Catch a Break

Idag har jag faktiskt bara tagit det lugnt, kändes som att jag förtjänade det, faktiskt! Det har varit så himla mycket de senaste dagarna, den sista artikeln är det ingen jättebrådska med, kan sitta med den imorgon.
Idag har det varit en jättehärlig dag, under dagen så har det verkligen känts som vår och L och F kom hit med två av barnen, vilket var bestämt sedan innan. Igår hade jag förberett ”min” kladdkaka till dem, eftersom barnen tidigare har sagt att min kladdkaka är bäst. När de kom hit så gjorde vi ordning lite mackor och åkte ut till ett superfint ställe, som jag inte har varit vid tidigare. Nämligen: Torö Stenstrand, det enda (mig veterligen) stället i närheten av Stockholm som man kan surfa! Det är i alla fall ett av Sveriges bästa surfingställen och jag kan lova att det var en cool strand. Helt underbart fin, med många stenar (hörs ju på namnet) och vi gick alla omkring och letade fina stenar och så tog vi ”vuxna” fotografier.

© rhulth.wordpress.com
Såhär fint såg det ut och detta är en bild tagen med min mobiltelefon, jag tog ett par fotografier med kamera också, men har inte fört över dem än, men kanske lägger upp någon bild vid senare tillfälle.

© rhulth.wordpress.com
Såhär såg kladdkakan ut också, det rosa strösslet var mest för lilla P’s skull, gott och fint blev det och allt är självklart laktosfritt! Gott, gott var det. Målade lilla P’s naglar också med nagellack och hon blev helt salig, gjorde det i höstas senast och då hade hon på dagis stolt visat upp dem för sina fröknar och sagt att ”dem har Rinkan (hennes smeknamn på mig) gjort!” Supergulligt.
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Foton, Mat/Bakelser, Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Catch a Break

  1. Tessie skriver:

    Det ser verkligen ut som det vart en mysig och bra dag!🙂 Gulligt att P blev så glad när du målade hennes naglar, sött!🙂

    Sv:
    Vår 3 års dag var helt perfekt och super mysig, den va bara så bra..🙂
    Ja smyckena är super fina, kunde inte låta bli dom🙂
    Hoppas du har det bra!
    Kram

  2. camilla skriver:

    Det lät som en väldigt ärlig dag:D man behöver koppla av ibland också:D
    har du ngt hemligt recept på kladdkakor som gör extra goda hihi?:)
    Har du provat surfa ngn gång förresten?

    Förstår att du har haft fullt upp, hur har det gott med tentor osv? jag har också precis haft hemtent, lämnade in i torsdags så de har vart fullt upp för mig med🙂 nu har jag dock lugnti skolan fram till torsdag:D jag har mitt sista 31 maj:D du då?
    Det är ett nytt jobb inom hemtjänsten:D ska arbeta där i sommar så har haft tur att få lite extra timmar (första gången i torsdags) nu på kvällarna fram till imorn🙂 tisv så jäkla bra hittills:D

    Här har också vårkänslorna börjat komma nu😀 igår var första dagen det inte regnade på fleera dagar. Idag rä de fint men blåser:/

    Tack sötaste, du är så rar<3

    På valborg? hmm e de imorn?:P haha vilken koll jag har xD imorgon ska jag iallafall fika med farmor och sen jobba på kvällen😀 ar du ngra planer?

    kramisar i mängder

  3. sv: Det var underbart också! Vad kul, mina planer är också att flytta dit i framtiden. Staden har sin charm och jag tror du kommer älska den!

    Tack!!

  4. Ja, man funderar ju på om inte LCHFare borde ha ett överskott av protein, men jag tror att sånt inte visar sig förrän flera år senare. De ska jag kolla med några LCHFare, det finns ju en del bloggar av såna. så någon måste ju ha svaret kan man tro!

    Nä sallad mätter ju inte så mycket, om man inte äter massor, men det finns ju i allafall grönsaker som mättar mer än andra. Oftast är 50% av min måltid uppbyggd på grönsaker, eftersom att det är både gott och nyttigt. Man får ju äta lite oftare, men det gör mig inget eftersom att det gör mitt blodsocker stabilare. På tala om keso… kan du äta det… är det inte laktos i??

    Trevlig söndag på dg. =)
    Kram kram

  5. PS. Jag har nu börjat med min avokado odling som du skrev om för ett tag sen. Nu får vi hoppas. Jag gjorde ett inlägg om det igår och länkade dig. Kram kram

  6. Leone skriver:

    Vad kul att åka till något nytt ställe och härligt att du unnade dig lite lugn och ro.
    Vad god kladdkakan ser ut att vara och vad roligt att lilla P blev så glad över målade naglar.

  7. Våga vara egen! skriver:

    vem är ”Lilla P”?^^😄

  8. – Härligt!

    Den har varit helt okej, din då? Imorgon ska jag hjälpa mamma att röja upp i trädgården och så har jag ridlektion på kvällen, själv?🙂

  9. Mmm kladdkaka vad got,var ett tag sedan jag gjorde det nu! ÅH ja båt är underbart!Vi var ute igår också får passa på medans det är gott väder!
    Så lite så du är grym på att uttrycka dig som sagt;)

Kommentera

