Three Things

Alla goda ting är tre, brukar man ju säga. Jag har fått inspiration från andra bloggar i bloggosfären och tänkte testa en liten tema-grej, vi får se hur det blir. Nu när jobbet börjar i helgen så vet jag inte hur mycket tid jag kommer att ha, så jag tänkte att eftersom jag själv uppskattat all inspiration jag har hittat på Internet, så kan jag ju dela med mig livet av saker som jag gillar också.
Så nu tänkte jag att varje fredag så kommer jag att posta ”Three Things”, där jag lägger upp bilder på saker som gjort mig glad, något som varit bra under veckan, något jag har fattat tycke för eller bara något som inspirerar mig för stunden, vad tycker ni?

{Sommartecken: vackra rosa nyanser ute på gården som blommar för fullt}

{Teater: De Tre Musketörerna på Stadsteatern}
Såg denna när den visades förra gången (var det 2009?) på Stadsteatern i Stockholm, nu har den äntligen kommit tillbaka och har bjudit med mig E för att se den ikväll. Inte riktigt samma cast, men det får väl vara, den lär vara bra ändå. Det blir ett härligt ”slut” på min ledighet, då sommarjobbet drar igång imorgon.

{Sparkling Azure: En vacker vattenflaska}
Älskar verkligen färgen på denna flaska, tänkt att ha i kylen i nya lägenhet och fylla på med vatten så att man alltid har kylskåpskallt vatten, som inte drar åt sig smakerna av det som finns inne i kylen. 20:- på Jysk. Funderar på att köpa fler färger vid tillfälle.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Inredning, Privat, Three Things, Växter och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Three Things

  1. jossaaan skriver:

    Tack, det känns verkligen helt underbart att ha det över nu!😀
    Jag har varit på inträdesprov i Utvecklingspsykologi, Speciallärare och Socionom. Hoppas mest på socionom, men vi får se!🙂

    Nu i sommar kommer jag arbeta, bra med pengar! Hur ser dina planer ut?

    Kram!

  2. sv: Hihi tack! Jaa!! Men jag kommer nog inte kunna flytta in förns den 13e, när jag kan få hjälpa att köra mina grejer ifrån Örebro ner till Göteborg ^^

  3. Tess Cameron skriver:

    Halloj =) Efter en liten pasue har jag börja blogga igen. Sångtipsen och artisttipsen har börjt komma upp igen, så kika in så du kan lära dig sjunga hemmifrån =)

    Åååh dom 3 muskitörerna. träffa en av dem på en casting för en månad sen =)
    hur mår du idag? Kramar

  4. Eleonore skriver:

    Vilken rolig tema-grej! Ska bli spännande att se dina utvalda tre varje gång såna inlägg dyker upp! Flaskan var ju otroligt fin, kul att göra saft och servera i istället för en tråkig kanna! Otroligt bra pris på den också, vilket fynd😀
    Tack snälla för din fråga, va roligt att du kom med en! Ja precis macaroons har jag skrivit om förut men tål att upprepas igen så du slipper leta med😀
    Ja det är jättetråkigt att alla hyresrätter försvinner i Sthlm det är synd att politikerna inte ser fördelen med dom! Ja Nacka är ju otroligt fint, bodde ju där innan vi flyttade ner hit och jag trivdes som fisken i vatten. Det finns ju så många fina delar också av Nacka! Men som du säger är det lite dyrare att bo där när det är så attraktivt🙂
    Min dag var kanon, gjorde visserligen inte så mycket men den vanliga promenaden i solen räckte gott och väl😀 Hur var din dag? Blir det att se på fotbollen ikväll?
    Kramar!

  5. Leone skriver:

    Vilken tokbra idé. Det är så härligt att inspireras av andra.
    Teater är verkligen mysigt, vad roligt att den kom tillbaka, hoppas att ni får trevligt.
    Vilken jättefin flaska, mycket roligare och finare att servera dryck i en sådan istället för en kanna. Bra pris var det också på den.

  6. Tack!!! Känner mig faktist snygg. =) Praktiskt är det också.

    Kom på också vad det gäller att ha LIVE diskussioner så har jag ju faktiskt en skolkompis som bor i Örebro. Men hon är redan klar med kursen, så enligt mig har hon blivit som en Mentor. Kul att ha någon man kan prata med om det man lär sig, som redan kan… och kan förklara saker jag inte förstår. =)

    Ny kille, ja men då blir det bara en till att lära känna på jobbet. Som du säger, kul att träffa nya människor och lära känna dom. I alla fall kul om det är en vettig människa.😉

    Kram kram

  7. Lisa skriver:

    Smart idé gällande inlägget! Själv försöker jag alltid ha några inlägg färdiga, som jag kan posta vid tillfälle även när vardagen är hektisk. Dessa bunkringar brukar för det mesta ske på helgerna.

    Sv: Vitlöksbröd är ju bra gott det med😉
    Man ska absolut inte trivialisera det ett barn varit med om eftersom det som sagt kan sätta djupa spår men sedan bör man ju även ta tag i saken eftersom dessa som utsatt den drabbade för kränkningar eller dylikt, bör få reda på att detta är inte okej. För vad som är okej och inte varierar ju från person till person och har man tagit illa upp så kan det vara bra att klargöra detta (dock så är det nog lite svårt att för ett barn ensam lösa detta men med hjälp av föräldrar så borde det ju gå, om nu alla kunde ta ansvar för sina egna ungar!). Men jag förstår absolut vad du menar med dina textrader.
    Jag håller tummarna än för att jag tar mig in och det är skoj att höra att du också gör det =)
    Haha, det var stundtals både tufft och väldigt jobbig- men mest av allt var det skoj!
    Och angående sången så är jag säker som sagt på att du inte kommer att ångra dig om du vågar ta ton. Och kommer inte rätt tillfället till dig, så får du väl skaffa dig ett =)
    Grill och stadsvandring lät ju inte helt fel det heller. Själv så tror jag att din krasslighet har smittat mig, för idag är jag rätt så lugn här i lägenheten! Kram!

Kommentera

