BOKREA!

Speciellt ni som är book lovers, som jag vet att det är bokrea på G just nu!
I julas fick jag också ett presentkort av mina föräldrar för att kunna köpa böcker på Bokus, gissa vad glad jag blev. Sedan var det ju det där dilemmat att välja vilka jag ska beställa, vilket jag inte vet ännu, sedan sade E något klokt och det var att beställa så många som möjligt på en gång, så att jag inte behöver betala fraktavgift alla gånger, smart! Men som sagt, åter till det där dilemmat att jag inte ens vet vilka jag ska välja, för ja jag har en lista…ganska så lång dessutom!

Men nu när det är bokrea så känns det ju passande att slå till, några är ju väldigt mycket billigare nu också. För min del blir det nog mest skönlitterära böcker ser det ut som just nu, fast nja några biografier kommer nog att hamna i min samling också. Har öppnat olika Internet-flikar och försöker nu att beställa och sålla lite.

Jag tänkte att jag kunde fråga er, har ni några boktips?

Själv älskar jag ju böcker och jag är ganska säker på att mitt framtida hus skulle kunna se ut såhär:


…ja, i alla fall bokmässigt. Nej, jag ska nog ta och kolla vidare lite på Bokus nu.

Är det någon av er som fyndat på bokrean än?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Böcker och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till BOKREA!

  1. Anna Terneborg skriver:

    Det är grymt snyggt att ha alla böcker framme så, speciellt när det är så många🙂

    Svar: Tack så mycket! Ja, jag gillar också det🙂 Den är från Monki, men köpte den tyvärr för två år sedan😦
    Det är verkligen jättesnyggt, så jag har tänkt se ut i vår och sommar. + ett par rejäla boots på det😉

    Det tycker jag att du gör rätt i🙂 Själv väntar jag på en vän som ska dyka upp, blir mys framför Alias🙂 Kramar

  2. neli skriver:

    åh jag älskar bokrea men har inte hunnit titta in den än =) är på jakt efter modeböcker hihi! måste kika snart och se vad som finns =)
    ja men det är ju klart man blir ledsen först men det går väl över sen.. det var samma med mig =) fast idag är jag nästan lättad över att jag inte kom in för jag hade nog inte pallat med förskollärare haha. lärare överhuvudtaget är skit! har fått smaka på det och nej usch…
    kramen

  3. neli skriver:

    haha ja jag ÄLSKAR när dem har sån erbjudande.. försöker alltid hålla ögonen öppna efter det =) köper alltid minst 2 tidningar då haha! skitbra, man sparar ju massa pengar på det! såna tidningar brukar vara så dyra annars… jag är inte ute efter något speciellt faktiskt, bara det ska handla om mode! sist köpte jag en vintage bok hihi =) ska se om jag hinner in till bokus imorgon och titta lite =)
    kramen

  4. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Tackar🙂 Hoppas även du får det!

    Mysigt! Jag var också det förut, läste bok efter bok och höll på så jättelänge. Sen bara sådär, så slutade jag. Var med i Läslusen när jag var yngre, vet du vad det var? Tror det var så mitt intresse växte fram, sen bara försvann det. Mysko! Får försöka ta tag i det där met att läsa igen😉

    KRAM

  5. Josefin skriver:

    sv: Jag får veta att en person som betyder så otroligt mycket för mig har ljugit och gått bakom min rygg hela den här tiden vi känt varandra. Och mitt hjärta brister.

  6. neli skriver:

    ja dem brukar ju ligga runt 80-100 annars så det är skitbra att dem har såna erbjudanden =) pressbyrån är typ dem enda som brukar ha det =) bäst är dem!

    aaaw gullig du är… ja men håll utkik så kan du ju säga till hihi =) får se själv om jag hittar någon bra modebok hihi! jodå, min kväll har varit lugn =) hur var din då? kram

  7. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Kunzelmann & Kunzelmann, Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, Hohaj, Alkemisten m.m.🙂

    sv: Jag har också små fötter, men 36 i alla fall. Kan köpa både på barn och buxenavdelningen tacksamt nog🙂

  8. Jaha ja men det såg jag ju🙂
    Ja det ör underbart väder här, har vart ute och promenerat i linne, men man blir ju lite fundersamt hur det kan vara såhär fi t och varmt väd i februari? Skumt,
    Hoppas du har en toppen kväll , kram🙂

  9. Ca skriver:

    Har du kommit på någon bok du ska fynda på rean ??🙂

    Jag tycker Estelle var ett bra namn, och roligt att dom tar något så frpn ingenstans vilket många stör sig på.. Vad tycker du?
    kramar

  10. Vivi skriver:

    Hej! Själv måste jag hålla lite i pengarna jag med nu ett tag, men fem pocketböcker för 100kr fick jag med mig hem i helgen, varav tre är skrivna av Torey Hayden som är en favorit. Hon skriver böcker om utsatta barn, riktigt bra är dem!
    Annars har jag två favorit jag hittat på rean, Morgon i Jenin & Lila hibiskus, det finns recensioner på dem i min blogg!

    Helgen har varit bra, ganska perfekt faktiskt, bara lite kort.
    Nej vi har inga planer på barn ännu, det iaf inte så att vi planerar ngt ännu.🙂

    Kram !

  11. Anna Katana skriver:

    Min framtid skulle lätt också kunna se ut sådär- Är ett stort problem nu att vi inte har plats för alla mina böcker. Jag har fått ställa en del i kartonger och det känns liksom inte bra alls.
    Kan tipsa dig om ”Champagneflickan” och ”Hungerflickan”.

    Jag såg inte melodifestivalen för jag jobbade lördagkväll. Var det bra låtar?

    Jobbet har gått bra under helgen men kännns inte helt kul att åka dit och jobba kväll nu. Hade helst varit ledig idag när jag jobbat helg.
    Hur har din helg varit?

    Kram

  12. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Ja, jag har testat så många produkter som inte alls funkat på min hy. Så det känns bra att ha hittat en serie som är så himla bra! Tycker det är svårt över lag att hitta rätt smink för sin hudtyp, så när man väl kommer över de där guldkornen får man hålla hårt i dem😉

    När jag väl börjar läsa en bok så kommer jag ju vara fast på en gång nästan, det är bara det att ta upp en bok och faktiskt börja läsa den som jag inte verkar kunna göra😉 Får se ifall jag kan hitta en intressant serie och köra på den.

    Hoppas du får en bra start på veckan! Kram

  13. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Precis, man får spara till de dagarna det inte finns något att kika på🙂 Kom precis på att jag även har fredagens The Voice att kolla på, så där fyller jag ju ytterligare lite dötid🙂

    Åh, kanske att jag får börja läsa dem då! Älskar ju serien, så varför inte?🙂 Kram

  14. Älskar verkligen bokrean! När jag var mindre kunde jag sitta och bläddra i rea-tidningarna veckor i förväg och skriva upp vilka jag ville ha och kolla upp billigast pris. Men i år har det inte blivit mycket till reashopping, köpt 3 böcker i blandade kategorier. Hoppas du kan hitta dig några böcker iaf!
    Ja det är så skönt med vår, typiskt bara att det var lite sämre väder nu när jag väl kommit hem! Har nämligen jobbat i helgen vilket känns så bra att vara tillbaka igen. Kommer dessutom få jobba 75 % nu så länge jag kan/orkar. Bra för det sociala och för plånboken😀
    Haha angående vårjackan så köpte jag faktiskt en ny skinnjacka för några veckor sen, ingen jag kommer få igen men sitter bra ändå. Men gillar ändå inte att stänga skinnjackor, sitter bättre med öppen kan jag tycka😀

    Ja jag tycker absolut det var en tillräckligt bra film för en nominering till en Oscar och även som vinnare bland dom. Tycker dock inte att vinnaren är någon bra film, försökte kolla på den en gång men tyckte den var väldigt udda.🙂

    Kramar

  15. neli skriver:

    åh tack sötis för länkarna.. så himla gullig är du =) och JA, jag älskar the sartorialist boken! och jag menade självklart bokia och inte bokus när jag skrev till dig haha. ska gå och kolla idag en snabbis och se om den finns i butik =) ska se lite mer vad som finns i allmänt hihi!
    gårkvällen var bara bra… som en söndag ska bara; väldigt lugn hihi. dagens planer är inte så många =) slutade tidigt från skolan idag så det känns super… ska göra en massa grejer som man inte annars hinner med eller kanske inte orkar med när man går heldag i skolan haha. ska du göra idag då? kram =)

  16. Tack!! Vad glad jag blir! Ikväll händer inte så mycket! Jag har blivit rejält förkyld!

    Skulle kunna tänka mig att flytta in i ditt framtida hus …. Har du läst Glöm att ni har en dotter, den tycker jag är bra samt En Geishas memoarer.

  17. Lisa skriver:

    Sv: Det tycker jag absolut att du ska göra! Speciellt när du har en pastamaskin så att du kan göra egen pasta (tror att det kommer bli än ljuvligare med egengjort!)
    Det är helt klart värt att hålla korpgluggarna öppna, för det kan ju hända att utställningen kommer till huvudstaden också! =)

    Angående bokrean försöker jag hålla mig i skinnet, för jag har så himla många böcker som jag inte läst än och uppskattningsvis så kommer de hyllraderna att ta ett år, så jag inväntar 2013 års-bokrea!😉 Ha en fin måndag vännen!

  18. Sandra skriver:

    Bokrea brukar alltid vara kul. Då köper jag böcker, sen att jag sällan läser dem är en annan femma. De ligger på lager. Jag tror alltid att jag förr eller senare ska få för mig att läsa men det är sällan, blir mest på semester. MEn då är det skönt att ha ett gäng!

    Svar: Det var en kanonbra kväll & det kändes givet att finnas på plats när killarna körde. Det var riktigt skoj! Kolla in filmen i senaste inlägget, de kan ju de där pågarna. Bra drag! Och så roligt att det blev en sådan succé, det var de värda. Han var med..eller ja, han jobbade ju men han var ju på plats i alla fall🙂

    Man blir verkligen barnsjuk med söta små🙂 Verkligen, är alltid kul att gå dit och äta, hon kommer alltid springande och hälsar. Så inte nog med att maten är så himla god så får man dessutom ett fint bemötande varje gång. Är ju en familjerestaurang och eftersom stan är så liten blir man liksom snabbt en del av ”gänget”🙂 Så sött, just tvååringar är ljuvliga när de drar igång och börjar snacka.. man smälter ju!

    Kram på dig!❤

  19. camilla skriver:

    Jag gillar verkligen att läsa men har nästan aldrig tid eller ork längre för annat än kurslitteratur hehe. Får passa på till sommaren🙂 vad för slags böcker gillar du? mina favoriter är sophie kinsella böckerna😀 hopps du hittar ngt du gillar iaf😀 smart att passa på nu när det är rea:D

    Usch här har det snöat massor idag, inget som lägger sig men kallt är det. Igår var de så härligt väder med sol hela dagen så vaknade man upp idag = inte skoj^^

    Tack<3

    Åå dom tävlar i friidrott hihi😀 jätte roligt var det att titta, men oj vad jag saknar friidrottstävlingarna. Men de ger extra motivation:D

    hur mår du idag?
    kramis

  20. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Alltså skämmes på mig, jag har inte ens varit förbi bokrean ännu. Hoppas den håller i sig.

    sv: ja men det ska jag göra🙂 De har tyvärr inte kommit ännu😦 Men de lär dyka upp imorgon, ska bli så kul! Massor av färg😀

  21. Anna Terneborg skriver:

    Svar: Eller hur? Tycker dessutom att man även ser drag från kungen, men det är väl inte så konstigt kanske då Victoria är väldigt lik pappa kungen hon med🙂

    Ja, då vet man att det finns mycket att läsa när en bok är klar. Gillar inte när det tar slut så fort annars. Ska in och spana på nätet efter böckerna senare ikväll🙂 Kram

  22. neli skriver:

    ja victoria är riktigt snygg på bilden… en av mina favoritomslag faktiskt =) och ja jag håller med dig att hon oftast brukar se väldigt stel ut men här ler hon verkligen med ögonen! skitsnygg!

    hihi ja korta skoldagar är alltid skönt =) imorgon lär inte vara lika kort haha =( men men, inte ska man klaga haha! hoppas det går bra på seminariet imorgon =)
    kram

  23. anniepiie skriver:

    bokrean är aldrig fel!😀 dock fick jag de böcker jag önskade mig när jag fyllde år så har inte direkt kollat rean iår!😛 Hoppas att du hittat lite iaf!🙂 SV: hehe okej, men med en snygg bustier under blir det säkert snyggt endå!😉 visst är det ett coolt namn, och så söt. Lik både far och mor minsann!🙂 hihi Kramis

Kommentera

