Hedrad

Idag har varit en ganska lång dag, men den har varit rätt så bra! Slapp undan det värsta regnvädret till exempel, det är alltid en bra start. Väl på föreläsningen så fick jag bättre (och mer positiv) feedback än vad jag hade vågat hoppas på, på min ”skiss” över cloaken, så det kändes bra. Vidare så kändes det som att man fick lite mer kött på benen angående portfolion, men något superbetyg vet jag inte om jag får.
Har även lyckats köpa de böcker jag behöver inför nästa kurs på Campus-bokhandeln, vilket känns väldigt skönt, det var bara en bok som jag var tvungen att köpa ny från Akademibokhandeln, så det känns bra! Det gäller ju att försöka vara så ekonomisk man kan som student.
Men för att knyta an till rubriken, så kollade jag min mejl via mobilen på vägen in till universitetet och såg att jag hade fått mejl från en väldigt fin bloggläsare, lite kärleksbekymmer ventilerades och egentligen var väl mejlet mer som en stor (längre) kommentar, men det kändes så fint att hon valde att mejla mig om funderingar och sådär, kände mig väldigt hedrad. 
Ikväll har jag faktiskt mest tagit det lugnt sedan jag kom hem, har kollat lite på Lost tillsammans med E och sedan lyssnat lite på musik, inget märkvärdigt.
Hur har er fredagskväll varit?
Fleet Foxes – Helplessness Blues
Tycker att den här låten är så fridfull och mysig på något sätt, så tänkte att jag skulle dela med mig av den!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen, Musik, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hedrad

  1. Thessan skriver:

    Lugn, efter en hård dag på jobbet, myste med katterna, tittade på tv och virkade =) Hoppas du får en fin helg

  2. Lisa skriver:

    Åh vilken härlig låt! Har knappt hört något från denna grupp tidigare, men det ska det bli ändring på!😉

    Sv: Tack och bock! Blir alltid så himla glad när jag får komplimanger för det jag skriver. Det värmer i hjärtat! Densamma är känslan att komma hem och så har det alltid varit för mig. Men att du känner det efter en utlandsvistelse tyder ju ändå på att du rotat dig där du är och att du känner dig hemma där du nu bor =)
    Okej, vårvinter är jag uppväxt med sedan barnsben. Det är ju säsongen mellan smällkalla vintern och våren, där av namnet vårvinet! =)
    Jo jag tänkte på det när du skrev om henne att hon kanske hade någon utställning i dina trakter. Men vi får helt enkelt hålla tummarna för att denna tjej får än större framgång så att vi också får se en skymt av hennes alster! =)
    Det är nog därför man påverkas så djupt, man vet hur skevt dagens ideal är och hur många människor gör allt för att passa in i dessa sociala normer. Lagom Sverige säger verkligen allt, ingen vill sticka ut och i dagens samhälle där smalt är det nya lagom, så reagerar de flesta inte längre när det är för smalt. Smalt är vackert och kvinnligt (även fast man i själva verket har förlorat allt vad kurvor är längs vägen).
    Nu har det ju gått så lång tid att det nog är lika bra för mig med att invänta på fyrfilmen och se om det är som du säger, att när ett sinne försvinner, så förstärks de andra =) Ska bli intressant att se hur bra den egentligen är😉
    Det r ju fint att du inte är lika glömsk som en själv i alla fall! Men jag förstår att du tänker på pengarna nu när du är student. Det tycker jag är ett sunt tecken eftersom du självklart inte vill leva över dina tillgångar, så det är inte alls pinsamt utan bara väldigt smart! Själv så jobbar jag ju heltid, så jag bekymrar mig inte lika mycket för sådant. Men en sak som jag vet är att det oftast är billigare att baka sitt eget bröd än att köpa från affären. Dels så får man mer för pengarna och sedan så vet man vad det innehåller. Har man dessutom en frys så håller sig ju brödet i princip hur länge som helst också =) Kram!

Kommentera

