Amigurumi

Thessan, är en otroligt fin tjej som har en väldigt häftig hobby enligt mig: hon gör nämligen egna amigurumiska nog ta upp virkning någon gång igen, vore roligt att lära sig.

Hur som helst har denna härliga tjej fått 5000 besökare nu! Vilket hon firar med en tävling där hon lottar ut en amigurumi till en person. Kika in på hennes blogg, du kommer garanterat bli kär i dessa små söta saker! Tänkte jag att skulle delta i tävlingen i alla fall, kanske blir en födelsedagspresent, who knows?  

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Amigurumi

  1. Hej va bra! När jag försökte skriva en kommentar kom det upp ett medelande om att jag måste logga in på mitt worldpresskonto. När jag gjorde det så sa den att jag hade fel användare namn hela tiden . Fattar inte nått. Nu när jag skrev in en annat email så funkar det plötsligt. Fattar ingenting. Jaja bra att det funkar nu i allfall.
    Jag är äntligen frisk! Det är så skönt att våren är här och att semestern närmar sig. Hur mår du? Har din stackars fot blivit bra?

    Kram

  2. sofia skriver:

    Ja det ska bli skönt🙂 vart så mkt strul med de i ca två månader nu så… det ska bli skönt men men kanske händer nåt på vägen får man la se men de löser sig:)

    Det är dagis:)

  3. Anna Terneborg skriver:

    Låter kul!

    Svar: Ja, London är verkligen en fantastisk stad! Lagom stor och alltid hittar man något nytt, vill dit snart igen🙂 Har du varit där många gånger? Det tycker jag låter som en bra idé, inte många av mina vänner som kollar på Alias men det gjorde inte Bea heller och hon fastnade ändå🙂

    Haha, det är ingen fara alls. Du är inte den enda😉 Det med Britney var ju passande faktiskt🙂 Nikki och Lucky heter dem🙂

    Ja, vi får se hur den är. Det har ju varit så himla mycket och stora förväntingar på denna film. Personligen hade jag inte planerat att se den, med då min vän frågade om jag ville följa med kunde jag inte tacka nej🙂 Så vi får väl se. Hoppas du får tag på böckerna då!

    Kram

  4. anna skriver:

    jo ja får kämpa helt enkelt🙂

    haha ja de hade varit duktigt av mig men nu blev de inget simmande men promenad blev det iaf😛

    haha ja men ja trodde faktiskt att böckerna skulle kosta massor mer så blev lite förvånad ”att det inte var mer” nog för de räckte men ja😛

  5. anna skriver:

    åh visst är dom det :D!

    haha jo de är ju bättre än inget🙂 åh cykla är med gött 🙂

  6. jossaaan skriver:

    Det är bra du håller tummarna, jag gör det själv också!🙂 Jodå, de andra ämnena har känts ändå ganska bra. Men jag kommer ihåg att jag var nästan lika nervös inför biologin när jag skrev den. Men i biologi är det ju mer exakt fakta, liksom där är det en sak som gäller i psykologi ska man ta med så otroligt massa info från olika delar av psykkan i en och samma uppgift. Efter imorgon har jag skrivit 8 ämnen. Finska, engelska, modde, biologi, geografi, psykologi, hälsokunskap och matte. När jag ser allt så här nu vet jag inte hur jag orkat..😮

    Det känns lite som att bara för att jag är 18 behöver jag inte festa så mycket som jag gjorde efter jul. Det mår varken jag eller plånboken bra av. Och vad kul att höra att du fyller imorgon, stort grattis i förskott får jag säga då!😀

    sv: Ååh, Emmett. Älskar honom! Jag vill hemskt gärna själv också lära mig teckenspråk. Har alltid varit intresserad men när jag började se serien blev jag ännu mer ivrig på att lära mig!

    Kram!

  7. Paparazzibecka skriver:

    sv: Ja, det var i närheten av Östermalm/Stureplan. Kommer inte ihåg vad det hette men det var nog något lite finare bufféställe och sjukt vad mycket folk det var.

    Tillbaka till mellanmjölkslivet i Halmstad nu då ja. Dock skönt att komma igång med träningen igen och imorgon blir det jobb i baren igen!🙂

    Ja, det är inte jättekul. Jag som alltid är hungrig eller sugen på något. Jobbigt.. Men vi får se hur det kommer gå. Ska träna minst 3ggr i minst 1h varje vecka har jag bestämt.
    Har tagit mått lite överallt och vägt mig så om några veckor ska jag väga och mäta mig igen och se om det blir något glatt resultat.
    Spännande!

    KRAM PÅ DIG.

  8. camilla skriver:

    vad kul, hon är verkligenduktig, brukar också läsa bloggen🙂 vi bor i sammastad🙂 brukade du virka mkt?

    tack för erbjudandet om hjälp, vad gullig du är😀 dock tror jag att jag är färdig nu men den här var verkligen svår. så får jag komplettera får du mer än gärna hjälpa mig🙂

    Haha klart de kommer bild på skorna när jag får dom:D hoppas dom e riktigt sköna o träna i, blir ju lite annat när man bara testar o går i dom🙂

    hoppas du mår bra idag i värmen?:D
    kraam påå dig<3

  9. Jenny skriver:

    Lycka till om du ska vara med och tävla.🙂 Jag har också kollat henes blogg. Hon är otroligt duktig!

    sv: Oh, det låter jobbigt! xD Jag har själv råkat ut för det där någon gång och på min sparas det inte så man har fått skriva om allt.😛 Tur att du fick iväg kommentaren till slut.

    Det kommer nog bli galet kul! Njae, jag håller tummarna för att inga revben ryker den här gången. Förra gången gjorde jag misstaget att stå längst fram så jag blev konstant tryckt mot kravallstaketet! Blev bara en spricka och jag märkte inget förrän dagen efter och sen vägrade jag gå till läkaren förrän efter två veckor.😛 Det gjorde ont men tycker nästan det var värre när jag stukade foten och skadade ledbanden….

    Hihi, ja det skulle vara kanonväder imorgon till din födelsedag.😀 Är du peppad? Vad ska du hitta på imorgon?

    Ja, han blev jätteglad över din kommentar.🙂 Är så stolt över honom för han har fått väldigt bra kritik från sin lärare efter en föreläsning och hon tycker han är ett kanon-ämne som hälsocoach. Skönt att höra att du också tycker detta.🙂

    Haha, det kallas är alltid så tycker jag. Man minns saker man inte behöver komma ihåg men så fort det är viktigt så försvinner det.😛 Jag är själv expert på att komma ihåg de mest onödiga saker. Haha, jag är bäst på att köpa nagellack. Men jag är alltid sån. Jag måste ha minst en månads betänketid innan jag köper ett plagg.🙂

    Jo, det är ganska bra fördelning. Gnosjö är ju känt för sin företagsanda och sen finns det inte mycket annat än fabriksjobb här i närheten och det finns så otroligt många företag. Hade de inte tagit in kvinnor i produktionerna hade de inte haft någon arbetskraft alls.😀

    Det är ju inte så konstigt att man blir lite blyg och nervös om man ska träffa någon på det sättet. Men jag håller med om att det är jobbigt om man själv får stå för all konversation. Till slut vet man inte om personen helt enkelt inte är intresserad eller om man är fruktansvärt tråkig.😛 Haha, det finns inget här i Värnamo som är värt att se ändå så du får vara Stockholmskär.😀 Jag vet inte varför jag aldrig åkt till Sthlm… har liksom bara blivit så. Men nu har jag ju ytterligare en anledning att åka dit.😀

    Haha, ja det är samma här. Jag behöver inte förklara för Jonne vem jag menar när jag säger att jag diskuterat något med dig.🙂 Ja, jag tycker också det är svårt att klicka med andra tjejer. Jag säger nog tjej för som du säger, kvinna känns för propert och lite ”gammalt”. Jag känner mig inte heller som en kvinna. Jag är nog en tjej ända ut i fingerspetsarna.

    Haha, jag vet hur du känner dig, men hoppas du får till en bra bild nu då utan att få ett nervöst sammanbrott. ^^

    Jo, men det är jobbigt att plocka fram sina bra sidor. Jag gick nyligen på ett möte som gick ut på att jag skulle plocka fram mina bra och dåliga sidor och sen vända de negativa sidorna till något positivt så man bara hade en lista med positiva egenskaper! Jag slet med det där och kände mest för att hoppa ut genom fönstret. Om man vill försöka få fram att man är smart så låter man ju verkligen lite självgod om man helt sonika säger ”Jag är smart!” Man vill ju linda in det så man får fram att man är smart utan att det låter som att man sitter på för höga hästar. (vet inte det uttrycket ens finns på svenska men chansade).

    Haha, nu kommer ytterligare en grej som jag var säker på att jag nämnt någonstans. Just nu är jag arbetslös. Faktiskt av egen fri vilja. Mitt kontrakt på mitt förra jobb gick ut i februari och jag bara vägrar skriva på ett nytt eftersom företaget jag jobbade på var avskummet på denna jord! Olaglig anställning, behandlar vissa orättvist och behandlar allmänt de flesta som skit. Jag fick dessutom skulden för två saker som inte alls stämde och när jag konfronterat mina chefer om detta så blånekar de och påstår att de inte gjort fel, fast jag har medhåll från både facket och diskrimineringsombudsmannen på att de gjort fel.😛 Jag kan dra upp det i rätten och jag skulle vinna, ganska mycket med, men jag vill bara ta avstånd till det företaget nu. Sen jobbar min bror och hans flickvän också där och jag litar inte på att företaget inte skulle ”hämnas” på dem för något jag gjort. De har nämligen bevisat förr hur de gör med människor som yttrar sig om vad de gör fel (2 som fått sparken utan bra anledningar t ex) Haha, lagom tragiskt men nu mår jag ta mig sjutton mycket bättre även om jag är något hyperaktiv och uttråkad på dagarna.🙂

    Du kanske inte menade att jag nedvärderade mig själv men jag kan själv tycka att jag gjorde det lite. Att jag liksom måste hitta någon form av ursäkt eller förklaring till varför jag säger att jag är bra istället för att bara påstå att jag är bra och så är det! Men jo, det är verkligen svårt.😛

    De flesta brukar tro att jag är 25 eller yngre och det är ofta jag kan åka på ungdomsbiljett på bussen och det klagar jag inte på!😀 Har ännu inte fått visa leg för att köpa Red Bull dock tack och lov. Haha, jo lite kris har jag. Jag vill verkligen inte fylla 30 eftersom jag verkligen inte känner mig som det. och jag vet vilket liv det kommer bli från många som kommer yttra sig om att jag borde göra det ena och det andra, typ gifta mig, skaffa barn och hela baletten. Sen när man sitter här arbetslös och så vid 30 känner man sig aningen nedstämd, men man behöver inte vara så svensson jämt. xD

    Ja, jag håller med dig om att man så småningom säkert kan ändra sig. Jag har bland annat en bekant som påstod att hon aldrig ville skaffa barn och ville sterilisera sig vid 20. Det tycker jag bara är urbota dumt för tänk om man ångrar sig senare? Jag är emot att ha barn själv just nu, men finns inget som säger att jag kommer känna så om 4-5 år. Men man måste få ta det beslutet själv, inte övertalas av någon annan för att det är något man ”borde” göra. Sen har jag annan bekant, en tjej som ofta hjälpte mig i stallet när jag jobbade där och hon har barn sen några månader tillbaka och hon är bara 18. Men hon är en av de bästa mammorna jag sett och hon var mer än redo.

    Ja men jag kan förstå att man hemskt gärna vill passa in. Man har ju egentligen mycket att vinna på det. Sen betyder ju inte det att man är en fjortis så sett. Men att helt ge avkall på vem man är leder nog bara till att man egentligen inte mår så bra. Jag hatade att gå på mina klasskompisars fester i högstadiet för det skulle alltid lekas lekar som ryska posten och jag förstod inte vitsen med ett gå in i en garderob och få en puss av någon kille man inte ens tyckte om. Så jag spenderade helst min tid med hästar och ”skyllde” på dem.😉

    Jag fyller ju 1:a juni och jag vet inte alls vad som händer då. Min bror har tagit åt sig uppgiften att komma på något och då kan det bli vad sjutton som helst! Jag tycker inte om att fira min födelsedag alls så jag hoppas det blir något privat där jag inte får för mycket uppmärksamhet.🙂

    Haha, man ska aldrig underskatta Murphy’s lag.🙂

    Pussar och kramar

  10. Thessan skriver:

    stort tack för din medverkan i min amigurumitävling och lycka till. önskar dig en riktigt god natt

  11. sofia skriver:

    🙂
    nej vill inte prata om de;) de är lite privat varför de är så:)

    Ja då de kommer de:)

Kommentera

