First Day

Idag har jag jobbat på sommarjobbet för första gången den här sommaren, det har varit en väldigt stilla dag och jag ska inte klaga alltför mycket. Jag var rädd för att jag hade glömt för mycket, men det gick ändå helt okej, det var jätteroligt att få träffa folk igen och på ett sätt känns det ju rätt bra. Idag har jag jobbat det tidiga kvällspasset (efter midsommar kör vi med fulla öppettider, till 22.00) 11.45-20.15. Imorgon väntar morgonpasset 07.45-16.15, det passet brukar gå snabbare i alla fall och så är det alltid härligt att få sluta lite tidigare.
Hur har er lördag varit?
Här har det varit riktigt kallt och regnigt, inte det roligaste vädret, men har ju mest varit inne i själv turistboden, så ingen fara på taket egentligen och jag hade en väldans tur då det klarna upp precis när jag skulle gå hem, lite sol också faktiskt. Nu är det däremot fuktigt och jättedimmigt.
Nu blir det nog lite mys med E innan sängen väntar, hoppas att ni får en jättehärlig kväll!
Kram

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Jobb och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till First Day

  1. Anna Terneborg skriver:

    Härligt att det gick så pass bra första dagen tillbaka! Tur med vädret där också🙂 Här i Göteborg har det regnat idag, men det är bara mysigt tycker jag🙂 Passar mig bra mycket bättre än sol faktiskt. Brukar få höra att jag inte är riktigt klok när jag nämner det för folk, men sådan har jag altid varit. Föredrar höst/vinter framför sommar.

    Svar: Tack! Det var första dagen i Grekland den sommaren, vi hade precis varit på informationsmöte om aktiviteter och liknande🙂 Jadå, vi står varandra nära. Hela familjen gör det, så det är riktigt skönt faktiskt! Hur är det själv med det? Står du nära din familj?

    Ja, men det är verkligen sant. När man känner att någon lagt ner lite energi på det, det blir jag mer glad för i varje fall. det behöver inte vara värsta grejen liksom.

    Men det är ju också härligt! När jag gick på gymnasiet så brukade vi ofta käka lunch ute på bryggan, vår skola låg precis vid älven där alla båtar åker förbi så vi hade perfekt läge🙂

    Känns det ändå skönt att ha kommit igång med jobbet nu? Ha en fortsatt fin kväll! Kram

  2. Malin skriver:

    Låter som ett mysigt sommarjobb ändå🙂 Min lördag har varit sjukt jobbig, haha. Är mitt uppe i den värsta flyttstädningen nu, så idag har vi frostat av frysen, rengjort ugnen och köksfläkten och andra skitäckliga grejer😛 Imorgon väntar badrummet och sen flyttar vi på måndag, ska bli kul ändå🙂 Och fantastiskt skönt när det är över😉 Kram

  3. Möhippan var lugn & lyckad;)Åh tack så mkt i Depends kit det rosa så medföljer mallar som man klistrar på då får man till tipparna bra;) Hade aldrig klarat det utan mallar då jag inte är särskilt stadig på hand;)Ah outfiten på möhippan publicerade jag på instagram;)Men får väl föra över o visa på bloggen med;)

  4. Leone skriver:

    Vad roligt att det kändes bra första dagen och kul att få komma hem lite tidigare idag.
    Här är vädret också ganska molnigt men igår så sprack det faktiskt upp i någon timme och blev riktigt varmt.

  5. Eleonore skriver:

    Härligt att första passet gick så bra och att det var lugnt ändå, men förstår att du blev otroligt trött! Det är man ju alltid på första dagen var man än kommer då det är så mycket intryck och nya saker man ska göra. Har du sommarjobbat där tidigare alltså?🙂
    Ja då förstår jag att du gärna slipper cashewnötterna i mixen, och visst är det så att väldigt många mixer innehåller just cashewnötter. De är väl för att de är billiga och bra utfyllnad som jordnötter😛
    Det är ingen fara vännen, bara kul att svara på frågorna ju och som sagt så tål det att upprepas ifall det är någon annan som inte tagit del av tipsen🙂 Nu ska svaren ligga uppe och jag hoppas svaren är vad du sökte annars får du säga till😀
    Klatt du får fråga det, vi bodde i Älta så inte jättenära ”centrala” Nacka men jättemysiga grönområden runt omkring och inte alls dyrt att bo där😀
    Denna helg blir ganska lugn, igår blev det en promenad och lite tacomys på kvällen. Idag kommer sambons familj ner och hälsar på så jag ska baka en (förhoppningsvis) god jordgubbspaj! Vad har du hittat på förutom att jobba?🙂
    Kram!

  6. Vivi skriver:

    Förstår om du är trött, första arbetsveckan brukar man vara riktigt trött efter jobbet, det är ju så mycket nya intryck och rutiner, nya människor osv. Så se till att ta det lugnt mellan jobbpassen!🙂
    Roligt att du börjat nu iaf , hoppas verkligen din arbetssommar blir kanon och som sagt …jag tror väder kommer bli bättre, juni har aldrig varit känns för att vara en månad med fint väder.🙂

    Åh bloggträffen var jättemysig, jag hade så otrolgit kul och alla , verkligen ALLA var supertrevliga! Det finns foton och inlägg under kategorin ”bloggevent” i min blogg🙂

    Nepp … dags att hitta på ngt kanske ..🙂
    Kramar !!

  7. Sv: Skönt att det gick bra! Jag minns första dagen på mitt sommmarjobb, jag var så nervös, fast jag jobbat där tidigare somrar ^^

    Mja, alltså jag bor redan i Göteborg sen 1½ år tillbaka, men har bott inneboende så har inte haft så mycket av mina saker med, men nu ska jag ÄNTLIGEN flytta till en egen liten lägenhet och få ner alla mina saker och kunna inreda alldeles själv😀

  8. MyzaaN skriver:

    men så sknt att det gick bra för dig😀 var är du någonstans ?😀
    tror det kommer bli super bra😀
    ja men där ser man! Men att flytta är ju som en resa i sig😛

    idag ska jag nog inte gra mycket ..trist och gråt här hemma så😉 nja själv då? kram

  9. MOOD ligger precis bakom NK huset. Mitt emot systembolaget som ligger i samma hus. Dom har mycket shopping och många restauranger. Minns du att jag rekommenderade ett fik på östermalm som heter Saturnus, med supergod tonfisksallad/macka? Hur som helst så finns samma fik i MOOD, så om du går dit tycker jag att du ska kolla på deras meny, kanske finns något du kan äta utan laktos.

    Min dag har varit väldigt lugn, var på middag igår så ganska trött idag. Inte gjort något annat än att fälla några tårar till en trist film. HiHi. Hoppas du har haft en bra dag på jobbet. Kraam kram

  10. Lisa skriver:

    Vad kul att höra att det gått bra🙂
    Dessutom kommer det bli lättare ju mer du jobbar och ju mer du kommer in i de rutinerna.

    Jag spenderade hela gårdagen med att läsa, och bra gick det också! Visserligen hade jag 20 sidor kvar att läsa när jag gick och lade mig, men den boken är utläst nu och jag har redan påbörjat en annan.

    sv. Då får vi ta det i augusti helt enkelt. Vi skulle rent utav kunna ta det på min födelsedag, om inte annat. När det kommer till kritan är det trots allt jag som ska förhålla mig till er allas scheman och inte tvärtom — det hade varit annorlunda om ni fått pengar och om ni arbetade för mig, men så är inte fallet. På många sätt är det jag som arbetar för er, och det gör jag mer än gladeligen😀

    Så, det är mer än okej att vi tar det i augusti🙂

    Puss&Kram!

Kommentera

