It’s a process

Yes, sometimes thinking is a real process. Like today, and by real I mean slow.
Ja, idag har det känts som att jag har varit rätt så seg, boken vi skulle läsa denna vecka var väldigt kämpig och därmed även kämpig att skriva PM om (där vi ska sammanfatta boken), men blev klar vid 18.00, dock började jag vid 10.00 vilket gjorde att det kändes väldigt segt. Men jag tror att det blev rätt så bra, vi får se hur det går på seminariet imorgon.
Imorgon ska jag även träffa en god vän, R som jag inte har träffat ordentligt på flera år, vi gick nämligen tillsammans i gymnasiet och jag vill inte riktigt yttra mig om när det var…man börjar ju känna sig gammal då liksom. Så vi ska väl ta en fika och snacka lite skit, ska bli väldigt trevligt, man kan ju inte plugga alla timmar på dygnet.
Sedan känns det ju ändå inte som att tiden räcker till, har nu 1 bok, 1 PM, 1 föreläsning, 1 seminarium, 2 tentafrågor att besvara, 1 besök hos farmor — innan den 31:a maj. Usch! Sedan ville de på sommarjobbet att jag gärna kommer ned och hjälper till och kanske också ”skola” in mig lite, innan säsongen. Men hur? Jag vet inte riktigt när jag ska få tid, för jag ville medvetet ta några dagar ledigt innan jag börjar jobba, för att andas lite, ja vi får se hur det blir.
Hur har er måndag börjat?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till It’s a process

  1. Leone skriver:

    Känner igen det där med att tiden inte räcker till. Vad trevligt att du tänkte ta en liten paus och träffa en vän mellan allt arbete.

Kommentera

