Moving On

Kom ju på att jag inte bloggofficiellt pratat om detta ens en gång, hur?
Nåja, här kommer nyheten som jag borde ha delat med mig tidigare: jag ska flytta!
Det blir första ”egna” lägenheten (eller ja, jag kommer att flytta ihop med E) men det är första gången som mitt namn står på kontraktet också. Det känns helt underbart. 
Snart är det dags, den 2:a juli får vi tillgång till lägenheten. Det är pirrigt, men samtidigt så känns det otroligt spännande. En egen tvåa på 65 kvm, det känns bra det. Sedan känns det lite som att tiden bara försvinner, hur ska vi hinna packa och flytta samtidigt som vi jobbar? Nåja, det kommer säkerligen att fixa sig.

Så nu vet ni.

Hur har er dag varit?
Själv har jag åkt in en vända till stan tillsammans med E, var evigheter sedan vi gjorde något sådant. Ja lämnade tillbaka en topp och han blev med t-shirt och nya skor. Nu tänkte jag sätta igång med middagen, jag är väldigt hungrig.

Kram på er!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Moving On

  1. Isabel skriver:

    Var ligger den lägenheten? En hyresrätt? Grattis!🙂

  2. Combatanten skriver:

    Grattis till lägenheten🙂
    I Göteborg strila regnet ner – det är gråare än gråast och vi har glott på bilar. Verkar som att Ford och VW har lagt ner det där med provision för försäljare eller så ser vi för fattiga ut, för trots grundligt provsittande i åtskilliga bilar kom det inte fram en enda försäljare.

    Vidare kan jag konstatera viss diskriminering hos min andra hälft som vägrar koreanskt – billig plastsmörja – och väljer hellre japanskt… Fast vad gäller bilar, så är jag böjd att hålla med… Toyota ftw.😛

  3. Anna Terneborg skriver:

    Vad roligt🙂 Grattis! Det blir väl automatiskt lite småknepigt när man ska flytta, tid som inte finns och liknande. Men jag tror att ni kommer klara det galant!

    Svar: Ja, men så är det verkligen! Jag kan se en bild och dra på smilbanden av bara det, det krävs inte alltid så mycket för att få en på bra humör! Och bra är väl det?

    Det brukar inte vara några större problem för mig heller egentligen, men nu de senaste gångerna på bio har det blivit så av någon anledning. Det var precis som när jag spelade handboll, innan en match kunde jag springa på toa tio gånger på tjugo minuter. Tror det hade lite med nerverna att göra i det fallet, med bion vet jag inte riktigt vad det kan vara🙂

    Jag har haft en lugn helg – bio i fredags, lite fix här hemma igår och ett besök på IKEA idag. Vad har du själv haft för dig? Kramar

  4. Lisa skriver:

    Nej, vad kul, grattis😀

  5. ÅH vad roligt GRATTIS!!!!Allt är bra här lilleman har vattenkoppor men han verkar inte ha ont utav det så det är underbart!
    Ja hurra för Ikea så himla mkt fint till bra pris;)

  6. Leone skriver:

    Grattis, vad roligt och vad spännande. Hoppas att ni kommer trivas jättebra.

    Sv: Tack så hemskt mycket, du ska veta att din kommentar värmde en massa.
    Vad det gäller Finlands nationaldag så firar vi inte på något speciellt sätt. Kanske äter något extra gott.

  7. Malin skriver:

    Grattis, vad härligt! Vi ska också flytta, om en vecka bara🙂

  8. Malin skriver:

    Jag gjorde tentan igår, den handlade om svensk grammatik kopplat till barns tal- och skriftspråkslärande. Men det kändes helt okej i alla fall, så jag räknar med att jag klarade den🙂

    Det känns bra inför flytten, jag och min sambo ska flytta från Örebro till Mjölby, så det är inte så jättelångt. Vet inte exakt, men max 15 mil skulle jag tro. Men det är ju lika mycket jobb oavsett hur långt man ska flytta.. Har ni börjat packa? Kram

  9. Felicia skriver:

    Men åh vad roligt, GRATTTTTTIS!!! Så kul ju :DDDD

    SV: Ja kanske det gör, men allt ska skrivas up såklart!!!

    puss

  10. Lisa skriver:

    sv. Jodå, det är bara bra med mig🙂
    Det går framåt med projektet; jag ska träffa ett par kompisar på onsdag för att påbörja fotograferingen. Tyvärr har jag knappt fått tag på killar som kan tänka sig att vara med, men jag hoppas att det ändrar sig😉

    Puss&Kram!

  11. Malin skriver:

    Ingen fara, inte alltid man tänker på när inlägget är publicerat direkt🙂 Plus att vi hade tentan på en lördag, vilket i sig är konstigt. 3 veckor brukar lärarna få ha på sig för oss, men jag hoppas det går snabbare. Man är ju så nervös i väntan på resultat!

    Haha, det är nog lugnt än så länge🙂 Folk har frågat mig i säkert en månad om vi hade börjat packa, men vi började för en vecka sen. Två veckor räcker nog gott och väl, vi hinner till och med vara lediga emellanåt🙂 Beror såklart på hur mycket man har och hur mycket man ska rensa och så, men det tar ju inte jättelång tid när man bor i en tvåa. Värre om man hade bott i hus alltså! Nu har vi dessvärre packat ner saker i alla kartonger vi hade, så imorgon måste vi fixa fler. Men det värsta är ju ändå att flyttstäda, packa har jag inget emot! Kram

  12. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Tack! Ja, de kändes onekligen som att dem bara skulle med hem🙂 Rosa och fint, det gillar jag!
    Oh ja, jag älskar IKEA! Snygga och prisvärda saker som dessutom är hållbart, dessutom är köttbullarna bra också😉

    Tack så mycket!

    Låter bra det. Grillat är gott och en sväng på stan med din sambo låter inte helt fel det heller. Några planer inför kommande vecka? Kram och godnatt

  13. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, hemmagjorda köttbullar är alltid godast!🙂 Blev himla sugen på det nu, tillsammans med riktigt potatismos med gräddsås och lingonsylt till. Enkelt och gott!

    Det kan jag hålla med om, att det ibland är krångligt att sätta ihop en del av möblerna därifrån, men som du säger det brukar lösa sig till slut. Skulle kunna gå omkring där flera timmar och bara vara, alltid lika kul att inspireras och få nya idéer.

    Jasså? Vad är det du jobbar med? Vet inte ifall jag har koll på det faktiskt:/ Haha, kan hända att jag glömt av det ifall du redan sagt det. Förstår att du vill vara ledig! Själv har jag två veckors semester med början vecka 26, ska bli så himla skönt att bara få koppla av och inte ha några måsten. Bara få vara!🙂

    Min vecka består mest utav jobb, kanske får försöka klämma in en fika med vännerna en kväll. Men annars är det bara jobb, träning och lite sådant som väntar.
    Hoppas du får en fin start på veckan! Kram

  14. anniepiie skriver:

    Men grattis, gud va roligt för er!😀 Kommer säkert gå bra med flytten, när man väl är igång så brukar det flyta på ganska bra! SV: Kläderna är uppe nu. hehe Bara att vänta på solen och värmen nu….😉 oops, ahh sig till när du har kommit lite längre in i säsongen så kan vi ju diskutera!🙂 Kramis

  15. Vilma Bolding skriver:

    Tjena! Vill du läsa om feminism, antirasism, kläder, SKOR, kärlek mm? Jag heter Vilma och är 17 år. Jag går Estet Musik i Lund och är sedan två år tillbaka tillsammans med en skön snubbe. Kika in vettja!

    http://www.ladylay.blogg.se
    http://www.ladylay.blogg.se

  16. Men vad roligt att du vill vara med o promota din stad;)
    Ah har skrivit lite om hans vattenkoppor nu;)
    Kul att få handla massa nytt & gemensamt nu då!

  17. Felicia skriver:

    SV: Jamen jaa, hon har varit så betydelsefull för mig så. ja…

    Jag ritade lite, iehie :))
    puss

  18. Lisa skriver:

    sv. Det skulle vara lite kul att starta en separat blogg för det hela, men jag undrar om jag skulle klara av det utan att bli alltför tankspridd :p
    Men vi får helt enkelt se hur det går med projektet, till att börja med. Jag måste städa först, men sedan ska jag försöka slänga ihop någonting för att kunna ta en bild för det hela.

    Enligt mina erfaranheter brukar ens starkaste egenskaper vara de bästa — det finns trots allt en anledning till varför de är så starka. Att ens starkaste egenskap inte skulle vara den bästa… Jag vet inte, men jag tror lite att det handlar om att det finns vissa egenskaper man inte ”får” ha. Min starkaste egenskap är att jag är missanpassad. Det var någonting många försökte ändra på i tonåren, så det är inte en egenskap som gillas. Men vad ska jag säga? Det har gjort mig udda (förhoppningsvis härligt udda) och jag är bara glad över att jag är allt annat än normal🙂

    Oj, det var inte meningen att bli självcentrerad!
    Min poäng är i alla fall att synen på vad som är bra egenskaper ofta är missledande. En bra egenskap behöver inte vara någonting som dyker upp i ordboken, så att säga (om du förstår hur jag menar).
    Ens starkaste egenskap talar också mycket om hur man är som person, och det är det som (enligt mig) gör det till den bästa. Tänk gärna vidare på frågan, men tänk inte för mycket — skriv ner det första som dyker upp🙂

    Kram!!

  19. Eleonore skriver:

    Gud så roligt att ni ska flytta, grattis till lägenheten! Vart ska ni flytta, är det en hyresrätt? Förstår att det ska bli härligt med första gemensamma lägenheten där ni båda står på kontraktet, man känner sig ju mer hemma då på något sätt🙂
    Ja besticken är verkligen underbara och de är verkligen inte gratis, betalade 250 kr för tårtbesticken och då var de nersatta en del🙂 Men det är absolut värt det, bra kvalitet och sköna att hålla i. Gillar när det är lite samlarobjekt över det med, perfekt att önska sig i present med!
    Hittar tyvärr ingen bild på ringen, vet inte alls vad det är för märke men vi köpte dom på Hallbergs guld, tror inte de finns kvar. Ja visst är det kul med ringar och så, gillar att de flesta har så olika ringar ändå så det inte bara blir den här klassiska släta guldringen när man förlovar sig. Gifta oss har vi nog tänkt göra så småningom men känner att jag vill vänta ett tag till, vet inte alls hur jag vill ha mitt bröllop🙂 Har ni planer på att gifta er?😉
    Kram

  20. Vivi skriver:

    Hejhej! Nu är man tillbaka i bloggvärlden!
    Så himla roligt att ni fått nya lägenhet, det är ändå väldigt annorlunda att flytta in hos någon och flyta ihop till något gemensamt🙂 stort grattis !
    Precis lagom nu till sommaren också.
    Är det hyres eller bostadsrätt, ligger den bra ?
    Har du förresten börjat jobba ännu ?

    Sv. Jo det är alltid tufft när ngn går bort, för mig var det väl lite ”förvirrande” att det skedde så nära mitt bröllop, det var som om man inte kunde sörja ordentligt för att man var så uppe i bröllopsbestyren och inte heller glädjas riktigt åt tiden innan bröllop för att man var ledsen, men bröllop blev iaf helt underbart ändå i slutändan🙂
    Kramar !!

  21. Iiiih jag får nycklara till min första egna lägenhet i Göteborg samma dag! Jag längtar så jag exploderar!

Kommentera

