Glad Påsk!


Idag får man säga Glad Påsk, i alla fall!
Hoppas att ni alla har en underbar helg och får äta god mat och njuta av påskgodis (det hör ju till!). Själv har jag inte fokuserat vidare mycket på själva påsken idag ändå, det blev fin middag hemma hos mamma och pappa igår istället och dagen har istället ägnats åt en långpromenad och sedan lite studier.

Nu håller däremot E på att laga till middag till oss och senare ikväll kanske det blir någon film.
Hur spenderar ni dagen idag?

 ©rhulth.wordpress.com 
En fin bild av det vackra påskägget som jag fick hemma hos mamma och pappa igår, ägget är gjort av plåt och med vacker målning på och i mitt så fick jag goda chokladpraliner (ingefära/apelsin) som är laktosfria och kommer ifrån kedjan Kahls och de är verkligen supergoda, farligt goda! Men de är rätt maffiga, vilket gör att de räcker längre, så det är ju bra.
Har ni fått några påskägg?
Sitter och lyssnar på musik just nu och bara njuter, trots att denna påskafton har varit väldigt kylig!
Glad Påsk på er❤.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Glad Påsk!

  1. Lisa skriver:

    Det har bara varit jag och mamma idag; My åkte iväg till en bilmässa i Elmia så vi bestämde oss för att träffa släkten först i morgon. Men det har varit kul/skönt — jag hann med att plantera nya blommor vid pappas grav innan blomsteraffären stängde, och större delen av kvällen gick åt till att laga mat. Visst, det var bara två personer som åt, men jag bestämde mig ändå för att slå på stort, och stort blev det minst sagt (korv, köttbullar, ugnsstekt lax, egen skagenröra, potatis…)

    Jag har inte fått något påskägg — det är nästan bra det för jag gillar inte godis. Choklad går alltid ner, men det är svårt att hitta någonting jag gillar, och ännu svårare att hitta någonting jag tål (det är så många choklader som ska ha mandel i). Istället håller jag nu på att baka citroncupcakes, med chokladfrosting🙂

    sv. Nu var det jag som svarade sent, och av samma anledning!
    Nej, men jag vet hur stressad du var över hemtentan, och jag vet också att det tar en del tid (för att inte nämna energi!) att skriva den. Men hur gick det med den?

    -Jag har ingen som helst aning om hur det gick med den förra delkursen.
    Vi hade tentaskrivning för en vecka sedan, men jag hade bara fått 1½ timmes sömn den natten, om ens det, så jag är bara glad över att jag höll mig vaken under skrivningen.

    Många kramar, och glad påsk!!

  2. mejline skriver:

    Oj, vilket lyxigt påskägg🙂 Här har det också blivit god mat och godisätande och så såg vi Blues brothers igår🙂 Annars får vi turas om lite att välja film, jag är mer åt drama-hållet och han mer åt sci-fi-hållet🙂 Vad gillar du för filmer?

    Ja, min familj kommer hit om tre veckor när jag ska ha min avslutningskonsert, så jag får träffa dem rätt snart ändå🙂

    Kram

  3. Klara skriver:

    Vilket fantastiskt fint påskägg! Det verkar som att du har haft en mysig påsk.

    – Vi firade pappa med frukost och presenter på säng, god middag och fika framåt kvällen.
    Och vad tråkigt att höra om bristen på ledighet där, men långhelg är inte heller fy skam!

    Jag hoppas att du får en otroligt fin söndag och att du hinner göra sådant du inte gör annars!

    Kram

  4. Ja det var typ kakor haha😉
    Men god frukost var de😉
    Jasså vad härligt, hur är det med sig då? Kram🙂

  5. anna skriver:

    ah jo de är mina två grannar som kommer in, dock är den ena för frågevis för sitt egna bästa och den andra är knäpp tyst så det var liiite stel stämmning i början men det löste sig. sedan blev de påskbrasa åh raketer🙂

  6. camilla skriver:

    Vad mysigt de lät🙂 blev de någon bra film igårkväll?:)

    vilket fint påskägg🙂 jag fick en påse fylld med min favoritchoklad av mamma och pappa:)

    Å de var grymt härligt att gymma igår, vilka glädjekänslor jag fick när jag lämnade gymmet😀 men tack för att du är så gullig, jag blir alldeles rrd över din omtänksamhet<3

    ja hihi men du skulle sett blicken min syster fick när tiden var bokad, hon såg så skraj ut haha:Pde var nog för att nu blev de plötsligt verklighet o inte bara något hon tjatarom:P men de kan nog varasmart att göra någon liten grej innan text🙂

    Hoppas du får en grymt bra dag😀
    kram på dig❤

  7. Våga vara egen! skriver:

    de där äggen längst upp, alltsåd en överta bilden, är det du som målat dem?😮 sjuuukt fina isf!!😮

    svar: jag är väldigt kort, 1.48. säg 1.50. mina föräldrar är inte så långa eller, mamma är 1.60 men det som gör mig så sur är att jag kanske inte ens kmr bli 1.60. de är inte omgivningen kommentarer jag är rädd för,´det som gör mig förbannad är att jag alltid trott att jag kmr bli 1.60, men jag är inte ens 1.50? skolstjöterskan sa att jag växer sakta, och att jag i sjuan borde fått tillväxtormoner (vilket jag aldrig fick av skolstjöterskan då). det gör mig bara sur, eller rättare sagt ebsviken, jag vet att jaga ldrig kommer bli 1.90 …. men 1.60? wtf? vrf inte?

    joo, men saken är den att jag vet mkt om hur du tänker men väldigt lite om vem du är.😮 hur många syskon har du?😮

  8. Hihi så lite så…ibland har man åsikter om saker ibland inte;)
    Läs under min kategori min livshistoria så hittar du lite info där;)
    Idag har vi varit på skattjakt;)

  9. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Vilket helt underbart påskägg! Jag har fått en påse med nötter av sambon, haha, gills det? ;P

    sv: Ptja… det var inte så gott som jag minns det. Jag kommer nog inte börja dricka som jag gjorde innan ändå. Men det var gott med en sådär liten centimeter whisky – eftersom jag gillar smaken mycket. Men mer än de där små fingerborgarna kommer jag nog inte vilja ha. Det är som när man vant av sig sitt sockersug och godis inte är lika gott längre… idag ska jag nog dricka ett glas vin för att fira pappas födelsedag och för att jag ”får” haha.

    Ja vi träffas också under påsken, men inga direkta traditioner vad gäller påskägg, påskmat eller påskris. Men det är klart, jag skulle inte tacka nej till ett påskägg heller😉

  10. hej där! än så länge har min påsk varit jätte bra, hur har din varit? puss & kram

  11. Leone skriver:

    Haha, jag har aldrig koll på vilken dag det är som man ska säga glad påsk så jag säger det under hela helgen.
    Jag har inte heller fokuserat på påskrelaterade ting, kanske ätit lite mer ägg än vanligt bara.

    Sv: Tack så mycket, men det är ingen fara med mig. Jag har bara mycket med skolan nu som jag förhoppningsvis blir klar med under lovet.

  12. Olessia skriver:

    ojj,det visste jag inte🙂 vad roligt

  13. Paparazzibecka skriver:

    sv: åh, tack för den fina kommentaren. Du har så rätt så. Det går bra med kille ä så länge.
    Dock blev jag sentimenta efter ett O.C. avsnitt och mina tankar drogs direkt till K, och jag började tänka tillbaka på då vi träffader i början och saker han sagt till mig, hur han höll om mig när vi var på barstreet och hur han bad mig komma och hälsa på.
    Det är jobbig att ibland tänka att han är så sjukt nära mig (2h med tåg) men ändå så långt bort på ett sätt…
    Jag vill fortfarande träffa honom.
    Han nya killer jag träffar ”P”. Han skrev till mig idag att han bara vill träffa mig. Men när jag tänkte på det så kände jag att jag inte var på samma nivå som honom. Och det är inte för att jag inte gillar honom, för det gör jag. Men det är bara för att K fortfarande finns kvar i mitt hjärta och jag kan inte släppa honom fast jag ibland tror att jag äntligen gjort det. Men så kommer det sådana stunder som när jag kollade på O.C. som gjorde att jag kände igen mig, och när Ryan var tvungen att släppa taget om Marissa då hon dött.. Då tänkte jag att jag måste släppa K, men ajg kan verkigen inte.. Slutade med att tårarna rann till avsnittets slut.

  14. anna skriver:

    eller hur hinner inte va sjuk ska ha föredrag i engelskan på onsdag :O!
    haha ja de blev lite stelt men ja det fungerade ju men de var aldrig så där ”överdrivet” roligt om du förstår🙂

    jo har verkligen inte gjort ett skit idag, ville ut på promenad men kom fram till att det var nog inte så klokt😛

  15. sofia skriver:

    Glad påsk:)
    jag va med älsklingen och hans familj:) Du rå?

  16. jossaaan skriver:

    Jo, jag trivs verkligen jätte bra där! Vill verkligen inte därifrån..🙂

    sv: Jag kan säga att jag blev besviken på slutet. Jag håller med om att slutet till säsong 8 skulle vara hela seriens slut. Det knöt ju som ihop allt. Men detta slut, njaa..

    I påsk har jag bara tagit det lugnt och hängt med vännerna. Hur har din påsk varit?

    Kram!

  17. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    sv: nej men det är nog så det kommer bli nu, trevlighetsdricka, inget supande längre. Verkar ju dumt att börja nu när jag vant mig utan🙂

    Idag fyllde min pappa 54 år, tror jag, haha… så jag har varit hemma hos föräldrarna och ätit gott, druckit gott och bara hittat på en massa strunt😀 Det var supermysigt, jag träffar dem för sällan tycker jag.

  18. Heelsen är från New York🙂
    Hm ja du jag ska försöka tänka ut någon bra film🙂
    Har du haft en bra dag? Kram🙂

  19. Tessie skriver:

    Glad Påsk på dig med fina du, nu är den väl över för denna gång men jag önskar dig iaf det, om inte annat hoppas jag att din påsk vart mysig och fin!🙂

    Min har vart blandat, många bra och ett super jobbigt gräl. Men grälet är löst och inga sura miner, kärleken segrade hehe!🙂

    Sv:
    Den boken talade verkligen till mig.
    Jag har ju redan skrivit min prolog till min bok som ligger på datorn. Men jag har vela haft en skrivbok som jag kan skriva ner långa minnen eller korta minnen som bara dyker upp i. Som man sedan kan sammanställa tillsammans… I bland dyker det ju upp saker som man vill ha med, eller som man inte kom ihåg men som man vill få med osv..
    Vad jag vill med mitt skrivande vet jag inte, jag vet inte om jag vill ge ut det, just nu skriver jag för mig och min skull🙂 Du kan få läsa min prolog, jag kan maila den!?..

    Tack för dina fina ord, jag känner mig inte så modig och allt de där.. Men ser man tillbaka på sakerna jag gått igenom och tar mig igenom så är jag nog det trots allt!🙂

    Kramar i massor till fina dig❤

  20. Hej hej, Hoppas att du hade en finfin påsk med skratt och go mat. =) Min var supermysig med vänner… och lite för mycket fester och kalas. Så idag måndag var det bara skönt att ligga på soffan, blogga, äta och kolla på TVn.

    På tala om satunus och laktosfri mat så hittade jag deras hemsida. http://www.cafesaturnus.se/ Jag kollade runt lite på hemsidan men hittade ingen text om laktosfritt. Jag vet ju inte hur det är med att vara laktosintolerant, men är inte personalen kanska hjälpsam när man frågar. (Det brukar som vara om jag nämner diabetes). Men hur är det med laktos??? Hoppas att dom är hjälpsamma på saturnus om du går dit. =) Vad finns de för Laktos-fik i Stockholm??

    Kul att du gillade mitt antioxidant inlägg och det med potatisen. =)

    Kram kram på dig

  21. Jasmine skriver:

    Vilket vackert påskägg du fick! Och med goda praliner i, det är inte helt fel.🙂

    Svar: Det gör mig glad att du uppskattade filmtipset så pass mycket. Jag har bara hört bra saker om filmen – bortsett från en kommentaren som en av mina läsare lämnade. Smaken är olika, men jag tycker filmen är bra – i alla fall utifrån det material som författaren bakom boken har publicerat.
    Kom ihåg att det finns tre filmer i serien om Hungerspelen, men det är endast den första som har filmatiserats.

    Du kan säkert ha rätt i ditt resonemang. Det är ju mer eller mindre bevisat att u-länderna, där kvinnor skaffar många barn främst för att de börjar i tidig ålder, behöver stadig vidareutbilning just för att trenden att många barn föds – och dessutom dör i tidig ålder – ska stoppas.
    I dagens Sverige tvingas unga bli vuxna i tidig ålder, men de har sina unga år som vuxen mycket längre. Förr var man vuxen på riktigt vid arton års ålder, idag är man det vid trettio…
    Jag känner att barn inte är aktuellt än. Dels för att jag inte har någon utbildning och inte heller ett fast jobb – och dessutom bor jag än så länge inte med personen som än så länge är mest aktuell att skaffa barn med. Så jag väntar. Men vid trettio vore det fint att ha ett barn, jag håller med dig.

    Tack, jag och R hade det mysigt i påsk.
    Kram, Kram

Kommentera

