Utbildning

Imorgon är det min tur att vara borta på utbildning och E får sova själv (hehe).
Åker iväg med kollegorna från turistbyrån imorgon till de närliggande öarna för att vi ska lära oss mer om dem och eftersom vi refererar turister dit så är det ju en fördel att vi vet något om dem, annat än de vi har sett på hemsidor/i broschyrer.
Det ska bli kul, jag hoppas dock att det blir mycket bättre väder. Enligt rapporterna ska det bli halvklart och det kan jag ju stå ut med, så länge det inte regnar så som det gjorde idag! Det var ju så att jag blev dränkt när jag skulle ut och fixa på bryggorna. En båt gick på grund idag också…så går det när man suttit och beklagat sig över att ingenting hänt under den första timmen man jobbat. Då passar allting på att hända på en och samma gång. Murphys lag…
Hittills känns det riktigt bra på jobbet måste jag säga, väldigt skönt att allting verkar fungera, jag har börjat komma ihåg det jag glömt och det är roligt att pilla med hemsidan.
Hur har er dag varit?
Kram!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb, Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Utbildning

  1. enelyasaralonde skriver:

    Jag hoppas det går bra och att du har jätteroligt på din utbildning.🙂 Det var fint väder här idag så jag hoppas ni också får det. Låter ju ganska spännande med en massa saker som händer också, även om det kanske inte är så kul med en båt som går på grund.😛

    sv: Ja, det krånglar lite fortfarande. Det är ju alltid en massa strul när det ska bytas design och program och allt men jag tror det kommer fungera ganska bra iallafall. Annars byter jag till någon annan plattform!

    Ja, det var en kul utmaning eftersom det ändå händer mer här än vad jag trodde!😀 Jag ska definitivt gå på båda westerntävlingarna på High Chaparall och SM i brukskörning om det hinns med eftersom vi flyttar precis de dagarna. Men resten vet jag inte riktigt. Har det som backup i värsta fall.🙂

    sv: Jag tycker det är ett jättefint kort och det syns inte alls att du inte lagt ner massor av tid på det. Håller med dig om att det är roligare med något personligt. Då har ju personen lagt ner tid och tanke på presenten eller kortet.

    Det är inte jättefarligt att vara själv med Jonnes föräldrar så sett, för de är väldigt snälla och vi kommer bra överens, men ja det känns ändå konstigt. Jag anser ju att jag lika gärna kan vara hemma hos mig själv medan Jonne jobbar så de får vara ifred lite i sitt eget hus… Men de är ganska vana vid att ha folk hos sig hela tiden. 3 av Jonnes systers gamla ex har bott hos dem under någon period och de brukar skämta om att skillnaden är att jag knappt äter i jämförelse med de andra, jag är pedantisk och städar så de slipper och att jag dessutom betalar för mig, vilket de inte gjorde. xD Känns inte bättre även om de säger så. xD

    Det är nog bara bra att man väntar lite med att inreda lägenheten man ska bo i. Det är ju alltid bra att bo in sig i lägenheten innan man kan bestämma sig helt för hur det ska vara. Enda anledningen till att jag och Jonne skaffar så mycket grejer redan nu är egentligen mest för att vi inte har någonting i möbelväg, utöver en byrå som är min och sen har jag ett gammalt köksbord på vinden som var min mormors men det är så litet och ett ben är trasigt. Sen har jag fått pengar till just möbler och köksprylar i födelsedagspresent och Jonne har sparat pengar till en lägenhet i flera år så då är det inte så farligt. Men det blir inga dyra saker direkt. Förutom soffan, madrasserna till sängen och teven.😉

    Jo, jag förstår dig. Jag och Jonne har också planer på att be om nyckeln lite tidigare så att vi kan gå in och mäta så vi vet att vi köper saker som passar. Det låter ju skumt att ni inte fick vara med på besiktningen sen men det kanske inte var tillåtet? Så som jag har fattat det så får vi ett papper sen av våran hyresvärd där de har skrivit ner allt som åtgärdats eller som påpekats fel. Märker vi då att något inte är med som vi själva tycker verkar knasigt så skriver vi ner det och ringer till hyresvärden och säger att det här ska antingen åtgärdas eller dokumenteras så att vi inte får skulden för det och tvingas betala. Men ring till eran hyresvärd och kolla vad som gäller. Det är ju inte ni som ska se till att lägenheten är besiktad, utan dem! Vi får besiktningspappren när vi får hämta nyckeln vad jag vet iallafall.

    Men då kör ni på ganska modernt, luftigt och ljust, vilket är jättefint och gör även att lägenheten ser större ut.🙂 Det kommer nog bli jättefint sen när ni väl är helt iordning.🙂 Vi har ju bestämt att sovrummet får vara alviskt/natur/skog, men annars kör vi nog bara på modernt i resten av lägenheten. En bas av svart och mörkgrått ialla rum utom kontoret där basen är vitt och ljusgrått. Det blir röda detaljer i köket och rosalila detaljer i vardagsrummet, och i kontoret får det bli vad det blir. Vi funderade på att köra lite på naturtemat i hallen också med mörka träfärger och korgar och sånt eftersom den är så pass stor men samtidigt vill vi ju inte låsa fast oss vid detta än heller. Kan ju bli att man ångrar sig när man väl bott i lägenheten ett tag.

    Det är kul att båda leka bartender och att se när andra som är duktiga på det göra en massa skoj som man aldrig skulle tänka på annars. Tyvärr är min favoritdrink ganska tråkig men det är inte mycket som slår en vanlig, hederlig Jack Daniels och Cola! Annars gillar jag söta drinkar och mjölkdrinkar. En favorit är P2 (Äppellikör, vaniljvodka och Sprite).🙂 Har du någon favoritdrink?

    Idag ska jag ner till sporthallen och simma lite är det tänkt, sen ska jag hjälpa en vän att tömma ett hus och lägga upp annonser på blocket med en massa möbler och grejer. Tydligen ligger det en massa gamla kläder, skor och väskor från typ Dior och Chanel där i huset så det ska bli lite spännande även om det egentligen är en ganska tragisk anledning till varför vi tömmer huset, men kan ta det senare.😛

    Du får berätta mer om utbildningen sen när du är hemma också.🙂 Pussar och kramar!❤

  2. SV Tack så mycket!
    Väldigt sent svarat, men jag har inta haft så mycket tid för bloggen. Jag kommer även att börja svara på mina kommentarer i kommentarsfältet, så håll utkik!

  3. Tessie skriver:

    Skönt att saker du glömt börjar komma tillbaka!
    Jag har inte gjort mycket idag.. varit hemma från jobbet.. sjuk… men i morgon kommer jag gå oavsätt hur jag mår, vart bort rätt mycket nu en tid..

    Sv:
    Det är bra mellan mig och J och barnen.. vi var på fjärilshuset i lördags. Som du ser på min blogg bla..
    Kram

  4. Frida skriver:

    Vilken fin blogg du har här!🙂

    SV: Formarna är vanliga pepparkaksformar men ibland kan riktigt små vara svåra att finna. Jag beställde mina på något bakbutik på nätet.

    Hoppas du har en härlig tisdag!

  5. jossaaan skriver:

    hur går jobbet? vad jobbar du med?🙂

    Kram!

  6. Kul med utflyckt, men vilka öar gick tripen till?? Hur blev vädret därute?? Idag har vi solsken i Stockholm iallafall. Tjoho!! Satt på balkongen tidigare och läste en bok för skolan. Härligt! Kram kram

  7. Leone skriver:

    Saker och ting har verkligen en förmåga att hända precis samtidigt.
    Hoppas att ni får lite bättre väder också.

Kommentera

