Hängig, men med goda nyheter!

Yes, idag har jag känt mig hängig hela dagen, snorigheten som invaderade igår och gav mig rinnig och täppt näsa om vartannat har blivit jobbigare idag och i och med allt snor (ursäkt det bildliga språket) så har huvudet idag känts tungt och hängigt. Egentligen känns det så irriterande eftersom jag är uppvuxen med att förkyldningar inte är något att hänga läpp över, då är man inte sjuk på riktigt! Och egentligen har jag tyckt att andra har varit rätt löjliga när de oj:at sig så mycket över sina förkyldningar, men det är snarare på senare år som jag har fått äta upp det, eftersom det är först nu dessa jobbiga förkyldningar börjat drabba mig. När jag var yngre var det snarare öroninflammationer och halsflusser som kom och hälsade på.
Jag är rätt så låg-tempad (36,4) men jag har inte feber idag, 36,8. Så därmed är jag inte sjuk, jag har inte tid för det i alla fall! E är snäll och har åkt ut för att inhandla alvedon i alla fall, det hjälpte igår för att råda bot på huvudvärken, vilket hjälper lång väg. Jag har också sedan barnsben fått höra att man ska dricka rikligt med vatten, speciellt om man är lite varmare än vanligt. Jag har alltid varit dålig på att dricka dock, men nu, de senaste dagarna har jag varit bättre på att dricka vatten faktiskt! Hör och häpna. Mitt trick är att hela tiden fylla på min Ramlösa-flaska, tycker att det är enklare att få i mig vatten på det sättet, istället för att hämta glas efter glas.
Men…till de trevliga nyheterna istället.
Som jag egentligen vetat om ett tag nu, men har inte riktigt haft tiden att verkligen blogga om det. Men nu så! Dels så fyllde jag ju år härom veckan och inte nog med att jag nu har fått jättefina presenter från mina föräldrar som de tagit med från USA, utan jag har också fått ett litet paket hemskickat! Från en fina bloggvännen Tessie! Det var verkligen jättesnällt och så glad jag blev!
©rhulth.wordpress.com
Dessa örhängen fick jag, som hon har gjort själv plus ett fint litet kort med fint skriven text i❤! För er som inte är lika nördiga, så föreställer örhängena svampar, men inte vilka svampar som helst, utan dessa kommer från Super Mario: här kan ni se en bild på dem.
Men inte nog med det, ni som läser bloggen flitigt vet att jag i mitten av mars (15:e närmare bestämt) skrev min tenta i ”Communications and Aesthetics” och att jag i slutändan även bestämde mig för att skriva den på engelska, vilket gjorde mig supernojig efter att jag hade lämnat in den. Så fick jag jättebra betyg, ja jag måste faktiskt få skryta lite! Det är första gången jag har fått ett på högskola och någonsin, eftersom jag aldrig haft den betygskalan tidigare. Dessutom fick jag full pott! Jag är faktiskt lite stolt, för det var ändå inte en väldigt enkelt tenta kändes det som, i alla fall inte första frågan som var så gigantisk. Det var ändå många som skrev den och kände sig missnöjda och inte gillade tentans upplägg, så ja, jag är faktiskt rätt stolt över mig själv och det händer inte alla gånger.

©rhulth.wordpress.com

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen, Dricka/Drink/Smoothie, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Hängig, men med goda nyheter!

  1. neli skriver:

    men gud vilka söta örhängen hihi =)

    tack söta du! jag älskar min klocka så mycket att det inte finns ord för och beskriva haha. visst gjorde det ont i hjärtat o betala 2 990 kronor men det var det fan värt! klassisk, stilren och allmänt snygg är den.. tidlös också för den delen! LOVE IT!
    du är ju så snäll =) tack så hemskt mycket! åh, så jobbigt… hoppas verkligen att du blir frisk så snart som möjligt! du får dricka mycket c-vitamin och vatten =)
    kramar

  2. Thessan skriver:

    Tack så mycket! Det är bara bra här, helgen är kanon! Vädret har oxå varit bra, uppehåll och sol men lite kallare än tidigare i veckan. Va gör du en sån här lördagkväll då? Kram

  3. angelica skriver:

    sv taack🙂 denna hänger liksom bara. den är inte jättetajt men ändå lite. kolla när jag bar den i kategorin ”dagens”!
    åh usch för snö, hoppas den inte kommer hit!
    jadå, gårdagen var väl inte den bästa men ikväll blir det utgång så helgen blir nog bra trots allt🙂 din då?

  4. Tessie skriver:

    Gullig du är som lagt ut mitt lilla kort och dom små örhängena🙂 Roligt du gillade dom!!..

    sv:
    Ja, det ska bli mysigt att kunna skämma bort honom lite🙂 Det ser jag verkligen fram i mot!🙂
    Hoppas din helg vart bra!?
    kramar

  5. Grattis till det perfekta betyget =) Alltid lika kul med toppen betyg. Firade du det på något sätt??

    Tackar… för att du tyckte bilden på mig var snygg. =) Om man anstränger sig kan man bli rätt snygg ibland.😉 Nu var de min vän tina som stylade mig. Vi var ju på rock kryssning i torsdags som va riktigt kul. Idag var vi ute och fikade på stan, på favvo fiket på stan (östermalm) som heter Saturnus. Ett litet och populärt fik med frans inspirerat fika och mat. Dom har världen enormaste bullar. =) Har du provat de någon gång??

    Vad gjorde du på din födelsedag?? Och va roligt med presenter från läsaren Tessie. =)

    Kram kram

  6. Anna Terneborg skriver:

    Men gud vad roligt, jättegrattis fina du! Så himla värd det!

    Svar: Ja, men converse är egentligen den ultimata skon – passar till ALLT och är dessutom sköna att gå i längre än någon timme🙂 Verkligen perfekta! Gillar i stort sett alla färger, men jag har helst på mig de klassiska vita. Känns mest som mig🙂

    Lite saker till köket samt ett par härliga mjukisbyxor, fantastiska sköna och bekväma. Riktigt kap vill jag säga!🙂 Du får se till att vila en massa, så du blir pigg och kry.

    Grattis igen till betyget, grymt bra jobbat! Kram

  7. Thessan skriver:

    Skickar över en krya-på-dej kram å hoppas att du får en fin dag

  8. anna skriver:

    haha tackar va glad ja blir :D!

    jo de är bara bra sj då?

    åh sådant suger hoppas iaf att du har haft en bra helg :)!

  9. Thessan skriver:

    Vinnarna finns nu på bloggen, hoppas du får en fin dag!

  10. Thessan skriver:

    ja, jag tycker oxå att dom små amisarna blev söta, hoppas dom sprider lite glädje hos vinnarna. Ser fram emot att du är med igen i min 10 000 tävling =) Ha det fint. kram

  11. camilla skriver:

    Hoppas du känner dig bättre snart:)
    Vad gulligt med paketet hihi🙂 sånt blir man så glad av:D Stort grattis till tentaresultatet också:D

    åå tränngsvärk e härligt🙂 fast e stel som en pinne idag haha!

    Vad kul att arbeta på turistbyrå🙂 vad för slags uppgifter har du då? hoppas du kan fixa s du får lite ordentligt med ledighet också:D

    Du e smart du hihi🙂 klart jag inte tar illa upp:) jag vet inte heller vad jag vill göra riktigt eller om jag vågar men jag o min syster vill göra lika dana saker🙂 någon symbol eller liknande som står för syster på något sätt🙂

    jo tack med mig är det bara bra😀 mycket plugg nu bara:/ har du gjort mkt i helgen eller blir det mest vila`?

    krya på dig massor, kramar🙂

  12. Klara skriver:

    Eftersom att vi bor så långt ifrån varandra ses vi en eller högst två gånger per år, så det är roligt med sådana här resor!

    Jag har haft mycket att tänka på och mycket att göra i skolan (som tagit upp så gott som all min tid, hujedamig). Det ska bli skönt med påsklov, annat kan jag inte säga, haha! Hur har du haft det å det senaste?

    Vad fint med så många trevligheter, hoppas att det fortsätter på det viset!

  13. angelica skriver:

    sv det hade jag, det var skitkul ute igår!🙂
    tack🙂 ja precis, den gråa hängde med blå och orange. dock är den öppen där nere vid benen, men jag sydde in den!
    usch då:/ krya på dig!

  14. anna skriver:

    tackar :D!

    åh ja med älskar alla rosor visserligen utom röda för dom är sååå svåra att få snygga på bild men annars är ju dom grymt fina med :D!

  15. Anna Terneborg skriver:

    Men tack, vad snäll du är! Så fina ord (a) Ja, men det är verkligen fantastiskt att ha en så fin bästa vän. Kunde inte önskat mig en bättre🙂 Har du själv någon allra bästa vän?🙂 Om du inte har något emot att jag frågar det.

    Ja, de är grymt sköna. Bara för det fick jag ont i fötterna efter några timmar på stan idag, men skyller det på att jag fortfarande har ont i smalbenen och det är därför😛 De med lite smalare sula har jag aldrig ägt, men jag tycker att dem är grymt snygga!

    Ja, precis. Bara vanliga mjukisbyxor, riktigt sköna. Snygga dessutom!🙂

    Låter som en god idé, hoppas du känner dig bättre idag! Kramar

  16. ÅH duktiga du,grattis t full potten där!!
    Åh presenter från USA inte fel!
    Hostan är nästan borta nu men han är lite rosslig fortfarande,jäkla långdraget alltså!Med mig är det bra lite frusen varit ute mkt idag och det är inte precis varmt!Skall ta mig en varm dusch nu=)
    Ush hoppas du kryar på dig snart med!

  17. Thessan skriver:

    Jag har varit på musikalen Grease =) Har det bara bra såhär avslutningen på helgen =) Vad har du haft för dig?

  18. Lisa skriver:

    Underbara örhängen! Var trevligt det måste ha varit att öppna det brevet! Vet du förresten om hon har haft en mall eller något när hon gjort dem eller om de är gjorda helt på frihand? =)

    Sv: Det är aldrig försent för att börja träna! Är helt säker på att du också skulle klara av att genomföra loppet, men man ska ju vilja också! Så när viljan kommer tycker jag absolut att du ska anmäla dig eftersom det kan bli en morot att jobba emot- genomföra en femkilometers slinga tillsammans med andra motionärer. Haka på din kompis nästa år vettja! =)

    Jo, lite så kan jag också tycka eftersom jag har en tendens att då tycka precis tvärtemot, speciellt gällande filmer. För då har jag skapat mina egna bilder av karaktärerna och sedan när det inte alls är som jag själv har fantiserat ihop så blir det besvikelse av allt ihop. Men liftaren är så här långt bra! Så läs den du och skaffa dig en egen uppfattning =)

    Okej, då kanske jag vågar testa mig på det någon gång då för jag tycker som sagt att det är sjukt snyggt! Och tanken var att gå till frissan, eftersom jag aldrig skulle våga färga håret själv!
    Det är fler än bara du som är lite seg på att svara på kommentarer, som du ser är jag själv inte världens snabbaste. Är himla mycket på jobbet nu och då kommer allt annat släpandes efter, så som blogg och kommentarer. Grattis till tenta förresten! Bra jobbat tjejen (och man får visst skryta när man varit så duktig!). Kram

  19. Tessie skriver:

    Sv:
    Ja, det var helt klart värd det att åka in och umgås med mina ”vänner”🙂
    Barnen är 5 och 8a så dom är inte så stora, så teknikmässan var inte riktigt någon hitt, vi var där, vi såg och vi gick typ :p hehe… Men vi hade en bra och mysig lördag iaf…

    Jag vågar berätta, ska han leta får han väl göra det, men då blir det hans eget fel lite😛

    Först och främst så ska vi äta middag tillsammans på ett av våra favvo kina ställen🙂
    Sen har jag bokat ett hotell, ett romantik paket som det heter på ett super fint hotell i stockholm, verkligen älskar deras kedja, Hellsten🙂 . Vi var på ett mindre av deras kedja på alla❤ dag när Jonas planerade, jag har bokat det stora.
    I romantik paketet ingår följande:

    en speciell natt med en speciell person i en av våra romantiska juniorsviter. När ni anländer väntar champagne, en bukett rosor, fruktfat och choklad på rummet. Dagen därpå serveras en härlig frukost på rummet om ni så önskar. Dessutom erbjuder vi er en sen utcheckning, vilket innebär att ni gärna får behålla rummet till kl. 15.00 så att ni kan vila ut ordentligt.

    Så det ska verkligen bli super mysigt!🙂

    Hoppas din helg vart bra tjejen, och att du blivit frisk!!!..
    Kramar❤

  20. Gabriella skriver:

    SV: Tack ska du ha! Måste tyvärr säga att det har varit en stressig helg trots födelsedag. Jag har åkt fram o tillbaka o repat inför vår dansshow o hann inte förbereda så mkt inför lördagsens firande.
    Tillslut blev det rätt bra ändå. Och det blev bål=) Men känns tråkigt att ha stressat som en tok verkligen.

    Tack du fina för fint beröm! Värmer att höra! Det är en tuff period med mkt på g nu, men ska försöka ta det lugnt i påsk o vila upp mig också.

    Hur känns det för dig med skolan o pluggandet?

    Åhå se där! Jag tyckte det var ett fint nagellack, men krävs iaf två varv lack för bra resultat.

    Fint med gula färgklickar till rosor för att pigga upp! Ja detta väder som spökar. Här har det snöat o varit rätt kylig luft, det gillar vi inte. Vår, kom!=)

    Trist att du känner dig hängig! Hoppas det vänder bums! Jag kan också känna igen det lite att det känns värre nu på äldre dar haha med förkyldningar o så, än det gjorde när jag var yngre.

    Grattis till ditt FANTASTISKA resultat på tentan! Åh, det är ju jättebra nyheter. Vad du är duktig, beundrar dig!=)

    Krya på dig o vila också!
    Kramar!

  21. Jasmine skriver:

    Snällt av Tessie att skicka dig en present. Hon är en fin vän.❤

    Va' roligt för dig att du fick så fint resultat på tentan! Verkligen glädjande, jag är så glad för din skull.

    Svar: Tack för din kommentar angående att våga tro på sig själv men samtidigt kunna lyssna på andra. Visst är det så, att man oftast är bättre på att ge tips och fina ord till andra, men inte alls har lika lätt för att ta åt sig när orden är riktiade mot en själv. Vi får öva på det, båda två.

    Tack snälla, du gör mig glad och jag blir smickrad över ditt fina beröm. Och på tal om att träffas vill jag att du ska veta att jag gärna träffar dig fler gånger.🙂
    Du är fin, du får inte tro något annat. <33

    Tack vännen. Att du berömmer mitt skrivande får mig att fortsätta anteckna vardagsbetraktelser.
    Åh, har du också skrivit Högskoleprovet – hur gick det för dig?? Nöjd med resultatet?

    Det är underbart att få vara hos R igen. Jag är så glad.

    Krya på dig.
    Glad påsk!
    Kram

Kommentera

