100%

©rhulth.wordpress.com 
Idag har det känts som att det har varit fullt upp, men det har varit en riktigt trevlig dag!
Bilden härovan är tagen med min mobilkamera (ja, i motljus, jag vet) imorse när jag var på väg till tåget klockan 06.00 på morgonen, så såhär kan det se ut, för er som inte är vidare morgonpigga. Ja, jag räknar med mig själv, jag brukar inte vara så morgonpigg.
Klockan 08.00 började föreläsningen, introduktionen till denna nya kurs som handlar om genus, men ges på engelska (något jag är glatt överraskad över, var inte säker på ifall det skulle vara så) och kursen heter (som jag skrev i förra inlägget): Gender and Sexuality. Mannen som håller i det hela heter Mark Graham och mina damer och herrar, jag är lite förälskad. Han är så himla charmig och rolig, att jag verkligen ser fram emot denna kurs även om det är mycket att förbereda och göra inför varje seminarium. Upplägget på denna verkar lite striktare än första kursen, men annars ganska lik. Så trots en väldigt tidig morgon för min del, så var det en väldigt trevlig start på dagen.
Att sedan ha ”slutat” för dagen, klockan 10.00 på dagen är helt underbart när det är sådant väder som det har varit idag. Det har ju känts som rena rama sommaren! Älskar’t. Promenerade och sedan tänkte jag smita in på H&M för att köpa strumpbyxor, ja ni tjejer vet ju hur det är med dem, de går ju sönder bara man tittar på dem känns det som. Sedan var det klart att jag var tvungen att testa lite andra plagg också, men så stöter jag på en gammal kamrat: H, som jag inte har sett sedan högstadiet! Det var jätteroligt och vi bestämde oss för en spontan fika, vilket det blev på Kulturhuset med utsikt över stan, kan det bli bättre?
Var förbi Kungsträdgården också, självklart! Jag ville ju inte missa körsbärsblommorna som är igång för fullt, de blommar ju ut innan man hinner blinka, så det var på tiden att jag tog mig dit! Det är bland de finaste syner att se här i Stockholm, enligt mig. Vem behöver åka till Japan liksom?
©rhulth.wordpress.com
På tågresan hem och tillbaka lyckades jag även läsa två artiklar vi skulle ha läst klart idag, så det känns bra. Imorgon måste jag dock börja bränna igenom den första boken som ska vara utläst på söndag helst. Ja, ni får hålla tummarna för mig, att läsa Bronislaw Malinowskis texter är inte alltid en fröjd, men det ska nog gå bra. Redan efter denna introduktion till ämnet tycker jag dessutom att vi fick kött på benen och många intressanta frågor ställdes och det här med att vi (människor) här i västvärlden lätt utgår från vår västerländska världsbild, blev otroligt tydligt och det är väldigt fascinerande och intressant, att man inte har tänkt på det innan? Ska inte tråka ut er för mycket, kanske skriver mer om detta vid annat tillfälle.
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till 100%

  1. jossaaan skriver:

    sv: Har haft ett par bättre dagar. Men efter valborgsfirandet har det varit ganska tufft igen. Vi har så pass många gemensamma vänner att det är ganska oundvikligt att inte träffas. Och jag hade inte förväntat mig att jag skulle reagera som jag gjorde när jag såg honom. Det var jobbigt! Men men, man måste väl lära sig att leva med det🙂

    Ja tyckte att det var helt awesome att se den i 3D. Det kändes verkligen som om man stod bredvid Jack och Rose vissa gånger!

    Hur har din valborg och 1 maj varit?🙂

    Kram!

  2. MADDISENJ skriver:

    Åh jag älskar de där blommande träden, de är så otroligt vackra!

  3. Underbara foton! Tack så mycket! Vi har det så bra så! Nu är vi hemma igen men jag skriver fortfarande massor av om min vistelse i Japan.Nu blir det vardag igen ett tag men jag har sparat det bästa till sist på bloggen! Har massor av roliga temarestauranger och utflykter på lager! Kram

  4. fina bilder!

    – Ja, det gäller att ha tur. (och kontakter, men det kan ju vara lite svårt såhär i början).

    Jaja, det gick bra. Jag hade tur!

    Nej, jag hade feber imorse men nu känner jag mig pigg igen!

    Nej, inget planerat. Förutom städning då. Har du något speciellt planerat inför helgen?🙂

  5. Jag kommer inte ihåg ifall jag har frågat detta men vart är du adopterad ifrån? Vill du berätta om det? Tycker det är spännande nu när min pojkvän är adopterad och så. Hehe🙂

    Det var årets första grillning för oss, det var inte planerat utan väldigt spontant. Mysigt som f’n dock. Min helg innehåller enbart massa plugg, tråkigt men sant. Ligger efter rejält. Ja, och detsamma gäller dig. Tackverkligen!

  6. Eleonore skriver:

    ÅH så vackert, körsbärsträden i kungsträdgården är ett måste att se på våren! Det ger ju sån glädje🙂 Längtar till nästa vår när man kan gå där igen och bara njuta med en glass kanske!

    Jo jag har smakat den ballerina marängsviss och singoalla cheesecake men var inte så förtjust i någon av dem faktiskt. En kaka gick ner men sen blev det för mycket! Men tack för tipset ändå fina du, alltid toppen att att få tips på vad ni vill se testas. Jag får vara lite försökskanin där😛

    Ja rabarberpaj är ju bland det godaste, allt med rabarber är ju gott egentligen😀 Med lite vaniljsås eller en vaniljglass blir det ju den ultimata sommarpajen! Ska på trädgårdsmässa idag och se om jag kan hitta lite rabarber att köpa med hem😀

    Kram!

  7. Jasmine skriver:

    Åh, då hoppas vi på att kursen fortsätter att kännas lika intressant och bra. Och att ha en charmig föreläsare är ju bara ett plus – så länge du kan hålla fingrarna i styr.😛

    Att fika på Kulturhuset är himla mysigt. Det gjorde jag och Tessie vid ett tillfälle.🙂

    Åh, det ser så fint ut i Kungsträdgården. Jag kommer nog att sitta där mycket om jag flyttar till huvudstaden, man kan alltid hoppas. Däremot är det inte så att jag sitter på Järntorget i Göteborg bara för att träden är rosa. Det beror dock mest på att trafiken är livlig precis intill; där infinner sig inte lugn och ro många minuter under dygnet.

    Svar: Tack för lyckoönskningen.

    Min första maj var absolut till belåtenhet.

    Jag är den första i min kusinskara som tar studenten, därför tror jag att mina morföräldrar och övriga släkten tycker att det är extra stort. Själv ser jag det mest som en tillställning, en fest – aningen större än en födelsedag.

    Regnponcho verkar inte vara något som mina kompisar vill satsa på. Jag får helt enkelt se om jag får ett spontant infall när det väl gäller. Klänningen tänkte jag ändå byta, för att ha en annan på kvällen; en som är mer festlig och passar bättre när man är ute på dansgolvet.

    Min helg var bra. Jag var bara hemma och tog det lugnt, precis som jag har gjort idag. Så är det att inte ha någon skola och heller inte få samtal från jobbet. Fick dock ett idag då de frågade om jag har möjlighet att jobba på lördag. Jag var dock tvungen att tacka nej, eftersom jag är hos R i helgen.
    Vad har du haft för dig i helgen?

    Kram❤

Kommentera

