The Joy of Tech

Idag har varit en väldigt utmattande dag, tidigt seminarium (blir tidigt för mig eftersom jag måste åka hemifrån rätt tidigt) och långt! Kände mig väldigt förvirrad och det var nog först fram emot slutet som jag kände att jag förstod något i alla fall, kring hur hon [läraren] vill ha det. Har suttit och tänkt och spånat massor kring min sista assignment. Men när jag kom hem kände jag hur huvudet bultade och att jag bara var jättetrött, så jag försökte faktiskt att ta det lite lugnt istället. Men har inte direkt legat på latsidan, blev lite städning, matlagning och storhandling.
Ber om ursäkt för att kommentarerna får vänta ett tag nu, är en sådan där skolperiod nu när jag bara känner att det kommer att ta mer fokus just nu. Sedan måste jag fixa två intervjuer, eller i alla fall en av dem den här veckan och komma underfund med hur jag vill att min sommar ska se ut eftersom de gärna vill börja försöka att få ihop ett schema! När får man andas ut som student, aldrig? 
Tänkte bjuda på en väldigt nördig comic strip, men ni som känner mig och har följt bloggen ett tag vet ju att jag är lite nördig av mig och gillar datorer, därmed kände jag att jag verkligen tyckte att denna var härlig! Även om jag inte tycker att utpressning är  bra.

Hoppas att ni alla har haft en underbar dag!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Comic Strips, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till The Joy of Tech

  1. Julia skriver:

    Sv: Ja, det var det verkligen! Natur på Katedralskolan i Lund valde jag🙂
    Åh tack så jättemycket, det är himla kul att spela, man blir så glad ^^
    Det kommer säkert gå jättebra!
    Kram!

  2. Malin skriver:

    Hehe, nej, andas ut som student känns ganska sällsynt… Men jag tror det kommer gå jättebra med dina uppgifter! Kram

  3. OK, Toppiga delen UPPÅT!!! =) Jag kan ha läst fel. Äta avokado som den är med olja, salt och peppar tycker jag är mumsigt, så gott att det till och med går att äta som snack med sked.😉 Men guacomola är ju super gott, men blir inte så ofta att man gör det. Planerar att fixa lite gröna-fingrar-plantering i helgen, köpte avokado igår och vill också plantera tomatplantor, från frön.

    Haft en jobbig dag på jobbet, mer alldeles för mycket att göra, och så har dessutom min brandvägg på datorn slutat fungera. Vill bara skicka tillbaka hela datorn och säga att dom kan skicka tillbaka den när ALLT funkar. =) Men efter en sån dag beställde jag och Vännen flyg från GOA till Stockholm så vi kommer hem efter vårat India äventyr. =) Hur var din dag??

    Kram

  4. Tessie skriver:

    Sv;
    Roligt du gillar prologen och ser fram i mot att läsa om det visar sig det blir nått med det hela i slutändan. Det är bra att skriva om det iaf, då och då.. för det är berättelser som behöver berättas.

    Det var super mysigt att träffa Jasmine. Vi gick runt i affärer och fikade och hade det så otroligt mysigt, hon är verkligen en av dom finaste vänner jag har i mitt liv🙂
    Tänk att blogg världen kan föra människor samman🙂

    Kramar

Kommentera

