Challenge

Jag har blivit bloggutmanad av: Lorissa Lovebomb, där jag ska svara på dessa frågor och sedan utmana 11 andra bloggvänner i bloggosfären, so here goes.
Vad hette din första kärlek?
Min första kärlek hette P, jag tänker inte skriva ut hela namn då jag i princip aldrig gör det. Det var hur som helst en väldigt lång crush som sträckte sig under mitten av mellanstadiet tills någon gång i sjuan.
Baren eller dansgolvet?
Dansgolvet skulle jag nog säga, även om jag inte är någon vidare stammis på någon av ställena, sedan beror det på sällskapet man är med också, vissa är det roligt att barhänga med lite, medan andra är roligare på dansgolvet, men att dansa är rent generellt väldigt roligt.
Vad drömmer du om?
Jag drömmer mycket, i natt drömde jag en mardröm. Men annars så drömmer jag om fred, en framtid med familj och en karriär som verkligen betyder något för mig, inte bara ett a means to an end jobb. Och skriva en bok.
Vad är du rädd för?
Ja alltså vi kan ju börja med triviala saker som spindlar och andra kryp, men mest spindlar. Fy. Annars så är jag rädd för att något ska hända de jag älskar och bryr mig om, krig och orättvisor.
Favoritfärg?
Svart och marinblått…säkerligen andra färger också, sådant beror mycket på årstid och sinnesstämmning.
Din bästa vän?
Oj, jag vet faktiskt inte ifall jag har någon direkt sådär. E är en av mina bästa vänner absolut. Sedan har vi S, som jag känner att jag kan räkna med och som alltid går att prata med. Och en bloggvän faktiskt, J❤ det känns som att vi verkligen har hittat varandra och kan prata om allting, mycket har vi gemensamt också.
Något du är stolt över?
Det var en svår fråga. Jag är stolt över att jag har utvecklats mycket de senaste åren, lagt mycket bakom mig. Sedan är jag väldigt stolt över andra personer i mitt liv såsom E och min lillebror.
Ditt favoritplagg?
Oj, det var också en svår fråga. Skulle nog säga…mina blåa jeans från Gina Tricot eller mina panthershorts från H&M.
Hur många skor har du som egentligen är för små?
För mig skulle nog frågan vara ställd tvärtom, för stora, eftersom jag har så svårt att hitta bra skor till mina små fötter. Men jag har faktiskt inga för små eller för stora skor, de har åkt för länge sedan i så fall.
Vad ger du sig själv för titel?
Nörd. Student. Syster. Flickvän. Take your pick.
De jag utmanar vidare i bloggosfären är:
 
Eleonore
Jenny
Jasmine
Anna
Leone
Jossan
Annie
Linda
Sabine
Tessie
Lisa
Vad tycker ni förresten om den nya headern? Även om den inte är så speciell som är den egengjord och mer personlig. Tyckte dessutom att det var på tiden att ”döpa” denna blogg till något annat än: rhulth, som mer är mitt nickname. Därmed heter den ”nya” bloggen: Colourful.
Jag har ibland colourful-a åsikter, jag gillar mångfald och olika hudfärger, jag är av annan hudfärg (om man tänker på att jag skiljer mig från de typiska svenskarna) och jag är pro-gay och allt det där. Colourful!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Åsikter, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Challenge

  1. Eleonore skriver:

    Jättefin header och nya bloggnamnet är ju kanon! Det passar verkligen dig! Även på det sättet att du verkar vara en så glad och varm tjej😀
    Blev det något bakat till midsommaraftonen? Tårtan blev kanongod kan jag lova och det är väl tur det när vi kör på samma tårta varje år hihi. Den är ju otroligt lätt att göra laktosfri också när tårtbotten är utan mjölkprodukter!
    Du är absolut ingen besserwisser, jag uppskattar när jag får lära mig något istället när man inte vet🙂 Det är ju så man växer som människa också och man lär hela livet!
    Åh det lät ju som en jättegod fyllning, jag måste köpa durumvete så jag kan göra egen pasta snart! Börjar nog lite lätt med en ravioli istället, du får det att se så lätt ut med tortelliniknytena men är nog lite mer komplicerat🙂 Har du några tips på hur man gör egen pasta till en som aldrig gjort det?
    Hoppas din midsommarhelg varit toppen! Kramar

  2. Anna Terneborg skriver:

    Vad roligt! Den utmaningen ska jag allt ta mig tid att svara på senare idag🙂

    Svar: Tack så mycket!

    Visst är det? Jag älskar att gå på bio, utöver mat till mig och missarna så tror jag att det är vad jag lägger mest pengar på. Efter DVD-boxar och filmer med förstås😉 Ja, men du får allt gå tycker jag.. Det går mycket bra just nu, och kommer mycket bra snart med.
    Men In Black 3 var faktiskt riktigt bra tycker jag, helt klart över förväntan och slutet var riktigt bra!

    Känns väldigt mycket som dig också, just Colourful.

    Vad avis jag blir på dig! Jag har varit i Grekland, Serbien och Italien utöver London. Får se till att börja resa mer🙂 Man bor liksom i lilla Sverige, det finns en hel värld att se. Tänk vad mycket man inte kommer hinna se under sin livsstid. Skrämmande på ett sätt kan jag tycka!

    Har du några roliga planer för dagen? Kram

  3. Linn skriver:

    Det är första gången jag trillar in här (men det blir troligtvis fler!) men jag fick direkt en positiv känsla när jag såg headern. Ballongerna passar bra till namnet och jag gillar mottot… The sky is the limit!

  4. Jättefin header!Har du gjort den sjäv..yes besök har vi haft ända fram tills idag,se min blogg nu;)
    Hur har er helg varit?

  5. jossaaan skriver:

    sv: Ja det kan jag förstå. Man behöver säkert en hel del tålamod!
    Själv jobbar jag på centrallagret på Oravais HVC. Helt annorlunda mot vad jag är van vid när jag jobbade på dagis. Men men, pengarna är väl det viktigaste just nu!

    Ja, jag ser verkligen fram emot konserten. Ska bli sjukt kul!

    Hoppas du hade en riktigt bra midsommar!🙂

    Kram!

  6. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Fantastisk header!! Verkligen!

    Förlåt att jag varit så seg på att svara, det har varit mycket på gång här hemma. Jag har varit i stugan, pluggat och blivit sambolös som faktum – Erik skickade in kontraktet på sitt nya jobb i veckan och han flyttar därmed ifrån mig i augusti…

    Vad kul att du såg artikeln i VeckoRevyn, jag är så nöjd med min medverkan faktiskt. Den känns väldigt genuint lik mig!

    Jättefint att du är en sådan som svarar ”på riktigt” på utmaningar, inga ”jag vet inte” eller ”det är hemligt”… det är kul att läsa och lära känna dig lite! Marinblått är en av mina kärlekar också.

  7. Jasmine skriver:

    Roligt att du tog dig an utmaningen, intressant att läsa dina svar. Jag såg att jag blivit utmanad även av Lorissa Lovebomb. Redan då tvivlade jag redan på första frågan… Kanske tar jag mig an utmaningen vid ett senare tillfälle. Jag är ju inte så aktiv i bloggvärlden längre, den senaste månaden har varit katastrof. Det händer så mycket annat, jag prioriterar inte bloggen så högt är jag rädd. Dessutom är jag ledsen att jag inte läser din blogg med så stor omsorg – men jag saknar dig, det ska du veta.❤

    (Sent) Svar: Tack för att du berömmer mitt kortmakeri.

    Tack för dina kommentarer, det betyder mycket – glöm inte det.
    Jag blev nöjd med tårtan.🙂
    R har varit med på bild innan, men det händer sällan. Jag tycker inte om att lägga ut bilder varken på mig själv eller på honom.

    Jag kan tänka mig hur du har det på jobbet. Partille Cup har spelats i Göteborg denna vecka. Att damsuga hotellrummen när de hade åkt hem tog tid kan jag meddela. x)

    Nu för tiden jobbar jag en hel del. Äta, jobba sova är det som gäller. På gott och ont
    Kram

Kommentera

