Breathe

Är så himla trött och utmattad, blev klar med hemtentan i eftermiddag, men satt sedan och gick igenom korrektur och har fixat ihop saker och ting så att den är mer presentabel. Men med tanke på upplägget som han vill ha på denna tenta känns allting rätt snurrigt ändå, även om det är rätt strukturerat med rubriker och teman att diskutera. Sedan, med tanke på hur få ord vi får använda så känner jag att min analys i slutet känns lite mager, men vet inte hur jag ska göra den bättre heller. Det har jag suttit och nojat mig över hela kvällen typ.
Jag ska försöka sova på det, sedan får jag åka in till universitetet och lämna in den helt enkelt, mer än såhär kan jag inte göra. Förhoppningsvis får jag en idé kring hur jag ska runda av på ett snyggare sätt, men det lär inte bli något toppbetyg på denna tenta…
Men jag hoppas att ni håller tummarna för mig och jag är ändå glad över faktumet att jag har haft underbara kurskamrater, det kändes lite stelt i början, men nu känns det som att jag har kontakter och imorgon är det studentpub för att fira att vi är klara med det här första året och dessvärre kommer vi ju att splittras då det är  breddningsår i höst och jag vet inte vilka som kommer att komma tillbaka till tredje året. Jag har tidigare inte medverkat på någon pub, men imorgon blir det grillning först på eftermiddagen, tänkte i alla fall vara med på det och sedan får vi se vad som händer.
Känner mig inte jättepeppad på att börja jobba än dock, även om jag kommer att ha lite ledigt också innan allvaret börjar. Det känns bara som att jag knappt har fått andas eller har haft någon fritid (jag vet inte hur många helger som jag mer eller mindre bara har pluggat på)…och nu ska jag börja jobba direkt, inga fem veckors semester här inte. Men! Ska försöka tänka positivt och ha kul imorgon!
God Natt!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Breathe

  1. Tessie skriver:

    Hej fina fina fina du!!
    Jag har haft så fullt upp i min vardag att bloggen har fått ligga åt sidan. Men nu börjar saker och ting ramla på plats. Tänkte titta in här och säga att jag tänkt på dig, och att jag saknar dina kommentarer!🙂

    Stora Kramar❤

Kommentera

