1000101

Igår så bokade jag in en lunchdejt med min kära mor, hade inte träffat henne på ett tag och inte sedan resan till Kyoto som hon åkte på tillsammans med min far. Det var jättetrevligt och hon visade många vackra bilder från sagolika trädgårdar i Japan!
Medan de var borta så fyllde min pappa år, 69 och jag hann inte ge honom presenterna innan de åkte så igår hade jag tagit med mig min kasse med presenter till pappa. Han fick lite smått och gott: kryddor från kryddboden här i staden, en öl från det lokala bryggeriet som ännu inte säljs utanför kommunen samt ett par chokladpraliner (en av dem pistage, som jag vet att han gillar så mycket). Sedan hade jag målat ett kort också:

Målat med akvarellfärg så att det skulle se ut som en himmel, min originalidé var att måla hjärtan men det blev luftbalonger istället och sedan ett citat av Stephen Hawking (min pappa är fysiker, så jag tyckte att det var appropriate) och fastklistrat på en liten remsa skrev jag 69 (hans ålder) binärt (1000101), för att vara lite extra nördig och sedan skrev jag självklart innuti kortet också. Fick ett sms imorse att han hade gillat allting, så jag är glad!
Men under min lunch med mamma så fick jag en jättefin souvenir också, ett supervackert halsband:

Det är en jättehäftig kedja (vilket dessvärre inte syns vidare bra på bilden) det är nämligen väldigt rött guld det är jättevackert. Sedan gillar jag att dem i Japan har förstått det där med att folk kanske är mindre, så kedjan är väldigt kort, vilket passar mig väldigt bra. Aannars har saker och ting en tendens att hänga vid tuttarna på mig, inte det snyggaste.
Igår redovisade E sitt exjobb på KTH också, gissa om jag är stolt flickvän! Det gick tydligen rätt bra och i och med att de fick lägga fram så är de godkända, men det specifika betyget kommer senare.
Idag blir det promenad med E och kanske en liten picknik ute, vi får se vad som händer.
Vad har ni för planer?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till 1000101

  1. anniepiie skriver:

    Jag ska fortsätta med min städning, har handlat, lagat mat och ska snart skura golven. låter himla roligt va!?😉 hihi SV: Menar de, kollade matchen mellan holland och tyskland igår, hejjade på holland, självklart vann tyskland.😛 har inge tur när det gäller fotbollsmatcher… Kollade du? Ska se sverigematchen imon oxå!! Kramis

  2. Malin skriver:

    Låter som fina presenter, då blev han nog glad. Särskilt för det nördiga kortet kan jag tro🙂 Jättefint halsband du fick förresten!

    Här är det flyttpackning och städning som gäller. Försöker putsa fönster idag, går sådär… Kram

  3. Lisa skriver:

    Jag måste ha varit extra nördig som insåg att det stod 69 binärt innan jag läste det i inlägget :p

    sv. Det var för länge sedan jag åkte på en sådan grej — jag tror faktiskt att det var innan vi ”träffades”. Just kommentarerna i sig har jag lagt bakom mig, men jag kan inte sluta jämföra min egen reaktion med hur andra måste känna sig när de får liknande kommentarer.
    Den första kommentaren jag fick av den personen var mer hånande och nedlåtande än direkt elak — kommentaren började med ”lilla gumman” och fortsatte med att jag måste korta ner mina inlägg för att man ens ska palla läsa (just den biten var inte så farlig), och avslutade med ett ”eller vill du ha någonting att lämna in till dina lärare? få en slutbedömning kanske?” Jag skrev ett svarsinlägg, fick en kommentar som svar där han förklarar hur han visade inlägget för sina kompisar och att de skrattade åt det hela.
    Men tack för det du skrev🙂

    -Ooh, det låter som en sommarkväll helt i min stil!
    Du får helt enkelt höra av dig när du vill och kan ses😀

  4. Jenny skriver:

    Åh så otroligt fint och häftigt kort! Vad duktig du är! Så mycket mer personligt med ett egengjort kort med och den binära koden och citatet gav det verkligen det lilla extra. 🙂 Halsbandet var jättefint det med.

    sv: Ja, det är lite udda att man ska bo hemma hos sin pojkväns föräldrar resten av sommaren, men det är bara idag som jag är med dem själv, sen kommer Jonne vara hemma på kvällarna och de drar till Turkiet i 3 veckor och jag hade varit här i stort sett hela tiden ändå så de tyckte att jag lika gärna kunde bo här hela tiden.🙂 Men får ha mina saker i väskor tills vidare.😀 Haha.

    Jo, jag kan förstå att du på sätt och vis vill att tiden ska gå fort, men jag själv tycker att allt det här som händer nu, med inköp, planering och allt är det mest spännande.🙂 Låter dock inte så kul att längta till vintern bara för att få ledigt, men förstår det med. Det här är första sommaren jag haft helt ledigt sen jag var 14. Har alltid jobbat varje sommar så det är på både gott och ont att jag är ledig nu. Men hoppas att det kommer vara otroligt kul på jobbet så tiden flyger iväg.🙂

    Tack så mycket. Vad glad jag blir att du gillar nagel-inläggen.🙂 Denna vecka var det ju sommar och nästa är det svart-vitt. Lite lagom kul sådär kanske. xD Men jag har redan en idé till det temat.🙂

    Ja, jag blev helt ställd eftersom du hela tiden frågade om hur jag gjorde drinkarna och jag var tvärsäker på att jag skrivit det.😛 Sitter fortfarande och funderar på vad mer som kan ha försvunnit ur våra diskussioner på grund av det. Men, men, får fortsätta på det som finns kvar.😀 Ja, jag tycker det är jättekul att blanda drinkar. Jag har ju jobbat som bartender tidigare när min pappa hade pub här i Sverige. Men folk har en tendens att beställa samma saker om och om igen så det är kul att experimentera hemma istället.🙂

    Vad kul att du får inreda ganska mycket själv ändå.😀 Jag har fått helt fria tyglar ute på balkongen. Det får väl duga. hahaha😛 Annars vill Jonne vara med och bolla alla idéer, men han och jag är rätt så lika vad gäller inredningssmak.🙂 Och det är ju viktigt att båda trivs.🙂 Men hur har ni tänkt med inredning än så länge? Ska ni ha kvar de flesta gamla möblerna eller ska ni byta ut någonting? Har ni färgtema, stil och sånt klart till några rum?

    Yngel är svåra. De är väldigt kräsna vad gäller mat och om de inte äter maten man ger dem kan de bli kannibaler och äta varandra. Kan vara det som hänt den där elfte som försvann. Men vi har lite olika mat som vi testar med.🙂 Sen är det krånligt när de ska börja gå upp på land, för så fort de är landlevande kan de drunkna i vatten! xD Dumma djur! Vi får se hur många vi kan behålla. Om alla salamandrar kommer överens kan vi nog ha plats för 4-5 av bebisarna iallafall.🙂

    Det låter jättekul! Vad härligt att det inte blir utbildning instängd i någon lokal någonstans.😀 Det kan ju vara väldigt intressant att få reda på mer om olika platser i sin egen närhet dessutom.🙂 Seglar ni i eran familj ofta?

    Förstår att det kanske känns lite sådär att redovisa på det sättet. Och man brukar ju verkligen inte få någon vidare respons mot slutet av dagen sådär heller, men vad skönt att det gick bra ändå.😀

    Jag håller med dig där. Behovet av att ens föräldrahem ska vara ens riktiga hem minskar ju äldre man blir, framförallt om man flyttat hemifrån på ett eller annat sätt, och ju längre bort man flyttar och ju mindre man är där desto mindre hemma känner man ju sig där. Fast har man varit borta länge så är det jäkligt skönt att ”komma hem till mamma och pappa igen”.😀 Jag hade gett mycket för att pappa fortfarande hade bott kvar i huset i Sverige, för det var där jag kände mig hemma sist. Nästan alla drömmar jag har utspelar sig fortfarande i det huset, trots att det var länge sedan jag var där. Jag känner säkert inte så sen när jag väl flyttat in i lägenheten dock.🙂 Jag har väl egentligen haft min kris nu på sistone då jag inte känt mig hemma. Men det är ju inte så konstigt. Min plan var ju inte direkt att flytta tillbaka till mamma när jag är 30 och jag har aldrig tänkt tanken på att stanna kvar där så det blev aldrig hem, även om jag bott där också tidigare. Men jag är gladatt det känns bra för dig nu iallafall och jag hoppas det kommer kännas ännu bättre när ni väl är på plats i lägenheten.🙂

    Pussar och kramar!❤

  5. Leone skriver:

    Vad mysigt att träffa mamma och vad kul att din pappa tyckte om kortet. Jag tycker att det var en riktigt rolig idé att skriva hans ålder med binära tal och kortet blev verkligen jättefint.

  6. Hej hej,

    Idag har jag varit hos frissan och klippt mig,. Mina lockar hade växt ut för mycket så det var inte snyggt längre. BBlev riktigt nöjd, men måste se mig själv i spegeln några fler gånger innan jag är helt van. =) Innan det var jag på jobbet och fick massor gjort. Sånt som man samlat på hög men inte haft energi att ta sig igenom. Men nu är det gjort. Så nu är jag redo för helgen, lite jobb till bara. Justja, du har ju din första jobb dag i helgen. Härligt. Lycka till och hoppas du får trevliga och roliga kollegor du kan umgåsmed. Kram kram

  7. Anna Terneborg skriver:

    Riktigt fint kort! Det är alltid roligare att få ett mer personligt kort, då känner man sig både uppskattad och älskad. Jag gör det iaf😉 Vad duktig du är på det med! Och halsbandet var riktigt fint, känns lite annorlunda vilket är härligt!

    Svar: Ja, jag med! Får se ifall jag får tid i helgen att åka in till stan och köpa med mig ett armband hem, eller i varje fall se hur det ser ut IRL. Kanske att det åker med hem då🙂
    Jag är inte heller troende, men jag tycker att det kan vara riktigt snyggt med kors när det gäller smycken. Sen finns det ju de som ”ser mer religösa” ut än andra, sådana brukar jag inte bära. Men jag förstår samtidigt att man inte vill bära något med kors om man inte är just troende. Det är ju lite utav en smaksak egentligen!

    Jag menade precis som du skrev, planka ytor med matta toppar. Har aldrig gjort det själv, så vet inte riktigt hur jag skulle få till en bra topp. Får nog prova sig fram helt enkelt. Eller klippa ut en liten mall i papper, det skulle säkert fungera bra. Tror du inte det?

    Åh, vad härligt det lät! Picknik har jag inte varit på sedan jag var bra mycket yngre, kanske får ta och göra det i sommar🙂
    I helgen blir det födelsedagsfirande för min bror som fyller år imorgon, ska även träffa släkten samt besöka Frihamnen här i Göteborg för STCC-racet. Så det blir nog en bra helg🙂 Har du själv något roligt planerat? Kramar

  8. angelica skriver:

    sv åh! tack så jättejättteeemycket!!😀
    åh vad roligt!🙂 men äsh, festival kan du ta en annan gång!

  9. Combatanten skriver:

    Gillar verkligen kortet! Snygg handstil dessutom. Kul med det binära talet – själv tatuerade jag nyligen 42 binärt på underarmen.🙂 Ich bin eine meganörd.

  10. Lisa skriver:

    sv. Woho — nerd-points!

    -Jag tar så många bilder vi båda känner att det krävs, så om du känner att det behövs 1000 bilder fixar vi det😉 Vi kanske ska stå intill ett eluttag för att vara på säkra sidan i sådana fall :p
    Du ska såklart känna dig bekväm i det hela, så om du vill ha med dig någonting som får dig att känna dig mer säker kan du såklart ha med det (exempelvis solglasögon, någon hatt, MP3-spelar och allt annat du kan tänka dig).
    Jag vill såklart ha så många bilder tagna som möjligt innan junis slut, men annars har jag ingen speciell deadline då det ska vara ett pågående projekt.

    Puss&Kram!

  11. Mia skriver:

    hihi gillar ditt nördiga😉 kort – såklart man blir glad för det om man är papps ♥ Fin present du fick av mor din också😀

    Jag o Linda träffades först på våra bloggar när vi skrev till varann, tror det var 2009 och sen under hösten där började vi också prata i telefon. I början av januari 2010 åkte hon o sambon hennes till London och då drog jag o mitt husband också dit och på den vägen är det. Vi har sedan fortsatt att träffas live och även våra respektive trivs ihop så det är grejt. Sen har ju jag tvångsadopterat henne också förstås, en lillasyster som är så goooo som hon vill man ju ha😀 så nu är jag stolt moster också då hihihi

    I em åker jag och husbandet o vovsen förstås till vårat lilla ”torp”, dvs vår campingplats, i morgon är det partaj på Rådmansö och på söndag vilar vi nog😉

    Trevlig helg till dig!

  12. MyzaaN skriver:

    har dock planer på att bli lite bättre nu ;D ,em det är ju sommar så får se hr mycket jag sitter inne ,)
    oh i sommar blir det nog liseberg. lite mys med vänner grillning stranden .. ska även till turkiet sjävl då ?:D kram

  13. Duktig du är!Åh ja tyckte jag lyckades riktigt bra med min franska manikyr,resultatet finns i bloggen..det är en vän till mig som ska gifta sig..nä blir en lugn möhippa,med paketöppning och utgång;)
    Ja så fort min franska manikyr blivit lite dålig så skall jag testa wrapsen;)

  14. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Grattis till Es examen😀

    Det låter verkligen som en genomtänkt gåva på 69-årsdagen. Även om binärtalen gör att det ser ut som att han är evinnerligt gammal😉

    Halsbandet är också jättefint, och jag håller med; många kedjor hamnar för långt ner. Jag köper alltid bigsize halsband bara för att de ska hamna NEDANFÖR brösten istället, för att säkerställa att hänget inte ligger och svettas precis i klyftan liksom.

    sv: Åååh det låter så härligt. Subway är så himla gott också, har du någon favorit? Förut köpte jag alltid med bara grönsaker och ost, för då var jag vegetarian, men nu har jag börjat köpa med kalkonbröst. Också himla gott🙂

    Och nej, det blev inget Farmen för mig, tyvärr, men det gick bra på slutaudition. Jag fick dock som svar att jag var ”för normal för att ha med i en såpa”. Och det är ju en komplimang egentligen😛

    Jag har förresten utmanat dig i min blogg idag, om du har lust🙂

  15. Felicia skriver:

    Så försvann kommentaren jag skrev :(((((( Men kortet var jättefint och genomtänkt, och du och mamma måste haft det trevligt och att få ett sådatn fint halsband satt nog inte fel!!!

    SV: jag är frisk, baaraa pollen nu!

    puss

  16. Vivi skriver:

    Vilken härlig läsning, halsbandet var jättefint och kortet älskade jag ! Inte för att jag hänger med och är bra på binära tal, men för att det var så personligt, personliga presenter och kort är alltid roligast !

    Om du vill åka ngn stanns i sommar rekommenderar jag Söderköping, inte långt alls från Stockholm och är världens sötaste stad! Vi var där för ngn sommar sedan och vi älskade det ! De har ett glasscafe de är kända för också och jag tror de har en del laktosfri galss att välja mellan (för du tålde inte laktos om jag minns rätt?).

    Det kommer säkert gå bra, alla har förståelse för att man inte minns allt efter ett år😛 men det måste vara himla roligt att jobba på turistbyrå !

    Min mans barndomsvän och hans tjej ska gifta sig efter 10 år tillsammans, det komer bli ett slottsbröllop och det ska bli så himla roligt, alla vänner har bara gått och väntat på detta bröllopet🙂
    Kram !

  17. Mia skriver:

    Visst är det bra sagt, önskar många gånger att jag kommit på såna väl sagda saker … men får väl göra det bästa av det jag själv nån gång råkar skriva😉

    Ja det är faktiskt helt otroligt att man kan lära känna någon och faktiskt få riktiga vänner utifrån den virtuella världen, jättekul för mig som hellre ses på riktigt än här inne om jag får välja!

    Förstår det, jag lägger ju inte mest fokus på mig själv i bloggen och från början var det faktiskt en hundblogg o handlade då om Fred(the vov) som var vår första dvärgpinscher. Ja, gift sedan 2005, vi träffades 2003, flyttade ihop snabbt (så är det när man kysst färdigt grodorna o prinsen så äntligen kommer hehe), köpte hus, hund och fick ett vardagsliv ihop med husbandets 3 barn (en med Autism o en Asperger o en speciellt vanligt tossig hihi), bor just nu i Vällingby som är nära där idag ungdomarna bor. I dag har vi lägenhet men har sen vi träffades bott i villa, har ungdomar hemma hälften av tiden o andra hälften campar vi gärna, träffar vänner, reser och bara är. Är 48 år ung också, mentalt aldrig äldre än 25 eller vänta nu oftast yngre tror jag😉 och gudskelov är husbandet lika ung till sinnes (läs knäpp hihi). Just det ja, jobbar på Stockholms universitet o har gjort det sen 2002, 3 olika befattningar har jag klarat av hittills.

    Antingen försöker jag läsa på om dig, du nya trevliga kontakt här i cyberrymden eller så berättar du precis så utförligt som jag om hela ditt liv hihihi

    Soliga fredagskramar

Kommentera

