New Year’s Eve

Det var länge sedan som jag skrev någon recension här på bloggen så nu kommer en recension av gårdagens film som jag och E såg: New Year’s Eve. 
I denna film får vi följa små vignetter av folks olika liv och en röd tråd binder samman de flesta.
Dels har vi Ingrid (Michelle Pfiffer) som hela sitt liv har varit i skuggan, aldrig tagit plats, men när saker börjar lossna i fogarna, bestämmer hon sig för att ta saker i egna händer och tillsammans med Paul (Zac Efron) så börjar hon ta itu med sin ”to-do-lista”.

Sedan har vi Stan Harris (Robert De Niro) som är sjuk och ligger döende, läkarna har frågat om han inte har någon som kan vara vid hans sida, men han menar att han har skrämt iväg alla de han tidigare haft omkring sig, då han varit ett as ren ut sagt. Men tack och lov så finns ändå Nurse Aimee (Halle Berry) ändå där och försöker göra sitt bästa för att hjälpa till.

Sedan så har vi Tess (Jessica Biel) och Griffin (Seth Meyers) Byrne som väntar sitt första barn och de är i sluttampen av graviditeten. I väntrummet får de reda på, av ett annat par, att det barn som föds närmast midnatt vinner pengar från sjukhuset – självklart blir det en tävling mellan dessa två par.

Laura (Katherine Heigl) står inför sin största kväll någonsin, som ansvarig för katering av ett event som är årets största (såväl som sista) är hon nervös, men får stöttning av vännen och kollegan Ava (Sofia Vergara). Men kvällen blir inte fullt så enkel, då Lauras ex och kändisen Jensen (Jon Bon Jovi) kommer in i bilden.
Om det finns någon som hatar nyårsafton, så är det Randy (Ashton Kutcher), envist går han omkring i sitt lägenhetskomplex och river ned folks nyårsdekorationer. Han ska precis ta hissen ned för att kasta bort allt pynt när Elise (Lea Michele) skyndar sig in i hissen. Det blir inte direkt ”love-at-first-sight” mellan dessa, snarare ”distaste-at-first-sight” och självklart så stannar hissen mellan två våningsplan.
Hailey (Abigail Breslin) vill få vara med sina vänner på nyårsafton och allra helst vill hon vara vid Times Square vid midnatt och se ”the ball drop”. Fast egentligen är det inte vännerna som lockar mest, utan Seth. Men Haileys mamma Kim (Sarah Jessica Parker) tycker istället att de ska spendera kvällen tillsammans i lägenheten, men det blir inte riktigt som någon av dem har tänkt sig.
Efter att ha  bevittnat sina vänner gifta sig, måste Sam (Josh Duhamel) bege sig in till New York för att hålla sitt tal på en av de största festerna, ännu har han dock inte bestämt sig för vad han ska säga. Men det visar sig att vägen tillbaka till ”The City” inte blir riktigt som Sam tänkt sig, istället träffar han en familj som får honom att inse vad som faktiskt är viktigt.
Om det finns ett viktigt jobb att göra på självaste nyårsafton i New York, så är det det jobbet som Claire Morgan (Hilary Swank) har! Hon är nämligen den som ska se till att ”The Ball Drop” går rätt till och att inga problem uppstår, men självklart så infinner sig problem och hon måste ha is i magen och försöka ta itu med det hela och det finns en man som kan hjälpa henne: Kominsky (Hector Elizondo).

*  *  *

Denna film är lite lik filmen Love actually, fast sämre. Och väldigt lik Valentine’s Day (samma regissör), fast denna var nog lite bättre. Det är roligt att se så många kända ansikten, även om det stod klart från början att detta skulle bli en förutsägbar film – och det blev det ju, självklart.
Men ibland behöver man (läs: jag) en sådan här film, smörig, inte så speciell och som passar till en mysig kväll. Så helt hemsk var den ändå inte och lite små söta scener fanns, samt att de bloopers som visas i slutet är rätt så roliga. Sedan blev jag väldigt förvånad över att se Abigail Breslin såhär, alldeles vuxen! Jag kommer ihåg när hon var den lilla och tokiga tjejen i Little Miss Sunshine.
Betyg:❤❤❤.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV, Recensioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till New Year’s Eve

  1. mejline skriver:

    Låter som en ganska rörig film med så många, haha🙂 Men som du säger, ibland är det ju skönt att se nåt i den stilen🙂 Apropå Abigail Breslin, har du sett My sister’s keeper? Allt för min syster tror jag den heter på svenska. Riktigt bra film, särskilt om man gillar sorgliga filmer!

    Ja, Blues brothers var riktigt bra, hade inte sett den förut jag heller. Men den var rolig och innehöll massa bra musik!

    Precis, jag ska ha min avslutningskonsert i samband med att jag är färdigutbildad musiklärare. Det är egentligen frivilligt, men de flesta har en avslutningskonsert eftersom det är roligt att dra ihop något så pass stort. Jag och en kompis ska ha ihop och det blir nog ungefär 20 pers på scenen som mest🙂 Sånt kan man ju inte göra gratis särskilt ofta, så det gäller väl att passa på😉 Kram

  2. camilla skriver:

    Denna filmen vill jag verkligen se🙂 tänkte se den påbio men hade aldrig tid:/ men älskar sånna typer av filmer hihi!

    Tack:) min syster kom dock inte, kände att jag behövde plugga igår dåjag hade läst fel ischemat😛 lite jobbigt hehe!

    Åå men oj vad mysigt de lät🙂 du förtjänade verkligen ett sånt uppvaktande<3

    precis haha! min syster sa det att " de bästa hade vart om de fanns tid nu direkt såman inte behöver gå o va nervösxD"

    gick de bra medläsandet?:)
    kramis :D<3

  3. sofia skriver:

    Ja visst va de:) Okej men de låter ju underbart de:)

    I veckan blir de bara jobb å jobb:) själv då?

  4. anna skriver:

    hoppas de med :)!
    ja läser distans på Engelska B så ja läser den när ja vill men ja hade tänkt att börja plugga nu typ🙂

  5. Detta låter som en film för mig, gillade Valentines day så jag skulle nog gilla denna med. Är ju massa bra skådisar med också🙂

    Hihi ja visst var amin fin, gillade den verkligen! Tidigare har jag avskytt rosa men nu på senare år älskar jag rosa detaljer så när jag skulle fundera ut en hur en ami skulle se ut om jag vann så var det givet att göra henne överdrivet flickig😀

    Förstår att det var kul att träffa alla i familjen tillsammans, det är ju lite extra mysigt när man är samlade allihop sådär. Härligt att du fick dig ett litet påskägg, det blir man aldrig för stor för kan jag tycka även om man äter massa godis annars med😛

    Det låter fint ändå att kunna sitta och prata om lite allt möjligt tillsammans! Tror också att det har bidragit att ni bott med L och fått en närmare relation på så sätt redan där.
    Ja visst har jag så jag kan ringa mina föräldrar och prata när jag vill men är ändå inte samma sak heller. Hoppas också på att vi får en närmare relation men blir ju svårt när vi har 10 mil emellan till svärmor nu och sen 50 mil emellan när vi flyttar till Sthlm igen.🙂

    Hoppas du haft en jättefin påsk vännen, kram

  6. MyzaaN skriver:

    har också sett den🙂
    oh ja Converse är helt underbart, passar til allt och är super bekvämt!
    helt klart😀 kul att någon vågar😀 kram

  7. ja du det kan mycket väl vara topshop eller forever 21,🙂
    Ja samma här, dagarna bara flyger iväg, och imorgon börjar de normala livet igen haha🙂
    Ska du hitta på idag då? Puss & Kram🙂

  8. Sandra - Piffad skriver:

    sv: tack återigen!🙂
    Jaha neej attans vad synd! Jo jag funderar på om jag ska köpa de, otroligt snygga! får kika på de i veckan!

  9. sofia skriver:

    Mins inte va den hette hehe:) men bra va den iaf:)

    okej skoj de:) kram kram

  10. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    shit jag blir förvirrad av att läsa den, haha! Men kul med så många kända namn och ansikten.

    I veckan ska jag träna lite, men den stora planen är att åka till Stockholm och shoppa och gå på casting! Men jag skriver inte ut det på bloggen eftersom jag kommer bli så besviken om jag inte kommer vidare. Men det blir alltså en liten stockholmsresa onsdag till torsdag😀 Kuligt ska det bli!

    Själv då?

    Kram!

  11. Thessan skriver:

    Tittar in å önskar dig en fin avslutning på denna påskhelg =)

  12. anniepiie skriver:

    alltid kul med många kända ansikten, en av mina vänner såg den för ett tag sedan och tyckte den var helt okej iaf!🙂 SV: jo, fördelen när man börjar tidgt är ju att man får gå hem tidigare oxå!😉 hihi Nää, vi köper bara lite godis och sprider ut i ägg som redan står framme!😛 Skönt att påsken är över nu, godis är inget jag annars äter så mkt av så känner mig lite småtjock…. Har du haft en bra påskhelg? Allt bra annars? ;D Kramis

  13. Tessie skriver:

    Sv: Så bra att du haft en bra påsk, det är du värd!🙂

    Jag har skickat min prolog till dig!

    Nja, bråket har jag inget lust att dra upp och prata om. Det är löst och det är bara gå vidare framåt!

    Kramar

  14. Jasmine skriver:

    Jag och R tittade runt på filmer att se och då kom denna på tal. Jag kan också tycka om smöriga filmer som, precis som du säger, är sköna att ha i bakgrunden när man har mysig hemmakväll. Tack för tipset!

    Svar: Tack för ditt stöd. Du har så rätt, så rätt. Allt beror på inställning och som du säger; det beror helt på vad jag gör här uppe. Det är nog det som oroar mig mest; att jag måste skaffa mig ett jobb samt boende och att allt måste ske ganska snart. Det har liksom kopplats ihop med Stockholm, i och med att det inte är aktuellt att ta itu med det hemma.

    Du skriver vackert, om så bara i en kommentar. Jag är en stolt vän.
    Visst kan det vara så att skärgården behöver lite saknad också. Det gäller bara att våga ta klivet ut och inse att livet går vidare.

    Trevligt att du träffade din bror igen.
    Hur går det med familjeförhållandena, med tanke på det som hände under julen?

    Naw, va’ gulligt gjort av E. Jag förstår att du blev rörd.

    Visst är det för j*vligt att det snöar i Stockholm idag. Jag blir så ledan. Och kall kommer jag att bli, i och med att jag inte har med mig vinterkappan. Men vad gör man inte för en fika med fina Tessie.❤
    Kram

Kommentera

