Multi coloured

Yes, idag kör jag på multi coloured nails, i fem olika blåa nyanser som passar till denim!
Vaknade väldigt tidigt imorse, kunde inte sova och satte mig och pysslade med naglarna annars är det inte så himla ofta som jag har tålamodet till att fixa såhär.
Hur har er dag varit idag?
Här har det återigen varit riktigt tråkigt väder, grått och regnigt, jag saknar verkligen solen och energikicken som man får utav den!
Har inte gjort så himla mycket idag, tagit det lite lugnt, läst lite kurslitteratur och inte så himla mycket annat. Hade tänkt gå ut på promenad men i detta väder känns det inte sådär jättelockande, men får se ifall det kanske blir en kvällspromenad istället. Träning står på schemat också, ska hinna ta det nu innan middagen hade jag tänkt.
Tänkte också passa på att tipsa om ett supergott mellanmål: Flapjack med pistachnötter i! Så himlans gott. Längtar efter ytterligare en, godare än godis och nyttigare, kan det bli bättre?

Ha en fortsatt trevlig fredagen den 13:e, någon som råkat ut för något?😉

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Smink/Nagellack, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Multi coloured

  1. Leone skriver:

    Har aldrig hört talas om Flapjack, det får jag verkligen ta och prova någon gång🙂

  2. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Förlåt att jag inte svarat, jag har verkligen passat på att ta semester! Jag flög från Umeå och har verkligen njutit i Stockholm, jag önskar att jag kunde vara där fler dagar😀 Men det har varit superroligt och castingen gick jättebra, men man vet ju aldrig vad de söker, det kan gå hur som helst liksom🙂

  3. Jag håller med dig , välidgt dåligt top model Sweden, mycket roligare Me amerikanska,
    Har du för planer ikväll då? Kram🙂

  4. anna skriver:

    tackar :D!

    haha ja men de kan se så lätt ut men ibland får man utstå en hel del för att då ett snyggt kort😛

    jo precis me de verkar som att ja får göra den senare🙂

    åh va härligt de låter🙂

    några planer för helgen då?

  5. SV; Påsken min var bra. Jag åt en massa godis och umgicks med familj och vänner🙂

  6. Johanna skriver:

    Hoppas du hann med lite mys idag🙂

  7. Diana skriver:

    Usch, tråkväder här med:/

    Vad är det för nåt mellanmål? Känner inte igen det :O

    Sv: ja, jag brukar öppna mig lite mer när jag lärt känna personen bättre. Just nu känns det bara så dumt när jag knappt säger något..

    Nej, jag har inte testat deras sorbet men kan tänka mig att den oxå är god🙂 du får testa så kan du berätta sen vad du tyckte😉

    Idag åkte jag förbi och tittade på träningen efter skolan och sedan hämtade mamma mig. Har inte gjort mycket här hemma😛
    Din dag då?🙂

    Kramar!

  8. Johanna skriver:

    Låter mysigt! själv skall jag ta och bädda ne rmig i sängen och sova!🙂

    Kram

  9. Tessie skriver:

    Sv:
    Ja, jag vet att det inte är rättstavat hela vägen, men prologen skrev jag på mindre än 5 min när jag skrev den för någon månad sen. Det var ett driv i mig, sen dess har jag bara skrivit smått jag kommer ihåg i min bok jag in handlade.
    Tack!🙂

    Hoppas din helg börjat bra, i morgon ska jag träffa Jasmine på fika och kolla i affärer ser så mycket fram i mot det.
    Kram❤

  10. coolt att ha blandade nynaser på nagellacket sådär!😮 aldrig tänkt på att man kan ha det så.😮 möster och så vet jag, men nynaser av en och samma färg … coolt! :DD

  11. svar. och angående plugget .. det är stressigt, vet inte än, ska dit när skolan börjar.:/ men vet inte om jag vågar. D:

  12. Thessan skriver:

    Ett kort på Dajmisen kommer i morron =) Hoppas du får en toppen lördag! kram

  13. camilla skriver:

    Lät som en ganska skön dag:) jobbigt med rtegn dock, här e de ganska fint väder just nu faktiskt😀

    blev det någon rolig träning?:D

    Haha fick du någon otur igår?:P jag fick åka till tandläkaren då en bit av min tand lossnade^^

    Idag ska jag hoppträna samt klippa mig🙂 annars är väl plugg de enda planerna:/ hoppas du får en roligare dag:D

    kraamis

  14. Angelmix skriver:

    Snyggt!
    Vädret visar sig från sin sämsta sida här återigen. Usch! Hoppas det går bra med ditt studerande under helgen och självklart måste du hinna med lite mys också.

    Igår var vi hemma hos sambons syster, åt gott och drack lite vin och satt och tjötade. Riktigt trevligt. Roligt också att Johanna sa: ”Jag var inne på din blogg och läste att ni bestämt er för att komma hit, innan Oskar ringde och sa det”. Ibland är det bra med en blogg på många sätt.

    Ikväll ska jag ut med några tjejkompisar, blir en riktig girls night out, så kommer bli awesome.

    Kan nog vara så att kvinnorna skötte snacket mer för. För på något sätt känns det som att kvinnorna alltid tagit mest plats i släkten på den gamla sidan i alla fall.

    Kramar

  15. malin-helena skriver:

    Åhh, fick du mersmak efter påsknaglarna? hihi.. Härligt.
    jag älskar att pyssla med naglarna och hade gärna haft långa fina. Men jobbet går liksom lite emot mig där.😛 Jag får vänta till bättre tider för att spara ut dem och göra dem snygga.😉

    Fredag den 13 gick smärtfritt förbi tycker jag. Ingen fara på taket för min del i alla fall. hihi

    Sv: Tack så hemskt mycket! Blir så glad över så många fina kommentarer om dem nya headern. Jag är själv nöjd med den. ^^,

    Hoppas du har en fin och lika solig lördag som vi har här.
    Kram!

  16. anna skriver:

    okej härligt de med🙂

    ja ska nog in till stan en snabbis ida, hitta en klänning på en blogg som va dööö söt fick lite kli i fingrarna🙂 sen ska vi köpa doppresent _:P

  17. MyzaaN skriver:

    oh ja den är super snygg, oh tror du det ?

    vi fick en vecka i turkiet för 2 pers med halv pension och hotel vid stranden för 10.000 !! ja

    verkligen, idag blir nog man verkligen så! nej ska hem till en kompis som fyller år kommande vecka och fira henne lite.! själv då ? kram

  18. Jag hade ingen otur alls.🙂

    Min syster firades av släkten, det var mysigt🙂 Alltid gott med fika som den sockergrisen jag är haha. Hur är det med dig?

  19. Ah bra inspo skall nog se bad jag kan åstadkomma med lite lack ngn dag;)Yes vi har egen båt alldeles ny som vi köpt iår som vi får nu i slutet av april,ett måste när man bor vid havet;)

  20. Julia skriver:

    Sv: Tack så mycket! ^^
    Kram!

  21. Malin skriver:

    Yeah, fint med blå naglar!

    Svar: Gårdagen var nog ännu längre, kom hem vid tolv, haha🙂 Men det var en roligare dag, med konsert och middag ute och så🙂 Idag har jag och två kompisar varit och shoppat lite, annars borde jag verkligen ta tag i en inlämningsuppgift.. Men jag har verkligen ingen lust, så får se om jag bestämmer att jag får vara ledig idag istället kanske😉 Tycker också att det är typiskt att tentan skulle vara samma dag, men jag kan inte riktigt skylla på dem att det ligger samtidigt, vi fick önska konsertdatum i december tror jag och då fanns det ju inga scheman för nu ute. Plus att kursen jag läser nu är på en helt annan institution, så den har inget med musik att göra🙂 Men jag har liksom haft två salstentor på hela 5-åriga utbildningen tidigare och så lyckas de pricka in den tredje exakt samma dag som konserten.. Så typiskt😛 Imorgon blir det rep och lite plugg tror jag🙂

    Har du några speciella planer i helgen? Kram

  22. anna skriver:

    klänningen såg bättre ut på bild🙂 de va typ en jeanseklännign såg de ut som men de va inget jeanse tyg sen va den v ringad och ja man fick en riktig hylla😛 ne men ryggen va inte bra för den va v formad me och det är inte ritkigt mig men hittade lite andra saker istället🙂

    nja de va min syster som skulle på dop så vi hjälpte henne till att hitta en present🙂

  23. jossaaan skriver:

    Har haft något på gång med en kille i lite mer än 3 månader. Men så bestämde vi oss för att bara vara vänner eftersom vi inte gått framåt något på den senaste tiden. Vi bor ganska långt ifrån varandra och båda är ganska upptagna så vi hittar ingen tid för varandra. Och så ska det ju inte vara. Visst, det skär i mig och jag har tagit detta väldigt hårt. Men det kommer ju den tiden när man kommer fram till att fast jag nu skulle vilja ha tillbaka allt så hjälper det ju inte mig det minsta. Och sen när han, som tog steget liksom och säga att vi kanske bara borde vara vänner , börjar ringa och skicka och säga att han vill träffa mig och att han börjar säga att han vill ha en till chans och att han börjar prata känslor och att han är kär i mig och massa sånt. Det tar hårt på mig. Men men, vi stod och trampade på samma ställe förr så det är inte riktigt någon ide att börja om. Det ändras ju knappast. Och jag har redan gett den här killen femtioelva chanser så så. Men det tar sjukt i hjärtat, helt klart.

    sv: Jodå, min påsk var riktigt bra. Jag var ledig och spenderade mesta tiden med mina vänner.

    kram!

  24. MyzaaN skriver:

    Snyggt, ja har också problem med det har väldigt smala fötter ! så har samma problem oh lägger ud upp bill när du får dem ?!😀 vi har stråladnde sol och runt 15 grader😀 VÅR! stackare:/ skickar lite av mitt soliga väder till dig ! kram

  25. Thessan skriver:

    Har haft en toppen dag hemma hos pappa, varit å hälsat på en kompis oxå – mys, nu ska jag inte göra nåt mer idag, tårtans garnering får vänta tills i morgon. hoppas du oxå har haft en fin dag kram

  26. Malin skriver:

    Det blir en lugnt hemmakväll för min del, skönt! Kanske någon film, risken finns att jag somnar dock, sov alldeles för lite inatt. Blir nog en del datorfix också, tänkte lägga över bilder och sånt på nya, det lär ju ta sin lilla tid. Hur ser din kväll ut?
    Jag hittade en skitsnygg turkos kavaj, verkligen min färg! Så det blir nog den på konserten sen🙂 En rutig skjorta på rea bidde det också, lägger upp bilder senare skulle jag tro…
    Ja, solen gör verkligen stor skillnad för energin och humöret! Men det gör mig inte särskilt pluggsugen, vill mest gå ut😉 Kram

  27. Tess Cameron skriver:

    Snygg färg på naglarna =)

    Vad ska du göra ikväll? Själv ska jag vara med i en Cider reklam som spelas in här i sthlm som sedan ska visas i England =) Spännande. Kraaaaam

Kommentera

