Tired

Ungefär så känner jag mig nu, det har varit en rätt så lång och intensiv dag, åkte in tidigare till universitetet för att skriva på mitt PM som ska vara inlämnat till seminariet imorgon. Det gick ganska segt till en början, men när jag väl kommit igång så flöt det på ganska så bra. Träffade sedan seminariegruppen vid tre, då vi skulle gå igenom vad som skulle göras inför morgondagens presentation.
Det känns alltid lika läskigt när det är första seminariet för en kurs, P som är doktoranden har jag förvisso haft tidigare i seminariesammanhang, så det känns väl inte riktigt lika läskigt, men M är ny. Men det ska nog gå bra, har nog rätt bra koll på vad jag ska säga för något.
Hämtade ut mardrömstentan (förra) också, hon rättade dem väldigt snabbt, hon var ju klar redan i fredags, så det kändes väl lite suspekt sådär, en av mina seminarie-PM hade hon inte kommenterat på alls…kanske för att allt var bra? Nåja, fick ett i alla fall, så det känns ju helt okej med tanke på att de flesta (inklusive mig själv) hade ordentlig panik där i slutet, det var så luddigt och konstigt alltihop. Men nu är det över och nu är det ”bara” den här kursen kvar innan sommaren börjar.
Hur har er dag varit?
Nej, nu ska jag nog lägga mig, börjar bli sent och jag har tidigt seminarium imorgon!

Kram på er!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Tired

  1. Felicia skriver:

    Lät som en slitig dag, men ett C är iaf okej! BRA jobbat!

    SV: taaaack, dansen är väl en hobbygrej, men ibland är vi ue ohc dansar och tjänar lite också!😀

    Etologikurs på gymnasiet😛

    puss

  2. Paparazzibecka skriver:

    sv: haha tack tjejen! Ja, det är lite så lätt. Gäller att hitta tekniken och balansen. Jag ska övamer när vi får fint väder igen.🙂

    Snart sätter jag mig och uppdaterar dig på mail.
    KRAM

  3. Anna Terneborg skriver:

    Det är oftast så, men så fort man kommer in i ett flyt så brukar det gå bra🙂

    Svar: Ja, jag vet att många tycker så om honom. Själv gillar jag det! Dessutom är han även en riktigt bra skådespelare utöver det, om du t ex sett Truman Show och Eternal Sunshine of the Spotless Mind så bevisar han att han faktiskt är bra i drama också.

    Jag kikade på trailerna till NYC 22, är det lite utav en komedi? Det såg lite ut som eb parodi på andra polisserier tycker jag🙂 Kanske har fel?

    Hoppas du får en bra dag! Några speciella planer? Kram

  4. camilla skriver:

    Lycka till med seminariet idag:D det verkar som ni har ganska mkt att göra nu?

    Gött med tentan också:) känner mig så dum nu men vad innebär c? hehe

    hihi men pasta är gott ibland:) det är lite kontisgt de där för jag har iprincip alltid hatat pasta och ris, förr åt jag bara potatis nästan xD nu har jag dock haft pasta sug några dagar:P

    härligt att kunna plocka fram klänningar igen😀 tror säkert du passar jättebra i långklänningarna😀

    lät som en bra dag för dig igår:) min var ganska skön faktiskt:) var på utbildning på morgonen,, sen gick jag till bibblan o satt där en stund innan jag träffade pappa:) idag vet jag dock inte riktigt vad jag ska pyssla med hehe^^
    hoppas du får en jättefindag

    Kraam

  5. Anna Katana skriver:

    Tur att det flöt på bra tillslut. Är säker på att det kommer gå bra för dig och din grupp på seminariet. Och tänk att det är sista kursen innan sommaren sen blir det lite ledighet. Tänk på sommaren och peppa dig själv (:

    Tråkigt att du inte ens fick en kommentar på det du gjort, man vill ju ha ngn feedback.

    Hoppas verkligen du har rätt. Tack för dina fina ord❤

    Ja, idag är det jobb igen. Ska jobba kväll så ska snart åka mot jobbet. Vad gör du idag?

    Kramar

  6. vivi skriver:

    Jag förstår dig, är också grymt trött idag, fast mitt beror på jobb & nattvaken katt🙂
    …och möjligtvis tisdag, tisdagar är en dag jag verkligen inte gillar.

    Ibland är du lite söt kära du, hade du scrollat ned 1 cm i bloggen hade du sett en stoooor trailer på det Avengers, det var den vi såg ! Riktigt bra var den, kan rekommendera den , speciellt om man gillar actionfilmer och superhjältar ;P

    Hoppas det går bra med seminarier och pluggandet, sluttampen nu , hejja hejja !
    Kram

  7. Ah men filmen går att köpa,hehe..=)
    Aha okej,så typiskt då!
    Heja dig lycka till nu i sluttampen!!

  8. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, jag gillade också den. Hittade den inne på weheartit.com, där hittar man alltid vackra bilder🙂

    Okej, du tänker så. Ja, min mamma känner likadant. Hon såg dock en intervju med honom och ändrade uppfattning om honom personligen, men hon klarar fortfarande inte av hans allra värsta filmer😉 Jag gillar ju lite överdrivet, speciellt från honom, så för min del gör det inget🙂

    Nej, okej. Jag uppfattade den så genom trailern, men då får jag försöka kolla på den när jag inte har så mycket annat att se på. Blandar snart ihop alla stories😉

    Vad skönt! Vad ska du göra resten av dagen nu då? Kram

  9. vivi skriver:

    Hihihihi, det är lugnt jag tyckte bara det var lite roligt ! Filmen var verkligen jättebra som sagt, bästa filmen som Marvel har gjort enligt mig, ¨så det är ju ett bra betyg🙂
    Ush inte kul när det är tråkigheter hemma, det tar en massa energi och det är aldrig bra, speciellt när man har en massa annat och tänka på.
    Alla ”stormar” brukar däremot bedarra oftast, ibland påverkas ju sådant av allt runt omkring.

    Jag är säker på att det gick bra om du gjorde ngn liten miss gör det ju inget för det gör faktiskt alla, jag har svårt att prata svenska ibland fast det är mitt modersmål😛
    Kramar !

  10. MADDISENJ skriver:

    Jag tycker Sömnlös i Seattle är mysig. En feelgood film om man säger så🙂

  11. jossaaan skriver:

    sv: Jo den var faktiskt riktigt bra! Fast den var tung att se så är den sevärd!

    Jag kommer iaf ihåg att du sa att vi ska försöka ta oss till Lindos.🙂

    Hur gick seminariumet??

    Kram!

  12. Jenny skriver:

    Förstår att du känner dig lite trött och seg nu men det var jättebra jobbat på tentan. Ett C är ju bra, framförallt eftersom du inte var helt säker på allt.🙂

    sv: Ja, det var skönt. Jag skulle nog inte vilja bo i Skåne men det är alltid skönt att åka dit.🙂 Lite luftombyte gör alltid susen. Jag åkte själv ner till Jonne, sen åkte han och jag till Lomma.🙂 Ja, det var lite tråkigt med böter, men jag har aldrig fått det förr så det var väl dags nu.😀 Haha, försöker se lite positivt på det hela.😛

    Blev inget slappande på en filt idag. Det är soligt lite då och då, men det är stora, mörka moln som drar in ibland med så risken är ju att det börjar regna så fort jag sätter mig där.😀 Men jag ska iväg på en liten loppis snart och hoppas att vädret tillåter det åtminstone.🙂 Hoppas ni hade riktigt bra väder hela dagen.

    Haha, aldrig helt fel med en riktigt härlig engelsk dialekt. Vad söt du är som tänker på mig då.😀 Vet du vad det är för dialekt eller vart han är ifrån?

    Vad härligt det måste varit att se honom live. Jag planerade att se honom live när han var i Gbg för något år sedan men blev aldrig så av någon anledning.:/ Jag har inte heller sett jättemycket av Craig. Det var faktiskt min vän Ricard som visade mig några avsnitt ur hans egen talkshow och då blev jag fast. Men har inte sett honom på ett tag nu. Haha, ja Jim Carrey kan vara för mycket ibland. Pinsamt jobbig vissa gånger. xD

    Ja, systembolaget har alltid behov av folk. Jonnes mamma jobbar ju på systembolaget, fast i Värnamo och jag skulle isåfall jobba i Gnosjö, men hon säger att de flesta börjar som sommarjobbare och sen blir man ofta tills vidare-anställd. Det tråkiga är att det i stort sett bara är Jonnes mamma och butikschefen i Jönköping som har heltid i hela småland, men man kan nog få jobba ganske mycket ändå. Sen ser ju jag det som att om jag kan få ungefär lika mycket som jag får ut av att gå arbetslös så jobbar jag ju hellre ändå. Sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra än, även om jag får det. Jag har ju andra ansökningar ute också och får jag då erbjudande om en fast anställning så tar jag ju hellre den. Men vi får se. Bara att hålla tummarna.🙂

    Haha, nej det har väl inte riktigt varit väder nog för att sitta ute och fika än heller. Sen vet jag inte om det kanske är lite jobbigt att sitte ute nu när det är pollenchock över hela landet också??

    Förstår att det känns lite jobbigt att behöva sitta med översättningskort, men det kanske är ett litet pris att betala för en härlig semester utan magont? Hmm, okej då förstår jag att Grekland kanske inte känns aktuellt men Kreta låter ju också intressant. Jo, det kan nog vara så att maten är lite dyrare i Spanien i jämförelse med typ Turkiet, men jag tyckte inte det var så farligt när jag var på Lanzarote. Var väl ungefär samma som Sverige eller t om billigare… Turkiet var inte mycket billigare iallafall.🙂

    Jo, jag tror jag förstår vad du menar. Jag tycker om att kunna säga att jag inte är svensk, fast jag egentligen borde räknas som mer svensk än engelsk. Men jag kan förstå hur du tänker med att ”förtjäna” svensk som nationalitet också, framförallt eftersom du växt upp som svensk, men inte sett ut som en typisk svensk. Nuförtiden är ju gränserna för vem som är svensk eller inte så svag men så var det ju inte förr och jag kan verkligen tänka mig att det var jobbigt att man fick höra att man inte hade ”riktiga föräldrar”. Förstår dock inte vem som skulle kunna säga något sådant. Det är ju inte blodsbanden som är avgörande om man är en förälder på riktigt eller inte. Men folk vill ju alltid lägga sig i sånt de inte förstår sig på. Tack så mycket. Ja du kan skicka till tindratinker eller till den som står på min blogg. Jag kollar båda.🙂

    Vissa nagellack är underbara. Jag har ett nagellack här hemma som ger en ljus skimrande blå nyans efter ett lager, och lägger man på ett till blir det mörkt himmelsblått. Men vissa färger är ju helt enkelt svårare att få täckande, och det är inte något som nagellackstillverkarna kan göra något åt.🙂 Ljusa färger är i regel svårast och sen beror det på om det är en gel eller kräm osv osv… Haha, det är en hel vetenskap det där. xD

    Hoppas du också får en kanondag och att det går bra på den nya kursen. Har du några andra planer för veckan?

    Massa kramar!

  13. Eleonore skriver:

    Förstår att du är trött nu, att de ska klämma in en hel kurs så här i slutet av terminen när man är som mest trött. Men skönt att det inte är långt till sista maj och terminsslut! Kommer du ha något ledigt innan det är dags för sommarjobbet eller ska du köra på en gång?🙂

    Åh så härlig dina föräldrars trädgård låter! Du får åka dit och njuta massor i sommar och äta massa godsaker! Hur växer förresten citroner och oliver i sverige, är de goda och framför allt ätbara?🙂

    För mig är det väldigt lugnt nu framöver, har slutat på jobbet och nu är det bara att vänta. Som tur är har min närmsta vän här ledigt en månad nu så jag får någon att umgås med alla lediga dagar och om 1½ vecka slutar sambon plugga i Kalmar och kommer bo här på heltid så vi får alla kvällar tillsammans😀 Jag får sysselsätta mig med massa bak och pyssel så går tiden snabbare!

    Kram!

  14. – Åh, tack! Jag köpte dem på carlings för sisådär tre veckor sedan så kvalitén kan jag väl inte säga så mycket om än, men hitills är dem toppen! Det är ju jeanstights egentligen men jag rekommenderar dem verkligen, det är dem skönaste ”jeansen” jag någonsin ägt!

  15. Gabriella skriver:

    Hej! Hur har du det?
    Låter minst sagt som om det är fullt upp. Känner igen det, på slutet av terminen vill allt trängas med varann. Jag håller alla mina tummar och tår för att det går bra för dig! Hoppas dagens seminarie gick bra!
    Kram

Kommentera

