Tufft

Är väldigt trött och ska bums ned i sängen nu.
Tänkte att jag bara skulle skriva lite, det har varit fullt upp nu i helgen känns det som. Igår morse var jag och E på visning av lägenheten vi blivit erbjudna och vi båda blev positivt överraskade, den kändes jättefin och bättre än vad vi hade vågat förvänta oss. Så just nu ser det ut som att vi säger ja till den! Senare på dagen så firade vi också E’s farmor som fyllde år, vilket var jättetrevligt.
Idag har jag spenderat större delen av dagen med att skriva ihop PM:et till imorgon, att det ska kännas så svårt att sammanfatta en bok! Men det är så mycket information man får ut av dem och att sammanfatta en hel bok på ca. 1½ A4 är inte det lättaste, men nu är det gjort. Imorgon är det seminarium, jag hoppas att det fungerar.
Fick idag tenta till denna kurs också, trots att vi endast har haft 2 föreläsningar och ett seminarium! Detta är alltså en tenta som vi ska hålla på med under hela kursens gång, hemskt enligt mig. Och frågorna är superstora och allmänna känns det som, men å andra sidan så förväntas vi inte skriva en hel uppsats om detta dock. Men det är svårt att hålla sig kort på sådana frågor också…hjälp! Hoppas att man får mer kött på benen under kursens gång, å andra sidan så måste vi komma igång med den nu, eftersom vi inte kommer att ha någon tentavecka undanlagd! Och sista seminariet är två dagar innan inlämning, usch.
Nej, nu ska jag sova.
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tufft

  1. vivi skriver:

    Ush! Det är jättesvårt att bestämma hur myckt man ska skriva och vad man ska ”lägga krutet på” att solla bort är ibland det svåraste, men du ska se att det kommer gå bra !
    Jag tror att du är duktigare på det än du tror🙂

    Själv har helgen varit bra, men trots att vi inte haft några speciella planer blev det knappt någon tid vid datorn, igår var jag ju hos tandläkaren och ja … efter det var jag inte i form att göra ngt annat än att ligga i soffan😛
    Kram!

  2. våga vara egen! skriver:

    hoppas det går bra med allt plugg och tentorna och allt!<33

    svar: jo, fast när jag pratade med rektorna sa han att jag skulle skicka mail med personummer och namn och allt, för att han skulle veta vem ajge så att när jag kommer dit så kan han bara skriva in mig i skolan o så har jag börjat o allt är då klart. Skickade det igår, så man kan typ säga att nue jag garanterad en plats i Fria. jo, jag vet hahaha Fria gymnasiet ligger i Haninge. och det kan man se efetrsom de inte heter fria gymansiet utan "fria gymnasieskolan i Haninge"😄

    det är inte så mycket att tacka för, jag brukar bara läsa dina inlägg då jag hinner och skriva en kommentar om vad jag tycker om dem, o dete klart jag gillar dem för hade jag inte gillat din blogg hade jag varken läst eller kommenterat xD (jag läser bara bloggar jag gilar, och som är värda att läsas)

    hoppas allt går bra i livet iaf!<33 ha en bra dag!<33

Kommentera

