April, april…

…din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!  Har någon av er fallit för ett April-skämt idag? Själv har jag sett ett par, men har inte gått på något. På Facebook har jag idag också tagit allting med en nypa salt, det är väl först imorgon som man får se vad som var sant, om något av de mer suspekta ens var sanna.
Förkyldningen har fortfarande inte släppt, men jag hoppas att den snart släpper. Imorse vaknade jag vid åtta-tiden bara för att jag var så himla täppt i näsan och det är lite så att man förundras över hur mycket snor man kan snyta ut, ja faktiskt så undrar jag det lite. När jag inte snutit mig har jag i alla fall lyckas att researcha lite tidningsartiklar som jag ska presentera på tisdagens seminarium och morgondagen kommer att ägnas åt att skriva ihop en text till dessa artiklar, förhoppningsvis kommer det att gå bra!
Hur har ni haft det idag?
Idag har jag varit stolt dotter också, tåls att tillägga! Min kära far var nämligen nämnd i tidningen idag, DN, no less! Gissa om man blev stolt! Mycket. Supermycket faktiskt.
Nu under kvällen har jag varit utan E eftersom han har varit och ätit middag tillsammans med sin storebror, men jag har haft lite egna saker att hålla på med. Sett lite på TV, suttit här framför datorn och sedan kollat lite DVD-boxar, serier som E inte är vidare intresserad av. Målade faktiskt naglarna också, blev inspirerad av finaste Jenny som är så himla duktig på det där med nageldesign. Så nu har jag på en nagel, ja bara en på vänster handen, eftersom jag är dålig på att måla med vänster hand så tänkte jag att jag bara skulle testa på en nagel. Designen är inspirerad av: galaxer. Det roliga är att när jag gick på gymnasiet så gick jag ju astronomi-inriktning och jag har alltid älskat rymden, jag fick under gymnasiet någon gång ett skal till min dåvarande Ericsson mobil med en galax på, liknande denna:

Såhär blev nageldesignen (ja, de övriga naglarna blev turkosa….himmel?):

Man ser inte så mycket för att det blänker dock, men det ser rätt så coolt ut! Har aldrig testat att göra nageldesign eller något sådant tidigare, lite roligt när man inte har så mycket annat för sig.

Godnatt på er därute i bloggosfären!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat, Smink/Nagellack och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till April, april…

  1. Thessan skriver:

    Grease va jättebra, ortroligt duktiga dom som var med. Hoppas du oxå får en fin start på nya veckan =)

  2. anna skriver:

    åhhh ja har blivit lurad😛 gör de nästa gång för ja lyckas verkligen aldrig med röda rosor😛

  3. anniepiie skriver:

    haha jaa på facebook stog det ju om man uppdaterade statusen att man är någon annanstans än hemma!😄 SV: Jaa, pengar behövs alltid så kan man unna sig lite när man jobbar. himla skoj!😀 Jajjamen, allt är framme nu, bara påskgodiset som saknas!😉 Allt är bara bra med mig, hoppas att du har en bra start på veckan nu!🙂 Kramis

  4. Anna Terneborg skriver:

    Jag lyckades faktiskt klara mig undan något som helst skämt igår, brukar alltid råka ut för något litet iaf. Men inte i år🙂

    Svar: Åh, tack så mycket! Fick den i present av min syster för några år sedan, så rosetten representerar liksom bandet mellan oss🙂 Har inga fler just nu, men är jättesugen på att göra några till🙂 Har du själv några?

    Okej. Ja, det kan vara svårt med en bästa vän ibland.. Jag hade riktigt tur med min, sen har jag många nära vänner utöver det med. Känner mig verkligen lyckligt lottad med dem! Hade också lättare att få killkompisar när jag var yngre, vet inte varför men det var bara så. Idag har jag däremot inga nära killkompisar alls, bara massa tjejer😉

    Nej, det har du nog rätt i. Vänta till foten är helt läkt, det är nog bäst!

    Köpte dem på Rut m.fl., har ni den affären där du bor?

    Hoppas du får en bra start på veckan nu! Kramar

  5. Vivi skriver:

    Ush vad trist med förkylning, hoppas verkligen den försvinner fort, tyvärr kan vårförkylningar vara lite segdragna…du får som sagt dricka mycket vatten och mitt tips : c-vitamin😉
    Oh vad rolgit med nagelpill, en av mina favoritsysselsättningar när jag orkar och hinner, tycker det är ganska rolgivande!
    Grattis till tentan också!
    Såg du Arietty ? Tycker absolut du ska göra det, den var jättebra, vill bara se mer & mer av den🙂

    Tack så mycket, jo det är en del pill med det, jag hoppas att det blir så bra som jag hade tänkt mig bara, vi blir nog lite färre folk än vad jag hoppats på, men förhoppningsvis tillräckligt många för att vi inte ska behöva ställa in.
    Kramar !

  6. 1 april är väl enda dagen jag är extremt kritisk till precis allt folk säger😀

  7. Paparazzibecka skriver:

    sv: tusen tack för dina fina ord.
    Det är sådanan där stenar och små plastgrejer man sätter på naglarna. Har en hel del sånt hemma då jag jobbat i ett skönhetsstånd för något år sedan i Polen i ett shoppingcenter.

    Det går nog bra kan jag säga. Vi har träffats i lite mer än en vecka och bor ganska nära varandra så det är skönt. Men som sagt, jag har dessvärre inte släppt K helt. But the time will come, i think. Right?
    KRAM

  8. tack så mycket🙂
    haha att jämföras med henne var något nytt. Nä inge speciellt idag, jag firade min i lördags och i söndags så nu får de vara nog😀 vill inte fira alls egentligen men folk envisas så vad gör man inte för att ställa upp😀

  9. Anna Terneborg skriver:

    Fina dina naglar var förresten, glömde skriva det i förra kommentaren😉

    Svar: Tack så mycket! Jadå, det ska jag allt göra🙂 Det hoppas jag med, och tror! Vi ska nämligen först käka på Jalla Jalla innan vi går ut, antagligen Park Lane som är hennes favvostället. Och mitt med😉

    Ja, men jag med. Läste dock inget riktigt april-skämt på nätet igår heller, vet inte ifall jag kanske inte läste så noga eller så missade jag det helt enkelt bara. Såg du något på nätet?

    Jag trodde att det skulle vara SÅ mycket värre än vad det var, visst kändes det men det var inte i närheten av så ont som jag trodde. Själva konturen gjorde inte ont, det var först när han började färga rosetten rosa som det började kännas. Men det är absolut värt det, och det är inte alls så farligt som man tror! Så det tycker jag allt att du ska göra🙂

    Okej, på så vis. När behöver du gå upp då? Supertidigt?

    Ha en fortsatt fin dag! Kram

  10. Träffa lite bekanta,fika osv….Tack så hemsk mycket vad snällt sagt!!
    Ja det är mycket bättre nu faktiskt vilket är gott för både mamma & son;)

  11. Anna Katana skriver:

    Tycker naglarna ser mycket fina ut. Jag är alltid så dålig på att måla naglarna under höst/vinter men på våren/sommaren går jag i stort sett alltid med målade naglar.

    Hoppas din förkylning släpper snart.

    Min pappa försökte lura mig igår, men jag gick inte på skämtet (:

    Hade det mycket bra nere i småland. Massa lek och bus med brorsbarn så kan absolut inte klaga😀 Däremot var resan hem från Södertälje igår sen värre efter förlust med 2-1😦

    Kram

  12. Klara skriver:

    Vad häftigt med rymdnaglar! Jag har själv provat att använda ett skimrande, denimblått nagellack som grund och sedan strukit över ett lager glitternagellack – det ser ut lite som en stjärnhimmel!

    – I påsk kommer jag att vara tvungen att plugga fysik – vi ska ha ett stort prov veckan efter lovet. Jag kommer nog att hinna med en del roligheter också, annars vore det ju bra sorgligt, haha! Vad ska du ha för dig?

    Kram!

  13. anna skriver:

    åh då är vi två! speciellt när man ser att ens lillasyster har lov.

    haha ja givetvis skulle de va de😛 tur att du har koll😛

    ne en kompis väckte mig igår me ett sms typ ”anna jag hat gjort något dumt” ja typ ”jaha?” hon typ ” jag träffa en kille igår och vi hade sex, men ja har glömt mina p piller ett par g¨ånger denna månaden” (hon låter verkligen trovärdig med) så ja flyger upp ur sängen åh försöker lugna henne en halvtimma senare inser ja vilkend ag de är😛

  14. camilla skriver:

    Jag blev faktiskt inte lurad en enda gång hihi, fast å andra sidan lurade jag ingen heller ^^
    Vad fina naglarna blev😀 det är så skoj o måla naglarna tycker jag hihi.

    ÅÅ tack, hade det fantastiskt igår😀 o här har viminsann inte sett skymten av snö😀 blivit lite kallare de senaste dagarna men fortfarande soligt😀

    Vad roligt de jobbet lät, trevligt att träffa s mycket folk:D?

    Nää vi beställde aldrig tid, de finns 3 tatuerare i stan så vi ska fråga runt lite på alla innan vi bestämmer🙂 vi tänkte fråga i fredags men då var de stängt så ska gå i veckan istället😀 har du kommit fram till gnt beslut?

    Okey🙂 lycka till med plugget😀
    Min helg var helt underbar med musikal otipspromenad igår🙂

    Trevlig kväll,kramar

  15. Paulina skriver:

    Hej du!
    Har du något tips om vart man kan söka sommarjobb/extrajobb ?🙂 Om du har det så tar jag gärna emot tipsen!
    Om inte – så hoppas jag att du haft en bra dag och att du får du ha en fortsatt bra dag!

  16. Lisa skriver:

    Hoppas förkylningen släpper tjejen! Aldrig skoj att vara förkyld, men jag ser ju att du har fina rymdnaglar som förhoppningsvis piggar upp dig!🙂

    Sv: Tack, tack! Det är verkligen trevligt att baka och om du svänger ihop scones på morgonen så lovar jag att du fixar även en sats med grahamsbullar!😉 För de jag skrev om behöver inte stå och jäsa, vilket medför att det går på ett nafs till dess att det börja dofta nybakt!🙂

    Åh, då ska jag komma ihåg att fråga Tessie hur hon bär sig åt, för de var verkligen jätte söta!

    Ursäkta mig! Glömde ju helt bort att du hade problem med foten! Då ska du ju givetvis inte springa, som du klokt nog än inte har börjat med (utan ge det tid att läka). Kanske går läkningsprocessen fortare fram med liftaren i din hand, kanske inte😉

    Min helg har varit full av roligheter så som middag hos en kompis, konferens på lördagen och sedan spel och film med sambon där på söndagen. Hur var din helg? =) Kram!

Kommentera

