Green Silver

© rhulth.wordpress.com
Älskar de här löven, i solljus ser de nästan silvergröna ut, jättehäftigt. Vet inte om effekten framgår lika mycket såhär på bild, men fint är det. Tog bilden med mobilkameran när jag var ute på promenad igår.
Igår blev det heller inte någon bloggning, trodde att det skulle bli det, men klockan sex (som snarare blev halv sju) så var jag och E bjudna på middag hos hans pappa, då H fyllde år  tidigare i veckan, det blev en otroligt trevlig kväll måste jag säga. Vi pratade en hel del och vi blev kvar där tills ett! Sådär av ingen bloggning. Jättegod mat blev det, perfekt stekta oxfilébitar med potatisgratäng, kan det bli bättre?
Förutom att jag ska läsa min kurslitteratur, så vet jag inte vad det blir av dagen, det är mulet och ser ut att bli regn här. Visserligen är klockan inte ens sju, så vi får se vad dagen bjuder på. Annars kanske det blir lite mys-film-tittande, å andra sidan vet jag att E har en del att göra, så kanske får hitta på något själv.
Vad ska ni hitta på idag, några planer?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Green Silver

  1. Eleonore skriver:

    Det låter som en minst sagt trevlig kväll ni fick! Kan det bli en bättre kväll med perfekt och god bat?😀 Själv spenderade jag kvällen hos en vän med sushi och film. Såg New Years Eve som jag gillade väldigt mycket faktiskt!

    Ja precis, lyssna på kroppen är otroligt viktigt i det här skedet och jag är så dålig på det haha. Jag är en sån som annars förtränger in i det sista om jag mår dåligt eller har ont så jag slipper gå till läkaren eller hoppa över att jobba. Så man vet liksom inte vad gränden går, men man får väl vara jobbig och ringa för minsta lilla då😛

    Åh så kul att din vän fått en liten dotter, otroligt gulligt namn! Antar att du ska dit och gosa sen när allt nytt börjat lägga sig för dom🙂

    Ja klart jag stöttar dig där, tror vi annars är för ”snälla” och tänker på vad som förväntas av oss och ska finnas där för alla andra. Men vi måste se till oss själva och ta ledigt lite då och då så vi inte bränns ut redan🙂 Vi ska ju orka hela livet haha. Världen går inte under för att vi inte kan ställa upp jämt🙂

    Hoppas ni får en härlig lördag! Kramar

  2. Leone skriver:

    Åh ja vet precis vad du menar och hur det ser ut, det är så vackert. Vad trevligt att ni blev bortbjudna och potatisgratäng är himla gott det.

  3. Lisa skriver:

    Sv: Vissa papper är så klart hutlöst dyra, men ett tips är att titta på lagerhaus, panduro eller som i det här fallet Clas Ohlsson där jag fick ge 30 kronor.
    Härligt att ögonirritationen gick över i alla fall! Aldrig skoj när ögonen besväras!

    A Fine Frenzy är verkligen tidlös, kanske främst på grund av hennes röst som du som jag gillar!
    Att sjunga är ju också en form av musikalitet, så det är väl inte helt fel det heller? =) Du gillar själv att sjunga förstår jag? Och allt blir ju så mycket roligare om man är två som gör det =)
    Frisk bris! Det får bli dagens ord, det gillar jag! För sund är också mitt motto när det gäller mig själv. Jag har kurvor, så jag är tvärt emot dagens modellideal, men min kropp fungerar som jag vill att den ska och jag viker inte för en glass eller ett wienerbröd! Mat är njutning enligt mig.
    Åh vad mysigt det låter med samvaro med släkt och vänner! Det är nästan de bästa helgerna av de alla, när man fått vara med dem man tycker om! Låter även skoj med lägenhetsvisning! Hur gick det? Var lägenheten som du ville att den skulle vara?

    Nu ska jag kila till stallet, för jag ska ut och rida. Det bästa på hela veckan❤. Sedan ska jag försöka fila klart på min krönika. Men ha det fint, kram!

Kommentera

