Interview

Idag så vaknade jag rätt så tidigt, vid nio tiden och hade under natten vaknat upp flertalet gånger, drömde väldigt konstiga drömmar! Fick skäll av min pappa på en båt (inte vår) och sedan så var Sheldon Cooper i min dröm och han var sådär som han kan vara, men var i mitten av drömmen rätt så mänsklig och ”vanlig” och till och med lite gullig och sedan brakade den drömmen ihop också, utspelade sig ett bråk i gallerian vi var i (jag och Sheldon) mellan ett gäng och en av min sambos kompisar som sitter i rullstol och jag skulle försöka ”rädda” den sistnämnda, det blev kaos och jag vaknade rätt så kallsvettig.
Men när jag väl hade vaknat så blev dagen mycket bättre, hade ett jättemysigt telefonsamtal med E som var gullig och ställde upp på en telefonintervju som jag skulle göra inför seminariet imorgon. Vi pratade om hur hon har föräldrar och annan släkt i Panama medan hon, hennes dotter, hennes ena storebror och lillasyster bor här i Sverige och lite hur man binder samman familjer över gränser och nationer. Väldigt intressant! Imorgon ska jag presentera mitt PM på seminariet och sedan så ska jag träffa upp E och ta en fika, som tack för hjälpen. Vi pratade även lite om hösten och det kändes väldigt skönt att ha någon att bolla lite idéer med. Fick också svar från min studievägledare att man endast behöver göra att val inför hösten nu, ifall man känner sig osäker på vad man ska välja till våren, vilket kändes väldigt skönt. Det kan ju vara att man under höstens kurs känner att man vill bredda sig ytterligare inom det ämnet, eller har kommit på ett helt annat som verkar intressant.
Har även börjat läsa lite material och formulerat frågor till mina intervjuer som jag ska göra för FFIA inom snar framtid, ja så snart som möjligt. Tänkte mejla tjejerna imorgon och sedan försöka beta av dem i helgen eller under fredagen, vad som än må passa dem. Så har jag tid på min innan deadline den 1:a maj. Titta, jag är ute i god tid, wow! 
PM:et är alltså helt färdigskrivet, så nu kan man luta sig tillbaka och ta det lite lugnt såhär fram emot kvällen, underbart!
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Interview

  1. MyzaaN skriver:

    skönt att det är klart😀 då är du värd lite ta det lungt ;D

    haha verkligen :d nu svara jag på kommentarer, planerar lite inlägg för imorgon , ska nämligen åka till malmö & ta en fika med min mamma så vill inte stressa! annars inte muycket själv då ? kram

  2. angelica skriver:

    sv haha ja!! idag har jag inte stressat lika mycket, så den va lite bättre🙂
    haha okej! fick sy upp min för den var lång på mig med🙂 men det kanske kommer in andra i rätt längd för dig!

  3. Diana skriver:

    tyvärr var den faktiskt en liten besvikelse:/ hade nog för höga förväntningar. helt okej, men kommer inte köpa den igen faktiskt. måste testa andra smaker känner jag! ^^ haha

  4. Jasså har plugget gått bra då?
    Har du haft en bra onsdag? Kram🙂

  5. – Hej!
    Ja, det var det verkligen! Det är bara bra med mig, hur är det med dig?🙂

  6. Anna Terneborg skriver:

    Hej vännen! Skrev en kommentar efter din förra hos mig, men den kanske inte gick igenom😦 Nåväl, nu skriver jag ju en iaf🙂

    Haha, drömmar kan vara riktigt roliga och underliga ibland. Eller större delen av tiden iofs🙂

    Allt är bara bra med mig! Haft en skön ledighet över påsk och snart är det ju helg igen, visst är det skönt med massa röda dagar?😉 Imorgon blir det dessutom bio, så känns som en bra start på helgen. Hur är det själv? Något kul sedan sist? Låter som det var år sedan vi hördes😉

    Ha en finfin torsdag! Kramar

  7. malin-helena skriver:

    Miih, hihi.. Jag vill också ha Sheldon Cooper i min dröm. *fniss*
    Han är ju så underbar. Kan ju börja skratta bara när man tänker på den karaktären. *fnissar*

    Gårdagen för mig var lugn, jag har försökt komma tillbaka från sjukdom nu lite smått. Men ändå tar det rätt lugn så man inte faller tillbaka. Men är ju absolut på bättringsvägen.🙂

    Idag ska jag på thaimassage i alla fall, det är en bra början att komma igång efter att man legat sjuk.😉

    Kram!

  8. anna skriver:

    eller hur och varenda gång! hade aldrig sådana problem när ja gick på barnmotagningen men ja vene ja börjar tröttna på det och när man väl har visat att man får medicinerna har dom inte skiten hemma😛’

    åh sådant suger ja blir 20 i år men ska ja få min röst att bli hörd får ja ju typ skrika eller ja de är ord å inga visor liksom och de är inte alltid lätt.

    ne ja menar vissa saker vill man inte skriva ut på bloggen bara åh så äre🙂

  9. MyzaaN skriver:

    Oh det blir lite till och från, vi bor en bitt i från varandra och är rätt dyrt för mig att pendla med tåget fram och tbx är egentligen bara några mil men kostar typ 140 kr tur och retur
    och det är mycket nu när jag har inte har pengar. Men jag & mamma är väldigt nära. Vi har massa
    gemensama intressen , Vi ska även boka om vår planerade semester, då mamma & hennes sambo precis gjort slut så ska vi boka om så det bara är jag mamma och min pojkvän & så ska vi byta hotell🙂

    hoppas du får en bra dag på universitetet!

  10. Spännande höst du har framför dig! Ja hur tänker dom liksom!?Åh tack blev nöjd själv med dem.Stilrena som ett visitkort bör vara;)

  11. Heej!! Allt är jättebra.vi är ute på stan hela dagarna och hela nätterna så jag har haft väldigt lite tid att sitta framför datorn. Lovar att ta igen alllt sen när jag kommit hem. Jag hinner inte ens blogga om allt jag har gjort1 Mycket får komma i efterhand. Hoppas allt är bra med dig. Massa kramar ifrån Tokyo!

  12. Anna Katana skriver:

    Kul med telefonintervjuv och skönt att du slupper göra båda valen inför framtiden till hösten. Måste verkligen kännas som en lättnad för dig.
    Hoppas nu att din torsdag blir lika bra som onsdagen (:

    Vi får hoppas att du har bättre tur i nästa tävlning. Gäller att inte ge upp bara😛

    Kramar

  13. camilla skriver:

    Usch drömmar kan vara så läskiga ibland, o konstiga haha:P

    Vad skönt att intervjun gick så bra😀 hoppas de går riktigt bra för dig idag:D
    Tack🙂 de känns ganska bra inför seminariet så hoppas de går okey iaf🙂

    Jo precis, är också medveten om att de går på bmi osv, men de ger ändå en liten hint om hur man uppfattar sig själv.

    Hoppas du får en riktigt bra dag, har ni finare väder idag?
    kram på dig<3

  14. Thessan skriver:

    Tack, det känns fint =) Har jobbat å slitit hela dagen så nu ska jag bara ta det lugnt i kväll

  15. neli skriver:

    aaaw himla söt är du =) du kan vara snyggare hihi! haha jag har inte invigt mina blommiga byxor än så därför har det inte kommit upp någon bild än hihi. men det kommer =) jag lovar! haha men gud du är ju allt med rolig… det är klart du skulle passa i det och vad är det för inbillning att dina lår är stubbiga? dina lår är säkert jättefina =) alla är vi fina på vårt sätt ju!! hoppas allt är bra med dig vännen… nu måste jag plugga =( fick reda på att vi har prov imorgon haha.
    kramar

  16. Hejsan🙂 jo de var ju ett tag sen🙂 jo de är bara bra fullt upp som vanligt med allt.
    teerna har jag inte hunnit provat än ska prova den i kväll så tänkte jag skriva lite om den🙂
    Allt bra med dej ?

  17. Leone skriver:

    Usch det är inte kul att vakna helt kallsvettig efter en dröm. Skönt att dagen blev mysig i alla fall. Mysigt med fika och jag håller verkligen med om att det är lättare att bolla idéer än att försköka komma på dem helt själv.

  18. Thessan skriver:

    Det var en ren slump, gick på mias första bok i affären å tyckte att dom såg söta ut å så ville jag testa, kunde inte ens virka en fast maska när jag började =) Hoppas huvudvärken släpper snart! kram

  19. Låter som en underlig dröm. Man blir alltid så fundersamma varför man drömmer och hur dom kan vara så… konstiga. Men märker att du kollar på Big Bang Theory i allfall. =) Visst är det bra!?

    Ja. pH är verkligen intressant… och faschinerande att det inte bara existerar i jorden utan också i våra kroppar, och hur vi kan påverka det.

    Men det är ju verkligen jätte bra att det finns fik med laktos alternativ, så att intoleranta också kan ta en spntan fika utan att behöva kolla upp ett lämpligt ställe. Nu funderar jag lite…. Hallomi… är det gjort på vanlig mjölk eller getmjölk… vet du det. Har läst att laktos intoleranta kan ha lättare för getmjölk. Stämmer det?? Eller så kanske det var proteinet som det var skillnad på. Man kan ju vara mjölk-protein allergiker eller också mjölk-socker allergiker.

    Kram kram

  20. – Ja det förstår jag! Samma här, lite mycket i skolan med alla nationella prov och så nu…🙂

  21. Vivi skriver:

    Konstigt det där med drömmar… jag har också drömt en massa konstigt på senaste tiden och jag brukar normalt sett aldrig drömma ..eller rättare sagt itne komma ihåg dem. Alla människor drömmer ju varje natt, men det är inte alltid man kommer ihåg dem.
    Hoppas allt går bra med skolan.
    Kram

Kommentera

