Lång dag 1

Idag var den första rätt långa och stundvis intensiva dag, för denna vecka. Började med att vakna vid sex, fixa mig i ordning, åka till universitetet vid sju för att sedan ha ett långt seminarium på 2h och 30 min, har aldrig haft ett sådant långt seminarium tidigare! Sedan var det 30 min paus för att sedan ha en föreläsning på en timme.

Jag pratade en hel del med en ny bekant från klassen: A och så H förstås, det var väldigt trevligt och seminariet kändes rätt bra, det var inte så läskigt att prata engelska ändå, det gick bra. Sedan så åkte jag in till stan för att möta upp fina kusin M och vi åkte tillsammans för att hämta upp hennes söner som jag har hjälpt till att passa under dagen. Det har varit lek, plask och mat. Väldigt mysigt, de är så himla fina!
Nu åkte M för ett tag sedan och jag nattade äldsta sonen R, det gick hur bra som helst och det var det mysigaste på hela dagen.

Nu erkänner jag dock att jag är väldigt trött, trots att klockan inte direkt är mycket. Det blir till att sova när jag kommer hem vid 22.30 och sedan står nästa långa dag på tur. Föreläsning av en gästföreläsare, som sedan följs av en arbetsmarknadsdag tills klockan 17.00 och på torsdag blir det upp tidigt för att ha en mysig lunch tillsammans med min mor. Så egentligen är alla dessa långa dagar fyllda med väldigt mycket härlighet, så jag ska inte klaga, känner mig bara väldigt trött.

Hur har er tisdag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Lång dag 1

  1. Sassäh skriver:

    Hallojs kära du! Hoppas att du har haft en underbar tisdag🙂 Just nu pågår en frågestund och dagens blogg hos mig, lust att vara med samt ställa frågor? Kika gärna in då.🙂 Och/eller göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.
    *nojjz.blogg.se*

  2. Anna Terneborg skriver:

    Det är förståeligt att du är så pass trött, skönt bara att det är härligheter som fyller dagarna🙂

    Svar: Ja, det är det verkligen. Det känns som alla människor sakta men säkert börjar vakna till liv igen, efter en lång höst och vinter. Alltid lika härligt att se! Jasså? Här i Göteborg har det varit fantastiskt väder verkligen, hur skönt som helst! Hoppas solen kommer till er imorgon🙂

    Åh, vad härligt! Ska bli kul att se bild på den sen. Nej, det brukar alltid bli så att någon eller några tyvärr inte kan närvara då man fyller år, så bra att du får chansen att fira med dem iaf!

    Resten av veckan ser i stort sett ut som den gjort än så länge – jobba, kolla serier och sova. Sen upprepa nästa dag😉 Ska dock träffa bästa vännen på lördag, då ska vi ägna dagen bara åt varamdra har vi besämt🙂 Så det ser jag fram emot! Utöver det blir det Let’s Dance på fredag (som jag längtat, haha) och massa mys resten av helgen. Själv då?

    Kram

  3. malin-helena skriver:

    oj oj oj, det är verkligen fullt upp för dig! Men som du säger, mycket låter roligt.🙂
    Kanske inte så roligt med ett 2 timmer och 30 min seminarium dock! :O

    Min resa har varit helt fantastisk. Massor med sol och värme. Vi har gjort massor och varvat det med lata dagar i solstolen.😉 En perfekt blandning tycker jag, lite varannan dag liksom.🙂
    Och så massor med väldigt god mat förstås. hihi.
    Jag kommer lägga upp en del bilder så småningom på bloggen.
    Men nu är det massa jobb denna veckan som jag måste ta tag i, blir ju så när man vill vara ledig 1 vecka.😛

    Kram!

  4. Vivi skriver:

    Låter som mycket mysigheter, men tillochmed de kan man bli trött av.
    Själv har jag ju haft två jättemysiga helgen, men varit helt slut på söndagen trötts alla härliga möten osv.
    Denna veckan har dessutom börjat lite så där med sömnbrist två nätter i rad så inför denna helgen har jag absolut iiiiinga planer! Tänker vara hemma hela helgen utan besök!😉
    Gah …förlåt ..är så trött att jag inte orkar kommentera liak mycket som vanligt jag heller….
    Kram !! 🙂

  5. anna skriver:

    ja har fått en sådan uppgift man blir galen på, man ska leta reda på två artiklar och samafatta dom och dom ska handla om ungefär samma saker och ja de är inte de lättaste men får leta på:/

    åh tack för tipset🙂 gick till bh speciallister när ja var mindre men de är ju så snordyrt minns att de typ gick på 1000 kr bh och ja de kan man ju inte lägga ut😛 Lindex har annars också lite för större bröst dock så är la de mesta svart vitt då men ibland så finns det även i färg :P! ska allt ta och kolla på åhlens :)!

  6. Johanna skriver:

    Låter som långa dagar, men är de fylda med lite roliga saker så står man ut🙂

  7. Anna Katana skriver:

    Är helt ok med långa dagar när de är fyllda med massa roliga saker (:
    Hade varit sjukt nervös över det där med engelskan, men är som du skriver, det går bra bara man väl börjar prata.

    Trevligt att fira tillsammans med din broder på söndag.

    Min vecka har börjat bra, som vanligt massa jobb. Men igår var jag i alla fall ledig vilket verkligen behövdes. Idag väntar fackligutbildning efter jobbet så det blir nog helt ok tro jag.

    Kram

  8. Olessia skriver:

    jaa men man blir ju utmattad… inte så konstigt tycker jag

  9. camilla skriver:

    härligt att de gick så bra🙂 måste vart jäätte nervöst om det var på engelska? vi brukar ocks ha lånnga seminarium på 3 timmar ibland :/seegt!

    tack:) som du säger de finns för och nackdelar med allt vad gäller jobb. så svårt o besluta bara:/ ska du arbeta isomamr?:)

    haha hur tusan kunde du lista ut att de var en tatuering?:D haha! du e den enda som gissat rätt🙂 vi har vart sugna på de i typ ett halvår, en liten på handleden men är så rädd:P vad vill du göra för något och var?:)

    Såg bilderna från din middag o de ser kanongott ut.) mysigt o fira med dina föräldrar:)

    Idag harjag varit i skolan heladagen och resten av evckanblir det mkt plugg, lite kompisträffar, träning ochpå söndag ska jagomin syster på musikal🙂 engymnasieskola som sätter uppden:) vad har du för planer i veckan?
    kraam på dig🙂

  10. jossaaan skriver:

    Vi har sommarlov nu, skolavslutningen och examen är 2.6🙂

    Jodå, min vecka har varit riktigt bra. Njuter som bara den av det fina vädret!
    Hur har din vecka varit?

    Kram!

  11. johanna skriver:

    sv: hihi, tack tack och tack🙂
    jag är riktigt glad. och lotionen funkar fantastiskt! återfuktar trippelt, som den utlovar!

    har hunnit med en del idag.
    skrivit en uppsats i religion imorse på 6 sidor (mitt huvud är tomt från och med imorse) haha🙂
    sedan har jag varit på friskis & svettis med skolan. roligt gympapass! första träningen för mig på cirka sex veckor, så det var roligt!

    nu i helgen ska jag åka skidor och mysa med min pojkvän i en stuga i vemdalen🙂
    hur ser dina helgplaner ut?

    kram!

  12. Thessan skriver:

    hej, hur har du det i kväll? jag sitter å virkar på vinnande amisarna å kollar på tv med två kattungar i knäet, mys =)

Kommentera

