BBQ = Summer!

I min kurs nu så har vi även pratat om känslor och sinnen har vi snubblat in på också. Ta lukt till exempel, många av er vet säkert redan att vissa lukter kan framkalla minnen, till och med minnen man kanske glömt eller förträngt, elller inte inte ens var medveten om.

Idag när jag satt och läste i kurslitteraturen inför nästa vecka så kände jag koldoft utanför fönstret, alltså grilldoft! Jäklar vad jag började känna sommarkänslor, blev faktiskt lite gladare av det, har ju inte kunnat ta mig ut alls idag så det behövdes lite glädjekänslor. Grilldoft är verkligen något som jag kopplar starkt till härliga, varma sommarkvällar hos föräldrarna eller ute i båten! Så mysigt.

Får ni några associationer av sådan doft?

Jag vill också säga ett stort tack, till alla kära och underbara läsare som har peppat mig angående foten, det är lite skönt att få höra att folk tycker synd om en, lite i alla fall. Känns lite som att jag blir ompysslad av er, fina ni. Min fot är i alla fall inte bruten, tack och lov! Det är istället en ledband i foten som har pajat (på grund av min stukning), yttersidan av högra foten är därmed inte bra att lägga tyngd på, men kan ta mig runt lite i lägenheten om jag går försiktigt och försöker balansera på den inre sidan av foten, inte det lättaste kan jag säga er!

Hoppas att ni får en underbar fredag allihop!
Är det förresten någon som har invigt grillen redan, eller är det bara grannarna här?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Bloggen, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till BBQ = Summer!

  1. Thessan skriver:

    Det blir en lugn fredagkväll här hemma hos oss. Ska försöka översätta några virk-mönster från engelska till svenska, katterna ligger och myser här i soffan =) Njuter av en ledig helg. Jag började virka Amigurumis i september 2009 så jag har hållt på ett tag nu men det är lika roligt fortfarande =) Nu utmanar jag mig själv lite med att virka av mönster på andra språk än svenska och ibland ritar jag egna mönster. Hoppas du oxå har en mysig och fin kväll!

  2. Anna Katana skriver:

    Grilldoft är absolut sommar för mig. Bara längtar tills att ta fram grillen. Mums! Och alla grillfester under sommaren.
    Menar du att dina grannar redan tagit fram grillen alltså?

    Igår blev korv o stroganoff men nu väntar köttfärspaj i ugnen och jag börjar bli hungrig ikväll med faktiskt.

    Kramar

  3. Anna Katana skriver:

    😀

    Vad blir det för gott hemma hos dig ikväll då? (:

    Grillukten lät ju inte göra att du känner dig mindre hungrig direkt.

    Kramar

  4. Thessan skriver:

    det finns massor av mönster på nätet som man kan virka. googla p娔amigurumi +mönster” , ”amigurumi +pattern”. http://monsterarkivet.blogspot.com är en sida med massa mönster men som sagt som du söker på amigurumis så kommer du att hitta mycket. Spännande om du skulle börja tycker jag! ha en fin kväll. kram

  5. anna skriver:

    Nej jag vet men man blev ju en helt annan människa å de liksom under den här tiden..man vart nästan som ett monster å lät sig styras liksom som någon jävla nickedocka. Ja asså de är bra mellan oss nu, de känns bra faktiskt men mkt vet vi ju om..asså va som hände å de. Hoppas att du får en awsome fredag vännen🙂 kraaam

  6. Anna Terneborg skriver:

    Ännu har jag inte grillat, men tippar ändå på att det blir ganska så snart🙂
    Svar: Ja, och hela intervjun är så bra. Det syns verkligen på henne att hon vill det här på riktigt nu, att hon verkligen menar allvar. Och jag hoppas innerligt att hon håller sig till det hon gör bäst nu – skådespela och underhålla.

    Tack så mycket! Tror dock det dröjer ett bra tag till innan hon ger sig ut på en ny turné, men hoppas kan man ju alltid göra.

    Detsamma vännen! Stor kram.

  7. MyzaaN skriver:

    sv ja den är verkligen härliga😉
    jo det var det😀 allt är kanon bra här själv då?😀 kram

  8. Jakob Andersson skriver:

    Svar: Exakt! Vår och sol gör fantastiskt mycket för humör och känslan inombords.🙂 Tack snälla du för din värmande komplimang angående outfiten och frisyren!🙂 Hoppas allt är bra med dig. Kram!

  9. camilla skriver:

    Vad spännande de där med lukten har jag inte tänkt på på det sättet innan men de stämmer verkligen:) grill förknippar jag med grillad korv i sommarstugan hihi😀

    skönt att foten inte var bruten iaf, även om de såklart gör ruskigt ont / krya på dig iaf🙂 hoppas de går över snabbt!

    Hihi aa får ge mig ut på jakt idag istället🙂 nja tror de e lejonkungen som har visats i 3D🙂 gillar du disney filmer?

    ha en bra lördag, kraam

  10. Anna Katana skriver:

    Oavett så är det i alla fall alltid underbar stämning i klacken. Men visst är det betydligt roligare när det blir vinster.

    Tack, vad snäll du är (: Tycker om att jag har ett arbete där jag kan klä mig som jag vill och slipper en vidd klädkod.

    Lät som du fick riktigt god mat igår du med,

    Kramar

  11. neli skriver:

    ÅH grilldoft är så jävla underbart haha! älskar det❤

    ja men ringen är skitsöt verkligen, men hoppas dem får in den som armband också! det skulle vara skitsnyggt.. .skulle nog gå åt som smör men ändå haha. jo tack, min fredag var bara bra men kvällen var inte alls lika rolig.. jag fick sån jobbig kramp i magen så jag blev typ liggandes i sängen hela kvällen.. somnade runt 21.30 =/ men idag känns det mycket bättre tack och lov! hur var din fredag då? =) kram

  12. november skriver:

    tur attd en inte är bruten iaf!😮 gör det ont nu?😮

    jag blir glad bara av att se ljuset, alltså när solen skiner. massa minnen kommer upp då.<3

  13. Thessan skriver:

    Tack! I Mia Bengtssons böcker med mönster till Amigurumis finns längst fram ett bra kapitel där hon visar alla steg från första början till slutet på en Amigurumis, bara ett tips om du vill läsa. Just nu sitter jag hemma hos pappa, är där och hälsar på en sväng, sen blir det vägen om en kompis och melodifestival i kväll, jag känner en av killarna i youngblood. Vad hittar du på idag?

  14. Olessia skriver:

    Jaa det gick jätte bra att flytta😀 har träffat min nya familj förut😀 och dom är bra.

    Var ute igår på pub😀 and uu?

  15. anna skriver:

    vi får se va som händer idag🙂 sj?

Kommentera

