Dinner Party

Blev ingen bloggning igår då vi kom hem rätt så sent, det blev en superfin och lyckad kväll hemma hos mamma och pappa. Det var jättetrevligt att få träffa hedersgästen D (så synd att R, hans fru inte kunde komma med dock, saknar henne!) och de andra också såklart. Dessutom är det trevligt att träffa mamma och pappa, det blir ju dessvärre inte så ofta, plugg och annat tar upp så himla mycket tid.
Vi fick en jättehärlig rundtur i mammas trädgård, den är verkligen hur vacker som helst, ska försöka lägga upp bilder därifrån vid tillfälle, jag har flera tusen skulle jag tro. Sedan så blev det supergod mat, sallad med rökt lax till en början och sedan laxfjärilar med basilikasås och pressad potatis och till efterrätt färska bär (blåbär och hallon) tillsammans med hemmagjord vaniljglass (laktosfri), toppad med pappas ”kända” chokladsås. Supergott!
Idag har det dock inte hänt så mycket, har läst en hel del i kurslitteraturen, det är så mycket att läsa att man verkligen inte får vara upptagen en hel dag under helgen, för då måste man läsa sjukt mycket nästa dag! Känns lite stressigt, men är fortfarande i fas. Sedan har jag fixat saker inför morgondagen, så tja…så spännande har min dag varit idag.
Vad har ni hittat på än så länge under denna ledighet?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Mat/Bakelser, Privat, Växter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dinner Party

  1. Det lät som en mycket trevlig kväll!🙂

    Eftersom min lilla prinsessa tar upp större delen av min tid så kommer här ett sent, men ändå ett Roligt att du gillade min frisyr och stort TACK för gratulationerna.🙂 Vi mår toppen och trivs med vårt nya liv.🙂

    Hoppas ni mår bra!
    Massor med kramar ♥

  2. Oj, den kommentaren vart lite konstig… ”men ändå ett stort TACK…” ska det vara. OCH roligt att du gillade min nya frisyr.😉

  3. angelica skriver:

    sv nej jag tränar på sportlife! sats har vi inte här i trollhättan🙂
    japp jag tar studenten, och flyttar till ett annat område med mamma bara här i staden då hon separerar med sin sambo🙂
    desamma!!

Kommentera

