Ont!

Jag som funderade på vad jag skulle blogga om idag och så stod jag i köket för ett tag sedan med E och gjorde i ordning med saker efter middagen och fråga mig inte hur…för jag vet faktiskt inte. Men jag lyckades trampa snett med höger foten och inte sådär som man brukar, när det knakar vid ankeln utan det var som att själva foten vek sig i två och herrgud vilket knak! 

Så nu sitter jag i soffan med foten på en kudde, det är som en knöl av svullnad på höger sida av höger fot, på sidan liksom. Jag har haft kyla på den eftersom den blev jättevarm, men jag hoppas verkligen att det går över och att det inte är någon fara. Jag kan böja på tårna, fast inte riktigt lika mycket som på vänster fot och det gör ont hela tiden, ihållande smärta. Jag lyckades med E’s hjälp ta mig till soffan genom att liksom gå mer på hälen, men det gjorde ont. Jag hoppas verkligen att det blir bättre tills imorgon, morgondagens seminarium vill jag verkligen gå på!

Det positiva?
Ja, jag fick ju ett blogginlägg utav det…

Hoppas er kväll har varit bättre!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

37 kommentarer till Ont!

  1. Rebecka skriver:

    Åh, va kul att höra!🙂
    Jadå, det är fint! :*

  2. MyzaaN skriver:

    Sv intstämmer helt & hållet😀 gillar också riktigt mycket namnet! förstår inte varöfr folk hetsar upp sig D ja jag har kollat på melodifestivalen😀 du också ?😀

  3. Rebecka skriver:

    Kollar tv och käkar gott🙂
    Ska till Stockholm på båtmässa ;p sj?!

  4. Rebecka Berg skriver:

    Hihi, okej! Ja, det är kanske bäst att göra! Hoppas det blir bra snart igen🙂

  5. Anna Terneborg skriver:

    Aj då, låter inge bra! Hoppas det blir bättre under kvällen/natten!
    Svar: Jag håller med dig om Top Model där, att de verkar vilja köra på mycket skitsnack och rivalitet. Visst är man rivaler, men det känns som de försöker för mycket. Hoppas resten av säsongen blir bättre!🙂

    Må bättre med foten! Kram på dig

  6. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det är det verkligen. Och kunde inte direkt missa någon konsert när hon ändå är i Stockholm.. Vem vet när hon åker på turné igen liksom🙂

    Självfallet har du det! Håller tummarna för dig. Godnatt på dig!

  7. Sandra skriver:

    Aj aj, inte något vidare!! =/ Hoppas det känns bättre imorgon.

    Svar: Tror bara jag ätit något dumt, kom helt plötsligt så det var bara att åka hem. Det är svårt att veta vilket det är. Hur pass rörlig är du i foten? Och hur svullen är den? Men det är som sagt svårt att veta hur det är utan röntgen.

    Då får vi båda kvittera ut våra presenter. Oj, jag vet inte vad jag skulle önska mig. Min kära man dök upp här med choklad och bananer. Så pass lätt är jag att imponera på.. bara sånt smågrejs när man är sjuk. Presenter tycker jag alltid är svårt att önska sig.. jag gillar mest det personliga🙂

    Nej jag är ju inte det, eller lite både och. Jag är väldigt tjejig på vissa plan men på de flesta är jag nog mer.. like a dude🙂

    Naw du är för söt. Haha VD skulle vara något.

    Jag med, sol gör allting så mycket roligare och man mår mycket bättre. Tror de flesta mår bäst när det är ljust och varmt. Faktiskt.

    Det blir inte allt för ofta romantik för oss, men så är det. Men jag gillar några kvällar som denna, bara vara och sitta och se när min kära kille ger recepttips till sina killkompisar.. man slutar aldrig att förvånas av nya sidor hos sin partner, det är roligt. Nej jag tycker inte heller så synd om mig, jag visste dessutom hur det var med helgerna när jag träffade honom så det är ju på något sätt ett val! Vad mysigt med lite födelsedagsfirande för mamman din, det är alltid trevligt! Ja, pluggar man finns det ju alltid att göra haha. Men pluggar man rätt sak och trivs med det så är det ju trots allt intressant.. inte alltid kul kanske men det ger ju mycket🙂

    Puss & kram❤

  8. diggar slutet på ditt inlägg, alltså det där med det positiva.😉
    hoppas det blir bättre med foten iaf!<333 vila!

  9. Stackars dig!! Hoppas foten blir bra snart!
    Bara så att du vet så är du min bästa blogg- -kommentar-kompis jag har på internet och jag upskattar verkligen våran kontakt! Vissa skriver man ju till och så där men till dig känns det som att man får kontakt med på riktigt! Gillar!!! Kram

  10. Vad glad jag blir! Jag är glad att jag trilla in på din blogg med! Egentligen är det ju det som är roligast om man hittar intressanta människor som man tycker om och tycker om att följa! Hihi.. vet att mina restaurang tips ibland spårar ut en del! Jag har ju inte varit i Kyoto ännu men förmodligen åker vi dit i 2 dagar under våran tokyoresa! Man vet ju aldrig vad man hittar!

  11. Idag mår jag så mycket bättre faktiskt!

    Jag gillar allt med resande! Titta på tempel, människor djurparker, marknader.Det mesta faktiskt! Mat och dryck är kanke det stora intresset me allt annat är mist lika viktigt. Våran dröm är att flytta hem till Bangkok. Och när jag säger hem så är det för att Bangkok verkligen är våran stad på mågan sätt och vis! Vi vet bara inte riktigt hur vi ska göra för att förverklige den drömmen!

    Hur mår du nu? med foten och allt?

  12. Tack! Upskattar nog res tips mer än någon annan.!!Letar ju sånt hela dagerna.Låter alvarligt med din fot! Inte bra! Du får absolut kolla upp det imorgon!

    Vi har ju en familj i Bankok så helt omöjlgt är det inte men ändå jätte svårt! Men jag tror stenhårt på att om man verkligen vill nått så är inget omöjligt. Det finns ju ett ordspråk- Va försiktig med det du drömmer om det kan bli verkligt! Har du föresten läst boken The Secret??

  13. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, jag gillade den🙂 Passade bra till inlägget dessutom.

    Jag sov som en stock, hoppas även du hade en bra natt! Och att även du får en bra start på denna fredag och kommande helg🙂 Kramar

  14. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Tack så mycket! (a)

    Det har inte blivit bättre alltså? Usch då! Men snart är klockan framme, och då håller jag tummar och tår för dig😉

  15. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det ska bli mysigt. Blir inte att man träffas så ofta som man vill när båda jobbar varje dag, men det ska verkligen bli mysigt med en sväng på stan. Lite shopping och något gott att äta🙂 Vad ska du har för dig med den stackars foten?

    Självklart hoppas jag på det bästa för dig, hoppas du hittar någon passande sko med. Du har inga uggs att trycka ner foten i? Fast du kanske inte äger ett par, har för mig att du sagt att du inte gillar de skorna..?🙂

  16. Elin skriver:

    Stackare, vad jobbigt! Hoppas det blir bättre snart❤

    Sv: Vad mysigt att sitta nere vid bryggor, önskar att jag också hade ett sånt fint läsställe🙂
    Vet du hur glad jag blir av såna kommentarer? Så roligt att höra att folk uppskattar det jag skriver! Läsning underbart och även om man inte alltid har tid till läsning så är lässtunderna något riktigt fint.

  17. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det låter som en finfin fredag i mina öron🙂
    Men bra att du har någon som kan ta hand om dig iaf! Då får han passa upp dig som en riktigt gentleman😉

    Okej, men det är ju bra att inget är av iaf. Hoppas det läkar snabbt nu. Kram

  18. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    sv: Vi har inte valt ringar än, men min sambo har i alla fall sjukt smala fingrar så han behöver inte en tjock eller bred ring, i storlek kan vi ha samma. Däremot vill han ha silver/titan/vitt guld medan jag vill ha rött/gult guld… Så det kanske måste kompromissas lite. Kanske en sådan tvåfärgad ring skulle fungera: http://www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=1355825&attributeType_4=471&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=0&priceRange=&&step=8&articleNo=&articlesPerStep=12&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
    🙂

    Oh my gosh, hoppas du inte brutit! Om det fortsätter svälla så måste du åka på akuten.. scary!

  19. Marcus Å skriver:

    Försök att få igång foten så fort som möjligt så det inte blir stopp i genomblödningen. Låter kanske fel men det är rätt annars blir det bara värre…

    Tack så mycket för din kommentar. Jag försöker att gå efter min känsla och vågar mer nu, det har du verkligen rätt i!
    Kram

  20. Låter verkligen som att du måste kolla upp det där! Men jag vet jag undviker också gärna sjukhus in i det längsta.

    Jag fick den boken av än vän för ett tag sedan och tycker den är fantastisk. Visst kanske man inte kan leva till fullo helt efter den , men om man plockar ut de bästa bitarna ifrån den så kan den egentligen bara skapa glädje . På ett sätt så tror jag sten hårt på att det funkar så som det står i boken! Läs den om du får möjlighet någon dag! Idag så ska jag ta en långpromenad. Kan ju fortfarande inte träna det är lite trist. Annars så händer inte så mycket idag! Imorgon ska jag åka till Danmark med min mamma och lillebror. Det var länge sedan jag åkte båten utan att jobba. kommer nog kännas lite konstigt. Vad ska du göra Kram?

  21. Usch jag läste vad som hänt redan igår och såg nu på morgon vad det var för fel! Stackare, låter som det kan göra otroligt ont ju😦 Tur i oturen att det inte var en fraktur eller något avslitet ledband. Hoppas det kommer läka någorlunda snabbt iaf!

    Haha ja det är allt lite pill med cake pops men otroligt mumsigt och onyttigt blir det😉 Denna gången var jag visserligen inte så noga med att göra dem, gjorde bara ett test med 6 st men blev ju bra ändå!
    Ja det är synd att tävlingen kommer precis nu men jag är så glad för allt annat så det gör inget att jag missar det i år. Kommer säkert fler säsonger om jag fortfarande vill🙂
    Va kul roligt att det är så många i din närhet som ska ha små nu, då får du gosa massor med bebisar😀 Kanske bli lite sugen själv hihi.

    Ja precis det är ju alltid skönt med en extra jacka att byta med i en annan färg eller modell. Tycker du ska köpa jackan, den är ju underbar😉 Den är ju lite kortare i modellen också vilket jag älskar på en jacka och att det är imitationsskinn!

    Hoppas du får en fin fredag och ta det lugnt nu! Kramar

  22. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Okej, surt😦 Hur gör du med skolan idag då? Har du något att plugga med hemma kanske?

  23. Vivi skriver:

    Nämen stackars😦 ush vad läskigt, om den inte blivit bättre idag så för du bums gå …eller nja ..hoppa till läkare! Du måste ju fått en rejäl stukning eller ngt, ring iaf sjukvårdsupplysningen, de brukar vara duktiga på att ge råd och tips.

    Ja vi får se hur jag gör, känns iaf skönt att jag kommer få en tandläkare som jag vet har hand om väldigt tandläkarrädda patienter. Hmmm undrar om hon kan ta hand om min rädsla för räkningen också …😛
    Kram

  24. Sandra skriver:

    Svar: Tack ska du ha, alltid lika snäll!

    Jag känner mig bättre, lite matt bara men det får gå an. Att svullnaden sitter där känns ändå mer som en rejäl stukning/vrickning men det är som sagt aldrig lätt att veta om man inte ser hur det ser ut men det skulle jag spontant säga i alla fall. Men det är alltid bäst att kolla upp om man har så pass ont. Ju snabbare vård, ju bättre resultat.

    Det är ju det bästa som finns, även om jag inte var det minsta sugen på choklad så är det tanken som räknas. Jag bor inte med honom, han bor en ganska bra bit härifrån.. ca 45 minuter med bild, 56 exakt med tåg🙂 Det tar lite ifrån det dagliga och spontana men vi lyckas för det mesta få till något bra.

    Det hade varit någonting, sports agent, min vän som sitter och jobbar i kontoret bredvid mig utan att vara kopplad till vår verksamhet (det får han inte vara) är faktiskt licensierad agent. Han sitter och snackar isländska hela dagen så man blir snurrig🙂 Kalifornien vore inte illa. Just nu ”leker” jag dock agent till min kille och söker gig lite här & där.. hade varit kul om de kunde expandera lite också ju.

    Haha ja det var urgulligt tyckte jag, satt och såg när han började dela med sig om mattips sådär. Det är nog ofta så med killar, de är inga gourmetkockar för det mesta men det är en charm i sig. Min är dock ganska duktig men extremt petig och allt ska vara nyttonytto liksom. Sen kan han lätt ändå köpa hem hela godisaffären. Men mat ska vara nyttig😉

    Puss & Kram

  25. Elin skriver:

    Sv: Ja det är det ju, huvudsaken är att man uppskattar böckerna man läser🙂 Sprickor och honungslim var riktigt bra och Stardust var en fin och mysig bok. Pojkarna tyckte jag inte lika mycket om, den var helt enkelt inte så bra:/ Min recension är här: http://gummistovlar.blogg.se/2012/february/pojkarna.html om du skulle vilja veta mer ingående vad jag tyckte om den🙂

    Tack igen, det värmer❤

  26. Thessan skriver:

    Fin blogg du har, hoppas det är bättre med foten

  27. Jenny skriver:

    Aj aj aj!:/ Stackare…😦 Hoppas det går över så du kan gå på seminariet.

    sv: Jag har hört talas om Leap day tidigare men har nog inte sett den. Inte vad jag vet iallafall.🙂

    Brio har ju alltid varit populärt men ja, som du säger, så kommer väl deras försäljning raketöka nu. Blir nästan lite pinsamt när media måste påpeka att vagnen är svensk. Det är väl för sjutton ingen nyhet?

    Tack så mycket gumman.🙂 Blir alltid lika glad när jag får en sån snäll kommentar från dig. Skulle vara jättekul att se vad du hittar på med dina naglar också.🙂 Hmm, jo färgen kan ha betydelse för hur bra en formula är och kvalitén. Men det ska inte göra jättestor skillnad. Men försök pensla på så tunt du bara kan. Jag tycker mitt blev bättre när det blev lite äldre och jag använt det några gånger, men vet inte om det bara är slump eller om det faktiskt är avgörande.😛

    Det svåra med Oscarsfilmer tycker jag är att de antingen är kanonbra, eller så förstår man inte alls hur de kunde vinna. The Artist kan ju ha vunnit för att den på något vis är lite banbrytande, inte för att filmen i sig egentligen är bra. Men allt är värt en chans och i värsta fall kan man alltid stänga av filmen och se något annat.🙂

    Kan tänka mig att kort hår är skönt på sommaren. långt hår har ju en tendens att vara varmt och ligga i nacken och sånt! Alla trivs ju inte i diadem alla gånger.🙂 Jag använder diadem ganska ofta, men inte så som man ska.😀 Jag har håret som jag brukar så bara trycker jag dit diademet så det är mer utsmyckning. De enda gånger jag använder diadem för att dra bak håret är om jag ska tvätta ansiktet eller sminka mig.😛 Men vissa diadem är ju bättre än andra. Men testa lite olika sätt att sätta upp luggen på med hjälp av hårnålar. Man brukar kunna hitta på lite allt möjligt då.🙂

    Jag tror jag förstår vad du menar med panikakt. Huvudsaken är ju att du i regel kan säga att du mår bra. Alla har ju sina mörkare dagar ibland men mår man för det mesta bra är det ju ett enormt framsteg. Mina tatueringar är ganska tråkiga tycker jag själv. På bröstet har jag tre lila stjärnor. De är tatuerade ovanför hjärtat och står för min mamma, min pappa och min bror. Tyvärr har de bleknat lite och ser nästan ut som att de är ditmålade med bläckpenna.😛 Och sen jag gjorde dem har jag dessutom hunnit få en lillasyster så någon gång framöver ska jag göra om dem och göra tre stjärnor på andra sidan också. Men vad de ska stå för mer än min lillasyster vet jag inte än.😛 De behöver ju inte stå för något egentligen. Men men, min andra tatuering är det japanska tecknet för stjärna. Jag älskar stjärnor, det kanske märks, och sen har jag varit ett riktigt anime och mangafreak och sen är ett av mina drömresmål Japan så det kändes passande. Jag har tyvärr inga foton på mina tatueringar eftersom de ändå sitter där de gör. Kan försöka fota dem någon gång så du får se.🙂

    Jag hoppas att du tar mod till dig och skaffar en tatuering. Även om det kanske gör lite ont så brukar de flesta tycka att det var helt värt det och många säger att det inte gör så ont som man föreställer sig. Man brukar bli lite bortdomnad efter ett tag dessutom.🙂 Min bror tatuerade bröstkorgen en gång och det gjorde förbaskat ont sa han, men nu har han tatuerat en helsleeve på ena armen och lite annat smått och gott överallt så man blir nog lite beroende.🙂 Jag själv har planer på att skaffa fler jag med. Vill förbättra stjärnorna som sagt och även tatuera in vargtassar bakom ena örat.🙂 Jag har aldrig varit orolig så första gången tatuerade jag mig hos en kompis kompis som hade tatueringsstudio (stjärnorna), andra gången var det en vän som tatuerade mig, och då låg jag uppslängd på ett vanligt köksbord och det var då jag höll på att somna. xD Men är man lite nervös så är nog faktiskt det bästa man kan göra att gå runt själv till olika tatuerare och prata med dem. Fråga hur djupt de brukar tatuera, hur lång tid det kommer ta och sånt.🙂

    Jag tror det är viktigt att förmedla för barn att det är okej att må dåligt. Att ingen ska få komma och säga att det är skämmigt eller fel på något sätt. Och sen tror jag att det är viktigt att man även tar sitt barn på allvar och inte bara tror att det ska gå över av sig självt. Jag kommer själv ihåg hur det kändes när man tyckte att ingen trodde på en. Och framförallt så ska jag ju se till att mitt barn isåfall får den hjälp som h*n behöver.

    Du är alltid lika snäll.🙂 Det var jättegulligt sagt.🙂 Jonne tror jag absolut på. Han brukar lyckas med det mesta han tar sig för.🙂 Och sen får vi se vart vi båda hamnar så småningom. Om vi ska börja här i Värnamo eller försöka ta oss vidare direkt.🙂

    Låtar som väccker minnen är ju alltid bra oavsett vilken genre. Nostalgi när den är som bäst.🙂

    Jag har bara tittat på Scrubs lite hipp som happ när det gått på tv och jag inte haft något annat för mig, men jag tror jag sammanlagt har sett de flesta avsnitt ur de första 5-6 säsongerna.😀 Haha. Någon gång skulle jag vilja köpa på mig alla säsonger och se dem i ordning.🙂

    Huvudduk låter kanske bättre så sett. Mina vänner som bär huvudduk säger dock slöja själv så jag gör det automatiskt.🙂 Jag tror fortfarande inte folk egentligen bryr sig om själva huvudduken utan folk ser det som en symbol för en förtryckande religion. Men kollar man på rastafari-religionen så är det samma sak där. Kvinnor får inte visa håret utan bär ofta turban. Men där säger man ingenting om något förtryck. Det finns ju lika mycket förtryck inom andra religioner också, bara inte på samma sätt. Det är ju jättesvårt att sätta sig in i den situationen när det är så naturligt med huvudduk att det är som att sätta på sig strumpor t ex. Egentligen är det väl inte mer udda än den där killen som alltid har keps på huvudet. Jag tror inte det finns något bra sätt att lösa ”problemet” med huvudduk eftersom det blir fel om man sätter förbud, men tillåter man det kan vissa bli förtryckta. Man får väl acceptera tills vidare och hoppas att kvinnorna i senare generationer utvecklas för att passa bättre in i samhället. Det brukar ju bli så, att invandrare i andra eller tredje generationen släpper lite på sina traditioner och sin religion. Jag har flera muslimska kompisar som inte alls följer sin religion speciellt hårt eftersom de växt upp här i Sverige. De äter griskött och struntar i att fasta på ramadan och sånt. Men främst tror jag att ”vi andra” som inte bär huvudduk helt enkelt får visa förståelse för att saker inte alltid är som vi tycker.

    Aaww, tack så mycket själv gumman. Jag känner precis likadant. Vi tycker och tänker väldigt lika i allt vi skrivit hittills. Och nej, visst det kanske inte alltid är bra att vara exakt likadana, men någon gång kommer vi säkert hitta något vi inte är helt överens om och då kan det var kul att diskutera ändå.🙂

    Massa björnkramar!

  28. Thessan skriver:

    Tack! Med mig är det bara bra, gått en långpromenad i solen och ligger nu i soffan tillsammans med katterna och virkar, njuter av att helgen snart är här och jag är ledig! Håll foten lindad och i högläge så hoppas vi på att det blir bättre snart. Vad ska du hitta på i helgen?

  29. camilla skriver:

    Aj men stackare, de gör ju så sjukt ont när man trampar snett. Hur känns det med foten idag? hoppas de inte är något allvarligt.

    haha joo försöker göra planeringar ibland men oftast spricker de innan de hunnit börja:P brukar du göra dagsplaneringar?:)

    Åå haha då förstår jag att du inte visar presenten innan, hade kanske inte blvit så mkt till överraskingn då:)

    Tack😀 hihi

    Ha en underbar fredag, kraam

  30. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Jag hade ju mer än gärna åkt till DC isf, men det har jag nog inte råd med😛 Men skulle ju iaf få se hennes uppträdande på nätet, och det är alltid nått🙂

    Okej, men vad bra att hon är så förstående. Hoppas du kan gå dit på måndag, hoppas du har en bra dag. Trots foten🙂 Kram

  31. Elin skriver:

    Sv: Tack! Håller med dig, fint att kunna flyga, vara heelt fri. Nej jag bor inte på Gotland, men jag var där förra helgen😉

  32. Vivi skriver:

    Hej igen !🙂
    Jag kolalde faktiskt upp en sådan ”försäkring” sist jag avr hos tandläkaren, men när vi räknade på det så lönade den sig inte i längden för mig, det var så mycket som itne ingick som t.ex. visdomständer😛
    Men tack för tipset ändå!

    Förstår att det känns surt och missa seminariet, men det kanske finns ngn som tog anteckningar antar att du får en skriv uppgift nu istället, det fick vi när vi missade seminarier.
    Men om du vilar nu och tar det lugnt med foten så är du säkert bättre till nästa vecka !
    Jag håller tummarna för det!

    Hoppas du får en härlig helg trots foten!
    Kram !!

  33. Vadico skriver:

    Ja visst är det snyggt🙂
    Allt är bara bra mej mej, haft en bra dag?

  34. Sandra skriver:

    Svar: Jag tycker den är fantastiskt bra. Har fått mycket kommentarer om att den är dyr men jag kan bara påpeka att den är väldigt dryg. Ett litet tryck räcker för mitt hår och det är trots allt väldigt långt just nu. Så en sån flaska räcker ett bra tag!

    Nej men till helgen är vi ute och marknadsför på cuper och att vara ute på det sättet är det roligaste med jobbet. Att sitta och skriva på ett kontor och ringa samtal har sin charm men att få vara på plats med alla glada cup-barn tycker jag är det bästa med att jobba. Att få prata och sälja sin turnering.

    Ja men lite det jag var inne på, just med positionen av skadan känns det rätt osannolikt att det är brutet men samtidigt vet man inte. Ett ledband är troligare då med tanke på smällen, de låter ju ungefär som när ett gummiband smäller av.

    Vi är rätt bra på att pussla ihop det, det blir kanske inte jätteofta men så fort vi är lite lediga så ses vi ju. Nu är båda rätt upptagna på varsitt håll ändå. Började dock kolla lite lägenheter på skoj nu ihop så vem vet.. kanske kanske🙂

    Det är skoj ändå, tror jag trivts som agent.. för jag vet vad klubbar inte vill ha och vad de vill ha i en person som de jobbar med eftersom jag har efarenhet från den sidan av branschen men vi får se. Det är en rätt tuff karriär men samtidigt saknas det tjejer och många damidrottare skulle nog hellre ha en tjej som agent. Lite si och så med det, gick igenom festlistorna i olika städer så jag söker lite här och där, de vill ju expandera sitt företag. Nu har de fått en jättebra chans och möjlighet eftersom de är fastanställda för en klubb nu.. så vi får se, de har talangen det gäller bara att bygga ett kontaktnät det är A & O när man vill jobba i nöjesbranschen. Det är samma kille som har dottern, Maria. Umgås en hel del med den familjen.

    Puss & kram❤

  35. Ca skriver:

    AJAJAJ!! Hur mår foten idag? Låter inte alls skönt eller bra överhuvudtaget!!

    Tack så mycket! Jag kommer vara i klass 5 under kommande vecka. Så ska bli rolig. Men riktig utmaning då det är den största klassen + att dom är riktigt stökiga.

    Cafe fika blev av och fy vad gottdet var.. Var till och med värt den jobbiga magsmärtan efter av mjölken från mocha kaffen. hehe. Dock fick jag inte shoppat något jätte roligt, men det kommer väl . Ska eventuellt iväg imorgon, men verkar som det blir lägenhetsvisning för vår del i stället🙂

    Vad ska du göra i helgen? lkramar

  36. Klara skriver:

    – Jag började läsa spanska i sexan och påbörjar mitt femte i höst; språk är bland det bästa som finns! Pojken min har åkt till Spanien. Han glider omkring på en stor segelbåt som tar besättningen från kust till kust där de sjunger, spelar och underhåller turister och spanjorer. Som om inte sysselsättningen var nog har de fantastiskt väder också, så man blir ju lätt avundsjuk, haha!

    Diskussionen angående Leap Day tog oss inte så långt – vi byter samtalsämnen innan man vet ordet av då vi pratar, haha!

    Jag har valt att lägga mina IV-valspoäng på fotografering och Engelska 7 mot Cambridge, något jag ser fram emot!

    Vad tråkigt att läsa om foten din (men desto roligare att du fick ännu ett inlägg skrivet), hoppas att det reder sig så att det känns bra igen snart.

    Önskar dig en jättefin fredag, ta hand om dig!:)

  37. sofia skriver:

    Sv:

    Å tack så mycket vad glad jag blir:) Jag kommer ifrån Indien:)

    Men de låter ju gott det också:) hoppas det va gott?

    tack så mycket de va supergott å de:)

Kommentera

