Early Morning

Imorgon är det supertidig morgon som gäller för mig, det är introduktion för nya kursen: Gender and Sexuality. Varför de lägger just en introduktion (då vill man ju vara pigg) klockan åtta på morgonen, är lite av ett mysterium, nio hade varit trevligare. För att gå upp 4.45 imorgon är verkligen ingenting som jag längtar efter! Men det är bara att ta det, sedan är det ytterligare en lektion i övermorgon, tack och lov klockan 13.00 istället. Känns skönare, men den ultimata tiden enligt mig är 10-12. Möjligtvis 11-13.
Hur ser er dag ut imorgon?
Jag kan knappt förstå att det är första maj, redan! Det kändes som att det var mars nyss, vad hände? Solen har tittat fram de senaste dagarna och jag hoppas verkligen att det här vädret fortsätter. Nej, nu blir det sängen för mig.
Godnatt!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Early Morning

  1. – Jadå, fick en lite halvknasig ponny dock så jag har lite ont i armen. Haha. Härligt! Nej fy, jag lider med dig! 4:45 är omänskligt tidigt!

  2. angelica skriver:

    sv det blev grillning och utgång med goa vänner🙂 själv då?

  3. Lisa skriver:

    Jobbigt att gå upp kvart i fem! I och för sig så går jag upp en kvart efter dig, men ändå. Före fem är verkligen inte skoj!

    SV: Spelningen var grymt bra! Men även fast jag känner alla i bandet så vägrar de säga vad förkortningen står för, så jag vet faktiskt inte vad N.O.R.A står för! De tycker inte heller att jag har kommit med en nog bra gissning, så de vägrar att avslöja något😛
    Såg Jesus Christ Superstar på Göta Lejon och den var grymt bra!!! Försökt sedan få min pojkvän att se The Artist med mig, men utan resultat! Men annars så har jag haft en helt underbar långhelg! Hur har din Valborg sett ut?🙂 Kramar!

  4. Jenny skriver:

    Men usch, vad jobbigt att det verkar vara laktos i precis allt!!:/ Det är ju vetenskapligt bevisat att folk från Asien inte tål mjölkprodukter eftersom det inte ingår naturligt i deras dieter! Man tycker ändå att en som är utbildad farmaceut borde förstå detta enkla! Sen läste faktiskt Jonne något förbaskat bra och fascinerande om just detta. Det har visat sig att det bara finns två grupper av människor i hela världen som helt utvecklats för att kunna spjälka laktos och mjölkproteiner. Den ena gruppen är en liten grupp från Afrika, och den andra är faktiskt värmlänningar!😀 Lite fascinernade faktiskt.😀 Hoppas du blir nöjd med allergitabletterna. Jag har hört att det varit hemskt med pollen i Sthlm nu efter helgen…

    sv: Joho, det blev skinnjackan, trots att det blåste som sjutton i fredags och det gjorde jag ju rätt i! Sanslöst fint väder blev det och jag har bara behövt ha jacka på kvällarna.🙂 Hela min långhelg blev jättehärlig.😀 Vi festade ingenting heller utan tog det bara lugnt. Låter som att ni också hade en lika härlig och mysig valborg. Som det ska vara.😀

    Jag håller med dig om att det är väldigt intressant att höra eller läsa om hur det kan kännas för man har ju inte bara det lilla ”dilemmat” att man ser annorlunda ut, utan även att man liksom inte har en egen kultur att knyta an till på samma sätt som någon som inte är adopterad. Det är ju skillnad på att komma till Sverige som invandrare om man har med sig hela sin familj och ändå fortsätter leva i den kulturen, samtidigt som man integreras i den svenska, och en helt annan att växa upp helt och hållet med en kultur där folk inte är så annorlunda i utseendet. Och även om jag inte förstår exakt hur det känns så kan även jag känna igen mig lite i det du skrev. Nu är det ju inte utseendet för min del utan krocken mellan två olika kulturer. Jag hör inte hemma i Sverige, men jag är lite för svensk för England också. Det är ju inte samma sak alls egentligen men jag förstår ändå att man lätt känner att man inte hör hemma någonstans. Och jo, det är alltid skönt att höra att man inte är ensam om att tänka så som man gör.🙂 Funderade förresten på om det fanns någon sida där man kan läsa det du skriver för FFIA?

    Det är sant. Så länge vi inte slutar skriva totalt så är det bara att inse att det kan dröja mellan gångerna.🙂 Hade vi inte haft datorer och internet och skrivit brev som på den gamla goda tiden så hade vi ju inte tyckt det tagit lång tid egentligen. Man är lite bortskämd.🙂 Jo, det var kanske ingen höjdare att vara förkyld i 3 veckor, men hade det gått en vecka till med halsfluss på det så hade jag nog blivit galen! Men det låter ju inte bra att du varit yr på sistone, även om det inte är hela tiden…:/ Har det med blodtrycket att göra?

    Tack så mycket gumman! Du inspirerar mig otroligt mycket också med alla dina tankar och åsikter. Jag önskar jag hade lika mycket inspiration att blogga mer om mina tankar och funderingar som du har. Jag har tyvärr kommit ifrån det där lite just nu, men har huvudet på andra ställen för tillfället.🙂

    Tyvärr är det ju lite så med nagellack. Det ser faktiskt inte jättesnyggt ut under en speciellt längre tid, utan oftast krävs det lite förbättring här och där.🙂 Guld-grön-chromat låter superhäftigt!😀 Är det ett speciellt nagellack som har den färgen eller har du blandat olika färger?

    Visst är Gbg bra? Raka spåret med Kust-till-Kust-tåget mellan Gbg och Sthlm ju!😀 Göteborg är faktiskt min favoritstad i Sverige (av det jag sett iallafall) och den känns inte så storstadsaktig ändå. Jonne vill och planerar att starta eget tillsammans med en från sin klass som ska flytta till Göteborg och de har definitivt en större chans där. Men största anledningarna för mig är väl egentligen att min bror och hans flickvän planerar att flytta dit, likaså min mamma som alltid älskat Gbg, sen har både jag och Jonne gemensamma vänner i Gbg. Det är även närmre från Gbg till mina släktingar i Värmland och Dalarna och det blir så mycket lättare och närmare till flygplatsen om jag ska flyga till England och träffa min pappa eller annan släkt.🙂 Du är hemskt välkommen både till Värnamo nu och till Gbg om/när vi flyttar dit.🙂

    Jag hoppas och håller tummarna för att jag kommer iväg till Sthlm i sommar, men just nu kan jag inte garantera någonting, för jag vet inte hur det blir med jobb, och sen har jag och Jonne fått lägenhet som vi flyttar in i 1:a augusti och innan dess är det en del som vi måste ta hand om.😛 Men jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att planera in att åka till Sthlm!😀 Hi hi, jag fyller år 1:a juni, men du behöver inte skriva upp det om du inte vill.🙂

    Jag kollade med Jonne och hans föräldrar om de visst något om det området och de gav ett lite udda svar men jag ska försöka tolka det så gott det går. Vissa stränder ägs ju av antingen hotell eller restauranger och därför är vissa bättre än andra. Vill du sitta i solstolar t ex måste du kanske beställa mat eller dricka från den restaurang eller hotell som ”äger” den delen av stranden. Om du kollar på kartan som man kan klicka på i den länken du gav mig så ligger det en rondell i närheten av hotellet. I den rondellen står en gigantisk flaggstång med turkiska flaggan och enligt Jonnes föräldrar så är det nästan som att den fungerar som en avskiljare för de bra och de dåliga stränderna… De bra stränderna ligger nämligen väster om den flaggan, medan de dåligt ligger öster om den flaggan. Och det hotellet ni valt ligger då på ”fel” sida. Jag vet att det låter helt galet flummigt, men det var enklaste sättet att förklara det på. MEN!!! Det finns inget som säger att ni inte kan gå från hotellet ner till stranden och sen gå tills ni hittar en bättre strand och erat hotell ligger närmare centrum. På den lilla udden som ligger söder om erat hotell är fantastisk. Där ligger flera ruiner, bland annat efter en amfiteater, Apollotemplet och Athenatemplet och det är en otrolig utsikt där när det är solnedgång! Och det är ju där centrum ligger, ute på udden.🙂 Oavsett så hoppas jag att ni kommer iväg till Side. Det är så underbart där och jag längtar verkligen tillbaka!

    Hoppas du får dig en god natts sömn nu när du ska upp tidigt och att det är en intressant kurs ni ska påbörja.🙂 Saknar dig och dina härliga kommentarer när det dröjer länge, men som sagt, vi förstår ju båda varför det är så ibland.🙂 Ta hand om dig vännen!❤ Kramar i massor!

  5. Anna Terneborg skriver:

    Nej fy, det förstår jag. Gick det bra att kolla upp till slut då?

    Svar: Jo, men jag tror att det var många med dig som kände likadant gällande henne. Sen behöver man väl kanske inte gilla allt det hon gör, men hon förtjänar verkligen all cred för att hon vågar stå upp mot en del sjuka ideal!

    Med mig är det bara bra, haft en bra helg och mini-helg🙂 Känns som måndag idag, så känns gött att det redan är onsdag😉 Hur är det själv vännen?

    Ha en bra dag! Kram

  6. vivi skriver:

    Det där lät som en kurs för mig, men attans vad tidigt du var tvungen att gå upp, har du så långt till skolan ? Själv jobbar jag ju 08-16.30 och går upp 06.00 varje dag, men det är ändå helt okej.🙂’

    Jo valborg var bra, det blev familjemiddag hemma och igår var jag utomhus nästan hela dagen vilket syns på min röda panna & näsa😛
    Samtidigt får man ju passa på nu när solen skiner, man vet ju itne hur länge det varar.
    Ush vad jobbigt med pollen och medecinen, konstigt att de inte tänkt ett steg längre där för laktos & även gluten är ju allergier som blir allt vanligare känns det som.

    Kram!

  7. Anna Katana skriver:

    Hade en underbar första maj, med sol och demostrationståg så kan inte klaga (:

    Usch låter inget vidare att gå upp så tidigt. Hoppas du förståd någonting av introduktionen i alla fall och inte var helt död. Lät ju som en intressant kurs.

    Kramar

  8. camilla skriver:

    Åå jag tycker också det är superjobbigt när de lägger lektioner så tidigt. hur verkar kursen?:D

    Tack:D det var verkligen härligt där vi var. just på den bilden är vi på en strand som hette porto katziki tror jag och enligt infon vi fick där så ska de räknas till en av europas fem finaste stränder och jag kan lova dig det var underbart fint. klarblått vatten och vit strand:D men vi var på ön Lefkas i grekland:D jättemysig ö och framförallt lugn:D hur blir de för dig har ni hittat någon resa?:)

    De känns toppen med jobbet:D har ju arbetat själv lite kvällar nu och idag blir första gången jag arbetar dag själv. Är ofta lite mer o göra på kvällarna men hittlls känns de fruktansvärt skoj:D lite nyfiken på att få se sommarschemat bara haha:D

    Men visst är det ändå skönt när man lämnat in tentan oavsett hur de känns så bara all stress och press rinner av:D

    min helg har vart riktigt lugn, med jobb på kvällarna:) efter tentan kände jag att jag verkligen inte vill göra något speciellt. så har tränat lite, träffat lite vänner, vart vid havet o så😀 hur har din helg varit?:D

    Kram

  9. Ja men måste ändå erkänna att jag tycker mardrömmar är lite roliga, just för att det är så verkligt.Haha😀

    Nej inget jag vill prata om, men tack.. värmer verkligen. Hur är det med dig? Hade du en bra valborg?🙂

  10. – Nej det är ju faktiskt inget måste! Annars går den ju att ha på midsommar eller så.🙂

    Nja, han stegrade och höll på (ställde sig på bakbenen), lite småknasig, haha!

    Ja det lät ju betydligt bättre! Jag ska förmodligen stanna hemma. Hade feber idag och känner mig fortfarande inte riktigt kry…

  11. Ingen brasa för oss. Är färdigmålat nu skall grindarna på plats bara igen;) Hmmmm vår husrenovering samt mönsterbetong ser du under min kategori vår husrenovering;)Kommer komma bilder på staketbiten såklart! Allt är bra med skrutten,går i 110 här hemma nu,han älskar att vara ute så imorgon måste jag åka in o köpa solhatt o solskydd till han!

  12. Hur långt har du mellan skolan och hemmet? Ja menar om du behöver gå upp så tidigt… eller var det bara en väldigt tidig föreläsning,

    Sv: Egentligen är allt skadligt i för höga mängder, skulle jag säga i allafall. Men tror mynta är skadligt i för höga mängder eftersom, precis som du säger, att systemet slappnar av för mycket. Och då ev inte börjar att fungera och arbeta som de ska. Pepparmint te ska också vara bra för att lugna magen, så prova på det tycker jag.

    Det är alltid svårt att ändra en rutin, eller ett sätt man äter. Men dom säger ju att om man bara håller fast vd förändringen under 30 dagar ska de sen vara lite enklare.

    Avokadon har inte vissat några förändringar ännu… lite sprucken på toppen bara. Men vi hoppas på att något ska hända snart. =) Om inget hänt med din kan de kanske ta lite tid.

  13. Leone skriver:

    Jag brukar vara morgonpigg men 4.45 är ju fruktansvärt tidigt. Hoppas att det var värt att gå upp i alla fall.

  14. sv: jaa det finns ont om skoparadis när man har små fötter!
    helgen har varit underbar, tack! valborg firades som bara den! Själv då? Kram på dig

  15. anniepiie skriver:

    Igår var det rena sommarvärmen här, 22 grader och sol.🙂 Idag lite molnigt, men huvudsaken att det inte kommer mer snö! hehe SV: joda det går bara bra. har fått jobb till v. 22 så känns kanon!😀 Ha en bra helg nu vad du än har för planer!😉 Kram

Kommentera

