Some pictures

Idag blir det inte ett vidare långt inlägg och kommentarer betar jag nog av imorgon om det finns tid över, ska nämligen plugga en del imorgon hade jag tänkt. Dagen har varit jättehärlig, åkte iväg med E imorse (sällan vi kommer iväg någonstans, ja ibland inte ens upp, så tidigt på dagen) på en shoppingtur! Det blev inte någon vidare shopping för mig, men E hittade väldigt snygga saker! Två stycken byxor, två tröjor och ett par skor från löplabbet.

För mig var det första gången jag var inne på löplabbet och jag måste säga att jag är väldigt imponerad över hur de sköter saker och ting, när foten har blivit bättre ska jag nog dit för att skaffa mig ett par bra löparskor.

Tänkte bjuda på lite bilder från födelsedagsmiddagen igår!
L och E hjälptes åt och gjorde superfin middag, färsk pasta (tortellini) fyllda med laktosfri salladsost, skinka, champinjoner, laktosfri creme fraiche, lök och basilika! Hur gott som helst.
Fast jag fick faktiskt också hjälpa till och göra ett par tortellini, första gången för min del och jag måste säga att jag är lite stolt över hur de blev.

Fina va?

Sedan kom F hit och hade med sig väldigt gott vin och L fixade i ordning en jordgubbsdrink, smultronbubbel med färska jordgubbar och krossad is i, det ni!

Så även om mina föräldarr inte var med och firade min födelsedag i år, så har det verkligen inte gått någon nöd på mig! Har blivit så fint firad av E och min bonusfamilj!

Och tack för alla gratulationer från er, mina underbara läsare!❤

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen, Dricka/Drink/Smoothie, Fashion, Mat/Bakelser, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Some pictures

  1. jossaaan skriver:

    Hoppas du hade en riktigt fin födelsedag, grattis igen!🙂

    Kram

  2. Thessan skriver:

    Skickar över en solig söndagshälsning från mig och mina amisar =) Gör du nåt kul idag?

  3. Paparazzibecka skriver:

    sv: ja det var rätt nice att intervjua henne. Tack, hade inte jättemycket tid så tog bara en bild på henne rakt upp och ner.

    Det känns faktiskt helt okej. Jag har mer tid och rum för mig själv, kommit igång med träningen vilket är toppen, äter nyttigare, träffat lite vänner och även börjat träffa en kille. Får se om det kan bli något.
    Dock såg jag att han hade en tatuering som var nästal lika dan som ”K” har… Men men, jag måste försöka gå vidare.

    Hoppas du får en fin söndag!
    KRAM

  4. Kikar in och hoppas att du har haft en bra helg!🙂

  5. anniepiie skriver:

    grattis i efterskott sweetie!😀 Dina tortellini ser jättefina ut, och var säkert jättegoda. Har inte heller gjort egna någon gång, men måste prova en dag!🙂 Jordgubbsdrinken såg ju inte heltfel ut!😉 SV: jag trivs jättebra på jobbet och har fått flera tider nästa vecka,känns jättekul!😀 jobbar jättelänge imon så kommer vara helt slut känner jag. hehe Kraam

  6. Gabriella skriver:

    SV: Tack, det värmer så att höra det!

    Vad roligt! Här har våren inte kommit långt utomhus så jag piffar här inne med pasteller å fina färger som gör mig istället=)
    Ja precis, roligt o spännande med barnkoreografi! Man kan tro många ggr att det inte är så svårt men barn är inte lätta att underhålla ibland haha.

    Kul att du också sjungit i kör förut! Jag tror också man kan utvecklas sångmässigt fastän man inte sjunger i kör. Härligt att bara få sjunga fritt när o hur man vill i hemmets vrå=)

    Ja, är både ock det där med bio. Går inte så ofta så tycker oftast det är mysigt. Speciell känsla med stor bildskärm o popcorn. Men samtidigt skönt att kura ihop sig i soffan hemma också utan att bli sparkad i stolsryggen av grannen bakom.

    Åhå se där, kul med en teateruppsättning med Kvarteret Skatan, kan tänka mig att det var bra!

    Åh vilken dag, låter väldigt härligt o gott!=) Underbart med god mat i fina vänners lag, få saker som kan slå det!=)
    Fina tortellinis (haha säger man så?) o god drinken såg ut! Tänkte ha fest med fika när jag fyller år o funderar på att göra bål. Blir nog inköp av jordgubbar tror jag=)
    Kram!

  7. Vivi skriver:

    Så härligt och GOTT det såg ut🙂
    Bra att du blivit firad ordentlig och att du tagit en helg utan plugg, det behöver man ibland faktiskt !!
    Kram

  8. ÅH så fina era tortellinis blev, låter som det blev en underbar middag! Så gulligt av Es mamma och sambo kom och lagade mat till din födelsedag. Ni verkar ha en fin relation vilket måste kännas jätteskönt! Måste prova att göra egen tortellini eller ravioli med sån fyllning någon gång.
    Hihi synd att det inte var din cykel men den var väldigt fin iaf😀 Hade jag haft en sån kanske t o m jag hade tyckt om att cykla!
    Ja kika förbi butiken när de öppnar, om inte annat för allt annat fint de har som doftljusen, parfymen, de små söta skrivböckerna och annat🙂

    Hoppas du njutit av helgen och att våren är kommen nu! Kram

  9. Jasmine skriver:

    Roligt att firandet blev så lyckat! Det ser ut som att du lyckades himla bra med dina tortellini.🙂

    Svar: Tack, snälla – du gör mig så glad. Jag tror dock att din uppfattning om mig är lite snedvriden; jag är nog inte lika ambitiös som du vill tro. Eller så är det jag som är självkritisk.

    Att få 1,1 (nästan 1,2) på Högskoleprovet är väldigt bra, du ska känna dig stolt över din prestation.

    Min helg var bra. Jag var dock väldigt trött efter att ha skrivit provet och under söndagen var det en heldag ute hos mina morföräldrar. Men jag hade det bra och har sedan helgen varit väldigt förväntansfull inför att få sätta mig på tåget upp till Stockholm igen. >.<

    Hur hade du det själv i helgen?
    Kram

Kommentera

