Thoughts running around

Idag har det varit fullt upp och det har varit plugg i ca. 8h! Inför morgonens seminarium verkar de flesta rätt så upp-i-varv, det är en smått diffus uppgift vi har fått och riktlinjerna är varken många eller specifika. Men jag hoppas att få mer klarhet då vi egentligen ”bara” ska presentera våra idéer angående vår cloak, som vi ska presentera — som en sammanfattning som ska gå ihop med alla PM som vi har skrivit under kursen.
Jag har skummat igenom alla artiklar ytterligare en gång för att lättare kunna sätta igång och skriva slutsammanfattningen, dagen idag har dock ägnats till att skumma igenom artiklar och så har jag börjat skriva på en introduktion till arbetet också, då jag känner att endast ett fokus på en sammanfattning eller introduktion, inte kommer att räcka. Men man får göra som man vill, så vi får väl se vad hon säger imorgon.
Under den här kursen har jag tänkt mycket på adoption, ursprung och familj och det är egentligen väldigt intressant. Men nu så känns det som att huvudet är tungt med tankar, att allting bara flyger hejvilt. Så även om det känns lite osäkert på ifall det jag har skrivit ihop idag är ”rätt”, så kommer det nog ändå kännas skönt att få lite feedback imorgon så att man vet lite hur man ska göra.
Hur har er dag sett ut?
Nu tänkte jag äta lite frukt och umgås lite med E, hoppas att allting är bra med er! Tänkte bjuda er på en låt också.
Daughtry – Crawling Back to You

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Musik, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Thoughts running around

  1. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    sv: jag fick läskigt mycket shopping med hem, och det var en underbar resa🙂 Hemresan, som du läste, gick mindre bra.

    Angående att du är adopterad, jag kan inte tänka mig hur det är och jag hoppas att det inte är orätt av mig att fråga, men hur känner du inför dina biologiska föräldrar? Vill du ha kontakt med dem? Jag vet inte om det är ofint att fråga, jag känner ingen som är adopterad vad jag vet om.

  2. Gabriella skriver:

    SV: Ibland är det rätt skönt med långa dagar, känns skönt att ha gjort mycket. Och om inte annat sover man gott sedan=)

    Tack för dina fina o uppmuntrande ord, alltid lika uppskattat att höra! Yes, i helgen var jag med i vår dansshow med burlesquetema. Alla var väldigt nervösa i gruppen men det gick ganska bra. Man ser mig i videon fast inte mitt ansikte. Jag vet att det är några som filmat från showen, om det blev bra kanske jag lägger upp det=)

    Håller verkligen med dig, jag saknar också den där energikicken som solen ger! Den där värmande känslan o man känner sig inte lika seg o trött på morgonen utan det gör inte lika mkt att man inte sov så bra. Eller nåt=)

    Ja det är nog lätt hänt som du säger, att man blir blyg o inte vet vart man ska ta vägen inför sin idol. Är nog svårt att förstå o smälta att ens idol står mitt framför en.

    Förstår om du är lite trött med all rätt, är ju mycket med plugget! Du kämpar på så bra tycker jag! Hoppas det går bra inför morgondagens seminarie för dig, jag håller alla tummar hårt! Men jag vet redan att det kommer att gå bra, känner det på mig=)

    Kan tänka mig att det känns lite omtumlande med alla tankar! Det är intressant att tänka o diskutera kring detta, i vad det faktiskt innebär o betyder för olika människor.

    Gillar låten, du har bra musiksmak!=)
    Kramar

  3. Elin skriver:

    Vad går kursen ut på? Eftersom den får dig att associera till adoption menar jag? Även om det kanske är lättare för dig att komma att tänka på det, i din sits menar jag. (tolka det rätt, menar inte på negativt sätt).

    November 05 dog han. Veckan efter sin födelsedag, vilket egentligen var jobbigast för farmor och mig. Pappa tog det inte lika hårt, men han tog nog inte in det riktigt. Hur reagerade du första tiden efteråt?

    Mm. Tog mellan 400-500 tabletter. Efter cirka 200 var jag helt borta, åt bara för att jag visste att jag behövde äta fler för att äntligen få dö, så har ingen aning om hur många jag till slut tog. Men ja, fem till hade kunna göra slut på det, tio tabletter hade definitivt dödat mig så vissa, och vissa delar av mig, är kanske lättade. Att jag fortfarande har chansen även om jag själv inte känner det alltid, inte ens efteråt nu.

    Hur mår du, orkar du med allt, skola och vardag och allt så?´
    kramar

  4. Anna Terneborg skriver:

    Det är en bra låt!

    Svar: Ja, jag kommer ihåg att jag såg de två första säsongerna till och från när den gick på TV. Men sen slutade jag av någon anledning, såg för några veckor sedan att första säsongen fanns för en billig peng så då slog jag till😉 Och nu kan jag ju inte sluta, man blir fast när man köper säsonger sådär stup i kvarten😉 Köper du mycket serier?

    Min dag igår var bara bra, lite lång kanske men det funkade. Hur var din dag? Några planer för denna tisdag? Kramar

  5. angelica skriver:

    sv tyckte intervjun gick bra, dock var den ju bara 10 minuter! hade hellre velat ha lite längre🙂
    det kan jag göra! kan lägga ut recept osv på bloggen nästa vecka🙂
    ja precis, men kör tycker jag!!🙂

  6. ja svart är skit snyggt! min dag har vart bra än så länge din då :)? kram

  7. Vivi skriver:

    Förstår att denna ”uppgift” får dig att reflektera en hel del , känner ju igen det då det är vad jag sysslat med senaste månaden. Ibland grubblar man för mycket bara, mer än nödvändigt. Visst är det viktigt med hur man växt upp, bakgrund osv , men det är inget vi någonsin kan påverka.🙂

    Jag jobbar egentligen, jag jobbar som receptionist, har varit inhyrd på ett och samma stlla i över tre år. Det är lite lång tid och jag har tagit ganska mycket stryk av det tillochfrån så jag har sagt att om företaget inte anställer mig i sommar så kommer jag säga upp mig och förmodligen börja plugga istället. så vi får se … då blir det ev. studievägledare eller arbetsvetenskap som gäller .
    Kram

  8. Anna Katana skriver:

    Förstår om det blir många tankar men är säker på att det du har skrivit ihop är hur bra som helst.

    Såg att jag hade glömt ändra länkadressen så du kom till den andra bloggen, ska försöka att komma ihåg att ändra nu (:

    Blev lite Girls night out i alla fall men blev bara jag och en av mina närmsta vänner, men det gör ju inte så mycket. Kul hade vi och det är huvudsaken😛

    Kramar

  9. camilla skriver:

    Hur gick seminariet? hoppas de kändes och gick riktigt bra:)

    Haha joo men blev så paff av vädret xD hur e de hos dig?
    Jo min eftermiddag var riktigt kul, jobbet gick kanonbra😀

    HAHA tips testa inte den lokan ^^

    Ja precis, åå hadevelat läsa något utomlands men de känns så jag vet inte..knöligt? att fixa allt osv. sen kostar det ju en del också men tror det är häftigt.

    tack vad söt du är<3
    Ja precis blev jätteförvånad när jag fick min diagnos, tyckte och tycker fortfarande inte att de någonsin har stämt in på mig hehe.
    nja grejen i england var att de åt världens middag på kvällen runt 20-21 tiden ochdevar inte jag van vid. hemma åt jag alltid bara lagad lunch vid 13 tiden och sen mackor o grej på kvällen o de gjorde att jag fick så svårt att veta hur jag skulle äta på dagen för att orka äta på kvällen för jag skojar inte när jag säger att portionerna var enorma. de la ju upp allt på tallriken så fick aldrig bestämma själv. men ex till oss vi var tre stycken kunde hon koka närmare 1 kg pasta så du kan ju tänka dig storleken på portionen. vet när vi åt pasta o köttbullar en gång, då var de så mkt pasta + att hon hade köpt extra stora köttbullar som vi fick 12 st var. jag var så mätt att jag onte visste var jag skulle ta vägen.
    men nää de va synd att de blev så men samtidigt kan jag inte skylla allt på england heller för jag har nog haft lite typ ortodoxi innan men inte så jag tappade vikt eller mådde dåligt liksom.
    Nu kan det bara blr ännu bättre iaf:D hur känner du med allt nu?
    o du de e bara att ställa frågor om du undrar vet du:)

    du är så fin:) måånga kramar och pussar<3

  10. sv: tack!! ja du har alldeles rätt, det är verkligen svårt, jag har letat ihjäl mig. Vet att Mango har en ursnygg om du har vägarna förbi, för bara en trehundring.

  11. Marcus Å skriver:

    Hoppas det går bra för dig med allt pluggande. Men det antar jag att det gör också du verkar vara så duktig och ha bra disciplin.

    Jo, tack med mig är det bara bra. Tillbaka i skolan igen efter ett påsklov. Underbart faktiskt! Hur är det med dig då?🙂

    Kram

  12. anniepiie skriver:

    Riktigt bra låt!😀 SV: Jaa, anledningen till min frånvaro är att det är mkt jobb nu som sagt!🙂 Då får bloggen lida, men kikar in när jag hinner osv… Hoppas att allt är bra med dig vännen.🙂 Kramis

Kommentera

