Happiness

En sak om mig, jag hatar när det blåser ibland. Det är inte så att jag inte gillar vinden i sig utan lätet, usch! Och jag får som en stresskänsla, eller oroskänsla kring att något kommer gå sönder, eller kommer att blåsa bort, har haft så så länge jag kan minnas. Jag kommer ihåg hur jag inte såg fram emot balkong-/utemåltider när jag bodde hemma hos mamma och pappa, jag var rädd för att servetter skulle blåsa bort och jag vet inte vad och det roliga är ju att jag inte vet varför det var så jobbigt, eller något att vara orolig över. För vad gör det om en servett åker iväg? Nåja, är kanske något dåligt minne från när jag var riktigt liten, som jag inte kommer ihåg.
Klockan 06.15 vaknar jag av just det ljudet jag hatar, till en början så försöker jag att ignorera det och somna om, men det går inte. Går upp och stänger fönsterluckan och då är jag redan vaken. Too late to go back to sleep. Det ven så utav bara tusan utanför, ca. 16-17 s/m och kulingvarning 1. Inte roligt. Drog åt vissa gardiner så att jag slapp se träd och flaggstänger som böjde sig på sätt de inte borde göra och stängde alla fönsterluckor. Sedan kom regnet smattrande. God morgon!
Men, sedan kom nyheten och det känslan jag fick var så varm och härlig, ekvivalent med 25 grader varmt med perfekt solsken och fin solbränna, minst! skickade nämligen ett MMS till mig under dagen och det var som att hjärtat hoppade över något slag medan jag väntade på att bilden skulle laddas, jag visste ju vad som hade hänt och en liten tår föll när jag väl såg bilden. En liten son fick hon och J i går natt! Och han är verkligen världens sötaste, han har sådana fina ögon och drag, en riktigt vacker bebis! Good work guys. Han heter Dante, riktigt coolt namn, men så visste jag att L inte skulle välja något tråknamn heller.
Så välkommen till världen söta Dante, du kommer att krossa många hjärtan när du blir äldre❤. 
En dag kan verkligen ändras på bara ett par sekunder.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Happiness

  1. enelyasaralonde skriver:

    Oj, jag förstår att det var allt annat än roligt att vakna upp till det hemska vädret.:/ Hoppas verkligen det klarnar upp snart och blir riktig sommar! Stort grattis till dina vänner och deras bebis också.🙂

    sv: Jodå, det var härligt ändå. Midsommardagen var faktiskt ganska bra. Vi var kvar i Skottorp fram till 4 ungefär och solen sken hela tiden. Men nu har det bara regnat och regnat i flera dagar. xD Violshoten är egentligen så busigt enkel att det är löjligt. Jag köper sån där färdig violshot på plastflaska som jag bara blandar med lite vodka.🙂 Det är egentligen bara socker i en massa olika varianter i den men gott blir det.😀

    Det är ingen höjdare att se hur tomt det är på kontot när man väl inhandlat allt men det är galet kul att shoppa inredning, även om det är saker som inte kommer synas, så som glas, bestick, skålar och grejer. Och visst är det härligt att Ikea är så billigt.🙂 Det är svårt med soffa just, det är ändå något man inte gärna byter ut så ofta så man vill ju få rätt från början. Jag och Jonne har varit helt överens och bestämde över vårat soffval sen flera månader tillbaka, men vi provsitter den ändå varje gång vi är på Ikea, för att vara säkra.🙂 Har ni någon budget att utgå ifrån vad gäller soffa? Vi har bestämt oss för den här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80205366/ Den är lite dyrare så sett, man kan ju få en större soffa för samma pris, men det är helt klart den mest bekväma soffa jag har suttit i som inte går på tre gånger så mycket pengar.🙂

    Kolla gärna länkarna, men ja det är nog bland de vanligare inredningsbutikerna på nätet. Gillar du mer shabby chic eller lantligt så kanske det går att hitta något här istället: http://www.trend4you.se/se/ Finns en del fint även om man inte gillar de stilarna.🙂

    Utmaningar med frågor är jätteroliga. Alltid kul att lära sig mer om någon annan och som du säger, dela med sig något om sig själv som kanske inte kommer fram annars.🙂 Tycker det blev jättefint med den headern. Har du gjort den helt och hållet själv eller har du fått hjälp med den?

    Hoppas du inte stressar och tar ut dig för mycket bara.:/ Blir orolig när du får såna yrsel-anfall.:/ Men det är ju skönt att det är lite lugnt så här i början med så du inte kastas in i ett kaos.

    Tack för din omtanke gumman men det är så enkelt som att jag helt enkelt glömmer bort att äta när jag är själv, och självklart lite i kombination med att jag inte har någon annan att laga mat till. Men jag har så mycket annat jag hittar på och känner inte när jag är hungrig så jo, jag glömmer faktiskt att äta.😛 Men jag försöker skärpa mig på den biten. Får skaffa mig en mat- och sovklocka som Skalman.🙂 Ja män äter ju i regel mer än kvinnor så sett men när en person äter för 4000 kronor själv i månaden är det rätt illa. xD

    Det brukar i regel vara så att hyresvärden/bolaget måste godkänna innan man gör något. En del har regler att man får göra om hur man vill bara man gör om det tillbaka sen. Vävtapet tror jag ska gå att måla tillbaka till vitt men man kanske ska fråga i färgaffären först så det är helt säkert. Men ja, börja med tavlor och bo in er ett tag.🙂

    Gimlet är ju gin och limejuice så jag kan tänka mig att du gillar den.🙂 För min del så kan gindrinkar funka men det får inte smaka för mycket gin.

    Pussar och kramar❤

  2. enelyasaralonde skriver:

    Oj, jag förstår att det var allt annat än roligt att vakna upp till det hemska vädret.:/ Hoppas verkligen det klarnar upp snart och blir riktig sommar! Stort grattis till dina vänner och deras bebis också.

    sv: Jodå, det var härligt ändå. Midsommardagen var faktiskt ganska bra. Vi var kvar i Skottorp fram till 4 ungefär och solen sken hela tiden. Men nu har det bara regnat och regnat i flera dagar. xD Violshoten är egentligen så busigt enkel att det är löjligt. Jag köper sån där färdig violshot på plastflaska som jag bara blandar med lite vodka. Det är egentligen bara socker i en massa olika varianter i den men gott blir det.

    Det är ingen höjdare att se hur tomt det är på kontot när man väl inhandlat allt men det är galet kul att shoppa inredning, även om det är saker som inte kommer synas, så som glas, bestick, skålar och grejer. Och visst är det härligt att Ikea är så billigt. Det är svårt med soffa just, det är ändå något man inte gärna byter ut så ofta så man vill ju få rätt från början. Jag och Jonne har varit helt överens och bestämde över vårat soffval sen flera månader tillbaka, men vi provsitter den ändå varje gång vi är på Ikea, för att vara säkra. Har ni någon budget att utgå ifrån vad gäller soffa? Vi har bestämt oss för den här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80205366/ Den är lite dyrare så sett, man kan ju få en större soffa för samma pris, men det är helt klart den mest bekväma soffa jag har suttit i som inte går på tre gånger så mycket pengar.

    Kolla gärna länkarna, men ja det är nog bland de vanligare inredningsbutikerna på nätet. Gillar du mer shabby chic eller lantligt så kanske det går att hitta något här istället: http://www.trend4you.se/se/ Finns en del fint även om man inte gillar de stilarna.

    Utmaningar med frågor är jätteroliga. Alltid kul att lära sig mer om någon annan och som du säger, dela med sig något om sig själv som kanske inte kommer fram annars. Tycker det blev jättefint med den headern. Har du gjort den helt och hållet själv eller har du fått hjälp med den?

    Hoppas du inte stressar och tar ut dig för mycket bara.:/ Blir orolig när du får såna yrsel-anfall.:/ Men det är ju skönt att det är lite lugnt så här i början med så du inte kastas in i ett kaos.

    Tack för din omtanke gumman men det är så enkelt som att jag helt enkelt glömmer bort att äta när jag är själv, och självklart lite i kombination med att jag inte har någon annan att laga mat till. Men jag har så mycket annat jag hittar på och känner inte när jag är hungrig så jo, jag glömmer faktiskt att äta. Men jag försöker skärpa mig på den biten. Får skaffa mig en mat- och sovklocka som Skalman. Ja män äter ju i regel mer än kvinnor så sett men när en person äter för 4000 kronor själv i månaden är det rätt illa. xD

    Det brukar i regel vara så att hyresvärden/bolaget måste godkänna innan man gör något. En del har regler att man får göra om hur man vill bara man gör om det tillbaka sen. Vävtapet tror jag ska gå att måla tillbaka till vitt men man kanske ska fråga i färgaffären först så det är helt säkert. Men ja, börja med tavlor och bo in er ett tag.

    Gimlet är ju gin och limejuice så jag kan tänka mig att du gillar den. För min del så kan gindrinkar funka men det får inte smaka för mycket gin.

    Pussar och kramar❤

  3. Hej hej,

    Dante är ett häftigt namn, jag vill också ge mina barn ovanliga namn… när det väl bblir dax för de. Ett förslag som kärleken inge gillar är Lemonia, men vi får se om vi kan övertala honom eller om jag kanske ändrar mig. De kan man ju alltid göra. En kollega döpte sin dötter till Aurora som jag gillar också.

    Låter som om du också hade en mysig midsommar. Blev det någon krans för din del?

    Ivanliga fall är jag inte med i såna där Challenges… men det var lite ovanligare frågor som jag gillar. Sitter fortfarande och skriver på mina svar!!

    Kram kram

  4. Sv: Härligt om du hittar nåt skoj! Jag kan fastna där i flera timmar! Framförallt om man söker på typ pyssel, folk har så sjukt fiffiga idéer! Älskart! ^^

    Haha jag älskar glass, men hade aldrig klarar så mycket! Men det va så sjukt skoj att titta på henne, och filma, hahaha ^^

    Jag förstår precis vad du menar med ljudet av vinden, det kan vara lite obehagligt på nåt sätt!

  5. vivi skriver:

    Jag gillar inte heller blåst, inte riktigt så illa som du🙂 men jag får nästan alltid ont i öronen, så när det blåser vill man helst inte gå ut. Det låter däremot som om du har ngt tidigt minne av det där med blåst eller om man tror på sådant… så kanske ett minne från ett tidigare liv😛
    Vem vet !

    Åh grattis till din vän🙂

    Sv: Mja… jag hävdar nog ändå att hen har en nyttig funktion i det svenska språket, det är lite som jag tycker med feminismen… bara för att några extrema personer har vridit diskissionen och gett ordet fel mening så innebär det inte att grundtanken är fel🙂

    Kramkram!

  6. Linn skriver:

    Speciellt förhållande till vind och blåst. Jag tycker att det är ganska mysigt att sitta inne när det blåser, även om jag kan oroa mig lite för alla fina växter därute, eller att den gren ska blåsa ner på bilen. Däremot tycker jag verkligen inte om när det blåser i håret, usch och fy. Speciellt inte bakifrån så att allt blåser fram i ansiktet.

    Min kärlek till Indien började med en prova på-lektion i bollywooddans. Det ledde till yoga som ledde tll en resa som ledde till… ja… kärlek helt enkelt. Har förälskat mig i landet och många av människorna jag stött på där. Jag får perspektiv på mitt eget liv och vissa av de tankar och åsikter jag samlat på mig genom livet. Jag kommer på något sätt tillbaka till mina egna grundläggande värderingar. Ungefär så🙂 Har du varit tillbaka i Indien?

  7. anniepiie skriver:

    åhh bebisar är ju för underbara, går inte att bli annat än glad!🙂 hihi Hoppas att allt är bra med dig annars?🙂 Kramis

  8. ÅH men tack fina,fina du vad rar du är!! Duktig du är fin header verkligen,stilren,det gillar jag!
    Ikea är ju inte helt fel skulle med behöva åka dit en sväng..=) Gratulera L till den fina pojken;)

  9. Oj vilket fint blogginlägg, tack så mycket gumman! Så vackert skrivet!❤

Kommentera

