The 84:th Academy Awards – The Winners!

Idag kunde man se vinnarna på hemsidan och jag var riktigt nyfiken så tog mig en titt på hemsidan precis efter att jag hade vaknat i princip. Ni kanske kommer ihåg att jag bloggade om de nominerade för ett tag sedan, här kan ni läsa det inlägget.

Såhär ser resultaten ut:

Bästa film: The Artist
Bästa manliga skådespelare: Jean Dujardin (The Artist)
Bästa kvinnliga skådesplerska: Meryl Streep (The Iron Lady)
Bästa manliga biroll: Christopher Plummer (Beginners)
Bästa kvinnliga biroll: Octavia Spencer (The Help)
Bästa animerade film: Rango
Bästa scenografi: Hugo

Detta är endast några av vinnarna, resten kan ni se här.
Jag är väldigt glad över att filmen Midnight in Paris tog hem ett pris också, för bästa originalmanus!

Jag har självklart kikat på bilder från röda mattan och det var många som såg helt underbara ut! Emma Stone, Octavia Spencer, Colin Firth med fru, Jessica Chastain…ja, det är några av favoriterna. Har ni några?

Hur har er dag varit?
Själv har jag fixat med en present till min kära mamma som fyller år på söndag! Allting är inte fixat, men snart så! Älskar det här med presenter, det är så himla kul att ge, håller ni inte med?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till The 84:th Academy Awards – The Winners!

  1. neli skriver:

    aaaw gullig du är hihi! tack snälla du =) blir alltid så glad av dina kommentarer =) jag älskar mina t-shirtar från gina… typ dem bästa jag har.. visst 149 kr är lite dyrt, det håller jag med om men jag ångrar inte alls att jag köpte dem =) hur mycket kostar dem på monki?

    kram söt

  2. Ca skriver:

    oj, missade visst det inlägget. sorry🙂 men nu har jag läst din åsikt om namnet🙂
    Haft en bra dag?
    kramar

  3. neli skriver:

    hihi dem är verkligen värda sitt pris måste jag säga =) inte ofta man hittar bra baströjor… det gör iaf inte jag! är rätt kräsen när det kommer till såna t-shirtar… dem måste sitta perfekt och falla snyggt och sådär haha.

    hihi va roligt att du blir glad du också =) gillar att göra andra glada! jag bor i jönköping =) ja det är väldigt torrt här men idag har det snöat igen =( så himla trist.. ännu värre när det sätter sig också =(
    kram

  4. angelica skriver:

    sv ja verkligen!! jaha:/
    okej😦 ja men eller hur.. tråkigt sånt!
    i helgen slappa jag bara, tränade och var med pojkvännen🙂 själv då?

  5. neli skriver:

    ne asså jag har spanat runt lite efter plagg i den färgen men inte riktigt hittat något som jag gillar än haha. chinos är snyggt men det är inte riktigt min stil =) är mer för slimmade jeans och sånt.. så jeans i den färgen skulle vara supersnyggt!
    ja så himla trist med snö idag, men men.. det går väl bort under natten hoppas jag haha. det kom inte så jättemycket =) vart bor du förresten? var det inte nära sthlm nånstans? =)
    kram

  6. neli skriver:

    ja jag brukar också titta runt lite hihi. åh jag älskar zara men vi har inte det i jkpg =( men om jag inte fattat fel så har jag för mig att dem skulle öppna här nu till höst! har hört det från nån.. HOPPAS =D hihi gullig du är som ska leta.. ska också göra det haha.
    kram söt

  7. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Har kollat igenom alla klänningar och de är ju så vackra! Kan inte välja en😉

    Haha, knugen ja😀 Hon kommer säkert bli lika vacker som mor sin.
    Kan tänka mig att det är det, ja. Men samtidigt är den svenska kungafamiljen ganska bra på att föra sig ”normalt”. Om du är med mig? Victoria och hennes syskon har ju ändå levt relativt normala liv, i sin mån😉

    Jag får gå in och kika där då, tack för tipset!🙂

  8. grattis till henne i förskott!<3
    jag gillar att slå in presenter och ge.😄 det är roligt!<3

    idag har jag inte gjort så mkt, bara varit med en kompis och så hemma, och så pluggat lite biologi. ^^

  9. Sandra skriver:

    I år var nog första gången jag inte satt uppe och kollade🙂 Somnade på soffan allt för tidigt.

    Svar: Ja lite trött har man allt varit så det var skönt idag. Nackspärren är inte att leka med, skällde på min kille lite för att han lät mig sova vidare i helt fel position haha. Jag får kolla in den serien då behöver lite nya tips!

    JAg förstår det🙂 Avundas de som får in läsning i rutinerna.

    De är riktigt duktiga, det bästa av allt är att se dem spela. Det engagemanget, den energin, den inlevelsen.. de älskar det. Och jag blir bara glad i hela kroppen av att festa när de spelar. Och stolt🙂

    Det är alltid fint, det är så gulligt med barn!!🙂

    Kram

  10. angelica skriver:

    sv ja verkligen!
    tack!!🙂 jag bor i trollhättan! du då?
    blir plugg, träning, pojkvänsmys, kompisar osv🙂 själv?

  11. Ca skriver:

    Jag känner att mina år och upplevelser är en piss i missisippi inte ens värda att trycka ner någon jämfört med vad många andra varit med om. Men så ska man inte tänka. Alla har olika problem . Så är det- Det finns alltid någon som har det värre, så är det, men det kan vara hemskt nog för en själv!!

    Sen att det formar en till människa, det gör det. Men jag hatar egentligen att säga att ”jag ågrar inget”.För det gör jag. Jag skulle mer än gärna ändrat det som hände och valt en annan väg, men det jag menar är att nu i efterhand kan jag ändå inte göra det, så lika bra att bara försöka lägga det bakom sig. Om du förstår??

    Min gårdag var bra. Jobbsom gällde vilket gjorde att man hada saker att fokusera på hela tiden. Och idag blir det lite jobb igen. SKönt! Barnen gör mig glad. !!

    Hur mår du? kramar

  12. Vivi skriver:

    Det är helt klart roligare att ge presenter än att få, ibland iaf🙂

    Jag är så dålig på namn, men det fanns en grå klänning som var helt sagolik.
    Sedan gillade jag trenden med rött och vitt. Oscarsgalan är ju ändå lite kul och nästa år funderar jag på att ta en dag ledigt för att köra en ”all night:er”😛

    Oh det hade ju varit häftigt att skriva recensionen den 15:e samtidigt är ju den 16:de ganska häftigt det med eftersom den slutade den 15:e, alltså kommer summeringen ”dagen efter”😉

    Kram

  13. Tack så mycket, jag äter ungefär som en normal människa, fast jag brukar äta lite och väldigt ofta🙂 Skilda världar har dom på dvd boxar nu tror jag🙂
    men nu är det ingen sol längre utan bara molnigt och ungefär 7-10 grader….:/
    Kram

  14. Lisa skriver:

    SV: Det bästa tipset från örtskolan tyckte jag var vad man gör med de där sista bladen som annars bara står och vissnar. För det har nämligen hänt mer än en gång och varför de inte överlever är för att de har blivit odlade på ett sådant sätt att de har en kort hållbarhet. Krävs väldigt gröna fingrar och en hel del näring för att de ska ta sig i en kruka (bättre då att köpa örterna på en planteringsskola där de blivit uppdrivna under betydligt tuffare former).
    När du skriver så där om pasta så blir jag riktigt sugen! Tror minsann att det får bli en pastarätt till lunch igen…

    Förstår fingerkliet, för det har alltid varit med mig. Dock försöker jag som sagt att tänka stopp, men skulle jag handla någon bok nu så skulle sista delen i Jean M Auels serie om grottbjörnens folk så ganska högt upp på listan och likaså någon fin kokbok.

    Filmen som jag såg var förresten Järnladyn och jag måste säga att Streep verkligen gjorde sig förtjänt av sin oskarstatyett! Är du av samma åsikt, eller tyckte du att någon annan skulle ha tagit hem priset som bästa kvinnliga skådespelerska? Och vad ska du hitta på denna tisdag? Kram

  15. Jag har gått och blivit riktigt förkylt faktiskt! Ont i öron och hals. Inget vidare. Jag gick till jobbet alldeles för länge med det. Nu får jag vara hemma den här veckan pga det. Men det är ju rätt skönt också att få vila lite med gott samvete. Hinner jag ju blogga lite mer också!!

    Allt bra med dig? Kram

  16. Anna Katana skriver:

    Jag har fortfarande inte sett ”Midnight in Paris” trots att jag velat se den sedan den kom på bio. Nu får jag tusan ta och se den snart.

    Är enormt roligt att ge bort presenter tycker jag med. Och att tänka ut vad man ska ge.

    Jag har också svårt för att slänga böcker för kan hända att jag vill läsa boken igen. Och vissa böcker har jag självklart redan läst massor av gånger.

    Ja nu ska det väl gå att lyssna på alla låtarna från melodifestivalen om jag förstått saken rätt så jag får väl börja lyssna nu. Har ju bara sett första startfältet i år.

    Kram

  17. Gabriella skriver:

    SV: Åh tack!
    Det var ingen som stod mig nära som dog, men självklart tråkigt ändå. Var dock inte på begravningen, men hade det i tanken ändå.

    Tack, känns skönt att jazzen är avklarad, bra att bocka av från listan=)

    Så sant som din vän säger! Det är svårt att se det när man är inne i något. Är man mitt i det pluggande livet ser man ofta stress o tentor. Men att få plugga till något man VILL plugga till, det glömmer man lätt bort.

    Precis. Gaga, det passar nog inte alla, men en del. Och det bästa med den stilen tycker jag är att inget måste se perfekt ut om du förstår hur jag menar? Glöm supersträckta fötter o hållning=)

    Tack vad fint att höra! Jag tror det kommer bli bra med svenska, det är ett så stort o brett ämne också som man kan göra mycket kul utav tror jag.

    Melodifestivalen ja… fanns inte så mkt i min smak. Opa! förstod jag inte alls. Christer Sjögren o Lotta som kom vidare ja alltså, hihi=)

    Roligt att det gick bra för Rango o Midnight in Paris!
    Tycker också det är rätt kul med paket, spana på fina saker man vet skulle falla personen i fråga i smaken o slå in det lite tjusigt=)
    Gillar bilden längst ned i inlägget om bokrea, ser så mysigt ut!
    Kram

  18. Jenny skriver:

    Det är lite tråkigt att den enda film jag sett som vann en staty var Rango. xD Haha. MEn Hugo Cabret vann ju några statyetter och den har jag velat se ett tag med.🙂

    sv: War Horse var en jättebra film. Jag kan förstå att den var nominerad. Sen kan jag även förstå att den inte fick någon staty i slutändan. Den är så stark. Man bli verkligen påverkad. Det var en liten grej jag märkte som inte stämde men det är inget som förstör filmen.🙂

    Platinablont kan vara jättesnyggt som du säger men det krävs rätt person och framförallt rätt person för att det inte ska bli ”barbiestämpel”. Tyvärr är det ju så. Jag tänkte försöka hitta rätt frisyr att klippa innan jag bestämmer mig för färg.🙂

    Jag tycker det är jättetråkigt att man först har vänt Emo-trenden till att det skulle handla om att man vill skära sig och må dåligt, för det är ju inte det som emo handlade om från början. Och att sen förlöjliga de som skär sig genom att använda sig av emo som ett skällsord… nej, det är något som ska tas på allvar vare sig personen är ”emo” eller medelsvensson eller vad man nu kan vara. Skönt att du har tagit dig ur det där iallafall. Jag tror det är vanligt att man försöker byta ut sin psykiska smärta mot fysisk om man mår dåligt. Ingen förälder vill ju se sitt barn lida på något sätt. Jag hoppas ju, om jag någonsin kommer bli mamma, att jag kommer ha ett så pass bra förhållande med mitt barn att han/hon kommer kunna vara öppen om såna saker. Prata med mig om han eller hon mår dåligt. Men det är inte alltid ett barn klarar av det heller, även om förhållandet till föräldrarna i övrigt är bra.

    Skönt att det gått över i nacken.🙂

    Ja, jag tror att Jonne trivs väldigt bra med den yrkesgrupp han valt.🙂 Det är ju huvudsaken. Dock så får vi se om han får egna klienter. Det är inte vanligt att praktikanter får klineter på det viset, för då måste man fråga varje person om de kan tänka sig att ha en praktikant och så. Men han skulle nog få gå med en annan hälsocoach nu i veckan och se hur hon lägger upp passen för sina klienter och så.🙂

    Det är mycket lättare att vara allätare för då är man inte så trångsynt och missar bra musik. Tråkigt med människor som vägrar lyssna på en låt bara för att den inte tillhör rätt genre. Rihanna, Katy Perry och Lady Gaga är ju onekligen duktiga artister som går sin egen väg. Lady Gaga gillar jag en del låtar av, och likadant Rihanna. Katy Perry har jag inte fastnat för riktigt. Däremot är jag ganska förtjust i viss opera eller klassisk musik eller traditionell irländsk och keltisk musik. Underbart att ha på i bakgrunden om man ska rita eller läsa en bok.🙂

    Jag har fortfarande inte kollat Once upon a time från förra veckan men får försöka göra det snart. xD Nej Mary Margaret hade jag inte heller någon aning om. Hur är Lost då? Jag har försökt ge den serien en chans men jag fastnade verkligen inte…😦 Jag har sett 3-4 avsnitt av första säsongen sen visade en vän en del ur slutet för mig.😛

    Heltäckande burka är ju lite speciellt. Men jag tror inte det fungerar att ha ett förbud mot det heller. Om kvinnor blir förtryckta av sina män så kommer ju inte männen låta kvinnorna gå ut överhuvudtaget om de inte får ha burka på sig. Tror det skadar mer än det gör nytta. Sen tror jag att man reagerar på slöja men inte nunnor av den simpla anledningen att det är en annan religion. Hade det varit ”vår” religion hade nog ingen sagt något. Även om det i grund och botten faktiskt är samam religion, men det ska man inte tala högt om.😛

    Ja jag hoppas med att vi kommer kunna flytta ihop efter sommaren men allt beror ju på hur vi jobbar.🙂 Men det får ta den tid det tar. Vore kul att få höra eran historia någon gång.🙂 Det är ju inget som säger att det är dåligt att det går fort.🙂

    Hi hi tack så mycket. Var faktiskt en roligare design än jag trodde när jag började men nog inget jag gör igen.😛 Tack så jättemycket för tipset! Kul att du tänkte på mig.😀 Jag såg de där penslarna i torsdags när jag var på stan med en kompis. Då fick man penseln på köpet om man köpte 2 nagellack. Ska se om jag köper dem eller inte, för jag funderar på hur de skiljer sig från vanliga penslar.:/ Har en flyttkartong med penslar på vinden jag kan kolla igenom annars.🙂

    Pussar och kramar!!

  19. Håller med om att det är kul att ge bort presenter så länge de är bra😛 Jag tycker det är så svårt att komma på bra presenter för jag vill ju att de ska bli så personliga samtidigt som man inte vill att de ska verka snåla haha. Hoppas din mamma blir glad men det vet jag att hon blir😀

    Ja det känns verkligen härligt att vara tillbaka och jobba igen, pengarna behövs ju och det är skönt med den sociala biten också! Det gör ju så mycket att få komma iväg och göra något om dagarna istället för att gå hemma. De jag känner här i stan är ju ändå folk från båten så man har inte så många att umgås med när de är iväg och jobbar utan mig🙂
    Så roligt att din vän också ska få barn i juni, känns som det är så många som ska ha barn i år! Kanske har vi tajmat in det med kronprinsessan😉

    Jag köpte jackan på h&m, denna för att vara exakt http://www.hm.com/se/product/97009?article=97009-A sitter riktigt bra och jag gillar när den är lite i bikermodell så kan man ha den till någon söt klänning eller någon rockig topp. Går ju att variera stilar så mycket med en skinnjacka!🙂

    Ja precis, handlingen i Rango är ju ingen höjdare! Jag tror som sagt jag såg en liten stund bara och bytte sen kanal för att den var så tråkig. ÅH den serien har jag sett reklam för men det är alltid något annat program som kommer emellan så missar det alltid🙂

    Kramar!

  20. camilla skriver:

    vad har de blivit för presenter?:D

    ÅÅ håller med många fina på galan verkligen, hade inte tackat nej till att vara där hihi🙂

    Åå elelr hur? de snöade verkligen hela dagen igår:O men idag har det varit fint igen så jag är glad över det:D

    Vad läser du nu för ngon bok?:D

    Åå jag läser en utbildning motsvarande socionom🙂 vill arbeta som behandlare mot äs eller på ett ungdomshem eller liknande🙂

    Min dag har bestått av skola och jag e lite trött nu men humöret är påväg upp iaf🙂 vad gör du ikväll? mår du bra?:) kraam

  21. olessia skriver:

    naajs😛 dock missade jag det!!

Kommentera

