6858

Idag har jag verkligen suttit och skrivit, precis som igår så har det tagit mer eller mindre hela dagen. Men nu, nu är jag klar. Eller ja, imorgon ska jag läsa igenom allt och liksom putsa till det innan jag lämnar in den (wish me luck!), jag vet inte om jag känner mig vidare nöjd det har varit en väldigt intensiv tentaskrivning och det har snarare känts som en uppsats än en hemtenta! Det som har varit jobbigt är kontrasten mellan föreläsningarna och seminariumen, de har känts lite halvflummiga och inte sådär jätteallvarliga, men sedan när tentan kom ut så kändes det helt plötsligt som att hon förväntade sig så himla mycket mer av oss och sedan vet jag inte ens ifall jag (eller någon annan) helt har förstått vad hon vill.
Men ikväll ska jag försöka sova, men lär vara väldigt nervös! Ska bli så skönt när det här väl är över. Om ni läst förra inlägget, så vet ni vad dagens rubrik betyder, nämligen att jag fått till 6858 ord, det känns ändå helt okej, det är ca. 18 sidor och även om jag inte har kommit upp i 7000-7500 ord så blir det nog bra. Om jag ska få in mer känns det bara som att det kommer att bli krystat och det är inte bra det heller.
Det här med att skriva tenta på engelska återigen känns extra nervös, även om det gick bra förra gången, för man behöver ju inte det men jag vill samtidigt utmana mig själv. Det är ju en engelsk kurs trots allt. Eller vad tycker ni?
Hoppas att er torsdag har varit bra! Imorgon är det fredag, hur ser helgen ut och vad har ni för planer inför valborg?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i University och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 6858

  1. Malin skriver:

    Skönt att du är klar! Antal ord brukar väl mest vara en fingervisning, som du säger så blir det ju bara krystat om man ska tvinga ur sig fler ord bara för att…

    Ikväll blir det avslutningskonsert för min del, min egen dessutom. Ska bli jättekul!😀 Valborg har jag inte ens hunnit tänka på än, haha🙂 Kram

  2. vivi skriver:

    Åh vad skönt att du är klart! Håller verkligen alla tummarna nu, men det komemr säkert gå bra !
    Hoppas du får en härlig lugn helg nu !
    Kram

Kommentera

