Baby Shower

Idag har jag varit på min första baby shower någonsin, det var väldigt roligt och trevligt! Min fina vän L ska få barn om ca. 1 månad och hennes bästa vän C fick idén att fixa ihop en baby shower till L, en hemlig sådan! Så efter mycket planering så var vi alla tjejer och J (L’s sambo och pappan till den lilla/e) på plats ute vid C’s torp idag. Solen lyste och det var riktigt varmt och skönt, hon blev jätteöverraskad och det blev en jättehärlig eftermiddag.
L som tidigare varit lite emot att någon skulle fixa en baby shower till henne, eftersom det var så amerikanskt, tyckte ändå att det blev jättelyckat och hon verkade jätteglad. Såhär i efterhand så tycker jag ändå att det är en väldigt praktiskt grej. Lite som när man tar studenten, så kommer vänner och släkt dit och ger en presenter som oftast är inriktade på att man har blivit vuxen och kanske skaffar något eget i framtiden. Medan en baby shower handlar om att kvinnor samlas (mammans vänner) och diskuterar barn och kanske får mamman tips av hennes väninnor som själva fått barn och sedan får den blivande mamman presenter som är bra att ha när barnet kommer. Allt från nappar och filtar till fotoramar, den ni ser här ovanför var min present till L. Jag tyckte verkligen att den var hur fin som helst, man sätter alltså in ett litet foto på barnet för varje månad, fram tills barnet fyller ett.
Har ni varit på baby shower någon gång?
Jag har i alla fall haft en otroligt underbar dag, jag hoppas verkligen att allting går bra för L och J!❤ De kommer att bli jättebra föräldrar.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Baby Shower

  1. badnajaden skriver:

    Åhhhh.. vilken fint inlägg, tack gumman!❤

  2. badnajaden skriver:

    Åhhh… vilket fint inlägg, tack gumman!❤

  3. Jasmine skriver:

    Presenten som du gav är verkligen fin. En sådan skulle jag vilja ha den dagen jag har en nyfödd hemma. >.<

    Hur mår du?

    Kram❤

Kommentera

