Keep your fingers crossed for me, please?

Här har vi då min kurslitteratur, sitter och har kämpat med tentan hela dagen, ja sedan seminariet slutade vid 12 idag, det tog ett tag att kolla igenom anteckningar och bara få idéer så tror att jag började skriva först framåt fyra halv fem och sedan satt jag tills 18.30 på universitetet, var hemma vid 20.30 och nu är klockan snart midnatt. Men det har ändå gått rätt så bra, i alla fall om man tänker i termer av produktivitet! Jag har skrivit klart min inledning och har skrivit klart nästan hela min huvuddel, där vi ska presentera våra argument och sedan har jag ”bara” conclusion/summary kvar, inte dåligt anser jag och jag har ändå hela dagen på mig imorgon också.
Vill man så går det, eh?
Sedan måste jag ju säga att jag har helt underbara kurskamrater, de är stöttande och säger så fina saker samt att de är villiga att bolla idéer, det känns väldigt skönt. Sedan verkar de flesta lite skakiga inför denna tentan och med denna slutstress på grund av så otroligt lite tid. Många har känt precis som jag att det har varit svårt att hinna skriva något under kursens gång eftersom man då har behövt fokusera på att få varje veckas PM färdigskrivet samtidigt som man då under den veckan höll på att läsa ut en bok. Men jag har i alla fall turen att jag har läst allt och skrivit alla PM, det verkar vara många som inte har hunnit med det heller.
Jag känner dock att det antagligen inte kommer att bli något vidare högt betyg på den här tentan, även om jag självklart hoppas, men den känns väldigt avancerad och upplägget känns rätt så främmande och svårbegripligt på något vis, speciellt med så lite utrymme till att skriva om allting.
Men ni håller väl tummarna för mig?

Kram på er!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Böcker, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

