!

  5. Lisa skriver:

    Gud vilket bra citat! Nu när jag har en miljon bollar i luften så skulle jag inte finnas kvar för jag skulle ha varit så smal! Nu är det ju inte riktigt så, vilket är bra.

    Åh vad roligt att du gillade mina muminkoppar! Men precis som du säger så var morran den läskigaste av dem alla när man var mindre.

    Precis, barn är barn och ska inte behöva ta ett sådant stort ansvar när de är så unga. Det är upp till föräldrarna att lösa problemet, men för att detta ska kunna ske måste de ju få reda på att där är ett problem och det är väl där barnen själva kommer in. De måste våga tala om vad som händer och sker, vilket säkert inte är det lättaste alla gånger!

    Med mig är det finfint! Nej ännu bättre, det är toppen! Ingen förkylning så långt ögat kan nå, snart får jag och min sambo nycklarna till våran nya lägenhet, jag håller på att inskola mig på ett nytt ställe på jobbet och solen skiner ute- Inget kunde vara bättre i princip! Hur är det med dig själv då? Stor kram!

  6. Leone skriver:

    Haha det citatet är så sant. Jag märker också av att folk börjar ta semester på mitt sommarjobb det blir lite mer att göra. Vad skönt att du blev klar med det allra viktigaste.

  7. Felicia skriver:

    Ja folk försvinner.. alla får semester och drar utomlands!

    SV: det rullar. mkt händer. mkt mkt..

    puss

  8. Tessie skriver:

    Min dag har varit fullt upp med olika akdiviteter, och letande av saker!🙂 Hittade allt jag skulle ha, så det är bra!🙂

    Tack, bilderna blev bra. Uteplatsen är mysig och trevlig, gott att sitta där och ta ett glas Rosè i kväll🙂 Tack!🙂 Väskan hittade jag på glitter!🙂

    kramar

Kommentera

