Pastels

Det är ljuvligt med pastellfärger, det får mig att tänka på sommaren. Att få slänga av sig alla svarta, mörka höstplagg och ersätta med ljusa, härliga sommarfärger, det är så skönt. Nästan renande. Nu börjar jag äntligen att känna mig mer som en riktigt människa, har känt mig så himla hängig på grund av förkylningen, men idag blev det promenad i alla fall, väldigt skönt!
Annars känns det som att dagarna går läskigt snabbt, undrar om det kommer att gå lika snabbt när jag väl börjar sommarjobba. Är lite nyfiken på hur kontrasten blir till plugget, jag antar att det finns positiva och negativa aspekter med det mesta. Hur går det för er, jobbar ni i sommar, blir det semester?
Annars har jag nog inte varit så produktiv än så länge, men det tycker jag inte är så farligt. Men tycker jag att jag förtjänar lite slapphet, med tanke på att allting under detta år har gått i 110! Har fastnat för The Vampire Diaries, jag har blivit riktigt biten (pun intended) har aldrig fastnat för serien tidigare när den visats på TV, men nu är jag fast. Inte världens bästa, men den är ändå sevärd och lite spännande.
Imorgon ska jag försöka orka förbi en grillning hos ett par äldre vänner som jag inte har träffat på evigheter, men blir inget långt besök då jag ska försöka att ta det lite lugnt och fokusera på att bli frisk också. Med morgondagen i åtanke så fixade jag till naglarna också och då dagens blogg-rubrik inspirerades av naglarna så är det ju en hint.

© rhulth.wordpress.com
Metalliska pasteller, som blänker nästan bländande i solen märkte jag sedan när jag gick ut. Hoppsan!

© rhulth.wordpress.com
Ungefär sådär glimmar det i solljus. Vad tycks?
Jag har använt dessa lack:
Orly Nail Lacquer: Dazzle
IsaDora  Wondernail: Galaxy 171
Gina Tricot Beauty Nails: 67 Luxurious

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV, Privat, Smink/Nagellack, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Pastels

  1. anniepiie skriver:

    Hej hej!😀 Jag blir ledig i 2 veckor vad jag vet, sen är det jobb som gäller… Gash vilka snygga metallfärger, vart hittar jag den rosaglittriga?🙂 Så du har börjat kika på the vampire diaries!😉 Jag längtar till säsong 4 börjar, spännande serie verkligen!! SV: Kul att höra din årsikt angående studenten. Jag tycker såklart att du ska vara jättestolt över din prestation, alla är ju olika och jag hade ganska lätt för mig i skolan.🙂 oj, det betyder ju att du är lika gammal (ung) som min halvbror ju! :O Shit va tiden har gått fort…. ha de bra. kram

  2. Lisa skriver:

    Sv: Ja skålar och porslin i allmänhet kan man aldrig få för mycket av! Även presentpapper är det lätt att gå lös på, speciellt när de inte kostar så mycket heller. Dock så är det ju som du beskriver det inte alltid den bästa kvaliteten. Men man får oftast inte mer än vad man betalar för…

    Du kan vara lycklig du som föddes musikalisk! Själv så älskar jag musik, men behärskar inget instrument, tyvärr!

    Allt kan man jobba på och det om något, att göra mat till en njutning borde vara något som alla har som mål.

    Hästar är väldigt vackra djur och enligt mig helt underbara. Dock så förstår jag att man kan vara rädd för dem eftersom de är stora djur bestående av väldigt mycket muskler. Men för mig är det som sagt en stor hobby och helt makalösa djur!
    Härliga naglar förresten!
    Stor kram!

  3. Anna Terneborg skriver:

    Riktigt läckra färger! Gör sig fint i solen🙂

    Svar: Jadå, min fredag vart riktigt bra. Tyvärr gjorde jag samma misstag som de två gångerna innan, jag går på toa för långt innan filmen börjar och sitter sista timmen och behöver gå😉 Men filmen är så bra att man inte vill lämna salen för att gå på toa. Även om jag sett den innan..

    Hoppas du tycker om den om du nu ska se den🙂

    Ha en fin helg fina! Kram

  4. anniepiie skriver:

    Hittade ett grått nagellack idag med lite glitter i!🙂 hihi SV: jaa, det är inte omöjligt att det blir en resa neråt i landet… Är ju så fint med all grönska osv!🙂 OJ, är du redan på säsong 3. haha Nice, jag gillar caroline och klaus ^^fling^^ eller vad man ska säga!😉 Vet ju ej hur långt du har kommit så hoppas jag inte avslöjade ngt…. trevlig kväll!🙂 Kram

  5. Jätte finna naglar, men min absoluta favorit är den på ringfingret.

    Min avokado har spruckigt men thats about it. =) Men jag håller ut,Viktor tyckte vi skulle slänga den häromdagen, så det är då ett gott tecken.😉

    Men om man har problem med öronen ska man inte fridyka hur långt som helst, redan efter tre meter känner man hur trycket förändras. Sen går det bara fortare och fortare.

    Jo, det finns arga kunder överallt men det är färre som är arga på sin semester. Dom som är arga är nog sånna som generallt är ganska arga. =) Tur att vi inte är såna. =) När börjar du jobbet??

    Kram kram

  6. Combatanten skriver:

    Gillar bilden som inleder inlägget. Dina naglar är jättefina – själv kör jag med svart (surprise). Jag gick på högstadiet 1985-88 och har redan kört på med neon och cerise🙂 Jag håller mig till svart och jordiga färger; följaktligen är klädshopping inte riktigt enkelt för mig just nu… Been there, done that så att säga.

    Mitt sommarlov börjar om en dryg vecka – mina elever har avslutning nu på torsdag. Ser fram emot en lång sommarledighet då jag ska försöka förtränga hur intensivt kaotiskt det varit och ladda inför att läsår som jävlarimej ska bli andra bullar!

    Många uttalar sig lite magsurt över lärares långa ledigheter, men tro mig – för de flesta av oss är det en förutsättning, inte en förmån. Vi lever i en så intensiv social situation att vi – lärare OCH elever – måste få paus från varandra.

  7. Tessie skriver:

    Super fina nalgar!🙂 dom klär färgerna klär dig.

    Sv:
    Jag förstår precis. I bland har man saker i vardagen som tar över och då får bloggen vänta. Jag har bloggat lite varje dag men vart dålig med kommentarerna. Men det är inte heller så många som kommenterar hos mig.

    Jag hoppas att du haft det bra i helgen. Min har vart toppen.
    Kram

Kommentera

