Fast Pace

Hej på er,
det har varit ett par fartfyllda dagar nu. Det känns dock bra att vara tillbaka på jobbet än så länge, jag har verkligen superfina kollegor och det kommer nog att bli en jättebra sommar, även om det finns moment som jag önskar att jag hade mer tid för. Det känns lite stressigt att hinna flytta och fixa i ordning i början av Juli då det under perioden 20 juli – 2 aug kommer att bli världens race här då minnet av OS-seglingarna 1912 går av stapeln med ”Jublieumsregattan”, det beräknas komma runt 30-50 TUSEN! människor hit…oj, oj, oj!
Men det känns skönt att jag nu har ett par lediga dagar att få andas ut på, tror att transitionen mellan plugg och jobb gick lite väl snabbt, har varit väldigt utmattad de senaste dagarna och sovit dåligt, men nu tror jag att det börjar bli bättre.
Snart är det midsommar också, har ni några speciella planer?
Kram

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Jobb och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fast Pace

  1. Combatanten skriver:

    Inget får mig att känna att tiden rusar som dessa återkommande högtider. Knappt har man borstat av sig julångesten, förrän måste-ha-roligt-som-bara-den-ångesten som uppträder i slutet av juni. Nä, skämt åsido. Men jag känner nog att perioden mellan de två svenska nationaldagarna känns kortare för varje år.

    Jag ska sitta på en ö på västkusten (Hisingen), käka svensk sushi och dricka en överbliven flaska av porsbrännvin (har ju upphört säljas på systemet nu). Man är väl svensk, eller?😉

    http://www.chippis1972.com/2012/06/celebrating-sweish-stylee.html

  2. Combatanten skriver:

    Glad midsommar, förresten🙂

  3. Anna Terneborg skriver:

    Oj, fullt pådrag alltså! Hoppas det går bra för dig, men det tvivlar jag inte en sekund på🙂 Ja, att midsommar är här känns väldigt knasigt. Var det inte jul precis liksom? Jag har inte stora planer, ska hem till bästa vännen och grilla och ha det gött. Ganska lugnt och avslappnat. Har du några planer själv?

    Svar: Ja, precis. Det kan jag lite hålla med om. Även om jag gick och längtade till den filmen minst lika mycket som till de tre tidigare🙂 Men har nog inte längtat så mycket som till denna, ska bli sjukt kul att se resultatet! Och om fight-scenen är lika bra på film som den var i boken, då blir det en fröjd för ögat att se på🙂

    Tråkigt, ja! Men det är lätt att det blir så när man blir äldre, alla bor på olika håll och alla jobbar om dagarna. Jag jobbar ju med min pappa, så honom träffar jag varje dag. Sen försöker vi ordna middagar och liknande så att vi kan ses alla fem tillsammans, det funkar faktiskt bra. Ska t ex på bio med mina föräldrar och min syster på lördag, två olika filmer dock, så får springa till den andra filmen efter det att den första är klar. Men vad gör man inte?😉

    Hoppas du lycka samla energi och kraft dessa lediga dagar då!

    Jo, allt är bara bra med mig. Jobbade min sista dag igår, nu har jag semester. Officiellt fr o m måndag, men ändå.. Två veckor att göra ingenting på, känns ganska gött🙂 Hur är det med dig själv? Utöver de stressiga dagarna? Kram

  4. Ojoj arbete,hämta,lämna på dagis,skall ju på bröllop den 30:e så mkt inför det.Midsommar får ju gäster hit en massa att göra,idag förbereder jag mat iaf;)

  5. anniepiie skriver:

    Hej vännen!🙂 Allt bra med dig såhär innan midsommmar!?🙂 Jag ska jobba lite samt äta med familjen, en sväng till öland oxå!🙂 SV: sverige förlorade ju så du gjorde rätt som gick på musikalen!😉 hehe Kram

Kommentera

