A Good Feeling

Igår var en plugga-hemma-dag, satt och läste kurslitteratur mest hela dagen, så kände mig väldigt slut efter det, så blev inte mycket svara på kommentarer. Jag ska absolut försöka komma ikapp, men snart kommer en ny tentaperiod att inledas, så vi får se hur det går. Bear with me.
Under kvällen så browsade jag som vanligt runt lite på FB och såg att någon hade skrivit i Socialantropologi-grupp (en FB grupp för kursarna) att förra tentaresultatet låg uppe. Jag lovar att min puls alltid ökar minst trefaldigt varje gång jag får meddelande om att ett tentaresultat ligger uppe och denna gång var jag verkligen rädd för omtenta. Dels så kändes det inte som att jag hade skrivit vidare strukturerat och sedan så hade jag råkat svara på en fråga för mycket (var så nervös att jag inte läste igenom allting ordentligt), så de skulle lotta bort en fråga av min fyra och bara rätta tre. Dessutom så var Teorikursen jättetung och jobbig, så det var med bultande hjärta som jag loggade in för att kolla mitt resultat — och jag fick B! Jag höll på att få en hjärtattack, detta är alltså det högsta betyget jag någonsin fått inom Antropologin, det känns helt underbart (möjligt att detta till och med är det högsta jag någonsin fått på universitetet). Det känns helt underbart!
Men nu är det snart dags igen, så det är bara att försöka ladda om och hoppas på att det går bra även denna gång!
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till A Good Feeling

  1. Daniel skriver:

    Noterade din uppdatering på FB, så kikade in här och vill bara säga grattis till ditt betyg, Rinki, det var du väl värd! Håller med om att det var något nervöst för oss som svarade på alla fyra frågor (mot vetskapen om att de skulle lotta om vilken fråga som skulle komma att räknas bort), men det gick ju bra ändå🙂

    Vill inte låta som en ordpolis, men ”bare with me” kan tolkas som ”var naken med mig”. Men jag antar att du tänkte på ”bear with me” – ha tålamod med mig =)

    • rhulth skriver:

      Tack så jättemycket Daniel, det värmer verkligen jättemycket! Jag trodde allvarligt talat att jag inte skulle få godkänt, var så rädd att få en överhängande omtenta på just den kurse. Så blev verkligen lättad igår, blev till och med tårar, haha. Hur gick det för dig? Du brukar ju vara superduktig😉.

      Hehe, pinsamt men tack för rättningen! =)

      Kram på dig!

  2. Isabel Fahlin skriver:

    Grattis Rinki! Jag förstår verkligen den där känslan precis innan man får se vad betyget blev. Brukar säga; ”Hoppas alltid på det bästa, men är förberedd på det värsta”. Lite KBT över det hela. Fortsätt kämpa, har också snart tentavecka. Och du, vi borde ju faktiskt kunna ta en fika snart, vore kul att träffa dig! Sköt om dig! Kram

    • rhulth skriver:

      Tack så jättemycket Isabel, grattis själv för ditt C – du är superduktig. Vad har du tenta i denna gång? Ja, en fika vore härligt🙂 Sköt om dig med. Kram på dig!

  3. anna skriver:

    Ja visst de är ju så man ska göra liksom🙂 Tro på sig sj och de har jag gjort nu ända sen jag kom upp😀 känns så jävla awsome!! Va gör du 2 night då?🙂

  4. Jenny skriver:

    Grattis till ett kanonbetyg på din tenta!😀 Visste väl att du skulle klara det galant!😀

    sv: Tack så mycket. Var en ganska trist måndag igår men var inte mycket att göra åt. Är på topp idag igen, bara något oinspirerad med all tvätt. Ha ha. Ja jag är stolt över min far.🙂 Han har varit lite deppig på sistone för han saknar oss hemma i SVerige så kändes som att han behövde det med.🙂 Projektet handlade om att förflytta folk från kommunala boenden och omplacera dem i privatägda lägenheter istället. Min pappa jobbar i vanliga fall med att hitta alternativa boenden åt människor som förlorat sina hem i t ex bränder eller översvämningar. Det här projektet skulle innebära att många människor fick bättre standard med samma hyra, att de privata hyresföretagen tjänar mer pengar så de kan satsa på ännu fler lägenheter, samt att kommunen skulle tjäna pengar och kunna rusta upp och sälja de hus som de äger istället för att de bara används som tillfällig bostadslösning. Var ganska omfattande och jag tycker det lät kanon för alla inblandade.🙂

    Skönt att du fått kryckor iallafall men låter inte så bra att du spänner dig. När mian ledband skadades (på båda sidor av höger fot) så struntade jag i kryckor och gick på min fot så gott jag kunde iallafall så kanske därför foten är sned.:/ Men jag vet inte hur man kan göra för att bli av med smärtan i benet. Kanske göra rörelseövningar medan du sitter ner och med foten i luften, om det går utan att det gör ont.

    Jag tror det går bra med salamanderäggen. xD De står tyvärr hemma hos min pojkväns föräldrar för jag har ingen bra plats hemma hos mig, men Jonnes mamma har lovat att hålla koll så får jag åka dit så fort de kläckts.🙂 Men vi har flyttat äggen från de vuxna salamandrarnas terrarium till ett eget så de inte riskerar att ätas upp. xD Om det blir några bebisar så kommer jag nog vara värsta mamman och lägga upp foton på ”mina små bebisar” hela tiden.😀

    Det är alltid bra att önska sig presentkort. Ett biobesök är inte jättedyrt men ändå för mycket om man ska se allt man vill se.😛 Och jag är nog lite som du. Föredrar att sitta hemma och titta på film. Bio är jättekul men närmaste bio ligger 6 mil bort och det är så obekvämt med bio på något sätt. xD Det måste vara en film jag verkligen vill se för att jag ska vilja ägna den tiden och slösa de pengarna på att se den på bio.

    Haha, ja i värsta fall kan man alltid ta till saxen om man tröttnar.😀 Jo då jag har blivit både klippt och färgad i helgen.🙂 Blev axellångt med uppklippta längder så om jag vill kan jag ha en slät frisyr men om jag vill kan jag tufsa till hela håret.🙂 Men snällt av dig att du ville hjälpa mig.😀 Försöker mitt bästa nu att ta ett foto på mig själv som jag kan lägga upp på bloggen men jag och min kamera är ovänner… typ jämt. xD

    Ja, jag tycker också det är fascinerande eftersom vi har så mycket gemensamt, speciellt när det är så många olika udda intressen och idéer vi delar.🙂 Astrologi har jag väldigt svårt att tro på även om mycket av det som skrivs om mitt stjärntecken tvillingarna stämmer. Jag använder händerna när jag pratar (läs viftar som en väderkvarn) och jag är social och kreativ och allt det där, men sn ska tydligen tvillingen vara en riktig scen-apa som gillar att vara i centrum och synas och jag är precis tvärtom! I grund och botten tycker jag astrologi alltid handlar om att hitta något som kan stämma in på alla, och att man på något sätt skulle kunna förutspå framtiden bara för att man vet när någon är född tror jag inte på alls. Herrejösses vilket häftigt jobb din pappa har.😀 Måste vara fantastiskt att diskutera astronomi med honom.🙂 Just frågor om vad som kan finnas därute är ju det som gör astronomi så intressant. Förstår att det var häftigt att få vara i ett observatorium! Man blir alltid lika förvånad över hur mycket mer det finns därute än vad man kan se annars. Jag tycker det är synd att det inte fanns tillgång till astronomiklasser när jag gick i gymnasiet. Hade lätt valt det om det gått.🙂 Jag har sett att det finns en del kläder ute nu med stjärnor, jag har bara inte tagit mig iväg för att titta än.😀 Just vad gäller linnen så spelar inte tyg eller utseende så stor roll. Det enda kravet jag har är att det ska vara långt.🙂 Tycker inte om korta linnen.🙂 Vart hade du hittat dessa linnen?

    låter som en förbannat snygg tatuering och det är alltid härligt när en tatuering står för något och i din brors fall så står den ju för mycket, inte bara för hans skull utan även för att ge ett otroligt bra budskap till andra. Min bror är tyvärr lite tvärtom. Han anser att tatueringar inte ska behöva stå för något utan huvudsaken är att man tycker den är snygg. Jag tycker det kan vara en liten mix av båda.🙂 Man kan skaffa en tatuering bara för att den är snygg med men jag själv tycker om tatueringar som står för något också.

    Håller med dig. Det går att lägga upp spellistor på Youtube men man får ju fortfarande de där hoppen när det ska bytas klipp. Nine Network som är den kanal i Australien som sänder McLeods döttrar har alla avsnitt och alla säsonger upplagda på sin hemsida men man måste tyvärr bo i Australien för att kunna titta på dem. xD Alltid bäst att ha boxar hemma.🙂

    Visst är det sjukt. Tyvärr har det ju alltid varit så. Förr anställde arbetsgivare inte gärna folk med tatueringar eller piercingar men ju mer utspritt det blivit desto mer är det accepterat. Jag tycker att om man kan anställa en kille som går i keps kan man anställa en tjej med slöja också. Det är ju inte utseendet som är avgörande för hur kvalificerad man är för jobbet liksom. Och i slutändan är det inte slöjan i sig som får arbetsgivaren att säga nej utan det faktum att han är en idiot som inte kan acceptera att det finns andra religioner.😛

    Haha, de flesta av de jag skriver med har ju hittat mig genom dig.🙂 Haha, ja du får helt ta åt dig äran av att ha hittat mig först av alla.🙂

    Vad händer för dig annars i veckan? Hoppas det gått bra för dig i pluggandet och att det börjar kännas bättre i foten snart.

    Bamsekramar❤

  5. anna skriver:

    ja vi får se om de blir nåe🙂 inte säkert man blir utvald men kul med lite spänning hihi😀 ahaa okaj..men du får cholla då🙂 hoppas att den blir bättre snart!! kramis

  6. Jenny skriver:

    sv: Kan tänka mig att du känner dig lättad och jag förstår att sånt här kan vara jobbigt.🙂 Jag blir också nervös när det handlar om mina egna prestationer och vad det ska få för mottagande. Men du borde sluta tvivla så på dig själv. Du har ju bevisat nu att du är kanonbra på detta.😀

    Haha, nej tvätt är verkligen ingen höjdare.🙂 Det är egentligen inte speciellt jobbigt heller. Bara in i maskinen, i med tvättmedel och sen kan man göra annat under tiden. Men har man huvudvärk är allt jobbigt.😛

    Ska hälsa från dig.🙂 Tyvärr tycker min farsa att hans jobb är fruktansvärt tråkigt, även om han faktiskt hjälper folk så det var skönt att han fick göra något annorlunda.🙂

    Låter som en vettig läkare.🙂 Man ska ju ta det lugnt men inte vila foten helt totalt heller eller inte röra på den alls. Ledband tar ju tid men jag kunde gå helt normalt efter bara ett litet tag, även om foten var lite skör. Men har du foten lindad eller har du fått rådet att inte ha det? Jag tycker alltid folk har så skilda åsikter om just detta…

    Vi har inte hittat så många ägg. Den salamander som la äggen la dem i en plastväxt där det var lätt för de andra att komma åt så vi tror det är ca 15 ägg i växten. Sen vet man aldrig hur många som kläcks eller hur många som faktiskt överlever. Tyvärr har ynglena en tendens att vara kannibaler.😦 Bara att hoppas på det bästa. Salamandrar blir oftast runt 10 år gamla, men vissa kan bli upp till 30 år i fångenskap, fast det är väldigt ovanligt.🙂

    Jag gillar också just den delen att kunna pausa. Och sen uppskattar jag att kunna ställa mig upp och sträcka på mig lite då och då. Försök göra det på en bio.😀 En timme är ändå en ganska lång tid för att ta sig till en bio, men har man bara bra förbindelser så går det nog an.🙂

    Det blev svart till slut iallafall.🙂 Och jag trivs jättebra i det.🙂 Alla som sett mig säger att även om det är en ganska drastiskt ändring så ser det naturligt ut och min mamma märkte det inte ens när hon såg mig första gången. xD Hade jag inte haft mobilen som kamera hade den åkt ut genom fönstret för länge sen, så pass mycket ovänner är vi just nu.😀 Haha.

    Vad glad jag blir att du berättat om mig.🙂 Jag pratar med min Jonne ibland om hur du och jag klickat och vad vi diskuterar och så med.🙂 Jag har ju ändå varit van internetanvändare sedan typ 1995 och det är först nu när jag haft bloggen som jag faktiskt fått kontakt med folk jag klickat med, däribland dig och Sandra. Annars har det aldrig klickat så. Jag har t ex aldrig träffat någon som jag pratat med över internet, vilket jag verkar vara helt ensam med. xD nördig kuriosa är ju den bästa och det var kul att läsa den historien. Precis så ser jag på astrologi. Tittar man på horoskop t ex så är de ju skrivna på ett sånt sätt att alla kan ta det åt sig. Och jättekul med en illusionist som verkligen försöker få fram sanningen. Jag trodde knappt det fanns folk som fortfarande försökte övertala andra att de faktiskt hade magiska krafter. Jag skulle tycka det var fantastiskt om det faktiskt fanns äkta magi men jag tvivlar på att det gör det. Iallafall tills jag blir motbevisad.🙂 Haha, du och jag bevisar ju att det inte har ett smack att göra med vilken tid på året man är född. Hade astrologi stämt så hade ju du och jag inte alls haft liknande karaktärer och det verkar det ju onekligen som att vi har.🙂

    Haha, hoppas det finns något stjärnplagg på H&M, för jag har ett presentkort som måste användas innan den 16:e.😀 Ärligt talat letar jag inte efter något speciellt så sätt. Det linnet jag hade var ett vanligt linne med ganska tunna axelband. Inte spaghettilinne utan kanske 2 cm breda band. Men det behöver inte vara det om jag köper ett nytt. Huvudsaken är att det är långt.🙂 Jättesnällt av dig som hjälper mig.🙂

    Jag håller med dig där också. Smaken ändras ju gärna med åldern och därför är det nästan viktigt att tatueringen står för något man alltid kommer minnas. Jag vill tatuera in vargtassar bakom ena örat, inte bara för att jag älskar vargar utan också för att mina hundar jag hade betydde så mycket för mig och gav mig så mycket styrka. Sen vill jag ha ett alviskt tecken (för stjärna haha) på min andra höft för att matcha det japanska tecknet eftersom Sagan om Ringen är en fruktansvärt stor del av mitt liv också. (Nörd som jag är) Och sen vill jag ha en häst-tatuering med. Så alla mina tatueringar kommer stå för något. Och då blir det självklart ett motiv som är snyggt också. Även om det skulle visa sig om några år att jag tröttnat på Sagan om Ringen så skulle motivet ändå påminna mig om hur den en gång förändrade mitt liv.

    Jag kan också förstå det tänket lite, att man vet att man kanske förlorar kunder som är känsliga, men samtidigt så tycker jag det är sjukt att en människa slutar handla på typ ICA för att det sitter en tjej med slöja på i kassan. Det är liksom deras problem. City Gross här i Värnamo tycker jag är bra för de har två tjejer med slöja anställda. Det är bra när ett företag ser potentialen och människan och inte vad den människan har på sig. Jag håller med om homosexualitet också. Det är något som har blivit ”accepterat” när det en gång i tiden varit dödsstraff på det, även om det kanske inte är helt totalt öppet som heterosexualitet.

    Det har jag sett att Polisen och Brandkåren gör här nere i Värnamo också. Det blir fel på ett annat sätt då. De försöker framtvinga en mer etniskt bredd på bekostnad att den som är mest lämpad för jobbet kanske inte får det. Men jag tycker det är ett bra initiativ ändå, att visa att etnisk bakgrund inte spelar någon roll. Fast jag har ännu inte sett en kvinnlig polis med slöja…:/ Men jo jag förstår hur du menar.

    Haha, tror inte någon snor mig.🙂 Haha.😀

    Uff, nej jag kan tänka mig att du inte känner dig jättetaggad efter att du nyss haft en hemsk tenta. Men det är hem-tenta nu istället va? Men som jag sa så kommer du klara det galant! Vad innebär nästa kurs då? För mig blir det en lugn vecka tack och lov. Imorgon är det träning och tvätt (gaaah), på torsdag kör jag spadag och ska sen in till stan och fika med en vän och på fredag ska jag in till H&M och utnyttja presentkortet och sen träffa Jonne som kommer hem i helgen igen.🙂 Resten är oplanerat och får bli som det blir tills vidare.🙂

    Godnatt på dig så länge och stora bamsekramar.❤

  7. Thessan skriver:

    Tack så jättemycket! Jag menar 2000 beök på en månad😉 Min dag har varit fin, hemma och städat och varit på apt på jobbet. Ligger här nu klar vaken och kockan är halv fyra på natten, ont i halsen och kallsvettig, kankse är det hej hej herr influensa som är på besök???😦

  8. Anna Terneborg skriver:

    Åh, vad roligt. Grattis till ditt B! Imponerande🙂
    Svar: Jag har faktiskt inte läst böckerna, så vet inte om de är bra eller ej. Jag har luskat på internet och googlat fram vem A är i böckerna, det är så jag vet😉 Haha, kunde inte hålla mig! Tror att det bara är två avsnitt kvar innan vi får veta.. Spännande!

    Jag hade en bra dag, aningen lång dock. Men jag tog mig igenom den, nu väntar dock ännu en 7-18 dag🙂 Men jag ska nog klara av den med, blir dessutom seriemys med en vän ikväll.. Så har något att se fram emot🙂

    Hur var din dag? Kram

  9. Thessan skriver:

    Nej jag brukar inte sälja amisar. Däremot ska jag ha en hel del tävlingar på bloggen med amisar som vinst nu framigenom så håll utkik efter det. En tävling är planerad när besöksräknaren smiter över 5000 besök, en annan är planerad till runt påsktiden så håll ut kik =) Nu ska jag sova… *host host*

  10. Sandra skriver:

    Åh ett stort grattis till ditt B, vad roligt =) Bra jobbat vännen!

    Svar: Det är bra med mig, bara vaknade med torr hals. Så det var inte mer med det än att det är himla irriterande att hosata sådär.

    Jag gillar Enough, tycker den är riktigt bra. Och Abduction var oväntat bra.. var inte så inställd på det eftersom den kändes lite hypad. Men den var bra.

    Nej jag kör med kvarg, funkar superbra tycker jag.

    Det är skönt att mysa hemma också, jag var inne i en sådan period innan men på något sätt är det nästan omöjligt att ha ett sånt liv nu, mycket handlar ändå om att gå ut för att överhuvudtaget hinna se min kära kille någon gång🙂 Sen tycker jag det är kul med, men det har gått från att vara en kul grej till att bli lite av en livsstil.

    Puss & kram❤

  11. Vivi skriver:

    Stort grattis, förstår att det måste kännas jätteskönt, finns inget värre än att ha en jobbig kurs hängande över sig !.. eller jo , det är klart det finns, men jag vet hur jobbigt det kan avra menar jag🙂
    Verkligen ett stort grattis !
    Hur är det med foten nu ?

    Bloggträffen är väl inte riktigt i land ännu, blir vi itne fler anmälda så kan det bli tajt. Priserna är baserade på att vi blir ca 15 personer, så över 10 personer hade jag gärna velat få in, speciellt då jag lagt ned så pass mycket tid, men vi får se.
    Lite ”story of my life” att jag fixar en massa och så blir uppslutningen halvdan😛

    Kram

  12. Thessan skriver:

    Tack, sover å knaprar alvedon om vart annat känns det som, ska se om jag orkar flytta mig ut till soffan så att jag kan virka lite men det värsta av allt — jag måste ut å handla katterna har ingen mat😦

  13. angelica skriver:

    sv taack🙂 på pagoini!
    haha okej🙂 det var min kusin och farbror som hade fyllt år!

  14. camilla skriver:

    Grattis till betyget vad roligt😀 Lycka till med pluggandet nu också:D är det roligt?

    ÅÅ jag tycker också desperate grymt bra:D vilken är din favoritserie?

    Haha de får du göra🙂 På tal om namnsdagar så fick jag reda på att jag har det idag via ett sms imorse haha xD vilken koll man har xD

    Förstår det, de tar ju tid för kroppen att läka men skönt att de finns vissa hjälpmedel att få🙂 du får ta de lugnt nu ett tag med foten🙂 du kan ju vara glad att det inte var mitt i sommaren de hände iaf🙂

    ÅÅ den filmen är bra😀 jag har alltid gillat den lilla sjöjungfrun mest men även askungen (tror de va mkt för att jag aldrig fick den filmen men alltid ville ha haha). Men åå alla är ju bra😀 så fort någon visas på tv sitter jag nästan alltid o ser på den😀

    kramis

  15. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Såg den vackra himlen när jag närmade mig jobbet, så knäppte en bild🙂 Lillördag är alltid trevligt, fast ska fira med seriemys istället för utgång.

    Jadå, det är inte så jobbigt egentligen. Bara två timmar längre än när jag slutar tidigt, men jag tror det sitter i huvudet. Att det är där jag blir trött på något vis, om det låter möjligt?🙂

    Så lite så, det är du absolut värd! Så mycket som du sliter, känner att jag inte ens behöver känna dig för att veta hur hårt du sliter och hur duktig du är på det du gör. Så att se att det lönar sig tycker jag är jätteroligt för dig!

    Aj då, vad tråkigt att foten inte blivit bra ännu. Men blir det bättre för var dag som går eller känner du fortfarande av lika mycket? Hoppas verkligen att smärtat försvinner snart, förstår verkligen att det inte är kul att hoppa omkring med en krycka och ha ont.

    Denna kurs kommer säkert gå bra den med! Ha en fin dag, smärtan till trots. Styrke-kram!

  16. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    GRATTIS! Ny tentaperiod börjar snart för mig med. Huuuga.

    sv: nej jag har IBS, det är typ känslig tarm i allmänhet, men av någon anledning reagerar jag mest på mjöl. Men jag har kollat om jag är glutenintolerant och det är jag inte, EGENTLIGEN. Men det är ju typ samma symptom så… Kanske jag ska testa på glutenfritt och se om symptomen försvinner då. Jag är också känslig mot laktos, men inte så farligt, blir mest pruttig😛

  17. Anna Katana skriver:

    Grattis! Vad roligt att du fick ett B, särskilt när du var så nervös inför att ha klarat det. Jättekul! Nu får du ta och fira lite tycker jag.

    Det var en kurs i systematiskpedagogik, det arbetssättet som används i stdsdelen Norra Hisingen som jag nu jobbar i. Nu ska vi till våra jobb och filma för att sedan fortsätta kursen den 28:e maj.

    Kramar

  18. Paparazzibecka skriver:

    sv: thanks!
    Det var nicky från big brother jag var med. Fast vi sket bion och drog och käkade, sedan till hans brorsas restaurang och drack lite öl.

  19. Ohh GRATTIS till de fantastiska betyget. Men de visste vi väl redan😉

    Ja men kolla med mamma din om de var Varkala ni var i så kan du berätta lite inside stories för mig. =)

    Du får nog plats i resväskan så du kan följa med till Indien, får strunta i all shopping helt enkelt. Ja men de känns vrkligen fantastiskt att allt är planerat… bokningen gjordes idag… bara betalningen kvar. =) 10 månader kvar ungefär så sålänge ser jag fram emot resan till Edinburgh och Frankrike. Har du någon spännande resa inplanerad??

    Kram kram

  20. Jenny skriver:

    sv: Jag tycker boken är väldigt intressant för man får lite av en aha-upplevelse när man blir jämförd med en apa typ. Första delen av boken handlar dock nästan helt uteslutande om förhållandet apa-människa och evolution. Lasse Berg själv är ju ingen vetenskapsman på något sätt, utan han är ”bara” författare, journalist och dokumentärfilmare. Jag kan inte säga om han har pratat med någon socialantropolog eller etnolog eftersom jag inte läst klart boken än. xD I boken tar han upp så många olika teorier från alla möjliga sorters vetenskapsmän utan att direkt ange vilken inriktning denna person har, och jag skulle väl säga att han varken bekräftar dessa teorier eller slår hål på dem, utan han bara presenterar dem. I boken så lever han även bland bushmän för att se hur människan kan ha levt för 100 000 år sedan. Men om du inte gillar hela tanken på evolution så vet jag inte om du skulle tycka om boken, iallafall inte första delen. Eller är det evolutionism du inte gillar?

    Men ett bra studieresultat är ju ett bevis på att du faktiskt kan det du läst om. Det var ju en svår kurs och du fick kanonbetyg så jag tycker du ska vara galet stolt över dig själv!

    Det är skönt att ni kan dela upp sysslorna på det viset. Det ska ju vara rättvist. Det enda jag hatar är att diska för jag får så ont i ryggen av det, och dammsugning är inte heller någon höjdare. Så jag brukar köra att jag gör allt annat som sopning, dammtorkning, tvätt och moppning om min pojkvän tar disken och dammsuger. Jag gillar faktiskt att gå runt och dammtorka (är något pedantiskt när det kommer till köket t ex) och sen så är jag lite lurig med. Den som dammtorkar får bestämma vart alla saker ska stå!😀

    Ja, jag tror att det här kan motivera honom ganska mycket. Det är ju ett förtroendeuppdrag som säkert kommer öppna många dörrar och jag tror min pappa mår bra av att få lite mer ansvar. Min pappa har sagt att han längtar tillbaka till Sverige, men han har inte sagt rakt ut att han tänker flytta tillbaka. I allafall inte än på ett tag. Men saken är den att han inte har kunnat åka till Sverige en enda gång, inte ens för att hälsa på, sen han flyttade. Jag tror att han skulle behöva komma tillbaka i någon vecka eller så för att kunna bestämma sig för hur han ska göra.

    Jag tror också att det är bra att ha foten lindad som stöd. Det var ju typ 9 år sedan jag skadade min fot och jag fick väl rådet då att ha den lindad, men jag lyssnade tyvärr inte. xD Du får nog följa läkarens råd så blir det nog bra.🙂

    Jo, salamandrar är groddjur och jag vet att grodyngel kan äta upp varandra om det inte finns nog med mat. Jag hade grodyngel än gång när jag var 10 och så fort ett yngel utvecklade ben så åt de andra upp honom.😦 Trots att jag lade i växter och insekter och allt möjligt. Men nu har jag läst på en del om hur man ska ge salamanderynglen mat så att de äter det och inte varandra. Det borde inte dröja så länge innan äggen kläcks. Det ska ta 2-4 veckor.🙂

    Chips är ju de ultimata snacksen till film.😉 Fast man brukar få en del ogillande blickar då. xD Jag måste sträcka på mig, även om filmen är bra. Jag blir lätt stel i ryggen och i knäna annars. Just knäna brukar vara det största problemet eftersom det är så lite plats för benen och man kan inte sträcka ut dem alls.

    Aaaw tack vad snällt sagt. 🙂 Nej jag har inte kastat ut mobilen än iallafall.😉 Har lyckats ta ett foto som jag ska försöka lägga upp idag.🙂

    Mina föräldrar vet om att jag har en blogg men de läser den inte. Pappa kommer inte ihåg det och min mamma sitter nästan aldrig vid sin dator. xD Men ibland kan jag prata med min mamma om saker vi diskuterat så förklarar jag att jag diskuterar med dig .🙂 Jag håller helt med. Det är nog bara dig och Sandra som jag har fått en sån otrolig kontakt med så snabbt, framförallt dig då. De chattvänner jag hade när jag var yngre var aldrig samma sak. Jag var alltid noggrann med att poängtera för dem att vi var internetvänner och att jag inte hade några planer på att träffa någon hur som helst. xD Haha jag var nog lite elak av mig kanske, men jag var aldrig ute efter att faktiskt träffa någon och speciellt inte killar som nästan alltid var ute efter något annat än att bara ta en fika och prata. Lite tråkigt att Sandra har så mycket att göra nuförtiden, men hon kommer nog tillbaka.🙂

    Ja, man har ju sett en del tv-program från USA där de ställer en massa ledande frågor som gör att deltagarna själva svarar på frågorna och blir lurade totalt. Jag tror på att det finns mer än vi kan se men jag kräver ordentliga bevis innan jag tror på riktigt. Till exempel så tror jag på spöken och att man kan få kontakt med dem, men jag har ännu inte sett tillräckligt starka bevis på någon som kan detta, jag utgår bara från några saker jag själv upplevt som ingen hittills kunnat förklara ordentligt. Men jag tycker det är förbannat bra att din pappas vän gör det han kan för att avslöja bedragare som enbart lurar folk på pengar. Man får ju tro på magiska krafter om man vill men man ska itne lura folk på pengar.

    Fasen, H&Ms hemsida låg visst nere xD Får ta en titt senare istället.🙂 Men tack iallafall. Jag ska till stan imorgon så jag kan titta in i butiken då och se om linnet kanske finns där.🙂
    Stjärna på alviska (eller rättare sagt ett av de alviska språken) heter èl, och om man skriver det med alviska bokstäver så ser det nästan ut som ett tecken. Jag hittar ingen bild på just det men på denna bild kan du se bokstäverna: http://www.starchamber.com/paracelsus/elvish/images/alphabet.gif
    Haha, det är lite svårt att förklara vad sagan om ringen betyder egentligen utan att det låter lite löjligt. Jag får nästan börja lite från början. Jag försökte läsa boken första gången när jag var 10, på engelska dessutom och det gick ju inte riktigt. Och jag var inget fan när filmerna kom så jag sa att jag inte ville se dem om inte jag kunde se alla 3 på raken. Så det dröjde fram till 2008 innan jag faktiskt såg filmerna i ett 14-timmars maraton! Och jag blev så totalt fast!! Jag blev nörd på en natt typ! Efter detta så sög jag i mig allt som Tolkien skrivit, jag fick upp ögonen för Viggo Mortensen som numera är min favoritskådis och jag fick upp ögonen för klassisk musik och ”alvisk” musik samtidigt så det var ganska många aspekter i mitt liv som ändrades samtidigt.🙂 Och Jonne är också galen i Sagan om Ringen, något som kanske var det som gjorde att vi fann varandra från första början.🙂

    Ja jag tycker det är kanon att Coop hos dig och City Gross och även andra företag hjälper till att få folk att tänka om. Det finns ju alltid extrema överallt, men vi har nog kommit ganska långt här iallafall. I öst vet jag inte riktigt hur det ser ut från land till land. Vet att det är dödsstraff på homosexualitet i många länder men om man kollar på Japan eller Thailand så verkar det vara mer accepterat men jag kan inte svara på det helt säkert… Jag läste ditt inlägg nu och det är kanonbra skrivet! Jag håller med dig helt och hållet i det du skriver. Vi borde ha kommit längre än att försöka stänga ute vissa grupper ur samhället och ta bort deras rättigheter. Precis som med huvudduk eller turbaner eller vad det nu kan vara så förstår jag inte hur folk fortfarande inte kan acceptera homosexualitet som något helt normalt. Det säger ju egentligen mer om de människorna än det gör om någon som är gay.

    Vilken härlig kurs! Det tycker jag låter jätteintressant.😀 Skönt att det är hemtenta också. Alltid mycket lättare att få göra allt på hemmaplan snarare än att sitta i en skolsal.🙂

    Pussar och kramar!❤

  21. Josefin skriver:

    Vad roligt att höra att det gått bra!🙂

    And I’m back. Är väl inte i topp form men jag tar dagen som den kommer. Och att våren är på väg hjälper en hel del!

    Kram

  22. Sandra skriver:

    Svar: Ja min kille också, han äter ju kvarg på mackan (?) till frukost den galningen. Men så satsar han redan nu på sixpack och beach 2012 haha. Ja det enda som finns laktosfritt vad jag vet är väl typ Valios kvarg. Det brukar dock vara helt okej om man blandar ut med frukt och bär, då tycker i alla fall inte jag att det smakar något direkt.. vet att många blandar ut med lite saft typ fun light och sådär också för att inte känna den ”sura” smaken från surmjölken.

    Ja absolut, men hostan den är bara aktiv när det är dags att sova. Lite störigt men det funkar ändå. Mycket tedrickande just nu.

    Nej men eftersom det var en sån där ”tonårsidol” i huvudrollen så var jag lite skeptisk, de brukar inte göra de bästa filmerna enligt mig men det var bra.

    Man gör ju det, det är lite tråkigt men så är det ju och så tycker jag det är kul att se honom jobba också och träffa folk som uppskattar det han gör. Så det är kul även om jag ibland kan tycka det är tråkigt att vi inte bara kan dra iväg, hyra film och äta chips i myskläder en lördag😉

    Min dag har varit kantad av jobb och en lunchdejt, så den har varit helt okej faktiskt. Vad har du hittat på?

    Puss & kram❤

  23. Johanna skriver:

    GRattis till ditt betyg, förstår du är glad. Även om jag har dålig koll på det nya betygssytemet🙂
    Men minns känslan när man fick veta betygen var ute…. ungefär samma känsla som du…. jag plåga mig själv länge innan jag våga gå in och se betyget…

  24. fantasydining skriver:

    Klart att det gör! Det fixar du det är jag helt säker på.

    Vi brukar fritera dumplingsen i solrosolja i en kastrull , lägga i 2-3 st åtgången och ta upp dem med hålslev och låta dom rinna av på papper en stund! Dom brukar bli riktigt frasiga och goda.

    Själv är jag extremt trött just nu! Har verkligen arbetat tok mycket så nu ser jag bara fram till semestern bara 1 månad kvar. men just nu är det ganska tungt!

  25. Lisa skriver:

    Nummer tre på listan hävdar min pojkvän är ren allmänbildning, man bör ha läst den! Ilgrimsresan ser jag förresten också fram emot, liksom alla de övriga böckerna på min lista =)
    Roligt att du tycker att jag verkar talangfull, själv vet jag flertalet som är mycket bättre än mig på att baka och laga mat. Men jag gillar det och tycker det är avkopplande, vilket är huvudsaken för mig! =)
    Den tanken kom till mig med på utbildningen. ”Va då för anknytning till mitt namn?! Jag heter ju det jag heter! Sedan är det inget mer med det”. Medan jag själv är döpt efter växten som heter flitiga Lisa, för jag har alltid varit en flitig person som älskar att göra saker. Plus att mitt mellannamn är Smålandslandskapsblomma, den plats som min pappa är uppväxt på. Vad har du för anknytning till dina namn? =)
    Oj då, det lät ju inte alls trevligt med getinginvasion! Men det problemet känns ju som att hyresvärden borde kunna lösa, eller?

    Alla behöver vi påminnelser ibland, allra helst jag som är expert på att spara presentkort så att de hinner bli oanvändbara! Men jag är säker på att du är bättre på det där än vad jag är! =)
    Ajdå, aldrig roligt med ledbandssträckningar! Härligt dock att det går åt rätt håll och att du börjar känna dig bättre! Snart ska du se att du är kvitt kryckorna också😉
    Min vecka har haft en toppenstart och jag hoppas att resten följer i dess spår! Men hur har din varit? Och du ska se att även denna tenta kommer att gå galant! Go girl!
    Kram

  26. Tess Cameron skriver:

    Grattis till dig =)

    svar: Nemen va kul. Kan du inte länka till några av dina youtube klipp =) Vill jätte gärna lyssna =)

  27. De är inte nördig info… kanske lite oviktig. De är liksom inte något man pratar om med vänner eller folk på tunnelbanan. =) Eller jag skulle i och för sig kunna prata om sånt…. Ja dom där ”ja de där kan jag”-upplevelserna är fantastiska. Att man kan något som de står i tidningen om. =)

    Ja de kan bli lite svårt att komma ivg på semester om man pluggar, ekonomin går liksom inte ihop som man vill alla gånger. Jag är glad att jag pluggar OCH jobbar!!

    Kram

  28. Jasmine skriver:

    Va’ roligt att du fick ett sådant fint resultat på din tenta. Stort grattis, jag är stolt över dig.

    Svar: Skönt att veta att din fot är bättre. Usch, det är inte roligt att känna sig funktionshindrad. Ta det försiktigt, kära du.

    Jag vill tacka dig ödmjukast för den underbart fina kommentaren du gav mig angående att flytta tillbaka till barndomshemmet och känna nostalgi. Jag hoppas verkligen att jag känner det så som du beskriver, det skulle vara fint. Dina ord lugnar och jag hoppas att du förstår hur mycket jag uppskattar dina kommentarer. Det märks att du lägger ner mycket tid på att skriva dem, tack. <33

    Bra liknelse. Som du skriver; första kärleken är alltid speciell.

    Personlig fråga (svara om du vill); varför trivdes du inte med dig själv när du tog studenten?

    Tack för dina ord. Jag tror bestämt att det blir den lila klänningen. Jag känner mig fin i den. Och skulle jag ändra mig beror det nog främst på att jag har hittat en klänning som jag tycker ännu bättre om.🙂

    Du är söt.❤
    Jag kan avslöja att det har publicerats ett nytt kort. Och ännu ett är på gång.😀

    Många Kramar

Kommentera

