Three Things

©rhulth.wordpress.com

{Fyren på Landsort}
Tog en bild på fyren på Landsort genom en kikare uppe i tornet, inte en jättesnygg bild kanske. Men det var en väldigt härlig tripp, med fina kollegor.

©rhulth.wordpress.com

{Favorit i repris}
Mojitodrinkar på balkongen, supergoda och denna gång serverade i Champagne flutes.

©rhulth.wordpress.com

{Lyktor}
Midsommarpimpad balkong med illrosa lyktor.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Three Things och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Three Things

  1. Anna Terneborg skriver:

    Gillar den rosa lyktan! Och drinkarna såg inte så pjåkiga ut de heller😉

    Svar: Nej, men det känns verkligen som du är en riktigt redig och ansvarsfull människa. Vet att jag inte känner dig på det viset, men man får ändå en riktigt bra uppfattning om personer som man pratar med såhär fram och tillbaka.

    Låter som en perfekt idé tycker jag! Vad hittade ni på till slut? Har ni haft en fin midsommar?

    Jag har inga större planer inbokade faktiskt, får ta dagarna lite som dem kommer tror jag. Ska inte heller resa någonstans i år, så det blir till att hålla sig sysselsatt på hemmaplan. Nästa år har jag dock bestämt att det ska bli en tripp, helst då Grekland. Så får hoppa på cykeln under semestern och satsa på beach 2013😉

    Tack ska du ha! Kram på dig

  2. Combatanten skriver:

    Jättefina bilder – gillar bilden på fyren. Det är något visst med fyrar. Hoppas din midsommar avlöpte lugnt och trevligt. När öste regnet naturligtvis ner, men det blev kanoners i alla fall. Särskilt nöjd är jag med alla rester som står i kylen – ska käka färskpotatis, ägghalvor och silltårta hela dagen🙂

    En sak bara – skulle vilja utrota den överförda betydelsen av ordet ”pimpa”. Vet att jag är petig nu, men ogillar verkligen att man gjort något gulligt och piffigt av ett ord som har sitt ursprung i något så vedervärdigt. På samma sätt som jag starkt ogillar uttrycket ”facerape” – förskräckligt.

    http://www.chippis1972.com/2012/02/pimpa-mig-hit-pimpa-mig-dit.html
    http://www.chippis1972.com/2012/05/cant-buy-what-is-not-for-sale.html

  3. Felicia skriver:

    Mensåg ju gott ut, och bilden av lyktan var ju finfin!!! Hoppas du hafrt en gryt fin midsommar!

    SV: Flåt för sent sent svar men jodå självklart, dom kommer upp😉

    puss

  4. Leone skriver:

    Vilken häftig idé att fota genom en kikare. Riktigt härlig lykta också, trevligt med en sommardekorerad balkong.

    Sv: På scen stod Loreen, Tove Styrke, B.o.B och Nelly Furtado. Det var otroligt kul.

  5. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det var en riktigt mysig och enkel midsommar. Gillar det!
    Tack så mycket, haha.. Jag sov som en stock efteråt🙂

    Ganska lätt att tycka om dig när du är som du är!🙂 Tack så mycket, jag försöker😉

    Låter himla mysigt det! Tycker du mycket om sill? Själv kan jag inte äta det, jag vet inte riktigt varför, men det är något med smaken och konstistensen som inte tilltalar mig.

    Ja, det hade varit underbart att få komma bort en sväng. Senast jag var på solsemester var i september 2009 tror jag. Har varit i London efteråt, men inte någon riktig solsemester. Vart vill ni åka då? Eller det kanske ni inte pratat om så? Kram

  6. Sv: Hehe jaa!! Hoppas du har det fint på jobbet nu!
    Jag njuter som sjutton av att vara hemma, har saknat min säng mest av allt och den överväger jag att inte lämna speciellt mycket alls idag ^^

    Ja, det ska bli så himla härligt!! Massa rosa och plastiga saker ^^ Sant, men ni är iallafall ni två som får inreda ihop, som inneboende har jag ju inte haft någon att säga till om annat än i mitt rum, och det suger när dom man bor med har superdålig smak😛

    Hihi jag har samma lyckta, dom är mysiga! Vilken fiffig idé att hänga den i fairylights sådär, såg säkert jättefint ut?!🙂

  7. Felicia skriver:

    SV: taaaack finaste, nej men var inte så uppklädd jag heller, ahha lite sådär söt och somrig (a)

    Taaack❤
    puss

  8. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Haha, jag vet.. Men tror att detta blir fjärde och sista gången jag ser den på bio, jag älskar ju att gå på bio just för upplevelsen och det faktum att man får ut så mycket mer av filmen just på bio. Det tycker jag iaf, därför det blir så många besök ibland🙂
    Jag är också oftast skeptisk mot uppföljare, men just denna har jag hört gott om. Dessutom gillar jag både Will Smith och Tommy Lee Jones, så det är väl lite därför jag ser den med. Sen är det även lite svårt att komma överens om en film att se när alla har så olika smak🙂

    Okej, segt. Hoppas han kommer tillbaka snart så ni kan hitta på något kul🙂 Gillar den nya headern, snyggt och enkelt.

    Jo, det är väl lite det som spelar sin roll tror jag. Har man växt upp med det på ett sätt som du har så blir det ju först lite utav en vana och sen är det faktiskt något man tycker om. Själv har jag alltid haft svårt för det, både smaken och lukten😉

    Det låter härligt! Jag har aldrig varit utanför Europa faktiskt, så det skulle jag vilja med någon gång i framtiden. Då står USA högst upp på listan, speciellt New York och LA🙂 Det är något jag drömt om sedan ung ålder, mycket tror jag på grund av alla filmer man sett.

    Hoppas du får en fortsatt fin lördag! Kram

  9. Sv: Åh tack! Jag blir så glad! Va rar du är!❤
    Haha samma här, grått!! Och regnet hänger i luften! Men det är rätt skönt, då behöver man inte ha dåligt samvete som stannar inne hela dagen ^^ Jaaa, jag förstår verkligen den känslan, och att kunna göra lite som man vill och inte behöva ta hänsyn till någon annan! Nu ska du ju iofs fortfarande bo med någon, men det lär väl ändå bli på en annan nivå, jag tänker bara på såna saker som när man kommer hem sent behöver man inte smyga som sjutton och man kan gå upp på toa naken mitt i natten ^^ Jo jag håller med, jag önskar jag hade en liten uteplats i min nya lägenehet som man kunde inreda med massa små lycktor ^^ Men det är kanske att önska förmycket, ska vara glad att jag fått en så himla bra lägenhet som jag har lyckats få i Göteborg ^^

    Förresten så älskar jag verkligen fyrbilden, tycker den är helmysig! Det blir liksom lite magiskt när den är tagen genom en kikare!

Kommentera

