Femme

Detta var presenten som jag gav till mamma igår, hon blev jätteglad och tydligen hade jag bra tajming eftersom hon behövde en ny parfym, score! Det var en jättetrevlig middag igår inne i stan på restaurangen Marie Laveaurekommenderar verkligen den restaurangen. Den har sin rustika charm och det kreolska kökets maträtter kan verkligen avnjutas på detta ställe. Dessvärre så var inte kyckling jambalayan som jag var inställd på, laktosfri, men min Chili blev bra den med.

Det var kul att träffa familjen och äta tillsammans, alla var väldigt glada och det kändes som att det var riktigt bra stämning. Imorgon ska jag träffa pappa också och äta lunch efter min föreläsning, det ska bli trevligt. Jag hoppas dock på att det fungerar okej med foten, jag kan gå bättre på den nu, men jag får fortfarande en typ av kramp/värk i övriga delen av foten/benet eftersom jag går lite skumt just nu, för att det inte ska göra ont i den delen som jag har gjort illa. Men det ska nog fungera på något sätt.

Jag har fått andra goda nyheter under kvällen också, men jag tar och bloggar om det imorgon istället. Idag har det varit en del annat, så bloggen har kommit lite i kläm men lovar bättre bloggning imorgon!

Kram på er, hoppas att veckan har börjat bra!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Mat/Bakelser, Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Femme

  1. Klara skriver:

    – Åh, ja! Det finns så otroligt många fina bilder att vila blicken på, dessa från weheartit.

    Spanska är enkelt att lära sig om man gillar språk – har du dessutom en supermormor från italien underlättar ju det en hel del med tanke på grammatiken (som du sa:)).

    Engelska C-kursen är densamma som Engelska 7. GY11-eleverna har dock fått en ny kursplan vilken inkluderar annat kursinnehåll (i exempelvis fysik och matematik), nya namn på somliga kurser samt ett nytt betygssystem där vi betygsätts med F-A.

    Pojkvännen pluggar fortfarande, han går liksom jag på gymnasiet. På fritiden spelar han en hel del dock – gitarr, gitarr, gitarr (och i vissa fall sång) så fort han får tillfälle, haha! När han är hemma på svensk mark är han förstagitarrist i två band. Just nu spelar lovsång tillsammans med hans amigos på segelbåten Elida.

    Det är så otroligt mysigt att äta ute med familjen sådär! Eller att äta tillsammans över huvud taget. Jag tycker att det är ett finfint sätt att varva ned efter en stressig skoldag med en god middag.

    Krya på foten, ser fram emot att få höra om dina goda nyheter!

    Kram!

  2. Lisa skriver:

    Sv: Lemoncurd är som citronfromage fast godare! Plus att den passar som du säger till scones och dylika saker! Fint tips förresten om den där lemon meringue pajen förresten!
    Var på Rödda barnen utbildning förra veckan och då gick vi just igenom det med vad man har för anknytning till sitt namn och vad det betyder för en själv. Många hade inte en enda koppling eller ens teori till varför de hette som de hette. Så jag kan på sätt och vis förstå då att det där med namnsdagar har försvunnit bort.
    Åh vad lyxigt med en balkong! Skulle väldigt gärna ha haft en själv så att jag också kunnat odla lite örter och grönsaker!=) Härligt med din rosmarin förresten!
    Att se över ens lya är aldrig fel och du kanske finner att vissa böcker kan plockas undan för att ge utrymme till de nya? Om så bara för ett tag tills du får större yta =)

    Med presentkort och allt i din ägo så tycker jag definitivt att du ska planera in ett biobesök! Gör då inte som jag som har en tendens att spara dem till dess att ge gått ut och blivit helt värdelösa! Vad har hänt med din fot förresten?

    Ha en fortsatt fin kväll du med och jag hoppas att foten känns lite bättre! Kram

  3. Den restaurangen har jag hört mycket bra om, man borde gå dit någon gång men har inte blivit av. En gammal kollega som inte ens gillar efterrätter brukade alltid beställa en där och det ser jag som ett bra betyg haha.😀

    Haha ja det är säkert så de tänker, mjölka ut så mycket pengar de kan från programmet i form av böcker och annat. De hinner säkert få ut en bok till efter säsongens slut och sen vinnarens kokbok. Det är 4 avsnitt kvar med det som visas ikväll🙂 Jag tycker de i juryn varit hårdare denna säsong och det känns positivt haha, tror de lärt sig mycket från första säsongen!

    Ja det känns ju så kul att få planera kalas och annat, är ju roligare att fira små barn än sig själv som tröttnat på att fylla år haha. Jag mår faktiskt oförskämt bra med graviditeten haha. Inga direkta krämpor, ingen halsbränna, inget illamående. Det är skönt men man glömmer lätt att man faktiskt inte borde rusa runt som vanligt och göra samma lyft🙂

    Haha vilken otur du hade med jackan! Men det finns ju många andra fina också om du skulle vilja ha en ny. Fick dessutom hem en rabattkupong på 20% på just jackor idag, fick du också det haha?

    Kramar

  4. sofia skriver:

    Ja men visst är de:) ja det gör man verkligen det är bara en själv som kan bestämma det:)
    Ja man måste få unna sig ibland som du sa livet är kort:)

    Okej vad trevligt:)är adopterad ifrån tri vandrum;)

  5. sofia skriver:

    Ja det är det verkligen. Jag tycker de är bra att dom ska bli utvisade vi är för snälla i Sverige nä de gäller fängelse.. Dom kommer ju göra de igen när dom är utsläppta. Men dom får så få straff pg att dom har stor risk att bli mördade i fängelse för ingen gillar såna…

    Dom borde utvisas och sättas i fängelse där eller nåt.. 2-4 år är inget straff för de dom har gjort ..dom har liksom försöt en människans liv och tro till människor spec killar…
    Å kanske aldrig mer kan va när en människa utan att få panik och de…

    Okej vad trevligt =) de är nog fint ja vet inte har inte vart där sen ja kom hit..Nej jag har inte varit tillbaka å har ingen lust med det heller:)

    kram

Kommentera

