Sofia

Idag är det, som ni kanske gissat, Sofia som har namnsdag, vilket innebär att jag också har namnsdag. Sofia är nämligen mitt ”svenska” namn och mellannamn. Namnsdagar är dock inget som brukar firas vidare stort i min familj, men just idag har det varit en rätt trevlig dag. Först så hade jag seminarium på morgonen (rätt intressant och lärorikt, men vet inte om jag var vidare aktiv) och sedan så träffade jag mamma och åt lunch (thaimat) och därefter tog vi en liten fika. Supermysigt! Fick även en slant av mamma för att köpa mig något fint i namnsdagspresent, men hittade faktiskt ingenting, så det får vänta.
Så grattis alla Sofior därute!
Brukar ni fira namnsdagar?

Jag har inte svarat så himla mycket på kommentarer och så på senaste, jag vet, det känns bara som att det har varit så intensivt med plugg och läsning och det kommer nog inte att bli bättre än på ett tag, så ni får ursäkta.

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Mat/Bakelser, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sofia

  1. Grattis på namnsdagen😀

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14650016.ab där är aftonbladets artikel om min pojkvän. Jag vet inte om jag hade velat leta upp min familj om jag var adopterat, kan ju bli mer negativt än positivt. Mensvårt att föreställa sig en sådan situation när man inte sitter i den själv.

    Oj vad jobbigt att läsa så mycket… jag skrev om ätten bernadotte, inte så jobbigt. Rätt intressant faktiskt.

  2. anniepiie skriver:

    Jag firade när jag var yngre men inte nu längre!😛 hehe Åhh jag är ju såå efter med mina komentarer oxå, hinner inte helt enkelt…. Jobbar och sen när jag är ledig nån dag vill jag inte sitta vid datorn.😛 SV: Efter v.22 lär det säkert bli mer jobb, är alltid någon sjuk på jobbet så då har jag tur och kan hoppa in!😉 Hoppas att allt är bra med dig annars!! Kram

Kommentera

