Ta igen

Eftersom helgen varit rätt så lugn så var jag tvungen att ta tag i lite studier idag, men det gick väldigt smidigt och det var rätt skoj till och med, en av de bättre söndagarna på länge. Har inte riktigt känt den där vanliga söndagsångesten, trots ”minus” en timme då klockan flyttades fram en timme idag: sommartid. Kommer ni ihåg att jag bloggade om våren för ett tag sedan och enligt Aftonbladet.se så skulle våren komma till Stockholm idag, när jag skrev om det så kändes det som att det var jättelång tid kvar, men nu är den dagen här!

Idag är det ju även våffeldagen och middag bjöds på hemma hos E’s pappa, det var väldigt trevligt och självklart bjöd han på våfflor till efterrätt, dessvärre så blev de inte så krispiga som vi hade önskat, antagligen var det järnet det var fel på, men tanken som räknas ju och de var inte oätliga eller så.

Ja, inte så krispiga som ni kan se…

Idag fyller superfina år också — 22! Grattis.

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Mat/Bakelser, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ta igen

  1. MyzaaN skriver:

    Låter som en underbar dag 😀 skönt att slppa söndags ångeseten också ;)! det kommer från Amercian Apparell! men jag tror dem har fri frakt🙂 det är ju inom EU också så du slipper tulllen!

    det är som företassäljare för mobilgigatenen🙂 som ett vanligt säljar jobb bara med inriktning på företag🙂 är super nervös då mitt förra säljare jobb inte gick så bra! samtidigt var jag ärlig hela tiden så🙂

  2. angelica skriver:

    sv det gick nog bra! precis🙂 taack!!

  3. Jenny skriver:

    Så gott med våfflor. Jag och älsklingen gjorde också våfflor igår. De blev inte heller jättekrispiga.😉 Hoppas det gick bra att studera igår också. Tack så mycket för alla länkar förresten! Det var jättegulligt av dig att tänka på mig och skicka dem till mig.❤ Jag vill ha allt!! xD

    sv: Ja, jag såg att du ändå blev nöjd med firandet av din födelsedag och det är ju tur det. Tråkigt att dina föräldrar var borta men man kan ju kanske förstå dem den här gången. Och jag förstår verkligen att din pappa älskar sitt jobb, det hade jag med gjort. Det kan vara lite udda när de man älskar mest inte kan vara med på ens födelsedag, men jag tycker man bryr sig mindre och mindre om sånt. Förra året jobbade jag 12 timmar på min födelsedag, och troligtvis gjorde jag det förrförra året också. Man firar någon annan dag istället och det hoppas jag du gör med dina föräldrar när de kommer hem istället.🙂 Och det måste varit himla skönt att det var så varmt! Redan i mars liksom!😀

    Jo, jag gillar också att skriva inläggen direkt. Tycker inte om att behöva krångla med Word och en massa sånt. Haha, jag önskar min dator var en normalt fungerande dator. Då hade jag avinstallerat Vista på en gång och kört på Windows 7 eller XP istället och då hade jag med haft Firefox! Hade det på min förra dator och tycker det är bättre än Explorer. Men datorn jag har nu var verkligen ett misslyckat köp. Den har aldrig fungerat som den ska.

    Jo, men jag håller med dig. Man ska inte fokusera för mycket på siffror och vill man äta något gott så ska man det! Jag själv är ju bättre på att äta nyttigt under veckorna numera och då är det inte så farligt om jag unnar mig något sött, men som jag sa i förra kommentaren så är det så onödigt att gå till affären bara för några delicatobollars skull. Det är något jag kanske hade gjort förr, men då hade det troligtvis blivit 2 liter Coca Cola, en hel förpackning delicatobollar OCH en påse chips!

    Jo, det kommer gå över så småningom, men du får ett tips av mig. Även när foten börjar kännas bra och du ska börja gå på den igen så fortsätt ha den lindad ett tag! Jag hade ju inte min fot lindad alls och när jag kunde gå ordentligt så var foten så skör att jag steg snett efter bara någon dag och så var foten stukad igen. xD Man är jättesvag i fotleden ganska lång tid efteråt. Har du fått några övningar utöver balans?

    Tråkigt att ni har en sån bakgrund men det är något du får ta OM du vill och när du känner för det.🙂 Men det är ju skönt att ni åtminstone vet att ni finns där för varandra. Ärligt talat så tycker jag det låter som ett ganska vanligt syskonförhållande ändå. Men det vet jag ju kanske inte så mycket om just nu.😛

    Jo, det är synd att OPI är så dyrt, annars hade jag nog haft flera här hemma. Ett annat märke jag skulle vilja testa är China Glaze. Det är många nagellacksfantaster som hyllar det märket för det är billigt och bra! Tror det kostar runt 70 kronor flaskan men jag har inte hittat det någonstans!:/ Ja, men det håller jag med om. Depend kan vara ganska tjockt, men jag tror det är det jag gillar… IsaDora tycker jag också om faktiskt, däremot har jag inte fastnat för Mavala. Jag har visserligen bara två färger från dem, ett vitt och ett svart och de två fungerar inte alls! Men det är ju så att olika formulas fungerar olika på olika typer av naglar.🙂

    Jo, jag känner igen mig i det du säger också. Jag är alltid lite nojjig över att det jag säger inte ska vara intressant. Sen är jag en person som skämtar ganska mycket och är lite sarkastisk men det brukar inte komma fram ordentligt så ibland tar folk det jag skämtar om som att jag menar allvar. xD Och jo, är det någon man inte känner så har man ju ingen aning alls vad det är för reaktion man får. Ha ha, jag måste bara spara pegnar till Stockholm först. Tänk vad mycket shopping jag kommer hitta som inte finns här.😀 Och London är ett måste. Jag har sån hemlängtan så jag vet inte vart jag ska ta vägen!

    Haha, ja men det är nog typiskt tjejer att shoppa kläder lätt. Men det är nog ytterligare en sak vi har gemensamt. Jag skulle nog lätt shoppa upp alla mina pengar om det fanns tillräckligt spännande butiker här i närheten.😛 Men varken du eller jag verkar gilla trender och då är det inte så lätt att hitta kläder. Jag är ju mer.. vill egentligen inte ens säga det men min klädstil är faktiskt emo/scene och det är inte lätt att hitta saker då.😛 Och ja jag håller med dig, jag ifrågasätter verkligen hela den attityd som vissa tjejer har till hur man ska vara bara för att man är tjej. Jag tänker inte låtsas att jag inte kan något om datorer, bilar eller andra typiska grabb-saker bara för att det förväntas av mig att jag inte ska kunna detta. Tycker det är synd att många tjejer verkar göra det…

    Jag tycker iallafall du gör helt rätt som pluggar, men jag kan ändå förstå dina tvivel till det. Det är tufft att plugga och ska ju inte ses som en nödlösning bara för att det inte finns jobb, för intresset måste finnas där om man ska fixa alla tentor och uppgifter. Men socialantroplogi är ju ett intressant ämne, och sen att du halkade in på det på ett bananskal tycker jag är häftigt. Huvudsaken är ju att du känner nu att du gjort det rätta. Men jag håller med dig om att plugg inte ska vara alternativet för alla. Jag själv har t ex redan pluggat klart anser jag så när arbetsförmedlingen börjar prata om att jag borde försöka plugga blir jag bara arg. De vill ju bara få bort en från systemet, speciellt när de föreslår saker som svets, CNC-operatör eller annat som jag inte alls har ett intresse av. Just nu vill jag ju bara jobba och se till att livet ordnar sig först och främst. Finns ju inget som säger att jag inte kan plugga vidare senare istället. 🙂

    Jo, men det är ju så tråkigt att folk inte kan ta kontroll själva över sitt liv. Att man måste leva efter regler som innebär att man ska vara gift och ha barn vid en viss ålder. Det är ju ganska gammaldags tänkande. Men, jo det kan nog vara lite som du säger också, att vissa mest är nyfikna på ens förhållande och vill veta. Men just här i småland tycker jag man blir så otroligt dömd om man inte lever sitt liv efter vissa mallar. Men så har det alltid varit här. Skönt att din vän iallafall kunde stå emot och att hon skaffar barn av de rätta anledningarna.

    Aha, jo jag förstår hur du känner det. Man vill ju att något ska hända också, men du får nog se till att ge honom den där sparken i baken om du tycker det tar för lång tid. Känner du så att det här med barn är en dealbreaker så tycker jag du ska försöka förklara det för din kille så småningom. Men just nu tycker jag det bästa du kan göra är att bara vara säker på att det kommer lösa sig och koncentrera dig på studierna i första hand. För löser sig gör det!🙂

    Det kan vara ganska jobbigt vissa gånger kanske, men det beror nog lite på om man valt att själv stå utanför eller om man hamnat där mot sin vilja. Jag fick ju intrycket av att du gjorde som du gjorde för att du redan kände dig utanför, inte att det var tvärtom. Men man får se på det positivt. Man är ju en starkare människa än vad många andra är som hade det lätt under skoltiden. Jag är helt övertygad om att du och jag har en liten bättre förståelse för hur samhället faktiskt fungerar i jämförelse med vissa som fortfarande går runt och tror att det viktigaste som finns är att bli bjuden på fester.

    Pussar och kramar❤❤

  4. Fin bild!Ja den bravo juicen är god verkligen!

  5. anna skriver:

    har du några planer för veckan :)?

    hm de där me våfflorna, lägger ni dom på varandra? isådanafall är de drf dom inte blir frasiga för de gör vi och ja då försvinner frasigheten haha om de nu ens är ett ord😛

  6. Klara skriver:

    Hej där, hoppas att du ursäktar mitt sena svar – jag har haft händer och huvud fullt!

    Vad skönt att du slapp söndagsångesten, sådana avslut på helgerna är guld värda. Min helg var över innan jag visste ordet av, och går den här veckan lika fort som alla andra är det snart dags för ledighet igen (inte mig emot).

    Hoppas att du får en fantastisk måndagkväll!

  7. Thessan skriver:

    Har haft en lugn ledig dag, inget att klaga på =) Önskar dig en go natt så småningom

Kommentera

