Dagen i bilder

©rhulth.wordpress.com

©rhulth.wordpress.com

©rhulth.wordpress.com

©rhulth.wordpress.com

©rhulth.wordpress.com

©rhulth.wordpress.com

Det har varit en väldigt härlig dag idag, umgåtts en del med L medan E jobbat. Jag är för övrigt en väldigt stolt flickvän då E’s löneförhandling och allting gick som det skulle och allting ser ljust ut på den fronten, vilket är skönt.
Då det inte känns som att jag har så himla mycket att skriva om, så tänkte jag att jag skulle dela med mig lite av bilder av dagen. Gjorde Mojitos till herrskapet här samt gjorde hemmagjorda tortellini tillsammans med E under kvällen, mysigt!
Jag blev lite kär i inredningen på balkongen tillsammans med den härligt grönaktiga mojitodrinken och de turkosa glasen, var det inte fint ihop? Kändes väldigt somrigt och med de 34 graderna på balkongen (solen lyser rätt på där) så var det hur härligt som helst. Kan inte hela midsommar få vara så?
Hur har er dag varit, vad ska ni hitta på nu under midsommar, planer?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Dricka/Drink/Smoothie, Foton, Mat/Bakelser och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagen i bilder

  1. Leone skriver:

    Vad kul att det gick så bra på löneförhandlingen, det är skönt att få lite att röra sig med. Jättehärliga bilder du tagit. Drinkarna passar verkligen tokbra på balkongen och vad kul att ni gjorde egen tortellini, det som är så gott.

  2. Leone skriver:

    Sv: Tack så hemskt mycket för att du röstade på min bild🙂

  3. Eleonore skriver:

    Oj så mycket gott, dina tortellinis blev ju jättefina! Vad har du fyllt dom med? Ni har verkligen mycket att fira ser jag, löneförhöjningen, flytten, midsommar… ja en massa kul!
    Tack söta du för rättelsen med pastan! Hade som ingen aning om vad rätten heter egentligen då vi alltid bara sagt Fettuccine i min familj! Vet att det ska vara just fettuccine-pasta till egentligen men i brist på annat blev det penne denna gång hihi. Uppskattar att du skrev vad det hette, alltid kul att lära sig något nytt och du som ändå har italiensk familj borde ju kunna sånt😀
    Ja det är verkligen spännande med bebisen när den tänker komma, barnmorskan verkar ju tro att den ska komma närmaste veckan iaf och jag håller tummarna för att hon har rätt haha. Så kul med din kompis också som nu har passerat sitt bf-datum, hoppas allt kommer gå bra för henne också!🙂
    Usch, du får ta det lugnt vännen och drick och ät mycket! Blir ju lätt att man glömmer att få i sig vätska och mat när det är så stressigt på jobbet men man måste ta sig tiden 5 min iaf🙂 Speciellt när det är sommar och varmt också! Kul att du fick samma jobb detta året också, det är ju ändå en trygghet att kunna allt redan och det man glömt kommer snabbt tillbaka igen!
    Glad midsommar fina du! Kramar

  4. jossaaan skriver:

    Tack så mycket!🙂

    sv: Jahaa, är det roligt?🙂 Skulle gärna vilja jobba med något inom turism nån gång!
    I sommar ska jag nog mest arbeta. Sticker även iväg till Åland 26-29 juli på Rockoff och sen 31 juli blir det Bruce Springsteen konsert i Helsingfors. VAd ska du hitta på?

    Tack detsamma! Ikväll ska jag och några vänner sticka iväg till ett ställe som heter Storsand där de har lite midsommar festligheter. Och imorgon ska vi fira en kompis. Hur ser din midsommar ut?

    Kram!

  5. Linn skriver:

    Superfint! Och vad imponerad jag blir över den hemgjorda pastan. Någon gång ska jag också försöka…

Kommentera

