29 februari

Ja, det är inte varje dag eller ens år, som man kan skriva ett sådant här inlägg!
29:e februari, leap day. För er som har sett filmen Leap Year vet ju hur traditionen är, att det är idag som kvinnor är tillåtna att fria till sina män. I filmen, som utspelar sig i Dublin (på Irland alltså) så är traditionen som så att om en man blir friad till under Leap Day, så måste han tacka ja.

Så håller tummarna för alla kvinnor därute som går efter denna tradition, hoppas att era män säger ja.

Idag talade vi lite om Leap Day under lektionen eftersom boken vi läser nu Dancing at the crossroads utspelar sig på Irland och det är rätt spännande faktiskt, antropologi och dans, en kombination jag inte ens visste fanns men det gör det och det är verkligen roligt att se vilka ämnesområden som har blivit studerade av antropologer.

Dagen idag har varit helt underbar!  Rena vårvädret. Hörde av mamma som jag talade med på eftermiddagen att det har varit hela 11 grader idag. Jag blir så himla mycket gladare och får så mycket mer energi under sådana här dagar, får inte ni det? Hade läderjackan på mig idag igen och man märker hur mycket solen kan göra för mig, när jag känner att en onsdag som idag, känns som en fredag!

På vägen hem idag så hämtade jag ut presenten som jag har fixat till mamma! Det ska bli riktigt härligt på söndag, jag längtar. Även om det alltid är trevligt att träffa min familj, så gillar jag de luncharna som jag försöker att pussla ihop med mina föräldrar, då jag får träffa dem en och en. På så sätt känns det som att jag ändå kommer närmare dem, trots att vi inte ses så ofta. Sedan är det alltid väldigt trevligt att prata med mamma på telefon, det känns lite som att vi har kommit närmare — eller att hon har blivit mer delaktig i mitt liv på något sätt i och med att hon läser bloggen. Det känns jättehärligt!

Nu ska jag ta tag i kommentarerna som inte blev besvarade igår, jag ber om ursäkt, men hade Internetstrul under kvällen!

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till 29 februari

  1. Jasmine skriver:

    Filmen Leap Year har jag faktiskt sett. Den är lite småmysig.🙂

    Svar: Tack för ditt stöd. Jag har dock vett att inte hoppas på något mirakel vad gäller mina sista månader som gymnasieelev. Visst, jag blev förvånad över att samtalen som vi har haft under veckan har höjt mitt humör, men jag saknar fortfarande lärdom och kunskap på en högre nivå. Det är inte långt kvar nu, någon månad, sen får jag göra vad jag vill fram till studenten.

    Tack snälla! Att du berömmer hur jag ser ut med kappan på betyder så mycket.❤

    Kramar

  2. Sandra skriver:

    Den filmen var jag sugen på att se. Rolig den där traditionen men inget frieri från min sida idag haha. Min kille hade gjort slut och blivit förbannad.. det är ju ”mannens jobb”😛

    Svar: Tack! Det är ett lite dyrare märke, de kostade runt 400 kronor de örhängena men sen fick jag rabatt på dem eftersom de är köpta hos min vän i hennes butik. Så det var en bra deal & som jag känner det var det värt att lägga lite extra på ett par klassiska örhängen, de kan jag ju ha hela livet.

    Men tack, du är alltid så gullig!! Rätt vinkel och bra ljus är nog hemligheten bakom att bli bra på bild.

    Nacken är bättre, några promenader senare så släppte det. Dock lite stel när jag vaknade i morse igen men det ger nog snart med sig helt och hållet.

    Haha ja men så är det, när avsnitten börjar sina vill man nästan inte se dem bara för att man vill spara på det men samtidigt vill man ju veta vad som händer.

    Dagen har varit fin, hoppas ni också har det? Och ja, underbart med detta vårväder. Love it!

    Puss & kram

  3. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Jag går inte på den regeln. Jag ska fria till min sambo 12 december, då han fyller 25 år. Det är fint. 12-12-12 och en ring i födelsedagspresent. Däremot har vi diskuterat förlovningen redan och tittat på ringar, så jag vet ju att han säger ja, haha😛

  4. Anna Terneborg skriver:

    Ja, visst har det varit en fin dag? Helt underbar!
    Svar: Absolut, de lever ju inget normalt liv som resten av oss😉 Men det känns ändå som de lyckas vara mer privata och ”normala” än andra stora kungafamiljer/kändisfamiljer.

    Min dag har varit bra, lite lång bara. Men tänkte kika på någon serie/film nu och sedan hoppa i säng. Själv då? Kram

  5. angelica skriver:

    sv ja verkligen!! samma här, har med en senapsgul tröja som jag haft nu på hösten och vintern🙂
    jaha okej, kul!!🙂
    ja här va det jättefint idag så idag åkte skinnjackan på🙂

  6. Klara skriver:

    (Ursäkta mitt sena svar…)
    – Åh, tack så mycket, och detsamma till dig – du är jättevacker!

    Jag och mina vänner hade en diskussion angående leap day under lunchen idag, det var fler än väntat som kände till denna tradition.
    Och vad underbart med så härligt vårväder! På det här hållet har det också varit riktigt fint. Tog en lång promenad och njöt av solskenet, som man har längtat efter sådana här dagar…

  7. Håller tummarna för alla tjejer som friar! Hoppas det blir många JAA.. Vill du gifta dig? Vissa vill ju och andra inte!
    Jo lite omhändetagen blir jag fast David jobbar ju mycket också! Det är skönt att ta det lugnt i alla fall. Sitter mest framför datorn och letar mer information till Tokyo resan. Har just hittat en svart liten Gotic bar i Golden Gai som är Tim Burtons favoritbar. Älskar såna saker!!

  8. Vivi skriver:

    Även om feministen i mig tycker kvinnor kan fria när som gillar jag ändå traditioner, speceillt lite udda sådana som denna , men jag är ju redan gift !😛

    Jag mår absolut bättre av sol och det får gärna komma hit lite, igår var det dimman i lutzen hela dagen och idag är det grått och halvdimmig, fast det blir lite så på våren när man bor & jobbar vid havet. Kattegatt kan bli kallt på vintern och då blir det dimmigt när värmen kommer ..😛

    Håller med, tid & omtanke betyder mycker mer än pengar när det kommer till presenter.
    Hoppas ni har ännu en härlig vårdag där uppe !
    Kram

  9. neli skriver:

    hej fina du =)
    aaaw men tack hihi! kändes riktigt skönt att gå runt i skinnjacka igår.. älskar den =) men skulle vilja ha en till..precis som dig haha! visst känns det lite onödigt men jag har tröttnat lite smått på den här haha. har haft den i några år nu =) finns en skitsnygg nu på h&m för 399!
    åh va jobbigt när det är mycket folk i en butik och man vill prova… lite surt =( men jag tycker faktiskt inte alls att min gråa i S är lång! den är perfekt i längden =) jag har den utan ficka i svart och grått, men jag ångrade sen att jag inte köpte mig en med ficka också så jag tog en sväng till gina för nån dag sedan och köpte mig en svart med ficka också HAHA!

    åh den boken verkar ju skitbra =) var en sväng inne på akademibokhandeln och bokia för nån dag sedan, men jag hittade INGENTING! så himla dålig rea =( hihi jag har inte börjat jobba än… i april är det =) längtar!!
    jag skickar användarnamnet och lösen på den andra bloggen till din mejl =)
    kramen

  10. Jenny skriver:

    Lite häftig tradition faktiskt.🙂 Det är kul med gamla traditioner och även gammalt skrock. Vad kul det måste vara att läsa mer om dans även ur en antropologisk synpunkt. Riverdance är onekligen häftigt. Men jösses vad ont i fötterna det kan göra efter ett tag. xD Håller även med dig om Estelle. Visst, det är ett kungabarn men man måste få låta föräldrar vara ifred lite med sina barn också. Det har ju aldrig varit bra att barn får för mycket mediauppmärksamhet. Och herre jösses, en svensk vagn? När vi bor i Sverige? Det är ju så man svimmar nästan! xD

    sv: Haha tack vad gulligt sagt.😀 Haha, får trycka upp visitkort med Allvetande Nagelorakel.😀 Men ärligt talat så vet jag inte vad problemet är. Jag har bara ett krackelerande nagellack och det är också det enda jag testat… Vilket märke/färg har du? Jag har dock märkt att mitt krakelerar mycket mer om det är ett tunt lager. Ett tjockt lager gör att det krakelerar och blir tunna mellanrum. Försök stryka på så tunt som möjligt. Jag drar inte speciellt snabbt heller. Jag drar tills det täcker hela nageln och det har ändå fungerat. Även om du skulle få två lager färg på ett ställe så krakelerar det ändå på samma sätt. Eller mitt gör det ialla fall.:/ Ja jag gillade också den rosalila färgen. Fungerar ju till mycket.🙂

    The Artist låter ju onekligen lite spännande, men vet inte om jag kommer kunna klara av att se den. xD Haha. Vad gäller Rango är jag också osäker. Jag har ju inte heller sett de andra nominerade och då är det lite svårt att uttala sig om huruvida Rango förtjänade statyn eller inte…

    Haha, jag har inte kommit någonvart vad gäller frisyren. xD Försöker hitta en bild på google på en snygg uppklippt frisyr som fortfarande har lite längd. Men antingen är de för tråkiga och alldagliga för min stil eller så är de för extrema.😛 Får kika vidare. Jag hoppas du inte tappar tålamodet och klipper av håret riktigt än.🙂 Jag känner igen problemet. Jag brukar ha kortare snedugg också men så fort den blir för lång är den bara i vägen och kräver cement för att ligga på plats. Testa massa olika spännen, diadem eller hårband kanske?🙂

    Jag kan tänka mig att det är lätt att man ”faller tillbaka” lite om man mår dåligt. Huvudsaken är ju att du innerst inne mår bättre än vad du gjorde då. Att skaffa en tatuering låter som en jättebra idé.😀 Jag kan förstå att det känns lite nervöst att tatuera sig på just handleden också. Jag har två tatueringar och de gjorde inte ont någonting. Första tatueringen som sitter på ovanför ena bröstet kändes knappt, den andra sitter rakt på höftbenet och då höll jag på att somna medan jag blev tatuerad och det vibrerade mest i hela skelettet.:/ Men det är ju så olika från person till person. Men en bra tatuerare gör mycket!

    Ja, det kan vara kanonjobbigt att prata med dem som står en närmast för man vill inte göra den personen ledsen eller besviken. Även om personerna inte skulle bli det så är det ju det man tror. Det är ju bara något man kan hoppas på, eller hoppas på att man själv vågar fråga sitt barn om man hamnar i den situationen. Både du och jag har ju ”fördelen” att vi båda har en liten insikt om hur det är att må dåligt, och det gäller väl att vara öppen med det så att ens barn förstår att det går att må bra igen och att man faktiskt förstår.

    Ja, jag tycker också det är tråkigt att han inte får ha egna klienter. Men eleverna fick ju själva försöka hitta praktikplatser och långt ifrån alla hade hittat passande ställen. Läraren sa att praktiken inte är det viktigaste eftersom många inte tillåter praktikanter att ta egna klienter. Men Jonne och de andra eleverna har istället haft familj och vänner som klienter att göra massager på eller hälsoprofilsbedömningar. De har även haft klienter på skolan som de fått massera och hjälpa. Sen får de en okänd person tilldelade till sig efter praktiken som de ska ha som klienter fram till sommaren så det var tydligen inte viktigt att få klienter nu. Man kunde välja bort praktiken och göra ett större arbete istället om man ville. Troligtvis kan Jonne ändå få någon form av jobb på gymmet efter skolan och då är han ju examinerad och kan få egna klienter. Men han kan ju även jobba med företagshälsovård och då är det ännu mer av det han vill hålla på med. Men företagshälsovården här i Värnamo ville inte ta emot praktikanter på grund av sekretess och en massa sånt. Man får hålla tummarna för att det löser sig till det bästa så småningom.🙂

    Jazz har jag tyvärr lite svårt för men det beror helt och hållet på vilken typ av jazz och kan variera från låt till låt. Sen har jag inte lyssnat in mig på det tillräckligt.😛 Celtic Woman har jag lyssnat på en hel del också. De är ju fantastiska de tjejerna! Jag har inte hört talas om Blackmore’s Night men det låter galet spännande. Ska kolla upp det! Haha, njae, jag kan inget om Deep Purple förut om att de gjort Smoke on the water. xD Jag har aldrig lyssnat på dem speciellt mycket. Den typ av hårdrock jag lyssnar på är ju mest metal, hardcore och metalcore. Gammal klassisk hårdrock kan vara bra det med men inget jag lyssnar på ofta. Lät verkligen som en mysig konsert med Blackmores Night. Det är trevligare med små spelningar än stora konserter. Jag valde att gå på 30 seconds to mars i Köpenhamn istället för i Stockholm just för att den spelningen var den minsta på hela turnén. Det blir en annan kontakt mellan publiken och bandet då och mer intimt. Och att se Jared Leto på nära håll är ju alltid ett plus.😀

    Ja, jag kollar ifatt mig någon annan dag istället.🙂 Det går ju ikväll men vill inte se det avsnittet förrän jag sett förra veckans.🙂 Scrubs är ju underbart!😀 Eller ja, det var underbart så länge JD var med. Haha, måste kolla på psych någon dag då.😀

    Nej, jag tror många kvinnor istället blir ”inlåsta” hemma. Jag kommer ihåg att jag pratade med två tjejer om detta när jag pluggade. I min klass gick två tjejer som bar slöja. Maryann som var mer traditionell och hade slöja, långa kjolar och hela baletten och sen var det Leila som bar slöja eller scarf runt håret, men i övrigt klädde hon sig som vem som helst, i jeans och t-shirt eller linne. Men båda två var helt överens om att de bar slöja för att det helt enkelt låg inrotat i deras traditioner att man gjorde det. Ungefär som vi tjejer tar på oss behå. Det var så naturligt att de gjorde det helt enkelt och de gjorde det av eget val. Sen sa Leila att hennes föräldrar troligtvis inte skulle säga något om hon valde att inte bära slöja medan Maryann menade att hennes föräldrar skulle bli väldigt besvikna att hon inte ville följa sin tro och sina traditioner. Man kan inte alltid säga att kvinnor som bär slöja är förtryckta för det är inte sanningen alla gånger. Isåfall är det ett lika stort förtryck att förbjuda dessa kvinnor att bära slöja när de valt att göra det själva.:/

    Tack så mycket gumman.🙂 Det ska nog gå bra så fort allt annat runt omkring ordnar sig.🙂 Ja, jag kommer förstå ska du se. Jag har själv varit med om att flytta ihop snabbt och så. Visst, det fungerade inte, men det tog 4 år innan vi insåg det så det hade inget att göra med att vi flyttade ihop för snabbt. Jo, folk kan verkligen vara fördomsfulla, men jag förstår inte varför de ska lägga sig i andras förhållanden… Det är ju inte de som avgör vad som fungerar för andra. Vissa måste ha tid på sig, andra märker att det fungerar kanon att flytta ihop redan från början. Man måste inte någonting, utan det ska bara vara rätt för en själv.🙂

    Jag använder inte någon speciell pensel just nu. Jag har istället 6 flaskor med Art Liners som har tunn pensel. Om jag får för mig att måla tunna linjer med någon annan färg än de 6 jag har (vitt, svart, mörkblått, rosa, grönt och glitter) så kan jag torka av de penslarna.🙂 Eller använda tandpetare kanske…😛

    Pussar och kramar❤!

  11. november skriver:

    oj, det visste jag inte att folk gjorde den 29 februari.😮

    svar: jo, men läst på internet att det egentligen inte är vaccin mot livmoderhalscancer, det är vaccin mot två stam-någonting, som kan leda till cancer, men det är inte cancer man är vaccinerad mot. sen finns det flera andra, mer än tio stammar (om jag minns rätt) som man inte är vaccinerad mot som man kan få livmoderhalscancer av, så …. jag vet inte, när det kommer till vaccin, jag blir alltid osäker på om jag gjort rätt. för det är ju trots allt sjukdomen man sprutar in i en fast mildare dårå, tänk om man har dåligt immunförsvar och få sjukdomen av vaccinet? det skulle vara hemskt! D:

  12. neli skriver:

    nej men eller hur? det är inte alls min smak faktiskt.. alldeles för mycket mönster! JA, jag har sett fashion against aids kollektionen som ska komma ut… kommer blogga om den också tänkte jag =) den däremot hade en massa snygga plagg faktiskt!
    åh men den jackan är ju så snygg.. det är den med dragkedjor vid armen va? ja visst kanske det känns lite onödigt men den är ju perfekt typ haha! alltid kul att variera lite ju😉 den har mer detaljer och så.. min är rätt så tråkig!
    kram vännen

  13. anna skriver:

    Tackar, vad glad jag blir🙂 Jag ska läsa där sen när hon godkänner sina kommentarer å de🙂 Nu kan jag tyvärr inte läsa nå🙂

  14. angelica skriver:

    sv haha jaa!! kände att det var dags nu😀
    hemtex kommer det ifrån🙂
    jaså, tråkigt:/ idag är det sol här!
    skola till 4, sedan kl 5 sticker jag till sportlife för att köpa kort och köra body pump, själv?🙂

  15. neli skriver:

    hihi ja men önska dig den i födelsedagspresent =) den är ju så snygg! är du som jag och inte kan sluta tänka på den? ja då är det ett tecken på att du ska ha den helt enkelt haha.
    ne jag har faktiskt inga planer för dagen.. ska ta det lugnt eftersom jag är ledig =) kanske blir nån promenad.. vädret är så fint =) själv? kram

  16. neli skriver:

    låter ju härligt hihi =) lediga dagar behövs!

    jo klart jackan skulle sitta snyggt på dig.. sluta säga något sånt =) den skulle passa dig perfekt! HAHA, men gud är man klantig eller vad? nu skickade jag mejl igen!
    kram

  17. neli skriver:

    jag har provat jackan i strl 36 och den satt skitbra så den skulle nog passa dig också faktiskt =)
    såg kommentaren nu och jag svarar på bloggen istället! ska svara nu så du kan kolla in där om en stund..
    kram

  18. neli skriver:

    nu har jag svarat!
    ja du ser ut att ha större faktiskt haha… ge mig lite haha! skulle behöva lite mera haha!
    kram

  19. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Oh ja, Barney är min inspiration till det ja🙂 Älskar den karaktären i HIMYM!

    Själv tycker jag att det känns som att julen precis var här, att det inte var länge sedan vi satt och kollade på Kalle & Co😉 Känner också en del som fyller år nu i mars, dessutom har många av mina vänner i sin tur vänner som fyller år nu. Busy busy🙂 Haha, vi blir till kring midsommar🙂

    Jag kollade på Cougar Town och Top Model Sverige🙂 Vad hade du för dig? Kram

  20. anna skriver:

    Heej🙂 Jag såg kommentaren nu i melissas blogg🙂 ja jag mår mycket bättre nu. de bästa valet jag gjorde var att dumpa honom å flytta upp t norrland igen😀 ibland får man ett wakeup call, bättre sent än aldrig. dock vissa tar sig aldrig ifrån såna gräsliga förhållanden😦 Kram

  21. anna skriver:

    Tack vännen, va go du är! Ja jag valde att först ta en pause ifrån exet sen försökte Jimmy få upp mig, genom att betala resan. Vilket ja tillslut tackade ja till, sen dess har jag stannat här uppe. Träffade min nuvarande sambo, och han hängde med mig ner för att hämta mina saker varav häften hade exet tagit o förneka att de var mitt. men det är bara saker plus jag har livet i behåll å mår bättre än honom🙂 naaw tack, vad rörd jag blir när du skriver så🙂 Kram på dig❤

  22. anna skriver:

    Ja men precis, han är underbar! Även fast vi inte har pratat så mycket om det, men han vet ju att jag har haft ett helvete men han peppar på mig. Han vet lite om vad exet gjorde men han har verkligen visat att jag kan vara trygg sen har vännerna hjälpt till otroligt mkt med, sen har ja byggt upp mig sj också på mina sätt😀 jadu han minns inte säger han hahaha😛 men bara å googla efter star wars musmattor, finns säkert en hemsida där de säljer såna😛 kraaam

  23. anna skriver:

    Ja men eller hur det är så det är, sen tryggheten får man ju samt bygger upp inom en sj å de🙂 Förr var ja rädd att gå ut för trodde att exet skulle ta sig upp bara så där..för att förpesta mitt liv ännu mer men tur de ej blev så.

    Ja testa och säg till om de leder någonvart🙂 Vore intressant å se hihi😛 Ja men de var grymt häftig ja e mkt för star wars haha

  24. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Nej, jag äter det inte heller ofta. Men tycker det är gott att avsluta lunchen med någon torsdag ibland🙂

    Håller faktiskt med dig där, det står ganska still. Personligen hoppas jag på att Barney och Robin ska bli tillsammans snart igen. Tycker de passar bra ihop🙂

    Vad har du för planer idag då? Kram

  25. angelica skriver:

    sv ja verkligen!🙂
    okej, härligt!

  26. Olessia skriver:

    ooh vad roligt att du också fyller år i mars😀

    nää ska inte flytta hem till Sverige. Ska flytta till en ny familj

  27. Vi är faktiskt gifta! Däremot vill jag ju inte ha barn. Vi gifte oss ganska så snabbt efter att vi träffats. Det bara blev så. Antar att vi är lika impulsiva båda två..

  28. Rebecka Berg skriver:

    Hoppas allt är bra med dig!🙂

  29. Anna Katana skriver:

    Man blir verkligen så mycket gladare när solen skiner ute och värmen kommer. Underbart är det!

    Vet du om någon du känner friade igår? Jag vet inte någon och jag gjorde det inte själv heller (:

    Tack. Matchen kommer säkert gå superbra på lördag. Ska bli kul att se alla nyförvävern.

    Böcker som jag inte tycker om har jag absolut inga problem att göra mig av med så det problemet slipper jag tack och lov. Måste vara jobbigt för dig.

    Kram

  30. Wow, vad härligt med sån värme! Älskar att det snart är vår .. här har snön snart smält🙂

    sv: haha ja smaken är som baken. Jag älskar verkligen vaniljdofter, haha😉
    Låter som en härlig dag hörru!

  31. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, det blir ju onekligen kul att se på iaf. Alltid kul med lite nya drama queens och allt som en ny säsong för med sig🙂

    Jag tycker det! Tyckte så synd om Barney tidigare i säsongen när hon inte lämnade Kevin, men vi får väl se hur det slutar. Hoppas på dem!

    Blev det någon promenad för dig?🙂

  32. Har aldrig känt att det är något jag vill ha snarare tvärt om! Alla vänner har och så och alla tror att jag kommer ändra mig. Men jag vet att det inte är rätt för mig. Inte någonstans i min kropp känner jag att jag vill ha barn.Jag älskar frihet. Förstår varför andra vill ha men jag önkar mig inte det. Visst kommer det bli ensamt när man blir äldre..men inte kan man väll skaffa familj bara för det ? Jag vet inte det verkar egoistiskt. Känner ingen annan som tänker som jag så ibland känner jag mig lite konstig.

  33. Sandra skriver:

    Svar: Ja igår kände jag för att vara riktigt vårig, det var väder för det också. Skönt!

    Haha jag skämtade också om det igår, skickade ett sms eftersom vi inte sågs med ”jaha.. ska vi gifta oss eller? Tänkte ta tillfället i akt och fråga i alla fall”. Fick som svar ”hahahaha, fuck off”😛 Men i Sverige sägs det att om killen säger nej så är han skyldig sin flickvän en present som tröst haha!

    Det låter bra, du har fattat det där med att jag är mer för ren och skär komedi än det gulligulliga!

    Precis, annars är jag inte direkt den som lägger mycket pengar på sånt men jag tyckte det var kul att ha ett par som faktikskt kan hänga med i många, många år. Därför valde jag den lite mindre versionen för de funkar både till vardags och fest. Det finns nog lite skillnad i priser, detta var ju den minsta storleken och jag tror de låg på 400 ungefär. Som sagt fick jag en ganska bra rabatt också så jag har inte helt full koll på fullpris. De största (de fanns i tre storlekar) låg nog uppemot det dubbla dock så visst är det ett lite dyrare märke men de är klassiska och väldigt fina.

    Våren den kommer nog, men det är typiskt oss svenskar att bli så till oss över lite sol. Ingen pratar väl så mycket om väder som vi gör här?🙂

    Med mig är det si och så, mådde illa innan och är lite matt nu. Men det är i alla fall bättre. Själv? Helgens planer.. jadu, jag ska nog hänga med killarna imorgon. Snacka lite, beställa hem mat & bara vara. Och på lördag ska jag förmodligen ut med tjejerna. Plus att jag jobbar under dagarna med lite PR. Killen han jobbar och står i som vanligt så ingen romantik i helgen🙂 Men så är det, DJ-life, typ! Vad ska du hitta på?

    Puss&Kram

Kommentera

