Estelle

Man har ju inte undgått att höra att den lilla nyfödda Prinsessan nu fått sitt namn: Estelle. Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad, Estelle låter ändå rätt modernt på något sätt, istället för tråkiga typiska Prinsess-namn!

Idag har det verkligen känts som vår! Det var sju grader när jag gick hemifrån vid tolv och jag invigde läderjackan för detta året och det kändes helt underbart, så fort det blir liiite torrare så åker Conversen på, for sure. Idag hade vi den sena föreläsningen, men det gick rätt så bra ändå. Sedan kom jag hem och fixade i ordning fin middag till L och F (ja, jag och E åt ju självklart också), eftersom L fyllde år tidigare i veckan. Det blev en stor succé så det kändes bra!

Nu ska jag nog kolla någon film med E, eller hitta på något annat. Vad har ni för planer inför denna fredagskväll?

Kram!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Nyheter/News, University och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Estelle

  1. Klara skriver:

    Det låter som att du fick en härlig fredag! Vad roligt att det gick så fint med matlagningen, det är alltid roligt då sådant uppskattas!

    – Livräddning är ett riktigt roligt moment (missförstå mig rätt) inom idrotten. På mitt jobb är vi tvungna att kunna HLR eftersom att vi arbetar på ett badhus – det gäller att kunna rycka in då det behövs. Tack och lov har jag inte behövt agera på riktigt!

  2. Gabriella skriver:

    SV: Tack, jag har en förkärlek till matbilder haha=)

    Ja det verkar som att hon som ramlade klarade sig bra ändå. Hon kunde ta sig upp själv så det var ju tur.

    Tack för dina fina o uppmuntrande ord, det värmer!<3
    Jag ska försöka lägga bort alla stresstankar o fokusera på VAD det faktiskt är jag ska göra o ha roligt.
    Hur har du med stress o plugg nu?

    Haha ja det är förståeligt. Att dansa Gaga har ingenting med Lady Gaga att göra, men det kan man ju lätt tro. Dansstilen handlar om att ständigt vara i rörelse o vara i kontakt med sig själv. Flummigt kan nog många tycka, men ganska befriande tycker jag=)

    Jag vill läsa svenska som mitt andra ämne. Tror också det är bra med två ämnen, chans till fler jobb o kul att variera sig.
    Det är inte lätt att alltid veta minsann o man måste inte veta. Jag är säker på att du hittar något som du tycker är stimulerande så småningom! Och att jobba utomlands låter ju spännande!=) Bistånd, samhålle och tonårstjejer låter för övrigt som väldigt intressant. Finns nog mkt att lära sig o lära andra där.

    Precis! Är med på din linje. Viktigt att barn även får se olika kroppar också som du säger. Alla är o ser olika ut. Och framför allt det är okej att se olika ut. Det finns inga rätt eller fel.
    Verkligen! Utbildning är alltid bra. Att vilja lära sig, vara öppen o intresserad om det som sker runt i kring oss.

    Jag förstår hur du menar. Att vara personlig kan vara bra, visa att man är medmäsklig o kunna öppna sig. Men samtidigt behöver man inte blotta sig totalt. Men fint när man får en glimt av någon annans personliga. Jag brukar inte heller alltid dela med mig av det allra personligaste, just eftersom det är personligt, det innersta. Skrämmande, men befriande o fint också.

    Äsch vad synd att Carolina inte var vidare bra! Bra att jag inte missade något av meldodifestivalen då=) Ikväll blir det dock mello för mig, ska du se?
    Ha en härlig helg fina du!
    Kramar

  3. Lisa skriver:

    Sv: Det var första gången jag testade det och det smakade mer är bra, så jag tycker absolut att du ska testa Salvia burro någon gång! =)
    Roligt att du kikade in på min blogg, men än mer värmer det av att du gillar vad du såg. Väldigt roligt som sagt! Angående bilderna så är det som sagt Ernest Cole, sydafrikanen som står bakom dessa. Om du inte bott i Stockholm så skulle jag starkt ha rekommenderat dig att gå och se utställningen! För den berörde verkligen!
    Kram!

    P.s: Håller med om att läderjacka och converse verkligen är vår! Likaså snödroppar och fågelkvitter…
    Ha en fin söndag!

Kommentera

