Windy

Hur har vädret varit hos er?
Ja, ni kanske  undrar varför jag öppnar med något så tråkigt som vädret, men häromdagen så var det verkligen så himla fint väder! I tisdags, var det. Det var soligt och man kunde verkligen ha suttit ute och solat. Men jag var inte beredd på det så hade inte direkt sådana kläder på mig att jag kunde sätta mig ned någonstans, tråkigt nog. Sedan i onsdags så hade jag på mig tunna strumpbyxor för att vara beredd för solen och det härliga vädret och det var visserligen väldigt soligt, men kyligare.

Idag då, ledig! Så såg jag fram emot att kunna sitta i solen, kanske få lite bränna? Det är flertalet i min klass som har lyckats få lite. Men icke, det har varit fint väder idag och är glad att vi har sluppit regn och snö! Men det var alldeles för blåsigt, gick i shorts för första gången för i år dock! Jättehärligt. Jag och E gick i alla fall ned till stranden, det var härligt, men det blåste rätt in i viken, så vi gav upp efter ett tag. Ingen solning för mig, nope. Jag hoppas att det blir bättre imorgon.

Något som har varit jobbigt idag dock är pollen, fick ta Acura (tablett), ögondroppar och näsdroppar för den satans pollen! FY! Björkpollen har legat högt idag.

Har läst mina 50-something-sidor som jag skulle läsa idag (följer mitt schema!) och nu under kvällen har jag och E sneglat på Ishockey-VM! Sverige-Tjeckien, riktigt spännande och underbart att Sverige vann med 4-1. Sedan har vi kollat ett par Vänner-avsnitt, älskar verkligen den serien, den är riktigt rolig. Har ni följt den serien något?

Hoppas att er lördagkväll har varit underbar!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Windy

  1. – Jag har inga speciella planer för imorgon. Kanske ska träna och så. Vad ska du hitta på?

    Haha, jodå städningen gick utmärkt!🙂

  2. – Duktig skulle jag väl inte påstå. Jag måste träna då jag är överrörlig, jobbigt då jag egentligen är världens lataste människa. Haha.😉
    Jag gymmade förut men nu tränar jag hemma istället med olika övningar och sen powerwalks, jogging och sådant.

    Ja sol vore inga fel! Okej, är det kul?🙂

  3. – Ja jag tycker också att det är tråkigt, men det går i alla fall lite bättre med musik! Jag förstår mig inte på sådana som är ute och springer en timme och sådant. Vart hittar man den motivationen!?😉

    Jaha okej, men ja det lät intressant!🙂

  4. – Ja klasser är kul! Jag har bara provat zumba och caramba (danser) dock, men det var roligt!

    Haha, ja samma här! Fick en kommentar på bloggen idag om ”gå ner i vikt till sommaren” och jag kollade in hennes blogg…12 timmar i veckan spenderade hon på gymmet. Jag förstår inte hur hon orkar!

  5. Lisa skriver:

    Björkpollen är verkligen hemskt — jag vet inte längre om jag är förkyld eller om det är allergin som krånglar, men det har varit ett par väldigt jobbiga dagar (självklart krockade dem med min hemtenta också :p). Det har till och med gått så långt att jag behövt ta min astmamedicin…
    Angående Vänner — Gissa vem som har hela serien liggandes i en låda här hemma? (*skyldig*)🙂

    sv. Det är så kul att du är intresserad!
    Jag har skickat iväg ett mail nu, men ha i åtanke att det är efter tolv och att jag inte tänker helt klart om någon mening skulle vara konstigt formulerad ^^

    Jag har faktiskt ingenting för mig på tisdag, så jag kommer gärna förbi skolan då runt tolv. Säg bara var jag ska gå och möta upp dig, så är jag där🙂

    Kram!!

  6. Felicia skriver:

    Helt okej väder, men inte såå varmt :C

    PUSS

  7. jojo skriver:

    KOLLA MIN BLOGG NICE BLOFF DU HAR

  8. malin-helena skriver:

    Hej igen!!
    Jag har varit lite borta ett tag nu. ;P Men nu saknar jag bloggen allt för mycket. Dock ser vårt vardagsrum fortfarande ut som bara den, så det blir nog inte super mycket blogg än.

    Jag känner igen det där med värdret.. Soligt och fint när man är inne. Men så kommer man ut och då blåser det bara som den.. *burrr*

    Har du fått chansen att testa celsius drycken än förresten?🙂
    kramar

  9. Hejsan nu var det ett tag sen hur e de med dej ?
    Går det bra med skolan ?

  10. Nu när du berättade det så minns jag lite haha.🙂 Vad roligt att kunna säga att du bott på flera ställen. Trivs du i Sverige? Har du tänkt försöka ta kontakt med din biologiska familj någon gång? Min pojkvän kommer från colombia.🙂

    54 sidor av vaddå för någonting? Jag har skrivit klart min uppsats precis, skönt🙂 Kram

  11. camilla skriver:

    igår hade vi inte alls fint väder här, regn och massa blåst! Idag har de dock varit bättre🙂 har ni också bättre idag?

    Det var jätte trevligt igår:D och maten var kalas:)
    Oj men vad spännande din konfirmation lät, visste inte att man kunde läsa såpå olika sätt eller hur man nu ska säga:) läste du varje vecka eller lägergrejs?

    Ja en visst är det så? jag längtar också till sommaren när man kan lägga bort skolböckerna o läsa bara för att man tycker de e roligt, utan måsten liksom:D

    hur har du spenderat dagen?
    kramisar:)

  12. Felicia skriver:

    SV: Åh nej haha, jag jobbar inte med det, jag såg det när vi var med klassen på kolmården för observation av schimpanser här i veckan (a) haha

    puss

  13. Anna Terneborg skriver:

    Här i Göteborg var det riktigt fint väder i några dagar, nu de senaste har det varit soligt med aningen kyligare. Men det är på G iaf!🙂

    Svar: Ja, jag tycker om honom allmänt som skådespelare. Sen vet jag inte ifall du sett intervjuer eller liknande med honom, men han påminner väldigt mycket om Tony Stark till personligheten. Riktigt kul att se faktiskt!

    Okej, på så vis. Vad handlar boken om? Är det också fantasy av något slag?

    Jag har inte många planer för dagen, är bara hemma och glor på film/serier. Orkar nog inte med så mycket mer. Det blev tyvärr ingen middag igår, vi sköt på den till nästa helg ist. Får se vad för gott det bjuds på då😉 Hur var din lördag?

    Kramar

  14. – Ja dem klasserna brukar fyllas fort, men jag rekommenderar dig verkligen att prova någon gång. Det är jättekul!🙂
    Pilates skulle vara kul att testa någon gång, har aldrig gjort det.

  15. Anna Katana skriver:

    Vädret är verkligen konstigt. Ena dagen varmt och sen nästa kyligt igen. Man vet ju inte hur man ska kläa sig. Jobbigt är det.

    Ja älskar att gå till slottsskogen och kolla på Pingvinerna.

    Jag har jobbat hela helgen så ser fram emot en ledig dag imorgon. Vad har du gjort i helgen förutom att försöka fånga solen? (:

    Kramar

  16. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det håller jag med dig om🙂 Just nu har jag sett två avsnitt av Blue Bloods, snart blir det två av Private Practice och så tänkte jag avsluta med Medium🙂

    Okej, på så vis. Här har det varit soligt hela dagen, har dock ingen koll på om det varit varmt eller kallt eftersom jag varit inne hela dagen😉

    Han är en av mina favoritskådespelare, älskar honom som Sherlock Holmes med! Har du sett dem filmerna?

    Hoppas du får en fin kväll nu! Kram

  17. Leone skriver:

    Så underbart att du kunnat ha shorts på dig. Jag skulle nog klara av det men efter den här vintern är jag så fruktansvärt rädd för att frysa att jag inte vågat sätta på mig några.

  18. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Jag, jag gillar den serien. Det är från samma skapare som ligger bakom Sopranos, så det är mycket som är likt tycker jag. Bl a alla familjemiddagar🙂 Men det är ju i stort sen en polisserie rakt igenom, så det gäller ju att gilla sådant om man ska tycka om serien.

    Jag tycker om att det tog en annan inriktining med denna Sherlock Holmes, annars har ju alla versioner en tendens att vara precis likadana. Så jag gillar denna spinn på det🙂

    Tackar!🙂 Kram

  19. jossaaan skriver:

    Idag har jag varit i Vasa hela dagen och haft sångkurs nu på kvällen. Har även hunnit vara ute på en promenad/springtur och ska snart sticka iväg och kolla film med en vän. En riktigt bra söndag med andra ord!🙂 Hur har din dag varit?

    Kram!

  20. – Åh, tack så jättemycket!😀

    Nja, det är lite svårt i början måste jag säga (jag har världens sämsta koordination). Men man kommer snabbt in i det och då är det jättekul!

  21. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det tycker jag allt. Den är riktigt bra! Vet ingen annan jag känner som följer den, men jag är fast🙂

    Kramar

  22. Hejsan ne vi var inte till birsta de får vänta tills vi varit i norge i sommar annars är risken stor att man inte ha några pengar kvar alls till norge hihi man shoppar så mycke där.

    De är bara bra med oss🙂 och solen skiner för fulla muggar i dag så man är riktigt glad och pigg🙂

Kommentera

