I’ll be waiting.

aftonbladet.se pratar de om våren, för att det ska räknas som vår ska dygnsmedeltemperaturen hålla sig över noll grader i sju dygn. Artikel talar om att Skåne redan har börjat få vår, medan det kommer att dröja fram tills 25 mars, innan våren verkligen når Stockholm. Jaså, ja lite försenad födelsedagspresent då (fyller år den 23:e), men jag hoppas att det kan komma härliga, soliga dagar ändå även om de inte håller i sig i en vecka. Jag vill verkligen att våren ska komma hit, att det börjar smälta nu känns verkligen bra.

Idag har jag pluggat en del och svarat på seminariefrågor, då det är seminarie imorgon förmiddag, får se hur det går, känns alltid lite smått nervöst, men det kommer nog att gå bra. Ska försöka träffa L imorgon efter seminariet också, det ska bli riktigt härligt, det var länge sedan jag träffade henne!

Hur har er dag varit?

Lite nördig info kan man ju lägga till ocskå, idag skulleHeinrich Rudolf Hertz ha fyllt 155 år. Om ni inte redan listat ut det, så var det hans om gav namn åt enheten hertz, som är den härledda SI-enheten för frekvens.

Denna bild kan man se på dagens Google-sida, fast i rörelse dock.
Herzlichen Glückwunsch Herr. Hertz!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Nyheter/News, University och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till I’ll be waiting.

  1. Tessie skriver:

    Sv: förlåt för mitt sena svar.. saker är lite på sin spets med allt just nu.. efter den 28feb kan jag skriva mer om det.

    Jonas tog mig till gamla stan där snön dalade, vi började med en varsin smarrig öl och sedan åt vi på aifur, e-types ställe. Viking inspererat, skit coolt!! Sen blev de skumpa drink på eken och sedan en magisk natt på hotell hellstens malmgård!!

  2. Anna Terneborg skriver:

    Våren ser jag fram emot, det är då alla skinnjackor och converse plockas fram. Som jag längtar!😉 Vilken är din favoritårstid?

    Svar: Ja, men det är verkligen skönt att bara koppla bort allt och alla framför en serie/film man tycker om. Det gör så mycket mer än man tror, för min del iaf🙂

    Tack så mycket! Han gick bort för flera år sedan, men man har alltid alla fina minnen🙂

    Ja, men jag får nog ge den serien en chans till då. Litar på dig!😉

    Ha en bra dag! Kramar

  3. Hej! Hittade just hit & tänkte lämna ett spår efter mig & min unga mammablogg! kram🙂

  4. Ca skriver:

    Tack för frågorna🙂 Kommer svar under dagen eller morgondagen så kika in då :)!

    Jag vill ha vår NU! som tur är har snön regnat bort i natt till största del. Vill ha värme och sool!

    Tur att det finns sånna fina människor som du, de behöver världen. Ta åt dig!
    Vad ska du göra i helgen?
    kramar

  5. Marcus Å skriver:

    Jag ser också fram emot våren. Nu får den faktiskt ta och komma! Det är ju en bra början nu när all snö är så gott som borta iaf…
    Kram

  6. Lissie skriver:

    Fast jag tycker att det börjar kännas som vår ute, oavsett temperatur. Det är ljusare, solen står högre på himlen. Men det var någon som sa att det skulle bli kallt igen… aja, det var inte från någon säker källa i alla fall🙂

    Åh, förlåt att jag är så dålig på att kommentera, det har varit ganska mkt nu ett tag. Ingen ursäkt dock… Hur är det med dig? Det är okej här, det rullar på liksom, även om jag inte känner att det egentligen går ”framåt”. Men man får försöka ha tålamod… Ta hand om dig! Kramar

  7. Vivi skriver:

    Åhhh vår! Längtar verkligen efter våren, blommor, kvitter och värme! Tänk när man kan kasta av sig de tjocka koftorna!! Yey!

    Det är jättegullgit av dig, jag uppskattar verkligen att du erbjuder ett öra… eller öga blir det väl🙂 Mår lite bättre idag iaf, även om jag oroar mig så försöker jag inte låta det ta hela min energi.
    Jag kommer förklara & skriva av mig lite i ett inlägg idag, men det kommer vara spärrat, lösen är bloggis😉

    Hittade du ngn semla igår ?
    Kramar!

  8. LORISSA LOVEBOMB skriver:

    Undra hur lång tid det tar för oss i Umeå då:/

    sv: Ja, jag håller med. Men nu ska jag vara utan i 40 dygn, så antingen blir det hemma eller nyktert. Och då väljer jag nyktert, för jag har aldrig varit den som går ut för att supa, jag går ut för att dansa och ha kul. Alkoholen blir någon slags dålig bonus, haha. Så vi får se, om jag har tråkigare får jag väl faktiskt sluta gå ut, och det är ju inte heller hela världen. 🙂

  9. Tack så mycket🙂
    Jag saknar dem för dom inte är här med mig🙂
    Men dom kommer ju och hälsar på🙂
    Ja då jobben kommer alltsom,🙂
    Hur är det med dig idag då? Kram🙂

  10. Enligt den kartan som aftonbladet la upp igår så har vi redan fått vår, underbart😀 Här har vi 7 grader idag på vår innergård! Snart får allt vårjackan åka fram, får ju snart inte igen min vinterjacka iaf😛

    Ja jag gjorde cake pops en gång på drömrulle som jag mosade och doppade i choklad, riktigt goda blev de! Men det går ju att variera i all oändlighet! Vann dessutom en form till cakepops som ser ut som en liten cupcake så nästa vecka blir det att göra såna😀

    Va roligt att du varit där, kan tänka mig att det är väldigt fint däromkring! Iaf det man sett på tv. Jag har själv aldrig varit i USA men har alltid varit lite av en dröm att få åka på roadtrip och se från väst till öst😀

    Ja visst är det en stor framgång ändå att de uppmärksammar den vården överhuvudtaget🙂

    Oj har den blivit nominerad till en Oscar med, det visste jag inte! Så roligt ändå😀

    Kramar

  11. Sandra skriver:

    Vår och vår. Ingen snö och solen skiner, jag tackar och tar emot🙂

    Svar: Jag ska inte jobba ihjäl mig. Jag ska på hans premiär imorgon, stolta klubben. Ska bli kul!

    Jag tror att sociala medier, om det används rätt, är ett starkt vapen för marknadsföring. Det som är bra med sociala medier är att man direkt kan ha en kontakt med kunden på ett enkelt och smidigt sätt!

    Det är rätt galet, men har med några riktiga gymnördar i min vänskapskrets. Man blir chockad när man inser vad de kan ta! Haha det är så typiskt de där gymhängarna att köra protein only liksom.

    Allt är bra med mig, hur är det själv? Jag saknar att vara mer bloggaktiv men tiden räcker knappt till någonting mer än jobb nu.

    Puss&kram

  12. Josefin skriver:

    Ska få lite bilder av min kompis snart så då ska jag ladda upp fler!🙂

    sv: Idag har jag suttit i mitt rum hela dagen. Har inte haft lust eller ork med något. Men snart blir det att åka iväg och arbeta i några timmar.

    Kram

  13. Anna Katana skriver:

    Har också läst det där om våren. Tur att jag bor i Göteborg för läste att den kommer hit innan Sthlm (: Men blir ju en perfekt födelsedagspresent för dig.

    Min dag har varit strålande ( inte bara vädermässigt), strosat på avenyn, kollat in bokrean och passat på att hälsa på pojken på hans jobb så kan verkligen inte klaga.

    sv: IFK är min största passion och den största anledningen till att jag hamnade i Göteborg så jag är verkligen otroligt glad. Särskilt när det gäller Allansson som från början kommer från samma håla som mig nere i småland. Är bekant med hans bror så det är extra kul då.

    Kul att du mår bättre nu (:

    Tack, ska verkligen komma ihåg att du finns här.

    Kramar

  14. neli skriver:

    hihi ja jag gick på högskolan i 2 år ungefär.. det värsta jag gjort typ haha! jag läste till lärare för grundskolans senare år med inriktning engelska/svenska =) nu läser jag en serviceutbildning och jag trivs riktigt bra =)

    hihi söt du är.. asså idag är det SJUKT fint väder så det känns som att typ våren redan är här haha. jag bor i jönköping =) kram finis

  15. Jag längtar sjukt mycket efter våren! Vill inte vänta mera!

    Min lilla kitty är snart 1 år nu .Visst är hon söt! Den här veckan är jag hemma men jobbar på hotellet istället (det där nya jobbet jag pratade om) Det har verkligen varit en tuff vecka. Men nu är den snart över och vi ska faktiskt ha lite middag hemma så lite festligheter händer i helgen. Efterlängtat. Har du några planer i helgen ? Kram

  16. Klara skriver:

    (Ursäkta mitt sena svar!)
    – En liten semla fick det allt bli; visserligen en med vaniljfyllning, men det var inte så dumt det heller. Blev det något semmelfika för dig?

    Det är så underbart att våren verkligen är på gång nu. Solen sken från en klarblå himmel hela dagen, det var verkligen otroligt härligt att få se den igen efter denna tokigt låga vinter!

  17. camilla skriver:

    Jag hoppas verkligen våren är påväg hihi🙂 har du några planer på din födelsedag?:D
    Hur gick seminariumet?:)

    Haha jag såg också alltid på masterchef usa förr o håller med att svenska versionen e lite för mesigad (om man kan säga så haha) men tycker ändå det är ett av de bästa programmen på tv just nu🙂 följer du mkt på tv:n?

    De gör du rätt i🙂 laktosfrisemla:D

    ha en fin kväll, kramar🙂

  18. olessia skriver:

    vååååår känslorna är här eller aa dom kom idag😛 så underbaaart

  19. angelica skriver:

    sv nehe!
    japp🙂 precis.
    har lov nu så har jobbat, tränat, pluggat, varit mycket med pojkvännen osv🙂 blir utgångar nu till helgen med! själv då?

  20. johanna skriver:

    utan hertz hade mitt liv varit enklare, haha..

    sv: jo, mycket för mig med. har varit sjuk i en vecka nu och det tar på krafterna! inte alls roligt:/ plus att den franska tjejen var tvungen att flytta ifrån mig pga smittrisken.. riktigt synd! hon var verkligen toppen!

    tack för de fina komplimangerna! är riktigt dålig på att ta till mig sådana dock.. har väl att göra med hur det var förut. idealen förstör en hel del!

    hur är det med dig?
    kram

  21. jag hoppas att den kommer tidigare ändå .. vore så härligt!❤

    sv: hihi ja visst är den fin!🙂 Ja hoppas den gick bra fina du!

  22. anniepiie skriver:

    visst är det härligt att våren nog är på ingång!:) Äntligen!😀 hihi SV: visst är den, han som sjunger har ju grym röst!:) Allt är bara bra med mig. Dock hinner jag inte med bloggen så mkt som jag igentligen vill…. Hoppas att allt är fint med dig!:) Kramar

  23. november skriver:

    förstod inte det där emd google-bilden, vad har det med texten att göra?😮

    svar: oj, är Rinki ditt namn?😮 va coolt, trodde det bara var ngt du ville kalal dig elr ett smeknamn ellr ngt. Orginellt namn! fint.<3

  24. Ohh vilket fint foto med trädgården.

    alltid kul att veta att någon lär sig något eller gillar att läsa min blogg.

    Ja… gå till Sjätte tunnan. Start rekommendation. =)

    Kram

Kommentera

