Happy Birthday

Idag fyller min älskade pappa 69 år!❤
Dessvärre så har jag inte kunnat fira honom idag, då han är i Japan (Kyoto) på konferens, men han har det säkert bra ändå. Jag ska se till att träffa honom när han kommer hem och gratta honom ordentligt då med present och så vidare. För er som undrar angående bilden, så är det en datorsimulering som visar ett solneutrino event vid Sudbery Neutrino Obeservation (SNO). Om ni undrar varför, så tänkte jag att det var en liten rolig grej, då min pappa är professor i astropartikelfysik och har länge studerat neutriner.
Grattis fina, älskade pappa. Och tack för att du har lärt mig mycket nördigt och roligt! Kommer alltid att komma ihåg alla gånger vi kollat på planeter och stjärnor tillsammans, speciellt den gången i båten!
Idag har annars varit en rätt så tråkig dag, i alla fall vädermässigt!
Det har dock varit skönt att vara ledig, första gången på evigheter känns det som, tog en ordentlig sovmorgon men hela dagen har det regnat! Var ute ett litet tag, men annars har det mest varit mys hemma (vilket i och för sig inte är fel) och under kvällen blev det middag hemma hos E’s pappa. Väldigt gott, dessvärre så verkar jag ha åkt på en förkylning (såklart att det händer när man är ledig och börjar slappna av…) och det är lite irriterat i halsen, men jag har druckit te nu på kvällen, så jag hoppas att det är bättre imorgon!
Hoppas att ni har en superfin lördagskväll!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Happy Birthday

  1. Anna Terneborg skriver:

    Grattis till honom!🙂 Låter spännande det han jobbar med, och det är alltid kul och mysigt att ha något som bara man själv delar med sin pappa!

    Svar: Allt är bara bra med mig, tack! Jobbar och sliter i vanlig ordning😉
    Jag har sett att både Ringer och Alcatraz inte kommer tillbaka för en andra säsong, lite tråkigt då jag tänkt ge dem båda en chans. Men de kanske är sevärda ändå, vem vet🙂 Blev glad att The Client List får fortsätta, har fastnat för den🙂

    Ja, det var det minsann! Tycker om att mixa och ha mig, även om jag inte gör det alltför ofta. Nu har jag en svart nagel och resten rosa, alla i matt färg. Gillar det! Smycken är ofta personliga och speciella, och den ringen var riktigt vacker!

    Det brukar oftast vara så, förkylningar och annat diverse som kommer när man minst anar det/absolut inte vill ha det! Hoppas du mår bättre snart! Kramar

  2. Anna Katana skriver:

    Är säker på att din pappis hade en bra dag i Japan (: Och jag hälsar grattis i efterskott till hnm.

    Hoppas din hals känns bättre idag.

    Förstår att det varit mkt i skolan nu mot slutet. Ska hålla tummarna för att du klarat sista tentan, men det tro jag nog absolut att du har gjort.

    Med mig är allt fint (:

    Kramar

  3. Vivi skriver:

    Hej tjejen!
    Ingen fara, förstår att du haft fullt upp. Själv hinenr jag inte kommentera heller så mycket då jag helt ärligt börjar få svårt att hinna med bloggen vissa dagar🙂
    Skönt att du är tillbaka nu iaf och grattis igen till ditt sommarlov😉 (fast du skulle iof jobba va ? )

    Själv har jag inga större planer i sommar, blir lite rundresor i Sverige, ett bröllop, en doktorering nu på fredag och ltie sådan smått och gott.
    Själv då ?

    Grattis till din pappa förresten🙂
    Kram!

  4. Eleonore skriver:

    Hej fina du!
    Så roligt att du är tillbaka igen, det är absolut ingen fara att ditt svar dröjt! Sånt är livet ibland😀
    Åh så roligt, grattis till din pappa! Hoppas han har det bra i Japan så får ni fira honom ordentligt när han kommer hem sen😀
    Kul också att du är med och gissar på bebis, är ju jättesvårt att ha en aning om vad det kan bli och hur stor den lilla kommer vara. Men alltid skoj att gissa och se vem som kommer närmast sen! Är verkligen spännande när majoriteten gissar på en pojke också😀
    Min helg var bara fin även om vi inte gjorde så mycket mer än att storhandla och gå ett par promenader. Vad har du hittat på?
    Kramar

  5. Grattis til papzen. =)
    Min bror är 20år, men nu säger han att han inte vill följa med mamma till östkusten. Men vi får se hur det blir med den delen. Hade varit kul om han också flyttade hit. Men det är verkligen skönt att få mamma närmare. Då kan man träffas oftare och göra vardagliga saker. Inte göra alla möten till något så stort eller vid stora tillställningar som vid jul.

    huset vi tittade på var ett stort renoveringsprojekt så det blir inget för mamma. Men vi leter vidare. =)

    trist med förjylning, men samtidigt för då behöver man inte göra så mycket. Så det är bra att pluggandet av tentor är över så du inte blir stressad av att vara förkyld. Nu längtar vi bara till sommaren så man känner sig varm hela tiden. Sommaren kom… men försvann lika snabbt. Men men… känner på mig att solen är på väg tillbaka. Men nu när pluggandet är över kanske du är tillbaka till bloggvärlden igen?

    Kraam kram och krya på dig

  6. Leone skriver:

    Åh grattis till honom. Du får verkligen gratta honom när han kommer hem.

    Trist med dåligt väder och förkylning hoppas att båda två går mot det bättre.

  7. FANTASY DINING skriver:

    Hej fina du! Förlåt att jag varit så oaktiv också det sista. Jag har jobbat dag och natt och det har hänt mycket i mitt liv det senaste! I natt reser jag ensam till Bali till en konstnärsby som heter ubud.Lovar att titta in på din blogg mer nör jag väl är på plats där. Kram

Kommentera

